Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2022, 09:26   #20321
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Jij draait de Russische propaganda gewoon om....alleen houdt het als vergelijking wat minder steek...ze geraken nog niet eens tot aan de Dnjepr.
Wat draai ik om?

Mijn enige punt is: je moet een agressor niet zomaar laten doen puur om conflict te vermijden. Indien je dat doet, zit je voor je het weet met een volgende conflict.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 09:28   #20322
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Eerst en bovenal: Putin moet inderdaad een halt worden toegeroepen omdat hij anders zou worden bevestigd in zijn fout egocentrisme.

Los daarvan: dat Chamberlain gedrag ligt veel genuanceerder dan de oorspronkelijke schrijfsels van toen.
Hij trachtte door zijn softe houding tegen Reichskansler Hitler zolang hij kon zoveel mogelijk tijd te winnen omdat hun UK militair apparaat helemaal niet klaar was voor oorlog op dat moment. De zwakke Chamberlain vervangen door een sterke Churchill: ook dat verhaal verdient dus wat meer nuancering.
Zoals alles in de realiteit, in feite.

Zoek maar op. Analise van latere historici heeft dit bevestigd.
Het verhaal is genuanceerder. Het was bij mijn eerste opmerking ook niet echt mijn bedoeling om de vergelijking met Chamberlain te gaan maken.

Ik begrijp gewoon niet hoe Loki mijn bijdragen interpreteert alsof ze pro-Putin zouden zijn.

Het enige punt dat ik wil maken is: als je telkens toegeeft aan een agressor om op die manier conflicten te vermijden, zaai je al de kiemen voor het volgende conflict.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 09:30   #20323
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het verhaal is genuanceerder. Het was bij mijn eerste opmerking ook niet echt mijn bedoeling om de vergelijking met Chamberlain te gaan maken.

Ik begrijp gewoon niet hoe Loki mijn bijdragen interpreteert alsof ze pro-Putin zouden zijn.

Het enige punt dat ik wil maken is: als je telkens toegeeft aan een agressor om op die manier conflicten te vermijden, zaai je al de kiemen voor het volgende conflict.
Oud 31 maart 2022, 09:33   #20324
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diplomatie door te luisteren naar de Russische grieven.
Luisteren, ja. Daarvoor hoeven we er nog niet op in te gaan. En Rusland heeft ook geen enkel recht om andere landen aan te vallen als de grieven niet gehonoreerd worden door de Europese landen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 09:35   #20325
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit argument slaat op niets. Misschien eerst u verdiepen in die geschiedenis voor ze als voorbeeld te gebruiken. In feite geeft u nu een argument pro-putin ...?

We kunnen toch niet ontkennen dat deze oorlog de Amerikanen goed uitkomt? Het is misschien zelfs hun redding!
U zegt dat nu wel, maar waarom "slaat het argument op niets"? Op welk vlak komt die oorlog de Amerikanen goed uit? En plotseling weer niet voor Rusland? Mocht het plan voor een snelle veroveringsoorlog geslaagd zijn, dan had Rusland alle troeven in handen.
Oud 31 maart 2022, 09:36   #20326
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij draait de Russische propaganda gewoon om....alleen houdt het als vergelijking wat minder steek...ze geraken nog niet eens tot aan de Dnjepr.
Kherson ligt aan de Dnjepr...
Oud 31 maart 2022, 09:36   #20327
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kherson ligt aan de Dnjepr...
Oud 31 maart 2022, 10:00   #20328
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Zijn insteek is : 't is allemaal de fout van amerika...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 10:14   #20329
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft hierin volledig gelijk...Het is afschuwelijk, maar wat is de beste reactie?

Er wordt veel gepleit voor zware sancties....wie is echter hiervan de dupe...gewone mensen. Praat eens met iemand uit Irak, wat de gevolgen van sancties zijn voor gewone mensen. Door zulke sancties sterven een veelvoud aan mensen dan zo een oorlog, zoek maar eens op. Toegegeven die doden pakken minder op beeld. Maar als iemand sterft door gebrek aan medicijnen, is dat minder erg dan door een explosie?
Wat mij hier opvalt is dat er vooral geredeneerd wordt vanuit politiek perspectief en dat terwijl de politiek er niet voor de kleine man is. Mij interesseert niet wat de verhaaltjes zijn, maar welk lijden maatregelen veroorzaken. Wij nemen maatregelen die het lijden alleen maar vergroot.

