![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vroeg wat ze wel konden.
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Even terug op het onderwerp...
Blijkbaar is de situatie,hier in Vlaanderen,dat een jonge mens uit een beroepsopleiding kan komen,amper alfabeet... Dus eigenlijk marginaal beter opgeleid en kundig in de basisvaardigheden lezen,rekenen dan iemand.......uit de brousse ZONDER noemenswaardige school? Als dergelijke situatie in de "derde wereld" eigenlijk nog zou bestaan.. Ik bedoel....ECHT? Er is per leerling honderden EURO's,zoniet meer-,van MIJN belastingsgeld tegenaan gegooid en DAT is het resultaat? Laatst gewijzigd door kelt : 4 april 2022 om 18:59. |
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Latijn-Wiskunde is zo goed als moeilijkste richting. Nochtans krijgen ze hun diploma A2 net zoals iemand die 7 jaar BSO heeft gedaan. De eerste heeft het wel iets makkelijker om hoger onderwijs te volgen met het oog op een A1. Uiteindelijk, als er wordt gesolliciteerd waar een diploma A1 vereist is, is in heel veel gevallen de aard van uw opleiding van ondergeschikt belang. Het feit een diploma te hebben is van belang. |
|
|
|
|
|
|
#164 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sommigen kunnen dat ja. De meesten kunnen goed van buiten leren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vroeger geraakten die nog wel ergens mee 'want hij heeft latijn gedaan' maar nu vallen zulke mensen tussen het schip en de kade. Voor bedienden jobs kijkt men enkel nog naar bachelor of master, tenzij men Economische of Boekhouden heeft gedaan. Het kost een bedrijf gewoon te veel om iemand die enkel latijnse heeft gedaan van de grond af aan op te leiden, want de realiteit is dat die geen enkele technische competentie heeft én geen enkel economisch inzicht. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goed voor een job aan de staat... Een A1 diploma, vb industrieel ing. is belangrijk. In de industrie heeft men meestal (niet altijd) liever een A1 die in het TSO gestudeerd heeft. |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Respect naar leerkracht 0 Inzet, (wij krijgen dat papierke toch) 0 Politieke corectheid (zelf ene met het IQ van een garnaal moet een papierke krijgen) Intussen kappen ze dat onderwijs vol geld, managers, deeltijds leerkrachten (hoe kun je dat deeltijds doen als je amper 20 uur moet presteren... ) enz... enz... vergaderingen, stuurgroepen, Diversiteits toestanden en woke zever. Les moeten ze geven. |
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de examens, schriftelijk en mondeling? |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hebt u al zo'n Selor examen meegedaan?
Voor mij was het met 28 in een klein lokaal op elkaar gepropt zitten en een vragenlijst voor de neus krijgen. Die antwoorden op die vragenlijst kon je van buiten geblokt hebben. Ik heb het gedaan op kennis en inzicht. Ik werd weerhouden omdat mijn achtergrond van mechanica en onderhoudstechnologie minder goed aanleunde dan de achtergrond van de "winnaar". Functie, onderhoudstechnicus HVAC gebouwen.
|
|
|
#172 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Wees maar zeker dat in het ASO dit probleem veel minder is of zelfs onbestaande. Want het gaat over de kennis van de regel van 3 en dergelijke. Dat zijn zaken die zelfs aangeleerd worden in de lagere school. |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door lancalot : 5 april 2022 om 07:29. |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij ons (in het bedrijf waar ik werkte) ook in de jury gezeten, maar dat waren op de praktijk gerichte proeven en vragen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 april 2022 om 07:34. |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het Nederlandstalig onderwijs zit sinds het jaar 2000, toen ze wereldtop waren, wel in een dalende spiraal. Maar om dit op de kap van de splitsing te willen steken, legt meer de politieke voorkeur bloot van degene die dit wil bewijzen, dan de werkelijkheid. De kwaliteit van het Franstalig onderwijs is gewoonweg een kerkhof.
Een titel gelijk "Wat we zelf doen gaat de dieperik in, maar wel minder snel dan dat we het samen doen" zou dan ook meer aangewezen zijn. |
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor bepaalde functies is er bij Selor een serieuze screening. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij is dat een master.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de privé ken ik iemand die met een diploma archeologie in de bank werkt. Waarmee ik maar wil zeggen dat in veel situaties het niveau diploma belangrijker is dan wat je hebt gestudeerd. |
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zit er regelmatig bij. |