![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Na een schandelijke bejegening van de Russische ambassadeur op de Nederlandse staatstelevisie ging Café Weltschmerz met open vizier het gesprek met hem aan.
https://odysee.com/@CafeWeltschmerz:...der-sjoelgin:9 We komen meer te weten over de achtergronden van de oorlog, hoe Rusland die voordien wou voorkomen, de dreigingen vanuit Oekraïne en de westerse coördinatie op de achtergrond, inclusief wat bioterreur betreft, en de wijze waarop propaganda-initiatieven de verslaggeving over de oorlog bepalen. We leren hoe de USA weliswaar Europa ertoe aanzet om liefst alle banden met Rusland te verbreken (wat past in haar aloude geopolitieke strategie om Euraziatische samenwerking met alle middelen te saboteren) maar zelf haar economische relaties met het land nog versterkt in eigen voordeel. Voer om over na te denken is de kritische vraag van de interviewer of Rusland niet te lang naïef is geweest wat de Minsk-akkoorden betreft, en aangaande de mogelijkheid tot een vreedzame coëxistentie na de Maidan-coup met westerse steun. Heeft men de anti-Russische krachten niet volop de tijd gegeven om propaganda te maken en het Oekraïense geweldsapparaat op alle mogelijke manieren uit te rusten? Had Rusland niet in 2014 al met meer doortastendheid moeten optreden? De propaganda-oorlog lijken de Russen immers sowieso niet te kunnen winnen. De vraag is ook hoe terugtrekking van de Russische troepen mogelijk is zonder slachtpartijen van de kant van de revanchistische, vaak nietsontziende Oekraïense nationalisten.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 9 april 2022 om 03:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenenkrullend amateuristisch gebracht door handenwringende en op de stoel schuivende geperste billen van een simpele geest. En die Russenlander was al niet beter als amateur-diplomaat. Een geslaagde idiote vertoning. Ik heb het 16 volle minuten uitgehouden maar toen was het echt welletjes! Citaat:
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 april 2022 om 05:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga straks eens kijken, als ik wat meer tijd heb, en meer wakker zal zijn.
Want het interesseert me enorm welke excuses men kan hebben om duizenden van je eigen jonge mannen de dood in te sturen, om duizenden andere soldaten aan de andere kant van de grens af te maken, om duizenden burgers te doden, om de gebouwen van bijna alle steden van een gans land plat te bombarderen ... Ik denk dat ik ga braken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is lastig luisteren, hij herhaalt zowat de standpunten die we kennen in gebrekkig Engels. Na 15 minuten heb ik het ook opgegeven.
Rusland zal zich hierna moeten herbronnen, eventueel gaan ze de oostelijke gebieden kunnen houden om een verbinding met de Krim te hebben, maar verdere expansie zal er vanaf nu niet meer in zitten. Hij spreekt van het redden van de Russisch sprekenden in de Donbas maar daarvoor moet je het gebied niet innemen, geef ze paspoorten en haal ze Rusland binnen, er is plaats genoeg want de bevolking gaat omlaag. Dit zou een oplossing kunnen zijn om Russisch sprekende gebieden te ‘redden’ zonder oorlog. Het is niet wat ze willen maar wel een oplossing, met handelsovereenkomsten houden ze dan hun buren ook te vriend. Oorlog wordt niet meer gevoerd met wapens maar met handel, het wordt tijd dat Rusland ook radicaal die weg op gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor maak je een genereuze taalwetgeving in je eigen land voor de minderheidsgroepen, en met die taalwetgeving als voorbeeld, ga je naar de UNO, om deze te implementeren in alle democratieën. (rest natuurlijk nog wel de toepassing daarvan. Zoals in ons eigen Brussels hoofdschandelijk Gewest ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommige gebieden zijn door de Sovjet-Unie wel nogal slordig bij deze of gene republiek ingedeeld, zoals de Krim of Oost-Kazakstan. De Krim is een strategisch probleem; daarnaast zijn er olievelden in de territoriale wateren rondom de Krim, maar zelfs dat is waarschijnlijk bijkomstig. Er is overigens ook een probleem met de betaling van de pensioenen van geremigreerde Russen, vooral sinds het uitbreken van deze oorlog.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vroeger bestond die taalgrens zelfs nauwelijks, en wel om twee redenen: de Oekraïense en Russische dialecten liepen geleidelijk over in elkaar (zoals de Nederlandse, Nederduitse en Hoogduitse), zowel op Oekraïens als (vooral) op Russisch (huidig) grondgebied, en in de steden was een soort tussentaal ontstaan tijdens de sovjet-periode, die gekenmerkt werd door afwisselend bevorderen van het Oekraïens en het Russisch.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland is op zich meer dan groot en rijk genoeg, het wordt tijd om voor je eigen inwoners te zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Te rijk? Daar ben ik niet zo zeker van. Zeer beperkt aanbod qua verscheidenheid vandaag, plus mijn ervaring met veel van de Russen hier [=95% van de meer dan 55-jarigen] is een hoogmis van aangeboren boertigheid, behalve voor zuipen en occasioneel vechten met meestal even oude Britse of Ozzie expats in 'Her Majesty's Former Crown Colony'.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ouwe communist die overvol is van hemzelf zit daar een eindeloze intro te maken, na één volle minuut gelul was het interview zelfs nog niet begonnen. Waardeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Anderen apreciëren juist de tijd die alternatieve media nog besteden om mensen echt te laten uitspreken. Ik vind 1 minuut door scrollen minder ergerlijk dan de verstikkende interviews op bijvoorbeeld De zevende dag waar continu onderbreken de norm is geworden waardoor het geheel ontaardt in wat populistisch oppervlakkig gezeik waar je amper wijzer van wordt.
Laatst gewijzigd door Bach : 9 april 2022 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Maar meer algemeen, ook onder de tsaren werd bvb het gebruik van Oekraïens verboden, administratief. Ook publicaties van boeken , bvb. Ik denk niet echt dat het gevoel van broederschap zeer verbreid was in Oekraïne in het verleden. Nu zeker niet meer. En Russischtalige Oekraïners die niets vandoen hadden van Poetin en zijn Grootrussisch imperialisme, die kunnen daar het slachtoffer van worden. Het volstaat van te surfen om zich een beetje te informeren.
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Willen ze dat? Telkens als ik in Rusland kom, zie ik overal bouwvakkers en wegenwerkers uit Kirgizstan, Oezbekistan en andere stans.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn echter ook veel positieve banden tussen Oekraïne en Rusland; eenvoudig is het niet, en de ingewikkelde situatie verzwakt het land danig. De grote schande is dat de VS daar misbruik van gemaakt hebben om van Oekraïne de stormram te maken waarmee op Ruslands poorten wordt gebeukt. Voor Rusland is het een kwestie van leven of dood; ze konden het Westen niet laten doorgaan. Heel jammer dat Oekraïne er het slachtoffer van is, al moeten we ook niet in de westerse propaganda daarover trappen.
|
![]() |
![]() |