Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2022, 15:11   #101
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
...volgens de panama papers heeft Zelensky meer dan een miljard staan, niet slecht voor een acteur..Als burger zou ik behoorlijk kwaad zijn op mijn regering....
Dat zeggen de panama papers totaal niet. Die hebben het enkel over een 'web' van 10 offshore vennootschappen waar hij en zijn zakenpartners inzitten. Daarnaast buitenlandse immo maar die zou niet op hem van toepassing zijn.

Hijzelf zou 1,5 miljoen dollar waard zijn. Wetende dat Geert Hoste bij ons 16 miljoen euro waard is ...

Dat miljard heb je van Russische propaganda.

Laatst gewijzigd door Ferre : 8 april 2022 om 15:12.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 15:14   #102
edwinp
Banneling

Standaard

btw het zijn de pandora papers en geen panama papers
https://www.volkskrant.nl/economie/m...pers~b5c0f6b9/
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 15:17   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ten eerste waren dat geen ballistische raketten zoals de Tochka.
Ten tweede hebben ze toen uiteraard niet de beelden (of zelfs maar aantallen) laten zien waar hun raketten niet dat doel troffen.
OK maar die raketten waren zeer nauwkeurig, ballistisch of niet.
De soldaten die het overleefden, hadden (toevallig) misvormde babys.

Beelden hebben ze niet getoond.
Ze waren daar eigenlijk niet zo fier over.
"Tegenstanders" hebben die feiten aan het licht gebracht.

Laatst gewijzigd door Boduo : 8 april 2022 om 15:19.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 15:36   #104
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, officieel niet maar er zijn wel filmpjes. Het kan dus wel de Russen zijn, evengoed ook de Oekraïners, dat bedoel ik net. Het is dom om gelijk welke gekleurde bron onvolwaardig te geloven in dit conflict.
Nee, niet 'evengoed' de Oekraïners. Het is veeeel waarschijnlijker dat het de Russen waren.

Nu ja, strikt gezien kunnen we ook niet 100% uitsluiten dat het niet de Oekraïners zelf zijn die Mariupol nu al weken aan het belegeren zijn en daar hun eigen bevolking uitmoorden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 15:42   #105
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik hoop dat dat ironisch bedoeld was?
Blijkbaar heeft hij goed geboerd in de amusement sector. Daar is niets oneervol aan. Bovendien heeft hij het toch tot president geschopt en zonder hem zou Oekraïne nu waarschijnlijk al totaal veroverd zijn. Hij is een nationaal en internationaal icoon geworden.
Dat de Putin gatlikkers niet met hem gediend zijn is hun probleem.
Ik zeg en herhaal aan die verblinde idioten, vertrek onmiddellijk naar Rusland om daar te genieten van uw paradijs van vrijheid en mensenrechten. In het Westen, dat ge misprijst hebt ge niets verloren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 15:45   #106
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nee, niet 'evengoed' de Oekraïners. Het is veeeel waarschijnlijker dat het de Russen waren.

Nu ja, strikt gezien kunnen we ook niet 100% uitsluiten dat het niet de Oekraïners zelf zijn die Mariupol nu al weken aan het belegeren zijn en daar hun eigen bevolking uitmoorden.
Het is niet in Mariupol gevallen, volgens de ligging van die stad was het een raket op doortocht die werd neergehaald. Een echte schuldige is er dan niet.

Een Tochka-U is hoogstwaarschijnlijk van Oekraine maar dat doet er niet toe omdat ze het sowieso misbruiken als propaganda. Dat Rusland het opzettelijk heeft gesmeten op vluchtende Russch-sprekenden is al zot op zich, maar onze media stelt weinig vragen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 15:49   #107
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet in Mariupol gevallen, volgens de ligging van die stad was het een raket op doortocht die werd neergehaald. Een echte schuldige is er dan niet.

Een Tochka-U is hoogstwaarschijnlijk van Oekraine maar dat doet er niet toe omdat ze het sowieso misbruiken als propaganda. Dat Rusland het opzettelijk heeft gesmeten op vluchtende Russch-sprekenden is al zot op zich, maar onze media stelt weinig vragen.
Je onzin is hemeltergend. Echt man, waarom schrijf je al die zever?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 15:49   #108
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Blijkbaar heeft hij goed geboerd in de amusement sector. Daar is niets oneervol aan. Bovendien heeft hij het toch tot president geschopt en zonder hem zou Oekraïne nu waarschijnlijk al totaal veroverd zijn. Hij is een nationaal en internationaal icoon geworden.
Dat de Putin gatlikkers niet met hem gediend zijn is hun probleem.
Ik zeg en herhaal aan die verblinde idioten, vertrek onmiddellijk naar Rusland om daar te genieten van uw paradijs van vrijheid en mensenrechten. In het Westen, dat ge misprijst hebt ge niets verloren.
Laat maar, ik hou wel van het Westen maar we moeten wel eerlijk blijven. Als we zogezegd een hoger morele waarde hebben dan moeten we ons daar ook naar gedragen.

Het is belachelijk dat we de laatste decennia al miljoenen negers en moslims de dood in jagen en nu opeens is Rusland de grote slechterik, wat een hypocrisie.
Oud 8 april 2022, 15:53   #109
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je onzin is hemeltergend. Echt man, waarom schrijf je al die zever?
Omdat het waar is, de Oekraïense propaganda is belachelijk aan het worden.

Oekraïense troepen zijn engeltjes, de Russen duivels.
Oud 8 april 2022, 15:53   #110
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat maar, ik hou wel van het Westen maar we moeten wel eerlijk blijven. Als we zogezegd een hoger morele waarde hebben dan moeten we ons daar ook naar gedragen.

