![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet goed genoeg, helemaal akkoord. Maar inderdaad, het is wel beter dan China (hoezo Rusland?...). Deze 2 uitspraken kunnen tegelijk waar zijn: 1. De coronamaatregelen in België zijn totalitair, niet proportioneel en moeten op de schop 2. De coronamaatregelen in China zijn extreem totalitair, erger dan België
![]() |
![]() |
#502 |
Minister-President
|
![]() Zonder vaccinatie valt het ook nog mee, maar zeker met vaccinatie valt het zeker mee
![]() |
#503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er beginnen er toch een paar wakker te worden.
![]() "De ontslagnemende adviesraad GEMS stuurt aan op een terugkeer naar code oranje, maar politiek is daar geen animo voor, zo staat te lezen in De Morgen. De wetenschappelijke experts van de adviesraad GEMS zijn ongerust. In een rapport dat vorige week bezorgd werd aan het coronacommissariaat, beargumenteren ze dat in deze situatie een terugkeer naar code oranje overwogen zou moeten worden. “Als de situatie zo voorgaat of nog verergert, moet je natuurlijk consequent zijn,” zegt GEMS-voorzitster Erika Vlieghe over een terugkeer naar oranje. Dan zou het Covid Safe Ticket opnieuw ingevoerd worden , en zouden evenementenzalen ook weer het publiek moeten beperken. Ook het mondmasker zou weer vaker aan moeten. Viroloog en GEMS-lid Marc Van Ranst wijst er wel op dat het aantal nieuwe besmettingen opnieuw licht begint te dalen. Tegelijk mogen we ons niet rijk rekenen, klinkt het. “Als dit een periode was met enkel corona en geen griep, was er geen overbelasting in de ziekenhuizen. Maar dit is nog een matige influenza, en ook corona kan nog veel erger dan nu het geval is. Mochten we daar telkens met zware varianten zitten, kan het erg lastig worden”, aldus de professor in De Morgen." https://www.demorgen.be/nieuws/als-d...niet~b7903641/ Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 6 april 2022 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ziet er goed uit, de niet-gevaccineerden zullen blijven dalen want die krijgen een goeie natuurlijke immuniteit. De gevaccineerden schommelen veel meer en gaan nog een tijdje voor ziekenhuisopnames zorgen. Ik ga er wel vanuit dat die tabel rekening houdt met de leeftijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Banneling
|
![]() Een evaluatie dringt zich op, geen kat wil nu nog terugschroeven, ik heb trouwens zelf corona gehad met symptomen
Er zijn andere dwingende problemen, de inflatie, de Oorlog aan 'onze' grenzen Met het 'importeren' van miljoenen ongevaccineerde vluchtelingen mag heel die zooi op de schop |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op consultatie in het ziekenhuis mag niet meer met een begeleider. Dank u AntiVaxxers, dank u Wappies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Staatssecretaris
|
![]() Ondanks het feit dat je over het ziekenhuis spreekt, zie ik toch het verband niet.
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Minister-President
|
![]() Met de gegevens die we toen haddan was de oorspronkelijke vaccinatie echt wel de moeite. Dus die eerste twee zijn niet abnormaal. De booster daarentegen was absoluut niet nodig voor de meesten, gezien wat we toen wisten. Een vierde is absurd onder de 65.
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij ondertussen vooral opvalt is dat er in de media praktisch geen blabla meer wordt verkocht over vaccinatie. Soms vraag ik mij al eens af of er nog wel gevaccineerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
link Citaat:
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe weet u dat de mensen die dit verbod hebben uitgevaardigd antivaxxers zijn? Wie heeft dit verbod trouwens uitgevaardigd als ik vragen mag, want vorige week was dat nog geen probleem toen ik met mijn dochter op consultatie moest. Ik mocht daar bij zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 7 april 2022 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
65+ zou inderdaad redelijker zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat hebben de wappies daarmee te zien? Dat is toch de ziekenhuisdirektie die zoiets beslist?
![]() |
#516 |
Minister-President
|
![]() Denk dat die nog steeds gelooft in groepsimmuniteit, terwijl zelfs de virologen hebben toegegeven dat dat onzin is.
![]() |
#517 |
Minister-President
|
![]() Corona rukt op in België? Er kan eerder gesproken worden over corona rukt op in Vlaanderen.
Vanaf 15 maart tot nu zijn 77% van de besmettingen in Vlaanderen. Oh ik hoor ze al roepen " De walen laten zich niet meer testen". Maar in de zelfde tijdspanne is 75% van de ziekenhuisopnames in Vlaanderen. De walen zullen zich ook niet meer laten opnemen en thuis stilletjes doodgaan. Over doodgaan gesproken, 73% van de doden tellen we ook. Of het zou ook gewoon kunnen dat de walen gewoon gestopt zijn met tellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#519 |
Minister-President
|