![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft u een microgolfoven ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
19 | 90,48% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,52% |
Ja, neen, maar, ik verklaar ... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n ding dus ? Mag wel niet in de microgolfoven hé. ![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 9 april 2022 om 05:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo een microgolf is naar verluid ook heel geschikt om uw CD-collectie te reinigen....
edit:NOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou het kunnen dat het er zo eentje is?
![]() Wij zijn in bezit van een microgolfoven maar mijn moeder heeft er niet echt een boodschap aan dat toestel dus staat het gewoon maar 'mooi' te wezen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 april 2022 om 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is em. Op een gasvuur of kookplaat. Als het water kookt wordt het door de filter met de koffie geperst. Goe poeier.
Laatst gewijzigd door Rudy : 9 april 2022 om 08:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bevroren vlees, vis of kip Leg bevroren vlees, vis of kip uit de vriezer een nacht van tevoren in de koelkast en laat het daar ontdooien. Heb je het onverwachts nodig? Ontdooi het dan au bain marie. Doe het echter nooit in de magnetron, je creëert een hemel voor bacteriën. Temperaturen in de magnetron liggen tussen de 50? en 150? en daardoor kan bijvoorbeeld salmonella vrij spel krijgen. (In sommige landen kunnen koks uit restaurants in de gevangenis hierdoor geraken, staat gelijk aan poging tot moord) Fruit – bevroren of vers Bevroren fruit ontdooien in de magnetron? Doe maar niet. Door de microstraling worden gluciside en galactoside in het fruit omgezet naar stoffen die je ernstig ziek kunnen maken. Ook vers fruit in de magnetron is geen goed plan. Appels zullen instorten en rozijnen gaan in rook op. Pas al helemaal op met druiven: die warmen zo snel op vatten vlam of ontploffen. Plastic, papier en karton Bij verhitting vatten plastic, papier en karton snel vlam. Daarnaast komen er chemische stoffen vrij. Hetzelfde verhaal geldt voor plastic: je kunt er flink ziek van worden. Let goed op of je bakje magnetron?*proof?*is, je wilt natuurlijk geen gesmolten plastic in je maaltijd. Heb je afgehaald en krijg je een bak van styrofoam mee? Je weet wel, die witte bakken van schuimplastic? Stop deze absolúút niet in je magnetron! Bij verhitting geeft schuimplastic zeer schadelijke chemicaliën af.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 april 2022 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlees in de microgolf ontdooien net voor het bakken lijkt me toch niet meteen een salmonella probleem te creëren, niet?
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of als ge tijd hebt, zelf malen en zelf opgieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op kot als student had ik een microgolfoven. Daarna niet meer.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot de hoge temperatuur ze morsdood maakt na een tijd. Dus niet met de ontdooiing of anders zou het gegaard zijn. https://www.microbiologie.info/Groei.html
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dat zelf opgieten ben ik het volledig eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gevolg vrij snel goeie zwarten stevige koffie, zonder smaakoverdracht dat ge eventueel van uw papieren filter zou kunnen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er ooit eens zo eentje cadeau gedaan (zie afbeelding) aan mijn ouders maar iemand heeft het glas eens gebroken en hij was rijp voor het containerpark. (ik was er niet blij mee)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() De koudeafgifte van het bevroren materiaal zorgt er voor dat de koelkast ook minder verbruikt.
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik maak zulke dingen uit labo-glas en RVS buisjes.
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou er overigens een of andere verbetering ontstaan als je microgolven in de oven stopt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze er in krijgen is het grote probleem.
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |