![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel hotshots tot heden?
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een generaal voert het bevel over minstens een regiment. Die zit normaal ergens in zijn hoofdkwartier ver achter de frontline. Hoe kunnen die dus sneuvelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eentje is tijdens een speech in zijn hoofdkwartier door een sluipschutter geliquideerd.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal zit een generaal veilig in een bunker of op z'n minst in een gepantserd voertuig. Maar ... Maar, de communicatie verloopt stroef, op een gegeven moment stopt de kolonne om de één of andere reden. De officieren, die in de frontlinie zitten, durven geen beslissingen nemen en kunnen niet communiceren met de generaal of hoge officier. Er blijft de generaal of hoge officier dus niets anders over dan ter plaatse te gaan. De Oekraïense snipers, die een opleiding kregen door de Amerikanen, weten dat. Ze moeten dus rustig de tijd afwachten en op het juiste moment de trekker overhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als de radiografische communicatie niet werkt, werk je met koeriers. Kolonels die sneuvelen is normaal, die voeren het bevel aan de frontlinie, maar generaals? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koeriers ? Ja, in theorie, maar als ik de context bekijk dan wordt koerier een riskante job. Ik vermoed dat de generaals gedoemd zijn zich dichter bij de vuurlinie te begeven om een deftige bevelvoering te verzekeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is eigenlijk maar één woord voor: amateurisme. Heel vreemd voor een leger van een land dat zich een supermacht noemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus raar dat een generaal zich tot bij een compagnie bevelvoerder in de vuurlinie zou begeven om die bevelen te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() Als de resterende generaals (13 nog dacht ik) ook sneuvelen, gaat fascistische Vlad dan zelf het bevel gaan voeren aan het front ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een generaal beschikt over een brigade of divisie. Hoe dan ook, ik kan mij moeilijk voorstellen dat een generaal zich op het niveau compagnie (eskadron) bevindt. Die heeft daar niets te zoeken. Dat is het werk van de peletonscommandant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je zit juist een generaal heeft een brigade onder zich. https://nl.wikipedia.org/wiki/Militaire_eenheid Opdeling eenheden en graad bevelvoerder bij de NATO. Ik weet niet of dat bij de Russen ook zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan, ooit gehoord van het 1ste en 2de regiment jagers te paard ? 4de bij de Walen. (verkenners) Zie bv 1JP
En de Lansiers (tankisten). https://nl.wikipedia.org/wiki/4de_Lansiers Ik vergeet nog de Gidsen. Dat zijn uiteindelijk bataljons hé. Maar bon, in het buitenland kan de structuur misschien wel verschillen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet vergeten dat het Russische leger geen normaal leger is hé. Die zijn in de vorige eeuw ergens blijven hangen, terwijl het Oekraïense leger zich wel geschoold heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland heeft geen normaal leger. De communicatie verloopt soms via geleende GSM's, dus totaal niet beveiligd, de Navo mengt zich wel degelijk in deze strijd, ze ondersteunen het Oekraïense leger met informatie en ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tanks communiceren via directe radioverbinding. |
|
![]() |
![]() |