Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2022, 16:02   #20821
edwinp
Banneling

Standaard

https://edition.cnn.com/videos/world...tary-conflict/

helaas, deze man zal binnenkort wel vergiftigd zijn, mijn innige deelneming
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 16:04   #20822
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik vraag het expliciet, het is soms niet duidelijk te ontcijferen wat de standpunten zijn. Ik weet nu:

Tomm: trekt het rapport volledig in twijfel. Zeg maar: didnt happen
Bach: verschrikkelijk. Lijkt iets minder de waarachtigheid in twijfel te trekken, maar heeft toch ook wat twijfels.
Nietzsche: verschrikkelijk. Geen reden om de waarachtigheid in twijfel te trekken

Corrigeer me als ik het fout interpreteer
Nog correcter: 'ik voel 0 behoefte om Putin en zijn handlangers te vertrouwen boven 'HRW'.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 16:05   #20823
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nog correcter: 'ik voel 0 behoefte om Putin en zijn handlangers te vertrouwen boven 'HRW'.
Helder, dank u
Oud 4 april 2022, 16:09   #20824
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Helder, dank u
Wat niet wil zeggen dat ik dus blindelings aanneem wat ze verkondigen. Zo ben ik van mening dat HRW bijvoorbeeld in het Israel-Palestina conflict teveel de pro-underdog positie aannemen, zonder rekening te houden met de feitelijke situatie op de grond.

Maar in deze oorlog is het volgens mij glashelder wie de agressor is. Ja, Oekraïne heeft tuig als Azov, maar Rusland is Oekraïne binnengevallen.
Oud 4 april 2022, 16:13   #20825
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat niet wil zeggen dat ik dus blindelings aanneem wat ze verkondigen. Zo ben ik van mening dat HRW bijvoorbeeld in het Israel-Palestina conflict teveel de pro-underdog positie aannemen, zonder rekening te houden met de feitelijke situatie op de grond.

Maar in deze oorlog is het volgens mij glashelder wie de agressor is. Ja, Oekraïne heeft tuig als Azov, maar Rusland is Oekraïne binnengevallen.
ik ben zelfs bereid om te geloven dat het origineel een krimmetje bis ging worden, wat spierballengerol en dan de bloemen van de locals voor de bevrijding
Oud 4 april 2022, 16:26   #20826
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Samenvatting:

Rusland zegt NAVO niet dichtbij hebben
-valt vervolgens een land aan om het te annexeren zodat de grenzen tegen Polen, Roemenië (allemaal NAVO) liggen
- zeik weer om NATO grenzen
-Duitsland appeaset weer
-meer annexatie
-…
-m m maar NATO uitbreiding 1997!

Dudayev zei het al: 'Rusland is een grote afpersingsstaat'.
Oud 4 april 2022, 16:28   #20827
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In de grond heb je gelijk, maar vind het op geo-politiek vlak wel begrijpelijk dat dit geneurd. De Russen gaan duidelijk over de schreef met de inval, langs de andere kant mogen we ook niet blind zijn hoe we hier gekomen zijn. Als we gaan blijven weigeren het geopolitieke spel op een nuchtere manier te bekijken zitten we diep in de shit.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2022, 16:30   #20828
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
In de grond heb je gelijk, maar vind het op geo-politiek vlak wel begrijpelijk dat dit geneurd. De Russen gaan duidelijk over de schreef met de inval, langs de andere kant mogen we ook niet blind zijn hoe we hier gekomen zijn. Als we gaan blijven weigeren het geopolitieke spel op een nuchtere manier te bekijken zitten we diep in de shit.
Kunnen we een ding afspreken?

Dat als je iets wil zeggen, je dat ook zegt. Met 'we moeten rekening houden met geopolitiek' kan ik niets he. Wat bedoel je nou? specifiek.
Oud 4 april 2022, 16:32   #20829
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
tja de burgemeester leeft nog, en de man is met een riem rond de nek aan de put 'vastgeschroefd' ook de riem om het lichaam te laten zakken is nog aanwezig, voor de rest mogen we veronderstellen dat dit met een 'beetje' geweld gaat gepaard gegaan zijn.