Uiteraard doen de Russen dit ook, maar wij zijn de Russen niet en moeten dus in de eerste plaats naar onzelf zien.
Zelfreflectie wordt gelezen als pro-russisch, maar die redenering is toch te gek. Moeten wij ons gedrag echt gaan afmeten aan die ander. Als de ander heel slecht is, mogen wij op zijn minst slecht zijn...wat voor een kinderachtige redenering is dat?
Uiteraard zijn burgers slachtoffer bij sancties. Maar in deze ligt daarvoor toch echt de schuld bij Putin en zijn handlangers.

Omtrent Irak ligt dat wat mij betreft wat anders.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 11:28   #20330
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zijn insteek is : 't is allemaal de fout van amerika...
Nee, Amerika doet wat goed is voor Amerika...hun houding is logisch.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 11:32   #20331
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, Amerika doet wat goed is voor Amerika...hun houding is logisch.
Zoals pogen Europa er toe te brengen geen goedkoop Russisch gas meer te kopen door te weigeren in roebels te betalen maar enkel in geblokkeerde of te blokkeren munten zoals euro's en dollars. Gratis gas verplicht Rusland te stoppen met leveren. Goed voor de VS. slecht voor Rusland. Slecht voor Europa. Moesten Europese media niet grotendeels vanuit de VS gecontroleerd worden zou Europa dat niet toelaten. Jammer genoeg veel collaborateurs met het overzeese imperium in ons continent.

Laatst gewijzigd door Bach : 31 maart 2022 om 11:33.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 11:51   #20332
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zoals pogen Europa er toe te brengen geen goedkoop Russisch gas meer te kopen door te weigeren in roebels te betalen maar enkel in geblokkeerde of te blokkeren munten zoals euro's en dollars. Gratis gas verplicht Rusland te stoppen met leveren. Goed voor de VS. slecht voor Rusland. Slecht voor Europa. Moesten Europese media niet grotendeels vanuit de VS gecontroleerd worden zou Europa dat niet toelaten. Jammer genoeg veel collaborateurs met het overzeese imperium in ons continent.
Nu de feiten?
Amper een europees land investeert 2% van zijn bbp in het leger, de vs bedelt hier al decennialang over.

Tot daar de europese collaborateurs die slaafs de VS …
Dankzij Rusland zullen europese landen dit beginnen doen, zie duitsland
Weer iets waar rusland het omgedraaide bereikt van hetgeen ze wilden

Het pallieterke wordt echt niet door de vs gecontroleerd hoor

Laatst gewijzigd door 1207 : 31 maart 2022 om 11:54.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 13:21   #20333
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Contracten kunnen niet zomaar eenzijdig veranderd worden. Als contracten voorschrijven dat er zal betaald worden in Dollar of euro, dan kan de ene partij dat niet zomaar veranderen in Roebels. Het is niet de VS die plotseling de spelregels meent te moeten veranderen.
Oud 31 maart 2022, 13:24   #20334
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moesten Europese media niet grotendeels vanuit de VS gecontroleerd worden zou Europa dat niet toelaten. Jammer genoeg veel collaborateurs met het overzeese imperium in ons continent.
Is er nu één aanduiding dat de media - die in Vlaanderen bevolkt worden met een meute journalisten vrij linkse inslag - "gecontroleerd wordt vanuit de VS"? Dat klinkt misschien allemaal heel leuk in vlot vertelde complottheorieën, maar de overeenkomst met de werkelijkheid is vaak een ander paar mouwen.
Oud 31 maart 2022, 15:03   #20335
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“… tot nu toe nog niet in Oekraïne”
Je moet verdomme toch maar lef hebben. Ik vermoed dat jij uitsluitend het Russisch journaal bekijkt. Marioupol is gewoon niet meer bewoonbaar. Er is geen enkel appartementsgebouw dat door de Russki’s gespaard werd. Voor uw Kremlin-vrienden zijn appartementsgebouwen, kraamklinieken en theatergebouwen allemaal “strategische doelwitten”.
In jou plaats zou ik in de grond zinken van schaamte. Uw leugenproza kent geen grenzen, mijnheer de “historicus”…
Als de Russische troepen van daaruit beschoten worden zijn het wel degelijk strategische doelwitten.

Hier zie je hoe een Oekraïense militant een raket placeert op het dak van een appartementsgebouw in een nog totaal onaangetaste wijk in Mariupol.

https://vk.com/wall-29534144_1712583...34144_17125976
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2022, 15:08   #20336
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

België staat aan de kant van Oekraïne, onderstreepte de premier, “want u maakt deel uit van het Europese volk”. Volgens De Croo delen de Oekraïners onze waarden van vrijheid en democratie. “Van een open samenleving en menselijke vooruitgang.”

