Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2022, 22:09   #21781
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Ik zie de logica niet voor de (militaire) mensen van Donbas om te vuren op de (civiele) mensen van Donbas.
Met die oogkleppen op ziet geen mens dat hé...

Behalve diegenen die weten dat de Russische separatisten in de Donbass vanuit Rusland wel zijn bevoorraad met dit type wapen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 22:11   #21782
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ok. Een pijl op een landkaart getekend. Ik ben overtuigd.
Gij niet, maar hij wel ,zo gaat dat met narren ,die dansen op de maat dat hun heerser hun beveelt...

Waarschijnlijk dansen die op dit liedje...

https://www.youtube.com/watch?v=4QN7kmOhBMw

Laatst gewijzigd door Svennies : 8 april 2022 om 22:15.
Oud 8 april 2022, 22:19   #21783
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Met die oogkleppen op ziet geen mens dat hé...

Behalve diegenen die weten dat de Russische separatisten in de Donbass vanuit Rusland wel zijn bevoorraad met dit type wapen...
U mag dan wel een scherpschutter zijn, het is uitgesloten dat een militaire Donbasser vuurt op een civiele Donbasser.

De dingen die u beweert kloppen niet en bewijzen dat u niet op de hoogte bent van wat er speelt in het land zelf, mijn gedacht.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 april 2022 om 22:21.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2022, 22:27   #21784
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mag dan wel een scherpschutter zijn, het is uitgesloten dat een militaire Donbasser vuurt op een civiele Donbasser.

De dingen die u beweert kloppen niet en bewijzen dat u niet op de hoogte bent van wat er speelt in het land zelf, mijn gedacht.
Goed te zien dat ge het weeral niet begrepen hebt ....

Die Militaire donbasser heeft zijn raket op een heel ander doelwit afgevuurd hé...

Nog al moeilijk om te begrijpen met die hersenspoeling die er duidelijk van tel is wat u betreft...

En dat is mijn gedacht hé schattenbol....
Oud 8 april 2022, 22:38   #21785
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed te zien dat ge het weeral niet begrepen hebt ....

Die Militaire donbasser heeft zijn raket op een heel ander doelwit afgevuurd hé...

Nog al moeilijk om te begrijpen met die hersenspoeling die er duidelijk van tel is wat u betreft...

En dat is mijn gedacht hé schattenbol....
Citaat:
En toevallig wordt dan het treinstation geraakt, waar Donbassers samenkomen om een trein te zoeken. Ik vind dat weinig geloofwaardig. U zult met véél meer moeten komen. Nogmaals, ieder militair hoofdkwartier weet op dit ogenblik waar die raket vandaan komt, met bewijzen erbij.
Oud 8 april 2022, 22:43   #21786
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toevallig wordt dan het treinstation geraakt, waar Donbassers samenkomen om een trein te zoeken. Ik vind dat weinig geloofwaardig. U zult met véél meer moeten komen. Nogmaals, ieder militair hoofdkwartier weet op dit ogenblik waar die raket vandaan komt, met bewijzen erbij.
Gij moogt vinden wat je wil , uw geloofwaardigheid is hier al langer verdwenen weet je ...

Ik heb in de jaren 90 via Russische kennissen nieuwe kleding en speelgoed meegegeven omdat die mensen het goed konden gebruiken ....

Als ik nu terug denk aan toen , het was het niet waard , dat rotvolk kan verrekken wat mij betreft....
Oud 8 april 2022, 23:01   #21787
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik stel vast: deze fact checkers in zelfverklaarde associatie met Facebook citeren de NATO zeggende "...no NATO soldiers or leaders are deployed to the country (Oekraïne)". In dat geval kan men moeilijk een NATO militair arresteren in Mariupol, want er zijn er geen zeggen de facto checkers. Tenzij er bijvoorbeeld NATO militairen in de gedaante van privé milities gelinkt aan NATO actief zouden zijn in Oekraïne.

