![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ,ik moet dat ook toegeven,eenvoudigweg onverschoonbaar dat het Vlaams Onderwijs achteruitboert.Ditv ondanks dat het bij de grootste uitgavenposten van de Vlaamse begroting zit,ondanks ikweetniethoeveel hervormingsplannen en moderniseringen..
We zijn nu zover dat,ondanks dat er MINDER jongeren zijn dan pakweg 50 jaar geleden en er MEER geld per kop beschikbaar is, er MINDER kennisoverdracht is.... En dan vernemen we dat aan de ZOGENAAMDE "onderkant" van het middelbaar onderwijsspectrum,het beroepsonderwijs,de bodem er echt wel uitgevallen is.Er is GEEN waarneembaar niveau meer.... Ik weet niet meer wat schrijven.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 1 april 2022 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar vanuit een rekruteringservaring (wat een woord ?!!) in de industrie (textiel en chemie) meen ik te mogen stellen (en ik hoop echt dat dit een heel persoonlijke ervaring is) dat het ook met de praktische vaardigheden niet echt vooruit gaat in het BSO. Om maar te zwijgen over de verschrikkelijke inzet dat die mensen vertonen. Maar nogmaals, u hebt gelijk dat ook de praktische vaardigheden zouden moeten onderzocht worden in een onderwijsstudie.
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Maar met uw ene kernachtige superzin (blauw) snoert u de mond van mensen die ontkennend arrogant vragen wat het probleem is met het Vlaamse onderwijs.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar da's wel waar ons onderwijs naar streeft tegenwoordig, de egalisatie naar onder. Onder druk van aandachtsgeile ambtenaren (Kijk eens, hoe een geniaal idee ik heb kunnen doordrukken, en dus hoe belangrijk in ben) en corrupte politici.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren een aantal politici die wilden dat het onderwijs "democratischer" werd. Ze wilden o.a. dat de gemiddelde leerling ook de moeilijkste afdelingen in het secundair onderwijs kon halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het komt er in feite op neer dat de minister onbekwaam is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ligt er toch vingerdik boven op hé. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de norm naar beneden haalt om de losers ook te kunnen laten winnen, ja... dan moet je niet verder zoeken he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We merkten deze zomer dat Vlaanderen geld in de pot had voor het geval er natuurrampen zouden zijn, Wallonië, laat staan de federale ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef de eigen fouten nu eens toe en doe er iets aan voor het kalf helemaal versmoord is en we weer draconische maatregelen moeten nemen om tot een oplossing te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het over alle beleidspartijen die ooit in de Vlaamse regering hebben gezeten. Ik meen mij zelfs te herinneren dat ene sos Pascal Smet de ergste ramp was die het Vlaamse onderwijs ooit heeft moeten ondergaan. Ik kan alleen maar vaststellen dat enkele rechtse mensen dit onderwerp nogal sterk aan rechts associeren. Ik vraag mij af waarom ?
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En veel, heel veel investeringen in het onderwijs gaat naar gebouwen en naar de leerkrachten, leerkrachten die een voltijdse job hebben met 20 uur van 50 minuten. En dan iets waar ik nog altijd niet over te spreken ben, de invasie van Nederlandse studenten hier in onze streek, in sommige scholen de helft of meer. Doe daar iets aan. Onderwijs is een investering in de toekomst van ons land, dat mag geen investering zijn in de toekomst van een buurland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag dat denken. De praktijk, tja, u schrijft het zelf.
Citaat:
De klimaatstakers? Maar zelfs dan, als we er van uit gaan dat de gemiddelde leerling een IQ van 100 heeft, en een doorsnee opvoeding heeft gehad met een basiskennis Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
Euh ? even uitleggen aub ? Of moet ik besluiten : als je maar Willem kunt bashen
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je omdat de zwakste niet meekan, je de norm lager legt, dan maak je van de goeie ook losers. Dat is wat ze vandaag de dag doen. Als ik die invulboekjes zie dan zakt mijn broek af. Dat je dat in de kleuteruniversiteit gebruikt ja daar kan in inkomen. Je kan er dan van die stikkertjes opkleven ook... Maar in het secundair hebt ge ne cursusblok, ne stylo en een handboek, Met daarin duidelijk de theorie vermeld, eventueel handige tabellen met informatie in kortom datgene dat je in het echt ook gebruikt. Denk je dat ze het Microsoft Curiculum in invulboekjes uitbrengen, ? . Ok dat is geen niveau middelbaar onderwijs, maar een 18 jarige moet wel in staat zijn dat te verwerken, want dat is niveau hoge school hetgeen hij het jaar daarop voor zijn /haar kiezen krijgt. Daarover gaat het ok, de meeste BSO leerlingen stromen niet door naar het hoger onderwijs, maar moeten we daarom een structurele hoeveelheid mensen produceren die niet in staat zijn een technische handleiding te lezen en te begrijpen ? Zelf een orderpicker moet tegenwoordig in staat zijn om met nen handterminal om te gaan he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn hele loopbaan zag ik ieder jaar opnieuw jongeren komen die een goede basis hadden, maar toch nog een drietal weken nodig hadden om mee te kunnen draaien. Laat de "nieuwe" bazen nu net daarin niet meer willen investeren. Een nieuwe werkkracht moet onmiddellijk opbrengen, met het gevolg dat veel jongeren gewoon geen kans krijgen. |
|
![]() |
![]() |