Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2022, 21:34   #681
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Navo is een noodzakelijk kwaad zo niet staan de Russen hier op de grote markt in Brussel en niet als toeristen. Blijkbaar met die ex luitenant van de KGB is het niet verbeterd. Een spijtig geval die man heeft Rusland terug naar de Sovjet Unie gebombardeerd.

Hij kan nog een grote muil open zetten omdat hij met zijn kont op gas, olie, goud etc zit maar voor de rest is het een mislukte nul, een Sovjet nul met complexen naar een verleden tijd.
ja, maar de vraag blijft of de Ivan met de Pet zal inzien dat hij het is die schuldig is aan het feit dat ze nu hun Big Mac niet meer geserveerd krijgen, of als het Westen als schuldige wordt aanzien.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 21:54   #682
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ja, maar de vraag blijft of de Ivan met de Pet zal inzien dat hij het is die schuldig is aan het feit dat ze nu hun Big Mac niet meer geserveerd krijgen, of als het Westen als schuldige wordt aanzien.
Het blijven Slaven men zal daar nooit een Mai 68 kennen, en wij hadden die niet eens nodig. Bijna een eeuw communisme heeft het nog eens extra verkloot. Ten tijde van de tsaren was Rusland dan nog meer open. Meer dan 100 jaar geleden godverdomme. Dat zou ook ge-evolueerd zijn net zoals het Westen maar het communisme heeft alles in een diepvries gestoken.
Dat er hier zijn die zich daarop aftrekken en dat systeem verheerlijken gaat mij te boven.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 22:25   #683
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

ter info

https://www.bignewsnetwork.com/news/...is-year-expert
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 22:35   #684
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Een land dat eenklaps beroofd wordt van de helft van zijn internationale reserves en andere zware maatregelen die de verklaarde bedoeling hebben Rusland "ten gronde te richten" zoals westerse politici beweerden zal die maatregelen voelen. Men kraait wat te vroeg victorie met een stijgende roebel en zo.

De genomen sancties zullen echter ook te voelen zijn in Europa zelf. Ik feite zijn het ook anti Europese sancties die een zwak Europa zichzelf heeft laten toedienen. En dat is ronduit beschamend en vernederend. Zeker als je weet dat dat op zich geen verschil maakt voor de Russische invasie in Oekraïne oftewel NATO proxy oorlog tegen Rusland in Oekraïne. Europa gedraagt zich hier als het eerste beste quasi koloniaal bestuurd ontwikkelingsland. Uiteraard gaan we die slaafsheid betalen.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 april 2022 om 22:40.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 23:01   #685
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een land dat eenklaps beroofd wordt van de helft van zijn internationale reserves en andere zware maatregelen die de verklaarde bedoeling hebben Rusland "ten gronde te richten" zoals westerse politici beweerden zal die maatregelen voelen. Men kraait wat te vroeg victorie met een stijgende roebel en zo.

De genomen sancties zullen echter ook te voelen zijn in Europa zelf. Ik feite zijn het ook anti Europese sancties die een zwak Europa zichzelf heeft laten toedienen. En dat is ronduit beschamend en vernederend. Zeker als je weet dat dat op zich geen verschil maakt voor de Russische invasie in Oekraïne oftewel NATO proxy oorlog tegen Rusland in Oekraïne. Europa gedraagt zich hier als het eerste beste quasi koloniaal bestuurd ontwikkelingsland. Uiteraard gaan we die slaafsheid betalen.
Tja, ze waren niet verplicht om oorlogske te gaan spelen hé...

Miljardairs zoals Vladje er eentje is zullen die maatregelen niet écht aan den lijve gaan voelen ....

Anders stond hij daar onlangs niet in een jasje van 12.500 euro te speechen hé...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 23:07   #686
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Niks slaafsheid maar eensgezindheid. Word je niet ziek van jezelf? Die sancties komen niet uit de lucht vallen. Die kwamen er na 8 jaar oorlog door Rusland in Oekraïne. Na weken vaudeville audiënties van Europese leiders bij Poetin om niet nog eens binnen te vallen. En dan een totale oorlog beginnen in Oekraïne.

