Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2022, 00:26   #721
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U voelt ook zo'n genot misschien?
Ik ga alvast niet lopen hé ,mijn 30-11 is genoeg om het goudgalon nog wat te devalueren .....

Ze kunnen dan maar voor de loop verschijnen hé ....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2022, 00:28   #722
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik ga alvast niet lopen hé ,mijn 30-11 is genoeg om het goudgalon nog wat te devalueren .....

Ze kunnen dan maar voor de loop verschijnen hé ....
Ik kan even niet volgen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2022, 00:32   #723
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet moeilijk als je niet weet wat een 30-11 is natuurlijk .....

Het is gene Barret light -fifty qua afstand maar binnen de 1000 meter kan je maar beter dekking zoeken...
Oud 2 april 2022, 00:36   #724
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is gene Barret light -fifty qua afstand maar binnen de 1000 meter kan je maar beter dekking zoeken...
U zou wat 'vijanden' willen afknallen? Geeft dat dan een kick? En niet tevens een beetje wroeging of zo?
Oud 2 april 2022, 00:53   #725
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zou wat 'vijanden' willen afknallen? Geeft dat dan een kick? En niet tevens een beetje wroeging of zo?
Waarom ,vertel me eens waarom....

Als ik daar aan het front zou zitten is iedere goede Rus voor mij een dode Rus...

Dat heeft niets met een kick te maken ,oog om oog, tand om tand past er meer bij...

Of wat anders had je gedacht....
Oud 2 april 2022, 01:06   #726
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ,vertel me eens waarom....
Omdat het om een mens gaat misschien?

Citaat:
Als ik daar aan het front zou zitten is iedere goede Rus voor mij een dode Rus...

Dat heeft niets met een kick te maken ,oog om oog, tand om tand past er meer bij...

Of wat anders had je gedacht....
We hadden het eerder over de gevoelens van genot die sommigen hier uiten. Niet over de situatie extreme situatie van 'het front'. Alhoewel ik me kan voorstellen dat ook aan het font je mensen hebt die genieten van het doden en anderen juist niet.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 april 2022 om 01:06.
Oud 2 april 2022, 01:08   #727
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leer eerst eens een keer goed quoten he...

Uw post hierboven is een ramp wat dat betreft.....

Precies het Russisch leger in actie........
Oud 2 april 2022, 01:17   #728
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Ach zo , de Oekraïnse burgerbevolking zijn dus volgens u niet tot het mensenras gerekend gezien de vlotheid het Russisch leger in deze gelegenheid heeft genomen om die te decimeren...

Of gaat uw interesse niet verder dan de Russische mens....

Citaat:
We hadden het eerder over de gevoelens van genot die sommigen hier uiten. Niet over de situatie extreme situatie van 'het front'. Alhoewel ik me kan voorstellen dat ook aan het font je mensen hebt die genieten van het doden en anderen juist niet.
Dat is zever in pakskes hé gast,maar hé uw geuite gevoelens wat betreft de hele zaak al vergeten ,lees ze nog maar eens na ....

Als ik momenteel aan dat front zou zijn is voor mij iedere goede Rus ,vooral een dooie Rus....

Twee meter diep onder de grond....

The place to be for Russians...

En wie zou dat mij kwalijk gaan nemen denkt u ....

Laatst gewijzigd door Svennies : 2 april 2022 om 01:17.
Oud 2 april 2022, 01:26   #729
Bach

Bach's schermafbeelding

Wink

Citaat:
Ach zo , de Oekraïnse burgerbevolking zijn dus volgens u niet tot het mensenras gerekend gezien de vlotheid het Russisch leger in deze gelegenheid heeft genomen om die te decimeren...

Of gaat uw interesse niet verder dan de Russische mens....
...
WTF svennies. Houdt u me nu voor de gek of begrijpt u echt niet wat ik bedoel?
Oud 2 april 2022, 01:29   #730
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet te geloven .....

