Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2022, 14:59   #21461
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Steek jouw Russische link maar rap waar de zon nooit schijnt.
Er bestaan betrouwbaarder bronnen die het tegenovergestelde zeggen van wat er jou is ingepompt.
Elk filmpje en foto is propaganda en deepfake, maakt niet uit ui5 welke hoek

Durven tommeke en 10 daarin meestappen?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 15:01   #21462
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JIJ neemt de Russische oorlogspropaganda aan alsof het de waarheid is.
NOGMAALS! Oekraïne is Rusland niet binnengevallen! Oekraïne heeft bijgevolg geen oorlogspropaganda nodig. Poetin wél!
Poetin heeft met verve bewezen dat hij een schaamteloze leugenaar is.

Er zijn bronnen van Russische journalisten zat die lieten horen dat de Russische bevolking wordt voorgelogen. Er worden journalisten die de waarheid vertellen achter de tralies gegooid en zelfs vermoord, maar daar ben jij stekeblind voor.
Ik neem helemaal niets voor waarheid aan. Ik heb mijn twijfel bij de propaganda langs beide kanten. U niet, U kopieert zomaar de propaganda van een van de 2 strijdende partijen.

Het ging hier over zogenaamde oorlogsmisdaden of niet. Dat staat volledig los van wie de oorlog begonnen is.

Er zijn ook mensen die de westerse bevolking lieten horen dat ze voorgelogen werden. Zoals Assange.

Wat vermoorde journalisten betreft:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...red_in_Ukraine
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 15:02   #21463
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Elk filmpje en foto is propaganda en deepfake, maakt niet uit ui5 welke hoek

Durven tommeke en 10 daarin meestappen?
Absoluut. Kan deepfake en propaganda zijn.

Natuurlijk als de daders zelf hun martelingen filmen en ze zelf verspreiden en niet ontkennen, is de kans vrij groot dat deze beelden wel echt zijn.
Oud 7 april 2022, 15:02   #21464
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Tja, gypsy wil dat mijn huis vernield wordt omdat hij het niet eens met me is wat Oekraïne betreft. Dat moet allemaal kunnen.
U valt mij opnieuw persoonlijk aan wegens mijn opinie waar ik recht op heb. Jullie oude zakken die in Aziê de grote Jan uithangen tonen hoe lelijk jullie van binnen zijn.
Echt? Cry me two rivers.
De schrijfsels blijven puur degoutant en verachterlijk. Leef ermee.
Oud 7 april 2022, 15:06   #21465
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, gypsy wil dat mijn huis vernield wordt omdat hij het niet eens met me is wat Oekraïne betreft. Dat moet allemaal kunnen.

U valt mij opnieuw persoonlijk aan wegens mijn opinie waar ik recht op heb.

Jullie oude zakken die in Aziê de grote Jan uithangen tonen hoe lelijk jullie van binnen zijn.
Niet alleen Gipsy is het niet eens met wat POETIN in Oekraïne doet: burgers vermoorden, vrouwen verkrachten en hun huizen, ziekenhuizen enn creches in de fik steken. Jij kan er zelfs niet tegen dat iemand jou van hetzelfde laken een pak toe wenst.

Hoe oud ben jij?
Waar woon en werk jij, mooie man vanbinnen?
Oud 7 april 2022, 15:09   #21466
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut. Kan deepfake en propaganda zijn.

Natuurlijk als de daders zelf hun martelingen filmen en ze zelf verspreiden en niet ontkennen, is de kans vrij groot dat deze beelden wel echt zijn.
De kans is véél realistischen dat de beelden door de Russische agressors werd gemaakt. Maar daar ben jij stekeblind voor. Poetin beweert immers dat Oekraïne haar eigen burgers vermoordt. En jij gelooft Poetin onvoorwaardelijk.
Oud 7 april 2022, 15:10   #21467
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vermoorde journalisten betreft:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...red_in_Ukraine
Dit doet me aan iets denken.

Ah ja, gisteren postte je:
Citaat:
Lijst met vermoorde jpirnalisten in Oekraine:
Het zijn er een pak meer dan in Rusland.

Oppositiemedia, alle oppositiepartijen verboden, hun leiders in de bak, toch was Oekraine volgens het Westen een "bloeiende democratie". Moet er nog zand zijn?
Je was de links echter vergeten, en omdat ik de goedheid zelve ben, heb ik ze dan maar gepost.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Hey, je bent de links vergeten, maar niet getreurd.

Lijst met vermoorde journalisten in Oekraïne: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...red_in_Ukraine

Lijst met vermoorde journalisten in Rusland: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...lled_in_Russia
Daarna heb je zelf ook de link met de vermoorde journalisten in Oekraïne gepost, maar om een mysterieuze reden niet die met vermoorde journalisten in Rusland.

Nu heb je alweer de Oekraïense lijst gepost, maar je hebt "Het zijn er een pak meer dan in Rusland" wijselijk weggelaten.

Voor de volledigheid, de lijst met vermoorde journalisten in Rusland: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...lled_in_Russia
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 15:10   #21468
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steek jouw Russische link maar rap waar de zon nooit schijnt.
Er bestaan betrouwbaarder bronnen die het tegenovergestelde zeggen van wat er jou is ingepompt.
Dat is geen Russische link maar een Oekraïense link.
Welke betrouwbaardere bronnen?

Er zijn veel zulke opiniepeilingen. PEW is een Amerikaans peilingsbureau die je zeer moeilijk kunt verdenken van Russische of communistische sympathieën, in tegendeel wordt onder meer gefinancierd door de Amerikaanse overheid.

2013 was het laatste jaar dat de Oekraïense bevolking nog haar mening kon verkondigen zonder gestraft te worden. Vanaf 2014 werd "nostalgie naar het communisme" strafbaar gemaakt, de kantoren van de communistische partij platgebrand en de communistische leider met geweld uit het parlement geslagen.

Dit zijn feiten die je nooit of te nimmer zult horen in de westerse pers. Toch vrij belangrijk, niet? Toont aan dat westerse media ook gewoon propaganda is.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 april 2022 om 15:37.
Oud 7 april 2022, 15:14   #21469
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kans is véél realistischen dat de beelden door de Russische agressors werd gemaakt. Maar daar ben jij stekeblind voor. Poetin beweert immers dat Oekraïne haar eigen burgers vermoordt. En jij gelooft Poetin onvoorwaardelijk.
En waarom zou dat dan wel veel realistischer zijn?
Ik geloof Poetin helemaal niet onvoorwaardelijk.
Oud 7 april 2022, 15:14   #21470
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat bewijzen die foto's en filmopnames eigenlijk? In tijden van deep fake is ook de bron super belangrijk. Zijn er beelden van Russische militairen die ongewapende burgers de handen vast binden en neerschieten?
Enkel wazige beelden uit drones, van op die afstand kun je trouwens niet zien wie het is en of die al dan niet gewapend was, en met de datum kan gemakkelijk zelfs door amateurs laat staan de CIA, geknoeid worden.
Dat er op een bepaald moment lijken lagen in de straten is logisch, de straten lagen bezaaid met militaire wrakken, dus er moeten ongetwijfeld veel militairen of strijders gesneuveld zijn. Wie bewijst dat het onschuldige burgers waren? Welke beelden bewijzen dat? Geluidsopnames zijn zo mogelijk nog gemakkelijker te manipuleren.
Zie maar dit hier: https://www.youtube.com/watch?v=sk3IbKsNVpw
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 15:15   #21471
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Dit doet me aan iets denken.

Ah ja, gisteren postte je:

Je was de links echter vergeten, en omdat ik de goedheid zelve ben, heb ik ze dan maar gepost.

Daarna heb je zelf ook de link met de vermoorde journalisten in Oekraïne gepost, maar om een mysterieuze reden niet die met vermoorde journalisten in Rusland.

Nu heb je alweer de Oekraïense lijst gepost, maar je hebt "Het zijn er een pak meer dan in Rusland" wijselijk weggelaten.

Voor de volledigheid, de lijst met vermoorde journalisten in Rusland: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...lled_in_Russia
Het zijn er meer dan in Rusland in verhouding, want de Russische bevolking is 3 keer groter. Tenminste, als je de Jeltsin jaren even vergeet.
Want wat je ook ziet in de statistieken, is dat er veel meer journalisten vermoord werden in Rusland onder de lieveling van het Westen, de "super democraat" Jeltsin, dan onder Poetin. Maar dat zul je niet vlug horen in de westerse pers.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 april 2022 om 15:17.
Oud 7 april 2022, 15:20   #21472
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In June 2009, a wide-ranging investigation by the International Federation of Journalists into the deaths of journalists in Russia was published. At the same time, the IFJ launched an online database[5][6] which documents over three hundred deaths and disappearances since 1993. Both the report Partial Justice[7] (Russian version: ????????? ??????????[8]) and the database depend on the information gathered in Russia over the last 16 years by the country's own media monitors: the Glasnost Defense Foundation and the Center for Journalism in Extreme Situations.