Wat dient betaald te worden: volgende schuldaflossing door Rusland is op 4 april ter waarde van 2,2 miljard $ en niet in roebles te betalen.

Laatst gewijzigd door Ferre : 1 april 2022 om 23:07.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 23:20   #687
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Tja, ze waren niet verplicht om oorlogske te gaan spelen hé...
De oorlog was er eigenlijk al. De escalatie zat er al lang aan te komen en zal vrees ik niet stoppen met Rusland en Oekraïne. Degenen die de oorlog nu willen rekken, olie op het vuur aan het gooien zijn en onderhandelingen blokkeren zouden wel wat meer mogen met de vinger gewezen worden.

Citaat:
Miljardairs zoals Vladje er eentje is zullen die maatregelen niet écht aan den lijve gaan voelen ....

Anders stond hij daar onlangs niet in een jasje van 12.500 euro te speechen hé...
Positief is dan weer dat hij kan speechen zonder oortje.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 april 2022 om 23:22.
Oud 1 april 2022, 23:32   #688
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De oorlog was er eigenlijk al. De escalatie zat er al lang aan te komen en zal vrees ik niet stoppen met Rusland en Oekraïne. Degenen die de oorlog nu willen rekken, olie op het vuur aan het gooien zijn en onderhandelingen blokkeren zouden wel wat meer mogen met de vinger gewezen worden.

Positief is dan weer dat hij kan speechen zonder oortje.

En wie was die ook alweer begonnen hé ....

Wie is destijds de krim binnen gevallen hé....
Oud 1 april 2022, 23:55   #689
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie was die ook alweer begonnen hé ....
Hangt ervan af hoe ver je wil terug gaan in de geschiedenis. Rusland en ook China zeggen dat de eigenlijke verantwoordelijke de VS is. Verantwoordelijkheid is meestal gedeeld in mijn opinie.

Citaat:
Wie is destijds de krim binnen gevallen hé....
Of wie veroorzaakte de Maidan coup? Of wie bombardeerde Servië? Of wie schonk de Krim aan Oekraïne (een Oekraïner) of.... It's all connected.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 april 2022 om 23:58.
Oud 2 april 2022, 00:01   #690
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af hoe ver je wil terug gaan in de geschiedenis. Rusland en ook China zeggen dat de eigenlijke verantwoordelijke de VS is. Verantwoordelijkheid is meestal gedeeld in mijn opinie.

Of wie veroorzaakte de Maidan coup? Of wie bombardeerde Servië? Of wie schonk de Krim aan Oekraïne (een Oekraïner) of.... It's all connected.
Hoever gaan we dan terug hé....

Misschien wel tot in de tijd van de Romeinen hé....

Dan kunnen die hier ook gelijk de rechtvaardige invaller komen spelen....

En dan hebben we het nog niet over de Spanjaarden, de Fransen ,de Oostenrijkers ,de Nederlanders en op de laatste rij van het hele zooitje de Duitsers....

Wat is uw punt nu eigenlijk....
Oud 2 april 2022, 00:03   #691
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoever gaan we dan terug hé....

Misschien wel tot in de tijd van de Romeinen hé....

Dan kunnen die hier ook gelijk de rechtvaardige invaller komen spelen....

En dan hebben we het nog niet over de Spanjaarden, de Fransen ,de Oostenrijkers ,de Nederlanders en op de laatste rij van het hele zooitje de Duitsers....

Wat is uw punt nu eigenlijk....
Het Walt Disney complex ontmantelen.
Oud 2 april 2022, 00:05   #692
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Walt Disney complex ontmantelen.
Sure Donald sure.........
Oud 2 april 2022, 00:17   #693
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sure Donald sure.........
Goeden tegen slechten verhaaltjes schurken per definite aan tegen fake news, maar ze blijven populair. Deel mensen in in twee willekeurige groepen en ze vinden de anderen al minder sympathiek. Het vlees is zwak in die zin. Terwijl uiteindelijk elke andere een spiegel is van hoe je zelf zou kunnen geweest zijn.

Enfin. Dat is hoe ik in het leven sta.
Oud 2 april 2022, 00:22   #694
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Luister eens uit hé gast ...