En dat wil zeggen dat ik het niet begrijp....

Ga met de lego spelen...

of beter met gewone blokjes....
Oud 2 april 2022, 07:37   #731
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heb jij nog gediend?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2022, 08:58   #732
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ge zou natuurlijk ook inhoudelijk kunnen reageren dan deze flauwe ad hominem.

Ik vraag me af, wat is er volgens jou daar gebeurd in Belgorod?

1. Idd oekrainse aanval met heli’s
2. Idd oekrainse aanval met raketten
3. Geen aanval, maar een ongeval
4. Iets anders?

In ieder geval, er zit een stevige inconsistentie in de Russische claims. Ze liegen er sowieso over.
Bron kan ik niet geven, maar het zou idd een Oekraïnse aanval met heli's en raketten zijn.
Kon het zelf eerst niet geloven, maar volgens de bron, lijkt het in de gevechten of de Oekraïnse strijdkrachten met moderne wapens en middelen vechten tegen strijdkracht uit WWII.
De bron maakte ook een vergelijking met de Yom Kippoer-oorlog.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2022, 09:05   #733
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Aan het front denk je niet aan die andere, daar is het jij of hij.

Maar je hebt gelijk, tijdens WWII schoot 75% van de geallieerde soldaten niet op de Duitse soldaten, want ze hadden niet geleerd om andere mensen te doden.
De Duitse soldaat had er minder problemen mee, omdat hij de vijand als een minderwaardige levensvorm zag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2022, 12:35   #734
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vijfde week en het is in verschillende gesprekken van de media met (ex-) hoge officieren steeds duidelijker...

Alles wijst er op dat nog steeds geen "Joint Militairy Commander" is aan Russische kant.....

Ondanks aankondigingen van een gewijzigde strategie doen al de verschillende Russische militaire onderdelen maar wat.....

Iemand merkte droogjes op dat vele Russische eenheden nu vechten gewoon maar omdat ze anders dood zouden geschoten worden....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 april 2022 om 12:38.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2022, 06:50   #735
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ziet ernaar uit dat binnen niet al te lange tijd de ganse Oblast Kiev (dat is 28000 vierkante kilometer!) weer door "de nazi's" zal teruggenomen zijn nu de bevrijders de greep lossen ,al dan niet uit eigen wil..

Overal waar de Russen zaten ,de beelden zijn op YT in voldoende mate te vinden,zijn nog de sporen te vinden van de hevige gevechten van enkele weken geleden toen de Oekrainse verdediging nog achteruit gedrongen werd richting Kiev-stad....

Maar ook de bewijzen van de "zorgvuldigheid" waarmee de Russen de gedenazificeerde gebieden beheerden zijn nu zichtbaar in hun volle glorie.

Een ongelofelijke zwijneboel.....en er zijn rapporten dat de Russen bovendien verse mijnen achterlaten......

Ook slingeren nog overal onbegraven doden rond,veel burgers.....En dan is er ongetwijfeld straks de pijnlijke taak,uit te voeren door mensen met een speciale sterke ingesteldheid,om de vele "ad-hoc" begravingen te verwijderen,tellen en identificeren....

De Oekrainse overheid heeft al verschillende malen opgeroepen aan gevluchte burgers uit die regio's om nog een tijd te wachten met terug te keren.....

....het is echt niet aangewezen momenteel.....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 april 2022 om 06:55.
Oud 3 april 2022, 10:00   #736
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het ziet ernaar uit dat binnen niet al te lange tijd de ganse Oblast Kiev (dat is 28000 vierkante kilometer!) weer door "de nazi's" zal teruggenomen zijn nu de bevrijders de greep lossen ,al dan niet uit eigen wil..

Overal waar de Russen zaten ,de beelden zijn op YT in voldoende mate te vinden,zijn nog de sporen te vinden van de hevige gevechten van enkele weken geleden toen de Oekrainse verdediging nog achteruit gedrongen werd richting Kiev-stad....

