![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() En toch weten die wat ze willen maar de nuance ontsnapt u.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En om aan te sluiten bij mijn vorige post; als een Franstalige mij in Leuven de weg vraagt in het Nederlands en hij verstaat mij niet dan wil ik zonder problemen Frans spreken, maar o wee als hij wettelijke taalfaciliteiten zou eisen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 april 2022 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk jij dat ze die Franstalige ook in Duitsland of het VK gaan te woord staan in het Frans ? Genoeg is genoeg. Kwestie van respect. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 april 2022 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaan er dan nog taalexamens ? Hoe kunnen Franstaligen nog slagen in een taalexamen gezien ze geen andere talen leren op school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 10 april 2022 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() Van horen zeggen aangaande de taalexamens bij de Brusselse MIVB: Franstaligen kandidaten komen van hun vakbond te weten dat ze ADE DCA BDC enz moeten antwoorden op de meerkeuzevragen. En dat is het dan wat ze van buiten leren. Of het waar is weet ik niet, maar dat men mij dan een andere verklaring geeft...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Misschien ben ik te grootmoedig omdat ik individuen niet wil kloten door hun bewust niet te helpen. En met azijn kan men geen vliegen vangen; als die doorhebben dat ge hen kunt helpen maar het niet wil dat gaat dat geen goodwill scheppen tov de Vlamingen en het Nederlands. In Brussel sta ik echter wel op mijn strepen; het verschil is natuurlijk dat daar het taalregime onder druk staat en in Leuven niet.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 april 2022 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed en wel, maar daarmee is de vraag niet opgelost hoe het wel dan komt dat die Franstalige ambtenaren in Brussel geen of onvoldoende Nederlands kennen terwijl ze daartoe wettelijk verplicht zijn.
Ergens klopt er toch iets niet....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 april 2022 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Europees Commissaris
|
![]() Ow misschien kan je dan wel beter Nederlander zijn in Brussel dan Vlaming... In mijn ervaring schakelen velen over op Nederlands als ze doorhebben dat je een Nederland bent en dus vaak minder behept in Frans. Oké, soms probeer ik het eerst in Engels en Duits, ik ben de lulligste niet, allicht dat ze deze wereldtalen ook op school hebben gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik werd aan een Rood licht ooit aangesproken door Franstalige studenten en die dachten dat ik een Duitser was ( dit is geen grap) Ik blijf erbij de meeste gediscrimineerde mens in België is een eentalige Vlaming in zijn hoofdstad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In theorie moet een overheid handelen naar de wet. In praktijk is dat geen vereiste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze vinden gewoon dat je Frans moet spreken ,punt uit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer moet dat voor mij echt niet zijn. Gewoon eerlijk vind ik dat. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 april 2022 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik destijds in Laken werkte vond ik de echte Brusselaars de beste toogvrienden. Perfect tweetalig plus Brussels.
Hilarisch fantastisch taaltje. En als Vlaming moet je niet beginnen met je schoolfrans. Ze antwoorden gewoon in het Nederlands. Meer zelfs, je praat het best in het Nederlands, anders geef je de indruk dat ze taalonkundig zijn. Dat is mijn ervaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goeie manier om te communiceren. Elk spreekt zijn eigen taal. Het mag gezegd dat de ondertiteling bij live uitzendingen sterk verbeterd is, toch bij Telenet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad een heerlijk volkje....heel verdraagzaam en vooral de Brusselse zwans is uniek Een der laatsten was hij ![]() https://www.youtube.com/watch?v=fWqZWoK78-k |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |