Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2022, 21:11   #21261
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat we tot nu toe zagen in Oekraine is een verhaal dat nog door geen enkele onafhankelijke bron werd bevestigd.
Buiten de 3 andere trollen hier is er niemand die uw onzin hier nog volgt. Rusland is zijn buurland militair binnengevallen en zorgt daar (zoals in zowat elke oorlog) voor gruwelijke miserie en lijden.

Het idee dat men de arme Oekraïners ging bevrijden lag al vanaf dag 1 in de vuilbak, en dat idee is vandaag gewoon compleet krankzinnig. Dat is hoe jij hier overkomt: als een krankzinnige.

Laatst gewijzigd door alpina : 6 april 2022 om 21:11.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:11   #21262
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En wij moeten hier de Russische propaganda gaan verspreiden én geloven zeker....

En dit terwijl ze in Rusland wat dat betreft aan de ketting zijn gelegd ...
Hier ook... Russische propaganda werd verboden in de EU en westerse propaganda in Rusland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:11   #21263
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik insinueer niets....maar de manier hoe er in de media over wordt bericht doet mij achterdochtig worden...het zou niet de eerste keer zijn dat zaken buiten context worden misbruikt in een oorlog. De wereld is niet zwart-wit zoals onze media suggereert.
Wat doet je precies achterdochtig worden ? Dergelijke gruwelpraktijken verbazen mij niets. Wanneer het Russische leger gefrustreerd raakt, wreken ze zich op de burgers, met veelal plunderingen tot gevolg.

Zoiets is spijtig genoeg van alle tijden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:11   #21264
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gipsy weet meer over HK dan ik en dat erken ik ook.

Maar hij weet zeker niet meer over Oekraine en Rusland dan ik.

Ik weet niet hoe de media verslag uitbrengt in HK ( er zijn daarnog veel overblijfeselen van het Britse kolonialisme dus zal wel gemengd zijn) maar volgens CNN is de media in Mainland China onverdeeld pro-Russisch.
China verkiest Rusland boven 'het westen', ja. Wist je dat niet, tomm?

Is er nog meer dat je niet weet?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:13   #21265
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Buiten de 3 andere trollen hier is er niemand die uw onzin hier nog volgt. Rusland is zijn buurland militair binnengevallen en zorgt daar (zoals in zowat elke oorlog) voor gruwelijke miserie en lijden.

Het idee dat men de arme Oekraïners ging bevrijden lag al vanaf dag 1 in de vuilbak, en dat idee is vandaag gewoon compleet krankzinnig. Dat is hoe jij hier overkomt: als een krankzinnige.
Ik heb hier reeds vermeld dat ik deze oorlog niet onverdeeld toejuig, maar dat detail is u waarschijnlijk ontgaan.
Maar omdat ik een Oekraiense in scene gezette complottheorie niet zomaar geloof ben ik dus krankzinnig? Vind u dus dat iedereen die de Westerse propaganda niet 100% volgt in een psychiatrisch instituut moetopgenomen worden?
Oud 6 april 2022, 21:14   #21266
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
China verkiest Rusland boven 'het westen', ja. Wist je dat niet, tomm?

Is er nog meer dat je niet weet?
Niet alleen China veel andere landen geloven niets van de westerse leugens. Wist je dat enkel westerse landen en Japan sancties opleggen aan Rusland?
Oud 6 april 2022, 21:16   #21267
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen China veel andere landen geloven niets van de westerse leugens. Wist je dat enkel westerse landen en Japan sancties opleggen aan Rusland?
Zeker. Vooral Afrikaanse landen passen wel op, met die wurgcontracten die ze hebben met China.

Afrikanen wurgen, dacht dat wij die tijd wel hadden gehad.
Oud 6 april 2022, 21:16   #21268
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat doet je precies achterdochtig worden ? Dergelijke gruwelpraktijken verbazen mij niets. Wanneer het Russische leger gefrustreerd raakt, wreken ze zich op de burgers, met veelal plunderingen tot gevolg.

Zoiets is spijtig genoeg van alle tijden.
U hebt blijkbaarlang gediend in het Russische leger om dit met zoveel zekerheid te kunnen zeggen?
Oud 6 april 2022, 21:18   #21269
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier reeds vermeld dat ik deze oorlog niet onverdeeld toejuig, maar dat detail is u waarschijnlijk ontgaan.
Dat statement hierboven - "niet onverdeeld toejuich" - zegt alles. Ik denk dat daar niet veel meer extra aan toegevoegd moet worden.

