![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#22201 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22202 |
Gouverneur
|
![]() Bevrijding en Denazificatie in Oekraïne: een verslag van een journalist van The Guardian.
As I travelled around recently occupied parts of Ukraine in the past week, I met people whose homes and shops were looted by Russian soldiers who stole cash, perfumes, clothes, shoes, jewellery, wine, cosmetics, a sofa, washing machines and much more. With @Andrew__Roth we looked into what seems to be a systematic part of the Russian military effort, which is tolerated or perhaps even encouraged, and which has left lots of Ukrainians with (at best) a sense of grotesque intrusion and (at worst) bereft of everything they owned. And to all the people saying this sounds ridiculous come on a washing machine you must be inventing this I KNOW IT SOUNDS RIDICULOUS and I probably wouldn’t have believed it either but I met these people and it happened… https://twitter.com/shaunwalker7/sta...85746363531264
![]() |
#22203 |
Gouverneur
|
![]() Bevrijding en Denazificatie in Oekraïne: reportage van de BBC
Anna told us that on 7 March she had been at home with her husband when a foreign soldier barged in. "At gunpoint, he took me to a house nearby. He ordered me: 'Take your clothes off or I'll shoot you.' He kept threatening to kill me if I didn't do as he said. Then he started raping me," she said. Anna described her attacker as a young, thin, Chechen fighter allied with Russia. "While he was raping me, four more soldiers entered. I thought that I was done for. But they took him away. I never saw him again," she said. She believes she was saved by a separate unit of Russian soldiers. Anna went back home and found her husband. He had been shot in the abdomen. "He had tried to run after me to save me, but he was hit by a round of bullets," she said. They both sought shelter in a neighbour's house. They couldn't take her husband to hospital because of the fighting. He died of his injuries two days later. https://www.bbc.com/news/world-europe-61071243
![]() |
#22204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer eenvoudig: de ganse dag rondlopen met een “virtual reality”-bril op zijn kop.
![]() |
#22205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dit is eigenlijk een VS-Rusland oorlog sinds de jaren 90 op het slagveld van Europa. Dat wordt steeds duidelijker in mijn opinie.
French reporter returning from Ukraine "Americans are directly in charge of the war on the ground." https://mobile.twitter.com/antiwar_s...96067442569227 Laatst gewijzigd door Bach : 12 april 2022 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks bril, 't is simpelweg genetisch.
![]() |
#22207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Franse reporter had het wel enkel over de training van vrijwilligers en de levering van high-tech wapens. De VS zit niet ter plaatse met troepen, het kan wel zijn dat ze tactische opdrachten geven en uiteraard satelliet ondersteuning. Ze hebben nu zelfs anti-ship wapens geleverd. Daar moeten ze toch mee opletten, je kunt er zeker van zijn dat de Russen nu ook de tegenpartijen in VS-oorlogen meer gaan bevoorraden, het is duidelijk dat we in een nieuwe Koude Oorlog zitten. Ik zie China hier ook nog deel van uitmaken binnen onafzienbare tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22208 | |
Banneling
|
![]() Ook de New York Times is slachtoffers en oorlogsmisdaden aan het documenteren in Bucha.
Altijd nuttig voor later op het tribunaal. https://www.nytimes.com/interactive/...mid=tw-nytimes Citaat:
Dit was geen leger, dit was een sprinkhanenplaag en daar onderhandel je niet mee, die roei je uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ben je de talloze False flag events vergeten die Rusland in Januari en Februari heeft gefabriceerd met vervalste "aanslagen" en "sabotages" door Oekraieners in DNR en LNR? Zelfs het "Ultimatum" dat Rusland in December had overgemaakt aan NATO en VS was zo opgemaakt dat het enkel maar geweigerd kon worden, en dat wisten de Russen natuurlijk lang van te voren. Rusland ging Oekraiene zowiezo binnenvallen, dat plan was al gemaakt en in gang gezet vorig jaar in de lente of zomer en dat had ENKEL maar te maken met Poetin die in een vlaag van Cultureel Imperialisme en grootheidswaanzin besloten had dat dit nodig was en om Oekraiene als kolonie te heroveren. Al de rest is pure fake argumentatie, fake diplomatie, fake onderhandelingen. Je begrijpt NA AL DEZE TIJD nog altijd niet wat Rusland/Poetin eigenlijk is en wat ze doen. Zolang je dat niet kan of wil begrijpen zal je niks van deze oorlog begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet maar durven.
![]() |
![]() |
#22211 |
Banneling
|
![]() Een moeder vind haar vermoorde zoon terug in een Waterput, regio Kyiv.
Dit is nu de dagelijkse realiteit : https://twitter.com/Tiramarit/status...04061374857217 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22212 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uitlokken werkw. Uitspraak: ['œytl?k?(n)] Vervoegingen: lokte uit (verl.tijd enkelv.) Vervoegingen: heeft uitgelokt (volt.deelw.) (iemand) ertoe brengen om iets te doen Voorbeelden: `een reactie uitlokken`, `Agressief gedrag lokt geweld uit... Gevonden op https://www.woorden.org/woord/uitlokken edit : Uitlokken Uitlokken logo #1010 1) Aanleiding geven tot 2) Noden 3) Ophitsen 4) Provoceren 5) Tarten 6) Teweegbrengen 7) Uitdagen 8) Verleiden 9) Verleiden tot 10) Verlokken Gevonden op https://www.mijnwoordenboek.nl/puzze...ek/Uitlokken/1 uitlokken uitlokken logo #11331 er door je gedrag voor zorgen dat het gebeurt vb: je hebt die straf zelf uitgelokt Gevonden op http://www.muiswerk.nl/mowb/?word=uitlokken
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 12 april 2022 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs fanatiek gecomplexeerde Vlonderaars doen het alleen met woorden. Waarvan akte: ![]() DISCLAIMER: (Ail raait dis oonli wans.)
![]() |
![]() |
#22215 |
Europees Commissaris
|
![]() Even een vraag voor tomm: ik ga even advocaat van de duivel spelen. Stel nu dat Poetin het Westen gewoon verder getrold had: de indruk geven dat er 'iets' kon gebeuren zonder binnen te vallen. Ondertussen zou hij dan de aandacht kunnen richten op wat er in Donbas gaande is, en op het feit dat Zelensky een puppet is die enerzijds voordien al een referendum daar zag zitten maar dat anderzijds niet kon doen vanwege instructies van Washington en de dreiging van extreem-rechts. Verder zou hij de afhankelijkheid van o.a. Duitsland kunnen opdrijven want door niet aan te vallen, zou er geen reden zijn om Northstream 2 te beletten etc. Vervolgens zou hij kunnen doen wat hij nu ook doet: eisen dat in roebel afgerekend wordt en met andere vooreerst Aziatische landen een alternatief opzetten voor de petrodollar. Zou dat ook geen bruikbare strategie geweest zijn, die bovendien zelfs winst in de propagandaoorlog had kunnen opleveren (want de USA zouden niet anders dan openlijk imperialistisch kunnen reageren)? Of onderschat ik nu de gemeenheid van de NAVO-agressie en zouden er geheime aanvallen (bv. bioterreur) of een totale oorlog 'legitimerende' false flags volgen die Rusland zouden schaden en bedreigen?
![]() |
#22216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22217 |
Europees Commissaris
|
![]() Het wordt hier ook aangebracht door iemand die over een 'barbecue' sprak met betrekking tot gruweldaden in Odessa waarbij ook minderjarigen om het leven kwamen. Dat gezegd zijnde: oorlog is inherent beestachtig en als het enigszins kan iets wat vermeden dient te worden. Dat was wel degelijk mogelijk, Poetin heeft meermaals de hand uitgestoken om tot (de eerbiediging van) een akkoord te komen met betrekking tot de neutraliteit van Oekraïne en de rechten van de mensen in Donbas.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 12 april 2022 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160226_02151158
![]() |
![]() |
#22219 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat u zelf niet beseft een extreme nationalist te zijn , een nationalist van geen goed allooi.
![]() |
![]() |
#22220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Neutraliteit van Oekraïne = voor Oekraïne altijd het risico dat je overrompeld wordt door Rusland op een begeven moment. Natuurlijk willen ze dat niet. |
|
![]() |
![]() |