Persoonlijk zou het me ten zeerste verwonderen dat er geen NATO elementen actief zouden zijn in Oekraïne. Dat was al het geval voor de Russische invasie dacht ik (adviseurs, instructeurs, enzovoort).

Wat betreft deze specifieke militair. Geen idee. Als de Russen hem niet produceren voor de media hecht ik er niet te veel belang aan. Ik post het om een referentie te hebben in de toekomst. Dit ook aangezien een aantal van de vermeende Oekraïense misdaden gedocumenteerd door Rusland met beeldmateriaal even later opduiken in de westerse pers maar dan omgedraaid. Dit was zo bv met het bombardement op Donetsk. Even later in Kiev gesitueerd door o.a. La Stampa. Of met het gefolterde meisje eerst gerapporteerd in de Russische pers met beeldmateriaal als gevonden in een door oekainse militairen gerunde gevangenis in Mariupol.

Moeilijk te oordelen over wat waar is en wat niet in een informatie oorlog waar de leugen en vervalsing van bewijzen onderdeel van uitmaken.

De massa misdaden gerapporteerd langs de twee kanten zijn misselijkmakend. Dat is oorlog. Goed en slecht vervagen. Schuld en onschuld worden irrelevant. Blijft de confrontatie van de mens met zichzelf.

Wat met die helicopters trouwens? Wat is er zo speciaal aan die Azovsteel fabriek dat men zo'n risico's neemt? Veel gespeculeer daar over in de Russische media blijkbaar. Zie hetzelfde bericht. Ook fake news volgens de fact checkers?
Een fact checker verifieert of een gemaakte claim juist of fout is. De claim was dat een nato generaal opgepakt was in Mariupol. Jij “retweet” deze claim, zonder meer. De fact check die knuts stuurt is duidelijk (ik hoop dat ge’m gelezen hebt). Uw antwoord: “deze militair? Geen idee”

Tja…

Ik weet niet precies welke claim we zouden moetrn verifiëren, op het einde van je post, wat is er precies fake news? Het is nogal vaag, wees eens specifiek?
Oud 9 april 2022, 00:01   #21788
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

10 april 1944 (78 jaar geleden) zou de dag zijn dat Odessa door de Sovjets bevrijd werd van nazi-Duitsland. BRON
(...)

Odessa Liberation (10 April 1944) is reflected in many books, memoirs, and
documentary films. In the city there are many monuments and memorials
dedicated to this event.

(...)
Gevechten met enorm veel slachtoffers vonden toen plaats. Ik verneem dat in Odessa niemand mag buitenkomen dit weekend, zogezegd vanwege "een dreigende inslag van raketten". BRON

(fig.: Odessa 1944)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Opera Momentopname_2022-04-09_005320_de.nextews.com-odessa-1944.png‎
Bekeken: 45
Grootte:  438,1 KB
ID: 116079  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 april 2022 om 00:10.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 00:16   #21789
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weer ene die met een lang verleden afkomt om het bloedig heden toch maar goed te kunnen praten...

Stop toch eens een keer met dat gezeik, of gaan we wat dat betreft gelijk naar het aller begin van de mensheid hé...

Laatst gewijzigd door Svennies : 9 april 2022 om 00:17.
Oud 9 april 2022, 00:17   #21790
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Een fact checker verifieert of een gemaakte claim juist of fout is. De claim was dat een nato generaal opgepakt was in Mariupol. Jij “retweet” deze claim, zonder meer. De fact check die knuts stuurt is duidelijk (ik hoop dat ge’m gelezen hebt). Uw antwoord: “deze militair? Geen idee”

Tja…

Ik weet niet precies welke claim we zouden moetrn verifiëren, op het einde van je post, wat is er precies fake news? Het is nogal vaag, wees eens specifiek?
Dat toont hoe ver de berichtgeving van de twee kanten uit elkaar ligt en dat het nodig is ten minste ook de andere kant te pogen te weten te komen om een beetje een idee te krijgen van wat zou kunnen waar zijn. Het gaat om de verschillende Oekraïense helicopters die blijkbaar (foto's werden getoond, een paar overlevenden gevangen genomen...) werden neergehaald in Mariupol op weg naar en op terugtocht van een 'reddingsmissie' in Azovsteel. Verschillende pogingen. Waarbij de vraag pertinent wordt wie er zo belangrijk is om er zoveel verliezen voor over te hebben.