Ik heb jaren lang zowel kleding als spiksplinternieuw speelgoed speciaal aangekocht die Russische kennissen van mij meenamen als ze hun familie bezochten tijdens de jaren '90...

Had ik toen geweten wat ik nu weet ,gene bal dus, ze zijn en blijven diegenen die ons van de kaart willen vegen....
Oud 2 april 2022, 00:33   #695
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister eens uit hé gast ...

Ik heb jaren lang zowel kleding als spiksplinternieuw speelgoed speciaal aangekocht die Russische kennissen van mij meenamen als ze hun familie bezochten tijdens de jaren '90...

Had ik toen geweten wat ik nu weet ,gene bal dus, ze zijn en blijven diegenen die ons van de kaart willen vegen....
De Russen zijn 'de slechten' en wij 'de goeden' dan? Kom aan. Zo werkt het toch niet. Het is niet eens in ons eigenbelang om onszelf zoiets wijs te maken.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 april 2022 om 00:33.
Oud 2 april 2022, 00:46   #696
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Russen zijn 'de slechten' en wij 'de goeden' dan? Kom aan. Zo werkt het toch niet. Het is niet eens in ons eigenbelang om onszelf zoiets wijs te maken.
Ach ja ,volgens u is het andersom ,leg het eens uit wat betreft dat ....

Voor zover ik kan zien vanuit Russisch oogpunt zijn wij wel de slechten hé....

Wij verhinderen die brave dutskes om een naburig land binnen te vallen ,en gelijk dat land plat te bombarderen en het te willen afsluiten van de aanvoer vanuit de zwarte zee ...

Al wat er heden gebeurd is onze schuld hé,wij moeten maar zo stout niet zijn tegenover de kleine tsaar in het Kremlin....

De Rusky's zijn diegenen die we moeten beklagen hé....

Die platgebombardeerde Oekraïners hebben het enkel over zichzelf afgeroepen hé ...

Dat is toch het discours dat u hier wil maken ,nou mooi met mij niet hé gast

Nog van ze lange leven niet,of is dat nu nog altijd niet duidelijk genoeg voor u....

Laatst gewijzigd door Svennies : 2 april 2022 om 00:47.
Oud 2 april 2022, 00:55   #697
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja ,volgens u is het andersom ,leg het eens uit wat betreft dat ....

Voor zover ik kan zien vanuit Russisch oogpunt zijn wij wel de slechten hé....

Wij verhinderen die brave dutskes om een naburig land binnen te vallen ,en gelijk dat land plat te bombarderen en het te willen afsluiten van de aanvoer vanuit de zwarte zee ...

Al wat er heden gebeurd is onze schuld hé,wij moeten maar zo stout niet zijn tegenover de kleine tsaar in het Kremlin....

De Rusky's zijn diegenen die we moeten beklagen hé....

Die platgebombardeerde Oekraïners hebben het enkel over zichzelf afgeroepen hé ...

Dat is toch het discours dat u hier wil maken ,nou mooi met mij niet hé gast

Nog van ze lange leven niet,of is dat nu nog altijd niet duidelijk genoeg voor u....
U heeft het precies goed zitten dat Walt Disney syndroom.
Oud 2 april 2022, 00:57   #698
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft het precies goed zitten dat Walt Disney syndroom.
Beter dat dan het Vladje syndroom waarbij je nog geeneens ongestraft je eigen mening mag uiten.....
Oud 2 april 2022, 01:01   #699
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kremlin waakt immers he ....

En anders mag je gelijk op "vakantiekamp" ....
Oud 2 april 2022, 04:46   #700
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarvoor dient Europa eerst komaf te maken met de vazalpolitici in haar midden. En dat zijn er nogal wat. Sommigen gekocht. De meesten gebrainwashed.
Gij zijt weer niet mee, jongen:

Europa is sinds vorige eeuw de vazal van de USA, net zoals Putin's Rusland nu de vazal van China is geworden in deze eeuw.
Dat resulteert in China en de USA als enige echte competitoren. De Ameirikontjes zijn die concurrentie vandaag druk bezig te verliezen maar mogen (eervol?) tweede worden.
De verwachting, denk ik, is dat ze dan ook een gefrustreerd Putinneke gaan doen. Feiten zullen het al dan niet bevestigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be