Het is belachelijk dat we de laatste decennia al miljoenen negers en moslims de dood in jagen en nu opeens is Rusland de grote slechterik, wat een hypocrisie.
Dan ben ik liever een hypocriet* dan staalhard te liegen en de Russische aggressie goed te praten. U bent totaal bevooroordeeld in dit conflict, u bent allesbehalve neutraal en komt bij mij over als een dolgedraaide extremist.

* voor alle duidelijkheid: in andere conflicten heb ik ook nooit sympathie getoond voor de aggressor.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 16:02   #111
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het waar is, de Oekraïense propaganda is belachelijk aan het worden.

Oekraïense troepen zijn engeltjes, de Russen duivels.
Echt vent, je weet geen snars van heel dit conflict en je hemeltergende onzin en nonsens kan gemist worden als kiespijn.

Snap je de hint?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 16:14   #112
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb helemaal niet gesteld dat de raket in Mariupol is gevallen... Ik maakte een vergelijking met de situatie in Mariupol om het absurde van uw claim aan te tonen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 april 2022 om 16:14.
Oud 8 april 2022, 16:18   #113
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze bombarderen al een maand hoofdzakelijk Russisich sprekenden. Mariupol heeft een Russischtalige meerderheid.

Maar dat is duidelijk ondergeschikt aan hun doelen.

De Russen volgen in Mariupol duidelijk de methode die ook werd gebruikt bij het bloedbad van Béziers: Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens
Oud 8 april 2022, 16:51   #114
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat voor nut hebben die wapens? Hoe erger de weerstand, hoe meer de Russen Oekraïne in de as zullen leggen. Wat zijn we toch zo een vredesduiven...diplomaten buitenzetten, Rusland uit vn jagen..Een fantastische beslissing voor de kleine man die met hun bloed betalen..
De centrale planners van de wereld willen weer een crisis, om weer eens zoveel geld op bankrekeningen en andere monetaire saldo's te kunnen editen naar lager inclusief 0.
En zullen extreem genoeg handelen om zover te raken.
Geschiedenis herhaalt zich he.
Oorlog is 1 manier om geld eigenaars zorgen te bezorgen, en tot foute beslissingen te drijven.

Dat het "Westers" overhedenkartel wapens stuurt naar een partij ginds, betekent dat ze hun boot sturen naar "ESCALATIE".
Want dat is wat er gaat gebeuren he.
Dat is hoe conflicten / oorlogen worden uitgebreid.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 8 april 2022 om 16:58.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 16:59   #115
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Echt vent, je weet geen snars van heel dit conflict en je hemeltergende onzin en nonsens kan gemist worden als kiespijn.

Snap je de hint?
er is zeker iets 'belachelijk' aan het worden, het gekronkel van sommigen om de leugens van het Kremlin te bekrachtigen.

Ofwel is het een kleuter met een linkiewinkie naief wereldbeeld ofwel kijkt ie binnen afzienbare tijd met schaamte terug op zijn getypte braaksels

De laatste 100.000 doden in 'negergebied' of moslimsgebied zijn gesneuveld door haat binnen de eigen volksgroepen...daar hebben die niemand anders voor nodig
Oud 8 april 2022, 17:02   #116
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De centrale planners van de wereld willen weer een crisis, om weer eens zoveel geld op bankrekeningen en andere monetaire saldo's te kunnen editen naar lager inclusief 0.
En zullen extreem genoeg handelen om zover te raken.
Geschiedenis herhaalt zich he.
Oorlog is 1 manier om geld eigenaars zorgen te bezorgen, en tot foute beslissingen te drijven.

Dat het "Westers" overhedenkartel wapens stuurt naar een partij ginds, betekent dat ze hun boot sturen naar "ESCALATIE".
Want dat is wat er gaat gebeuren he.
Dat is hoe conflicten / oorlogen worden uitgebreid.
ach wat heerlijk zo'n lalaland ethiek, als morgen een buurman mijn zeis komt vragen omdat er iemand zijn vrouw wil verkrachten geef ik er gratis een bijl en 4 keukenmessen bij, en dan kan een theoretische kleuter nog wat morren over escalatie sweet sixteen....
Oud 8 april 2022, 17:13   #117
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ach wat heerlijk zo'n lalaland ethiek, als morgen een buurman mijn zeis komt vragen omdat er iemand zijn vrouw wil verkrachten geef ik er gratis een bijl en 4 keukenmessen bij, en dan kan een theoretische kleuter nog wat morren over escalatie sweet sixteen....
Ik zou hem vergezellen om de situatie te ontzenuwen.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 17:17   #118
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zelensky vluchtte zijn land niet uit voor de Russische agressor zoals de Belgische politieke elite destijds voor de nazi's.
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 17:17   #119
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat is meer iets voor een Belgische regering, zoals in 1940.
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 17:21   #120
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou hem vergezellen om de situatie te ontzenuwen.
ik schat u 14 jaar en van het vrouwelijk geslacht ?

Ik zal het ne keer vragen aan de enkelrussisch sprekende familie uit Donbass die bij mijn collega logeren, waarom dat ze zijn gaan lopen van de bevrijders ?

Of toch maar niet, die mensen zijn getraumatiseerd en beschaamd omdat ze hier zitten als 'profiteurs', die willen liever niet spreken over de 'thuissituatie' ik moet al aandringen voor hun wat eieren en drinkgeld te geven

Trots volk , geen bende leeglopers zoals de transmigranten
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be