Maar ook de bewijzen van de "zorgvuldigheid" waarmee de Russen de gedenazificeerde gebieden beheerden zijn nu zichtbaar in hun volle glorie.

Een ongelofelijke zwijneboel.....en er zijn rapporten dat de Russen bovendien verse mijnen achterlaten......

Ook slingeren nog overal onbegraven doden rond,veel burgers.....En dan is er ongetwijfeld straks de pijnlijke taak,uit te voeren door mensen met een speciale sterke ingesteldheid,om de vele "ad-hoc" begravingen te verwijderen,tellen en identificeren....

De Oekrainse overheid heeft al verschillende malen opgeroepen aan gevluchte burgers uit die regio's om nog een tijd te wachten met terug te keren.....

....het is echt niet aangewezen momenteel.....
Deze Oekraiense "nazi" werd onschadelijk gemaakt (afgemaakt dus) door de Russische bevrijder, uiteraard na eerst grondig gemarteld te zijn.

Zo lag hij ook niet in de weg.
Denk vooral eens aan die arme Russische soldaten die al de moeite deden om hem te verplaatsen en veilig op te bergen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 3 april 2022 om 10:01.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2022, 11:32   #737
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://news.abs-cbn.com/overseas/03...i-tank-weapons
Zweden levert aan Oekraïne 5.000 anti-tank wapens. De Zweden verlaten hun neutraliteit bij het onmenselijke geweld van het Poetin leger.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2022, 11:35   #738
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
https://news.abs-cbn.com/overseas/03...i-tank-weapons
Zweden levert aan Oekraïne 5.000 anti-tank wapens. De Zweden verlaten hun neutraliteit bij het onmenselijke geweld van het Poetin leger.
Zweden is vooral bang dat een neutrale houding in deze, wel eens gevolgen voor hunzelf kan hebben.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2022, 16:45   #739
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen ziet het ernaar uit dat men aan Russische kant voorlopig moet schrapen om de rangen nog enigszins gevuld te houden op dat ambitieuze Oostelijke front...

Deze video zou "militieleden" uit een van de Maffia-republiekjes betreffen die "half-en-half" bewapend en vermoedelijk dito getraind naar het front hij Sumy gestuurd worden (en daar blijkbaar allesbehalve gelukkig over zijn,dit is wat anders dan thuisbewakingseenheid spelen).....

Ze gaan vechten in een regio die hun eigen "Maffiarepubliekje" graag erbij zou hebben......wel...ze gaan de consequenties snel ondervinden.Maar misschien vinden ze wel een manier om zich snel POW te laten nemen.

https://www.youtube.com/watch?v=kV9DLy2NI_8

De "supermacht" zendt zijn milities uit.....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 april 2022 om 16:48.
Oud 3 april 2022, 18:54   #740
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

NAar Duitse berichten zijn Oekrainse militairen al in Pripjat,zowat op de Oekrainse/Wit-Russische grens opgerukt...Het is duidelijk dat grote delen van de Russische strijdkrachten die zich ten noorden van Kiev bevonden verdwenen zijn van dit strijdtoneel...

Luidens diezelfde bronnen zijn ondertussen al over de 400 gedode burgers ontdekt met de steeds duidelijker beschuldiging dat velen van hen doelbewust gedood zijn door Russische militairen....
Ook in de Oblast Chernihiv (die zich Noord-Oostelijk van de Oblast Kiev bevindt) is er sprake van Russische "herpositionering",blijkbaar is ook de omgeving van de kerncentrale van Tsjernobyl al verlaten....

Elders ,langs het Zuidelijke en Oostelijke front wordt de situatie blijkbaar steeds zwaarder,het is duidelijk dat beide partijen er daar "vol" voor gaan...

Laatst gewijzigd door kelt : 3 april 2022 om 19:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be