In September, in the report Justice, the Committee to Protect Journalists (CPJ) repeated its conclusion that Russia was one of the deadliest countries in the world for journalists and added that it remains among the worst at solving their murders. Journalists died or were killed, the CPJ argued, because of the work they were doing and only one case has led to a partially successful prosecution.
Goed dat er dit de communistische forumelite eens deftig wordt ingepeperd!
Niet dat het veel zal uithalen want de heilige Poetin heeft de tijd en de middelen gehad om zijn goedgelovige pappenheimers van ZIJN machtige gelijk te overtuigen.
Oud 7 april 2022, 15:22   #21473
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn er meer dan in Rusland in verhouding, want de Russische bevolking is 3 keer groter. Tenminste, als je de Jeltsin jaren even vergeet.
Want wat je ook ziet in de statistieken, is dat er veel meer journalisten vermoord werden in Rusland onder de lieveling van het Westen, de "super democraat" Jeltsin, dan onder Poetin. Maar dat zul je niet vlug horen in de westerse pers.

Gelukkig ben jij er om ons ervan te overtuigen dat de Russen een vrij en vrank volkske is.
Oud 7 april 2022, 15:24   #21474
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ben over het algemeen geen voorstander van de doodstraf, maar zo iemand zie je toch met plezier kermen aan het kruis.
Idem voor mij, principieel tegenstander van doodstraf. Maar dit beest mag van mij zeker het voorwerp zijn van de scène in Pulp Fiction : "Marcellus gets Medieval".
https://www.youtube.com/watch?v=tVRPz6-Tkww
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2022, 15:25   #21475
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dwaze propaganda en niet eens mooi gezongen.

Vergeleken met dit:
https://www.youtube.com/watch?v=gp7BytOY0U4

Het Oekraïense volkslied vind ik wel mooi, heb het zelf ook nog ooit gezongen in Oekraïne. Van mij mag dat volkslied blijven bestaan, net als Oekraïne. Maar liefst wel met een andere top, en zonder de regio's die niet langer bij Oekraïne willen horen. (te bepalen door een volksraadpleging georganiseerd door de OVSE, maar Kiev zal dat nooit aanvaarden)

https://www.youtube.com/watch?v=xDeQVaoTvJM

Maar natuurlijk geen enkel volkslied is mooier dan het Russische:

https://www.youtube.com/watch?v=AOAtz8xWM0w
Oud 7 april 2022, 15:25   #21476
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat noemt men special pleading, tomm. Het is een zwaktebod.
De Oekraïense lijst neem je "as is". Voor de Russische begin je allerlei uitvluchten te zoeken waarom je het anders moet bekijken.
Ik kan er evengoed op wijzen dat in de Oekrainse lijst journalisten voorkomen die onder pro-Russische presidenten werden vermoord, of die vermoord werden door pro-Russische elementen.

Dat soort special pleading doe je wel meer. Je klaagt erover dat in Oekraïne oppositieleden worden opgesloten, maar als men je dan over Navalny of Nemtson aanspreekt, dan tellen die ineens om god welke reden niet mee.

Propaganda is dom, en doorzichtig.
relative to you
Oud 7 april 2022, 15:26   #21477
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig ben jij er om ons ervan te overtuigen dat de Russen een vrij en vrank volkske is.
Dat heb ik nergens gezegd.
Oud 7 april 2022, 15:27   #21478
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dwaze propaganda en niet eens mooi gezongen.

Maar natuurlijk geen enkel volkslied is mooier dan het Russische:
Vaneigens. Zo is dat en niet anders.

Jongens toch.....
Oud 7 april 2022, 15:27   #21479
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop!
En dan maar jammeren dat ze zich niet meer veilig voelen als ze HUN gedacht durven zeggen.

De fans van Hitler, Lenin en consoorten zijn door ervaring wijs geworden. Vandaag zijn die van Poetin aan de beurt.
Willen ze Poetin als oppergaai, dan hoeven ze maar naar het rijk van Poetin te verhuizen. IK zal hen daarbij geen duimbreed in de weg leggen.
U sturen we naar New York, of naar de dievenbende in Londen.
Oud 7 april 2022, 15:28   #21480
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mij mag dat volkslied blijven bestaan, net als Oekraïne. Maar liefst wel met een andere top, en zonder de regio's die niet langer bij Oekraïne willen horen. (te bepalen door een volksraadpleging georganiseerd door de OVSE, maar Kiev zal dat nooit aanvaarden)
Je bent te goed voor deze wereld.

Maar ik ben dat ook, hoor. Van mij mag zelfs Rusland blijven bestaan. Maar liefst wel met een andere top, en zonder de regio's die niet langer bij Rusland willen horen. (te bepalen door een volksraadpleging georganiseerd door de OVSE, maar Moskou zal dat nooit aanvaarden).

En nu is wachten op special pleading, waarom dat perfect redelijk is voor Oekraïne, maar totaal onaanvaardbaar voor Rusland.
relative to you

Laatst gewijzigd door Knuts : 7 april 2022 om 15:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be