Citaat:
Maar omdat ik een Oekraiense in scene gezette complottheorie niet zomaar geloof ben ik dus krankzinnig? Vind u dus dat iedereen die de Westerse propaganda niet 100% volgt in een psychiatrisch instituut moetopgenomen worden?
Complottheorie, propaganda...

Er wordt een land aan flarden geschoten. Dat zijn feiten. U zit u hier constant in onmogelijke bochten te wringen om die evidente feiten te ontkrachten of relativeren. Ik vind dat dit enkel kan ontspruiten uit het brein van een krankzinnige.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:21   #21270
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Waarom achterdochtig? Omdat de feiten zodanig gruwelijk zijn dat je het niet kan bevatten? Dat maakt het niet minder waar he.

Vandaag de dag komen de berichten trouwens in grote mate via sociale media naar boven, dat zijn gewoon de rauwe feiten, het resultaat van wat daar ter plaatse is gebeurd. Tenzij je, net als een paar trollen op dit forum, de onwaarschijnlijke Russische propaganda napraat is het heel erg duidelijk wat er zich in Oekraïne afapeelt.

Daar is geen nuance nodig.
Ga je de sociale media nu echt naar voor schuiven als betrouwbare bron???
Besef je nu echt niet dat met 'beelden' en getuigenissen je echt geen inzicht kan krijgen van wat er gebeurt?

Ik ben zeer gefascineerd door geschiedenis en ben gaandeweg gaan beseffen dat één klein detail een narratief volledig veranderd. Bovendien besef ik zeer goed dat er steeds vele kanten zijn aan een verhaal. Wit-zwart verhalen ontstaan enkel door een gebrek aan kennis of door kwaad opzet.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:23   #21271
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat is nu eenmaal oorlog.
In 1940 werd ons huis (Oostende) platgegooid door de Duitsers en mijn tante en neef kwamen om in het bombardement.
Mijn vader was een politieke anglofiel en een culturele francofiel, we hadden tijdens de oorlog een verboden en goed verstopte radio in huis om naar de BBC te luisteren. Mijn eerste frieten heb ik gegeten toen enkele leden van de 'weerstand' net na de bevrijding bij ons thuis kwamen eten.

Toch verzette mijn vader zich tegen het ongeregelde tuig, dat in 1945 roofde en brand stichtte in de huizen van de Vlaamsgezinden, die veelal valselijk van collaboratie beschuldigd werden.

Ik vrees dat in Oekraïne zich ook dergelijke omstandigheden voordoen, waarbij de talrijke Russischtaligen het moeten ontgelden. En dat hierbij gemoord wordt door Oekraïense extremisten, sluit ik niet uit.
Net zoals ik het omgekeerde niet uitsluit vanwege de Russische strijdkrachten.

Een en ander heeft niets te zien met Poetin-knuffelaars maar eerder met realisme.
Wat in Oekraïne gebeurd is een stap verder dan een "normale" oorlog. Dit is een ontmenselijk maken systeem die de meest wrange herinneringen oproepen. Duitsland is daar nog niet volledig van hersteld (alhoewel de Duitsers waarschijnlijk geen meisjes van 8 verkrachten). Wat Rusland betreft is dat op zijn minst voor de huidige generatie een smet die de eerste 50 jaar niet zal verdwijnen en al zeker niet in Oekraïne. Daar hebben ze nu zelf een vijand gecréeerd voor vele decennias.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:24   #21272
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Putin en zijn handlangers hebben ervoor gezorgd dat nu vele Oekrainers Russen associëren met het verkrachten van kinderen. De Russenhaat zal ernstige vormen aannemen.
Oud 6 april 2022, 21:25   #21273
edwinp
Banneling

Standaard

oekraïners laten onafhankelijken onderzoeken uitvoeren, en de russen die zeggen dat bollywood dat gefilmd heeft met acteurs

Die onzin werkt misschien bij de Siberische neatherthalers die naar hun lichtbak zitten te kijken, maar zelfs niet bij de tienduizenden russische intelligentia die de bus naar het vrije westen hebben genomen

so fuck yourself russian propagandist
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:28   #21274
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga je de sociale media nu echt naar voor schuiven als betrouwbare bron???
Besef je nu echt niet dat met 'beelden' en getuigenissen je echt geen inzicht kan krijgen van wat er gebeurt?