Russische media voornamelijk. Dus het zal wel allemaal fake nieuws zijn zeker?

Er is ook een interview met de dame die verschijnt op de beelden van het zogezegd gebombardeerde hospitaal. Haar verhaal werpt een heel ander beeld op het geheel. Ze zal wel gedwongen zijn zeker om dat te verklaren?

En zo blijven we bezig.

Indrukwekkende continue informatie oorlog. De enige juiste houding is scepsis tegenover alle aangeboden 'feiten'.

Zeker als je ziet hoe alles perfect past in wat theoretisch oorlogspropaganda genoemd wordt. Zie maar naar de content pagina van deze link.

Laatst gewijzigd door Bach : 9 april 2022 om 00:21.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 00:21   #21791
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In welk land is die dame momenteel ,zeg dat er ook eens bij ....
Oud 9 april 2022, 00:30   #21792
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En toen werd het stil....
Oud 9 april 2022, 00:32   #21793
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heel stilletjes zelfs ,wel kijken hier , maar dat is het ook...
Oud 9 april 2022, 00:47   #21794
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welk land is die dame momenteel ,zeg dat er ook eens bij ....

Laatst gewijzigd door Anselmo : 9 april 2022 om 00:54.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 00:52   #21795
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan weten we genoeg wat de "onpartijdige" weergave van die dame haar verhaal is ook...
Oud 9 april 2022, 00:55   #21796
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat doet mij denken aan die Amerikaanse krijgsgevangenen in de oorlog in Vietnam ,die destijds het communistisch gedachtengoed "uit vrije wil" kwamen voordragen...

History repeats.......
Oud 9 april 2022, 01:03   #21797
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarbij ik moet zeggen dat ik persoonlijk de eer en het genoegen had om met enkele Vietnamezen samen te mogen werken ....

Zowel die ene gesloten Noord-Vietnamees als met de Vietnamezen uit het zuiden....

Eens je hun vertrouwen had gewonnen ,kon je , je geen betere collega's voorstellen..

Laatst gewijzigd door Svennies : 9 april 2022 om 01:05.
Oud 9 april 2022, 01:08   #21798
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Eerst is ze een slachtoffer en nu liegt ze....en dat weet men allemaal uit de losse pols?

Waarom wil mens perse denken dat dit een goeden tegen slechten strijd is? Dat slechts 1 kant misdaden pleegt, valse vlaggen organiseert, burgers vermoord? Dat is toch een
recept voor meer oorlog.

Anne Morelli over oorlogspropaganda: “Twijfel altijd, over wat men ons opdringt én over wat we er zelf over menen te weten”

Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2022, 01:10   #21799
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Eerst is ze een slachtoffer en nu liegt ze....en dat weet men allemaal uit de losse pols?

Waarom wil mens perse denken dat dit een goeden tegen slechten strijd is? Dat slechts 1 kant misdaden pleegt, valse vlaggen organiseert, burgers vermoord? Dat is toch een
recept voor meer oorlog.

Anne Morelli over oorlogspropaganda: “Twijfel altijd, over wat men ons opdringt én over wat we er zelf over menen te weten”

Waar zit ze hé gast .....daar al is over nagedacht...
Oud 9 april 2022, 01:12   #21800
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wil jij nu zeggen dat de inval in Oekraïne enkel terug te brengen is tot een strijd tussen de goeden én de slechten....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be