![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat kreten zijn uit een rechtszeurhoekje, dan is Groen volgens u extreemrechts.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen lastige vragen stellen, in de praatjes van Groen mogen geen gaten geschoten worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Blijkt dat rechtsen alweer maar eens niet om CO2 uitstoot geven. Maar dat CO2 argument alleen napapegaaiden omdat een rechtse eco-fundamentalistische minister, mevrouw Demir, deze uitstoot misbruikte in zeer laag politiek spelletje Maar naast CO2 is ook de stikstofuitstoot veel minder bij 100 km per uur. Enkele weken geleden was dat, voor diezelfde groen-fundamentalistische minister ook een groot item. Ze heeft er zelfs een plan voor opgesteld onze landbouw kapot te maken. En hops...de rechtsen hadden stikstof ontdekt....fulmineren tegen al die vervuilers....maar zelf 100 rijden met hun verbrandingstuffertje...Oh maar dan komt het plots van de verkeerde kant En bij 100 km per uur verbruikt u minder...leuk meegenomen in deze tijden van extreme brandstofprijzen. Dan toch voor slimme mensen...die trouwens ook altijd iets eerder vertrekken, dan moeten ze geen onwettelijke snelheden aanhouden. Dus 100 km/uur is 3 keer winst. Tja u moet al rechts zijn, wil je daar tegen zijn.
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
U moet daar echt niet hoger voor geschoold zijn dan het -attest "2" typen- voor beginners om dat te kunnen vaststellen. Dus mijn kant en wal lagen allicht veel dichter bij het stokpaardje dan u in uw Rode Willem aversie wil toegeven.
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Groen wil 100km/u op de snelwegen om het verbruik te minderen en Poetin een hak te zetten (as if). De snelheidsbeperking willen verplichten voor iedereen omdat het voordeliger is voor de bankrekening van de burgers, dat is gewoon een belachelijk voorstel. Dat burgers maar zelf hun rekening maken op het einde van de rit en gepaste maatregelen nemen om alles te kunnen blijven betalen. De sukkeltjes die daar moeite mee hebben, zullen wel ergens op hulp kunnen rekenen. Indien dat groen lulletje zijn pleidooi gericht zou zijn om de CO2-uitstoot te beperken, dan is het ander verhaal. Dan ben ik er nog enigszins voor te vinden.. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 31 maart 2022 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat op elke verplichte energie-plakker bij de autoverkoop. Wat evident is hoeft een krant niet te vermelden... Groen.be /mobiliteit laatste alinea: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 31 maart 2022 om 11:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Los van het minder verbruik en uitstoot, zou dit voor de automobilist op zich niet veel uitmaken en is het een bijzonder kleine moeite.
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Is trager rijden dan niet equivalent aan minder verbruiken en minder verbruiken synoniem voor minder uitstoot ( CO2 en Stikstofoxiden) en minder betalen aan de pomp ? Moet de evidentie zelve dan tot in de treurloze diepte tussen kant en wal blijven herhaald worden omdat stokpaardjes niet in staat zijn de meest evidente link te leggen ? Dus nog eens.... Trager rijden op autostrade geeft Minder CO2 uitstoot Minder uitstoot van stikstofoxiden Minder verbruik dus minder kost aan de pomp U wint drie keer....En als u niet het ene kunt pruimen (ach er zijn nu eenmaal rijke mensen die niet gevoelig zijn voor enkele euro's minder aan de pomp) dan kunt u allicht de maatregel steunen voor de twee andere colateral advantages ? En als u een vierde wil....veiligheid. Minder bandenslijtage = minder fijn stof Maar neen hoor...wij zijn zwaar tegen. Want de boodschapper gebruikte een verkeerd voordeel in zijn aankondiging.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 31 maart 2022 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Altijd maar trager.
Steeds langer onderweg, minder werken op een dag.
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Doen de meeste werkende mensen nu al. Want sinds mobiliteit een Vlaamse bevoegdheid is lijkt het beleid eruit te bestaan de totale stilstand na te streven, en dat niet alleen in de spitsuren. Wie al eens 's avonds van of naar Antwerpen moet weet daar alles van. En dat is niet omdat de Groenen pleiten voor 100 km per uur
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 31 maart 2022 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens studies geeft 100 kmh de vlotste doorstroming en passen er meer voertuigen op de rijstroken. Dus minder filedruk. Zoek maar op als je durft. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk eens aan. Een stokpaardje.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Idd
Wat uw reactie bewijst
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn tijd is veel duurder dan de kost van het extra verbruik.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Ik vertrek wat vroeger en,rij wat langzamer….en voor die 5 minuten dat het uiteindelijk scheelt…neen ik rij niet elke dag meer dan 130 km. Ik rij zelfs niet elke dag op de snelweg. Mijn tijd is ook kostbaar….maar het zal niet op die enkele minuten aankomen. Zo belangrijk ben ik ook weer niet. Ik rij liever rustig ontspannen…kom ik in alle rust aan bij mijn klanten en kan ik veel kostbare tijd sparen door rustig efficient te werken. En dan weer op het gemakje naar huis…steekt niet op een 5tal minutjes…..als ik file heb maakt die enkele km per uur dat men theoretisch harder kan rijden echt niet uit. En wie over Antwerpen moet die maalt niet over 130 of 100. Die is al blij met een gemiddelde van 50
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie de A8 neemt vanaf Frasnes, Doornik, Mouscron, Kortrijk, Roeselare kan op elk uur van de dag continu en veilig 120 rijden. Dat artificieel op 100 km/u brengen gaat enkel vertraging (dus langere rijtijden) of massale flitsboetes veroorzaken.
Winst : nul komma nul |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt nogal op : "wij in de file, dus iedereen in de file" Zo fundamentalistisch-doctrinair is zelfs Zulma Demir niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rij maar eens rond als je durft.