De rest van de details zijn voor Den Haag
mijn diepe oprechte excuses aan Parcifal, ik had de verkeerde burgemeester voor

https://www.youtube.com/watch?v=QC-THuvbQ6w
Oud 4 april 2022, 16:32   #20830
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat als je iets wil zeggen, je dat ook zegt. Met 'we moeten rekening houden met geopolitiek' kan ik niets he. Wat bedoel je nou? specifiek.
voor de jeugd is alles een spel zonder consequenties
Oud 4 april 2022, 16:37   #20831
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://twitter.com/francska1/status...13819043942404

De hersengymnastiek van intelligent-tuig. In 2016 stemde Rusland nog tegen een resolutie om Srebrenica als genocide te erkennen, nu gebruiken ze Srebrenica als dekmantel om de misdaden in Bucha te ontkennen.

Het moet wel tollen in de hoofden van de Russische propagandisten.
Oud 4 april 2022, 16:40   #20832
edwinp
Banneling

Standaard

of hoe een genocide geen fake news meer is:
https://www.hln.be/buitenland/afschu...rror~abb79bc2/
Oud 4 april 2022, 17:12   #20833
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://twitter.com/yungmuzhik/statu...17065229709314

Wat systematische propaganda ook doet. Dat wanneer je doorhebt dat je heel je leven bent bedrogen, je andere ook ernstig gaat wantrouwen. En dan er uiteindelijk er maar voor kiest niets meer voor 'waar' aan te nemen. Gevolg: defaitisme, de winnaar: de propagandisten.
Oud 4 april 2022, 17:12   #20834
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De machtsverhoudingen van de grote spelers die veranderd en hoe kleinere landen zich daarin positioneren. Het geval Turkije is hierin interessant. Rusland en Europa worden tegenover elkaar uitgespeeld om hun invloed zo klein mogelijk te houden. Eigenlijk is de nato hiervoor misbruikt. Europeanen moeten gaan beseffen dat we heel andere belangen hebben dan de Amerikanen en er niet zoveel meer is dat ons bind. De Amerikanen hebben ons dat eigenlijk al verschillende malen duidelijk laten weten, vooral Trump heeft ons een goede blik gegeven op de Amerikaanse belangen.

De hegemonie van de dollar is aan het wankelen, de oorlog in Oekraïne gaat daar onrechtstreeks over. Je kan zelfs de vraag stellen of de sancties om de Russen van swift te smijten juist niet de bedoeling was van de Russen. Hun koppeling van de Roebel met het goud is toch ook een interessante zet.
Een ander punt is dat sinds de val van de ussr er in het westen geen reden meer is om het volk zoet te houden met rechten en vrijheden. Het gevaar voor de sociale revolutie is weg.
Het sociaal contract tss staat en volk wordt in vraag gesteld en de vraag is of dit wel zo gunstig is voor het volk.

In een geglobaliseerde wereld hangt alles in grote mate aan elkaar, dus concreet worden is bijzonder moeilijk.

Oekraïne is zoals 9:11, het heeft de wereld diepgaand verander.
Oud 4 april 2022, 17:18   #20835
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De machtsverhoudingen van de grote spelers die veranderd en hoe kleinere landen zich daarin positioneren. Het geval Turkije is hierin interessant. Rusland en Europa worden tegenover elkaar uitgespeeld om hun invloed zo klein mogelijk te houden. Eigenlijk is de nato hiervoor misbruikt. Europeanen moeten gaan beseffen dat we heel andere belangen hebben dan de Amerikanen en er niet zoveel meer is dat ons bind. De Amerikanen hebben ons dat eigenlijk al verschillende malen duidelijk laten weten, vooral Trump heeft ons een goede blik gegeven op de Amerikaanse belangen.

