![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet particulier wapenbezit actief ontmoedigd worden? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 16,67% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 83,33% |
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men is in werkelijkheid niet onnozel, en gaat zijn dure high end PCP gewoon in Nederland kopen. Daar koop je die dure FX Impact M3 kaliber 5,5 ongelimiteerd, met de slug kit (geen pellets...) en die geeft tot 107 Joule. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je weer alle kanten mee op. Is een luchtdrukpistool met een bullpup design 30,5 cm loop lang? Of is een kermisgeweertje met 30,5 cm loop voor de knik kort?
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn PCP komt gewoon uit Belgie, 40 joule , mijn zwaarste plooier is net geen 40 joule, maar dan moet ge wel wat boterhamekes met spek en eieren binnen hebben om daar een schot of 20 mee af te geven. (Nitro Gas Ram) Het zwaarste wat beschikbaar is, is een Air Force in .511 die zit tegen of over de 500 joule, ... ge kunt daar wel maar een paar schoten mee afvuren, of ge moet rechstreeks vanop een duiktank schieten. Hou er ook rekening mee dat zo een PCP's gruwelijk duur zijn vergeleken met een .22 of 9 mm pistool. Een Glock heb je al voor een 500 a 600 euro, Voor dat bedrag begin je net bij de goedkoopste Chinese PCP's |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 500 joules, 3 keer meer dan een .22LR. Niet mottig nee.
En, dat mag dus onvergund in Blegië... Als de loop maar langer is dan X. Waarbij X afhangt van een bureaucraat en hoe die zichzelf voelt.
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Altijd een liefhebber geweest van die "form factor" alle voordelen van een geweer maar korter , betere balans, lichter alle ja makkelijker om te hanteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Airforce Texan Energie (Joule / ft.lb) 1000 / 738, 1084 / 800 Kaliber 11.4 mm / .45, 12.7 mm / .50 Dat is wel een enkelschots wapen, ga daar niet met in uwen hof schieten, want dat zijn slugs, ge schiet daar mee losdoor nen baksteen. of nen Hatsan Piledriver, Energie (Joule / ft.lb) 188 / 138.7, 400 / 295, 949 / 700, 1084 / 800 Fabrieksopgave (m/s / fps) 295 / 967 - 7.62 mm / .30 265 / 869 - 9 mm / .35 213 / 698 - 11.4 mm / .45 X - 12.7 mm / .50 ook weer geen magazijn, trouwens je schiet die luchttanks bijna direct leeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en een schot met een pistool maakt zoveel herrie en bloederig, enkele nagels en hij of zij zal ook niet ver meer lopen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik mijn dagelijks fietske doe, en ik zie ze in het jachtseizoen, ik ga er niet een omweg voor maken. Maar den een of den andere kloef, die een stijve krijgt als hij op een schietstand wat mag vlammen ... tegenover de inperking van die mens zijn vrijheid, ter bescherming van zijn eigen gezin en zijn eigen risico om in 't gevang te raken door een ongeval ... Ja, duidelijk voor mij. Dat is mijn mening.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zitten die papa, mama, broertje, vriend ... van het incident waarmee de draad begon, nu zeer diep over na te denken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De conclusies die tot nu toe getrokken zijn.
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jacht door particulieren dient verboden te worden.
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dan 2 belangrijke strekkingen.
Jacht moet sowieso verboden worden, en alle jachtwapens geconfisceerd. Of Jacht moet dus georganiseerd worden door:
Welk kiest u?
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het beste wat je voor de natuur en de fauna kan doen is er afblijven.
![]() |
![]() |
#135 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien, heel misschien, moeten ze.hun kinderen niet vrij laten rondlopen in het huis van een wildvreemde?
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral niet als het 475 stuks kiesvee en politici betreft. Ik zie een zeer leuke toepassing. Jachtvergunningen afleveren. Te betalen, €1 000 000 per kop kiesvee. €5000 te krijgen als een politicus binnengebracht wordt
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 april 2022 om 06:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, make love, not war, prima. Maar ik geloof dat er ergens iets is waar kinderen niet zo direkt bij betrokken mogen worden, misschien dat liefde bedrijven, alle kunstgrepen en middelen inbegrepen.
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duidelijk, kinderen en sexspeeltjes zijn geen probleem voor u.
Maar zoals geschreven, de vriend, die toeliet dat peuters door zijn hele huis krossen, had een geladen wapen zonder afgrendeling, slot of dergelijke klaar liggen. Dat is een blatante schending van de wapenwetgeving, en iets dat men niet gaat oplossen door strengere wetten.