![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusland geschorst als lid van VN-Mensenrechtenraad.
Rusland wordt steeds meer politieke en internationale paria. De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties heeft Rusland geschorst als lid van de VN-Mensenrechtenraad. 93 van de 193 lidstaten van de VN stemden vóór die schorsing, 24 landen stemden tegen en 58 landen hebben zich onthouden. Bron: VRT NWS 93 van de 193 lidstaten. Dat is geen overweldigende meerderheid. Dus, Rusland heeft veel bondgenoten. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 april 2022 om 18:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Russische diplomatie (laat ons dat laatste woord nu maar spaarzaam gebruiken) heeft alvast een forum minder om onzin te spuien en er ook geen vetorecht meer in.(zijnde nog steeds een permanent lid van de VN Veiligheidsraad)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat er voorlopig niet veel eensgezindheid is. Buikgevoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moffenland toont om die reden geen aversie tegenover Rusland. Niet alleen de VN mensenrechtenraad is geen toonbeeld van eensgezindheid. België, en meer specifiek de federale regering, is evenmin een toonbeeld van eendracht. Gelukkig zijn 11 miljoen Belgen wél een toonbeeld van eendracht. ![]() Voor vorstelijke salarissen, voor vrijheid van meningsuiting en rechtstreekse democratie!
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zich onthouden = dat je ziet dat zowel voor als tegen stemmen evenveel nadelen en voordelen heeft voor je eigen belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() een buslading leden heeft zelf geen reet interesse in mensenrechten, die bevuilen zichzelf niet met een groteske voor stem
Mensenrechten is een westers dogma ik kan me geen enkel afrikaans land voorstellen dat met afschuw naar de vijandelijkheden tussen witte landen zit te staren De 3de wereld is nog niet halfweg onzen normen en waarden, in moslimstaten is folteren en verkrachten dagelijkse kost Laatst gewijzigd door edwinp : 7 april 2022 om 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt het eigenbelang van de machthebbers.
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vetorecht dat al decennia het werken van de VN vertroebeld. Mocht inderdaad een wonder gebeuren en Rusland word hun vetorecht ontnomen in de VN dan zou dat niet alleen zeer humaan zijn ten aanzien van Oekraïne maar ook ten aanzien van gans de wereld. Waar de Russen steeds weer hun veto stelden om de gruwel die landen pleegden hun gruwel te laten verder zetten. Om zo hun invloedsfeer en "Vriendenkring onder de moordende dictators" uit te breiden tegen
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland is en blijft een permanent lid van de veiligheidsraad, en blijft dus ook zijn vetorecht behouden. Waar ze nu uitgezet zijn, is maar een praatbarak waar zelfs Saoudi-Arabië een zitje in heeft. Diplomatiek is het een stamp in hun kloten, maar fundamenteel lost het niets op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De beslissing had een 2/3e meerderheid nodig, maar onthoudingen worden daarbij niet meegerekend. Een onthouding is dus helemaal niet neutraal.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EU keurt vijfde sanctiepakket tegen Rusland goed: wellicht verbod op Russisch steenkool, morgen meer details
Uit de tekst: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cfr de onthoudingen in de Verenigde Naties omtrent de Russische (poging tot) invasie & bezetting van een buurland.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knuppel noemt Duitsland Moffenland. Amaai!
![]() |