Ik ben zeer gefascineerd door geschiedenis en ben gaandeweg gaan beseffen dat één klein detail een narratief volledig veranderd. Bovendien besef ik zeer goed dat er steeds vele kanten zijn aan een verhaal. Wit-zwart verhalen ontstaan enkel door een gebrek aan kennis of door kwaad opzet.
bij een genocide is er enkel een zwart/wit verhaal tenzij je dit soort misdaden wil nuanceren, kijk liever naar officiële nieuwskanalen dan de internetvuilbak

Er is geen discussie meer over burgermoorden, verkrachtingen, plunderingen en folteringen, enkel nog over het aantal

Laatst gewijzigd door edwinp : 6 april 2022 om 21:29.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:31   #21275
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat in Oekraïne gebeurd is een stap verder dan een "normale" oorlog. Dit is een ontmenselijk maken systeem die de meest wrange herinneringen oproepen. Duitsland is daar nog niet volledig van hersteld (alhoewel de Duitsers waarschijnlijk geen meisjes van 8 verkrachten). Wat Rusland betreft is dat op zijn minst voor de huidige generatie een smet die de eerste 50 jaar niet zal verdwijnen en al zeker niet in Oekraïne. Daar hebben ze nu zelf een vijand gecréeerd voor vele decennias.
de gruwel van wo1 en 2 was wel nog iets anders hoor korea en vietnam ook....oorlog is oorlog, hoe langer hij duurt hoe gruwelijker het wordt. Vandaar dat wapens sturen een misdaad op zich is..mensen die iets anders beweren zijn of harteloos of hebben geen idee wat oorlog betekend. Rekken is jet laatste wat je moet doen, geen enkele reden is die horror waard. Er zijn ALTIJD betere opties dan de wapens opnemen.

Laatst gewijzigd door Loki : 6 april 2022 om 21:32.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:31   #21276
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bovendien besef ik zeer goed dat er steeds vele kanten zijn aan een verhaal.
Veel Russische kanten voor jou. Wie denk je hier te belazeren?
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:35   #21277
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U hebt blijkbaarlang gediend in het Russische leger om dit met zoveel zekerheid te kunnen zeggen?
U gaat natuurlijk ook niet mee in algemeen aanvaarde geschiedschrijving. Ook hier verkiest u een Russische variant.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:37   #21278
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier ook... Russische propaganda werd verboden in de EU en westerse propaganda in Rusland.
Vertel eens hoeveel Russische propagandisten hier al zijn opgepakt...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:39   #21279
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Putin en zijn handlangers hebben ervoor gezorgd dat nu vele Oekrainers Russen associëren met het verkrachten van kinderen. De Russenhaat zal ernstige vormen aannemen.
Dat gaat daar dus nooit meer goed komen wat dat betreft...

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 april 2022 om 21:39.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2022, 21:39   #21280
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben wat gedegouteerd van deze draad. De beelden en getuigenissen zijn schokkend, eergisteren zat mijn vrouw te wenen toen ze de beelden van de afgemaakte mensen zag op het nieuws.

En dan komen er hier dwaze criminele kloten wat riool propaganda schijten terwijl de bewijzen onweerlegbaar worden. Kinderen van 8 jaar verkrachten en dan naakt zoals vuilnis op de vermoorde familie gooien.

Vanop de tank iedereen afschieten die het ongeluk heeft op de weg te lopen mensen op hun fiets dan een man die juist patatten is gaan kopen in de lokale winkel met de plastieke zak nog naast hem. Dat zijn voor de smeerlappen (ik wik mijn woorden) van het forum enscenering of Oekraïners zelf die hen vermoord hebben.

Voor mijn part mag men dit forum met zulke smeerlappen sluiten. Ik hoop dat men hun huis ook platgooit gooit en hun kinderen verkracht en hen doet knielen en een kogel door hun hersenloze kop jaagt.

Gipsy, het is op momenten zoals nu dat we de impact zien van vrije meningsuiting, met als limiet de vigerende wetgeving + een breed forumreglement. En ja, die is niet altijd mooi, en in dit geval hangt er zelfs lijkgeur aan.

Het is onvermijdelijk dat enkelen van dat recht dat wij allen hebben, zullen gebruik maken om de meest dégoutante propaganda rond te kwispelen (stijl : the shitting Rhino, om het wat visueel voor te stellen).

Ik denk dat het een vergissing is om te pleiten voor deze discussie(s) niet meer toe te laten omdat er een drietal Putin trollen hun rol wat te ernstig nemen.

Dit draadje heeft +20.000 reacties, het thema beroert enorm veel mensen, net zoals het de pers in de hele wereld al meer dan een maand hun absolute prioriteit is.

Enkele sycofanten en trollen zijn onbetekenend in dat geheel.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be