De hegemonie van de dollar is aan het wankelen, de oorlog in Oekraïne gaat daar onrechtstreeks over. Je kan zelfs de vraag stellen of de sancties om de Russen van swift te smijten juist niet de bedoeling was van de Russen. Hun koppeling van de Roebel met het goud is toch ook een interessante zet.
Een ander punt is dat sinds de val van de ussr er in het westen geen reden meer is om het volk zoet te houden met rechten en vrijheden. Het gevaar voor de sociale revolutie is weg.
Het sociaal contract tss staat en volk wordt in vraag gesteld en de vraag is of dit wel zo gunstig is voor het volk.

In een geglobaliseerde wereld hangt alles in grote mate aan elkaar, dus concreet worden is bijzonder moeilijk.

1: Europa heeft op meerdere fronten andere belangen dan de Amerikanen. Sterker: Europese landen hebben met elkaar niet eens dezelfde belangen in elke situatie. Daarom is soevereiniteit in wat het land specifiek aangaat van groot belang. Maar dat neemt niet weg dat de EU en de NAVO zeer nuttige samenwerkingsverbanden zijn.

De NAVO is een militaire samenwerking, waarin Amerika essentieel is. Je kunt perfect dat concluderen, en tegelijkertijd vinden dat 'wij' cultureel minder van alles uit dat land moeten importeren.

2: De hemagonie van de dollar is al jaren aan het wankelen. Al jaren hoor je daar alarmistische geluiden over. Ik ben niet overtuigd. Vooral omdat de alternatieven nu ook niet echt stabiel zijn.

3: Ook die diepgaande verandering is nog speculatief. Ik sluit niet uit dat wij over enkele jaren concluderen dat het allemaal nogal is meegevallen.
Oud 4 april 2022, 17:22   #20836
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:

ik kan niet anders concluderen dat u 'detachted' bent van de dagelijkse wereld, kortom geen leningen, geen job geen kinderen geen enkele andere verantwoordelijkheid die u weerhoud van theoretische BS te verspreiden

wat de invloed van de us dollar is, interesseert 99% van de beroepsbevolking niet, zij moeten hun huishouden recht houden
Oud 4 april 2022, 17:36   #20837
edwinp
Banneling

Standaard

ik wordt toch zoooo moe van dat fake news gedoe zieg heil Poetin !

https://www.hln.be/buitenland/de-gru...eerd~a05ad852/

laat mij duidelijk zijn, Zelensky heeft geen fluit te zoeken op de 'grammy' awards, het soort eerbetoon aan narcistische nobody's met een ego

Laatst gewijzigd door edwinp : 4 april 2022 om 17:39.
Oud 4 april 2022, 17:45   #20838
edwinp
Banneling

Standaard

onze forumtrollen zijn op dezelfde manier geëvolueerd als hun bazen
Eerst was het een militaire operatie om de nazi's en de bedreigingen van Oekraine te neutraliseren zonder ook maar èèn burgerdoel te viseren, en naderhand heeft de tactiek zich aangepast aan de realiteit ten velde vergezeld met de grootste divisie leugens die ooit ontplooid is op een slagveld
Oud 4 april 2022, 17:53   #20839
edwinp
Banneling

Standaard

de bocht van de commies:

https://www.pvda.be/willen_de_vereni...lk_echt_helpen

verbieden dien bucht cordon sanitaire voor deze stinkende partij
Oud 4 april 2022, 17:55   #20840
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik kan niet anders concluderen dat u 'detachted' bent van de dagelijkse wereld, kortom geen leningen, geen job geen kinderen geen enkele andere verantwoordelijkheid die u weerhoud van theoretische BS te verspreiden

wat de invloed van de us dollar is, interesseert 99% van de beroepsbevolking niet, zij moeten hun huishouden recht houden
40+, Zelfstandige, lening op huis en auto en drie kinderen...zoals ik al zei..u bent vooringenomen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be