Wat een enorme bullshit. De voornaamste media was al verboden voor de oorlog, en de voornaamste oppositieleiders vervolgd. Nazi-milities controleren het ministerie van Binnenlandse Zaken, het leger en de politie.

De Croo had Zelensky wel eens mogen vragen waar de miljarden aan EU hulp zijn, die volgens de Europese Rekenkamer gestolen werden in Oekraïne de laatste jaren.

Met welk recht gaat de president van een bananenrepubliek een beetje zeggen wat België moet doen?

Wat een tenenkrommende vertoning alweer.

Hij is wel een goede acteur. Was beter bij zijn stiel gebleven. Als dit alles comedy was geweest, zou het schitterend geweest zijn.
Oud 31 maart 2022, 15:14   #20337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als de Russische troepen van daaruit beschoten worden zijn het wel degelijk strategische doelwitten.

Hier zie je hoe een Oekraïense militant een raket placeert op het dak van een appartementsgebouw in een nog totaal onaangetaste wijk in Mariupol.
O ja, dat is het filmpje dat de Russische propganda bovenhaalde om te bewijzen dat ze alle recht hadden om het ziekenhuis in Marioepol te bestoken. Alleen toont een eenvoudige blik dat dit niet gaat om het ziekenhuis. Daarnaast is er geen lancering van een raket te zien.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 31 maart 2022 om 15:14.
Oud 31 maart 2022, 15:21   #20338
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is er nu één aanduiding dat de media - die in Vlaanderen bevolkt worden met een meute journalisten vrij linkse inslag - "gecontroleerd wordt vanuit de VS"? Dat klinkt misschien allemaal heel leuk in vlot vertelde complottheorieën, maar de overeenkomst met de werkelijkheid is vaak een ander paar mouwen.
De media wordt gecontroleerd door een paar belangrijke families, die nauwe banden hebben met de politieke en economische elite in België, Nederland, etc. ik heb al het voorbeeld gegeven van NRC, De Standaard, etc.

Mediahuis is de uitgever van de Vlaamse kranten De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, De Gentenaar, Het Belang van Limburg en Metro en de Nederlandse kranten De Limburger, NRC Handelsblad, De Telegraaf, Metro en de dagbladen van Holland Media Combinatie.[2]

Het Mediahuis is in handen van Thomas Leysen, de zoon van wijlen Andre Leysen. De familie is volledig verweven met de Belgische economische en politieke elite. Christian Leysen is VLD politicus en zijn broer is voorzitter van het vroegere Union Minière, steenrijk geworden door de Congo genadeloos uit te buiten.

De andere familie die de rest van de Vlaamse media in handen heeft is Van Thillo.

De Morgen, in handen van Van Thillo, bericht over een al dan niet skireis van De Croo. De heisa draait rond of hij al dan niet de corona maatregelen overtrad, maar ik lees iets veel interessanter. Hij zou namelijk uitgenodigd geweest zijn door... Van Thillo.

https://www.demorgen.be/politiek/pre...wijs~bf14d84c/

Laatst gewijzigd door tomm : 31 maart 2022 om 15:38.
Oud 31 maart 2022, 15:30   #20339
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja, dat is het filmpje dat de Russische propganda bovenhaalde om te bewijzen dat ze alle recht hadden om het ziekenhuis in Marioepol te bestoken. Alleen toont een eenvoudige blik dat dit niet gaat om het ziekenhuis. Daarnaast is er geen lancering van een raket te zien.
Je ziet dat een raketwerper geïnstalleerd wordt op het dak van een appartementsgebouw.
Maar dat gebeurt natuurlijk ook vanuit scholen, ziekenhuizen, etc.

https://www.telesurenglish.net/news/...0321-0017.html
Oud 31 maart 2022, 15:31   #20340
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De media wordt gecontroleerd door een paar belangrijke families, die nauwe banden hebben met de politieke en economische elite in België, Nederland, etc. ik heb al het voorbeeld gegeven van NRC, De Standaard, etc.
Zoals ik al eerder schreef: er zijn daarnaast nog vele andere westerse media. Er is genoeg verscheidenheid.

Of de media inhoudelijk gecontroleerd wordt door deze families, betwijfel ik sterk. Voor hen telt het gewin. Niet de inhoud. Dat (eind)redacteurs wel een bepaalde lijn aanhouden, wil ik best geloven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be