Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2022, 09:35   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Pelets waren oorspronkelijk inderdaad millieuvriendelijk.

Want gemaakt van afvalhout, dat er inderdaad anders toch maar lag. (net zoals de schors die ik gebruik als bodembedekker bvb.)

Maar toen werd het populair, en hadden ze meer afval nodig, dus werd het interesant om dan maar "afval" te gaan maken. Groen labelke op de zak, en hopla verkopen die handel.

Het komt altijd op hetzelfde neer, geld maken. of het nu gas is uit de grond, olie, bomen, kolen of uranium.

X kilowatt uur daar heb je X van iets anders voor nodig. Ja uit de zon en uit wind en landen zoals Noorwegen hebben het nog beter uit waterkracht.

Maar platte pannekoek landen waar de zon niet 24/24 schijnt en er niet altijd evenveel wind is, moeten iets anders gebruiken. Dan is Uranium tot nog toe nog altijd het properste.
Hoe lang zeggen en schrijven wij dit al?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 09:47   #42
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn er al een paar moeten stoppen he.
Doorverkopers...geen producenten

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 10:36   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Doorverkopers...geen producenten
Ja dat zijn de eerste slachtoffers, maar diegene die met meer korte termijn contracten zitten dat met flex klanten zullen toch naar adem happen als ze niet ook kernenergie, zonne of wind in hun portefeulle hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 10:47   #44
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ja dat zijn de eerste slachtoffers, maar diegene die met meer korte termijn contracten zitten dat met flex klanten zullen toch naar adem happen als ze niet ook kernenergie, zonne of wind in hun portefeulle hebben.
Ik had het eerder over de electriciteitsproducenten en gasleveranciers.
Die hebben toch ook contracten met de leveranciers (landen ? ontginningsfirma's ?) van aardgas ?

Oud 12 april 2022, 10:55   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het eerder over de electriciteitsproducenten en gasleveranciers.
Die hebben toch ook contracten met de leveranciers (landen ? ontginningsfirma's ?) van aardgas ?
ja ja dat bedoel ik ook he.

Allee die mannen hebben ook korte termijn en lange termijn contracten. Dat is een vorm van gokken / geld verdienen of verliezen.

Je kunt een goedkoop contract sluiten dus ga je voor lange termijn, maar je hebt tijdelijk meer nodig, of de prijs is hoog, ja dan is het kort (en dan is lang en kort misschien nog relatief)
Oud 12 april 2022, 12:21   #46
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
ja ja dat bedoel ik ook he.

Allee die mannen hebben ook korte termijn en lange termijn contracten. Dat is een vorm van gokken / geld verdienen of verliezen.

Je kunt een goedkoop contract sluiten dus ga je voor lange termijn, maar je hebt tijdelijk meer nodig, of de prijs is hoog, ja dan is het kort (en dan is lang en kort misschien nog relatief)
OK
Dan spreken wij over hetzelfde
Het is dus geen reden tot paniek zoals enkele zelfverklaarde goed ingelichten hier op het forum beweren met als voorwendsel het fenomenale en revolutionaire "België is een deel van Europa".

Oekraïne is dus geen argument in deze discussie...met een Belgisch verbruik van 4% Russisch gas, een getal dat niet dom is, maar door zeer goed op de hoogte zijnde personen bevestigd.

Dus alleen CO2
En dan blijft hier op dit forum elke verklaring voor de hypocrisie geen gascentrales te vergunnen maar wel voorstander te zijn om zich niet te engageren voor een versnelde CO2 emissiereductie
En ja, een zeker ministertje van omgeving van ons deelstaatje slaagt in dergelijke huichelarij !!!!

Los van wat u ook vindt van de rol van CO2 in de toch wel ondertussen zeer duidelijke verandering in weerpatronen en temperatuursafwijkingen.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 april 2022 om 12:23.
Oud 12 april 2022, 12:58   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK
Dan spreken wij over hetzelfde
Het is dus geen reden tot paniek zoals enkele zelfverklaarde goed ingelichten hier op het forum beweren met als voorwendsel het fenomenale en revolutionaire "België is een deel van Europa".

Oekraïne is dus geen argument in deze discussie...met een Belgisch verbruik van 4% Russisch gas, een getal dat niet dom is, maar door zeer goed op de hoogte zijnde personen bevestigd.

Dus alleen CO2
En dan blijft hier op dit forum elke verklaring voor de hypocrisie geen gascentrales te vergunnen maar wel voorstander te zijn om zich niet te engageren voor een versnelde CO2 emissiereductie
En ja, een zeker ministertje van omgeving van ons deelstaatje slaagt in dergelijke huichelarij !!!!

Los van wat u ook vindt van de rol van CO2 in de toch wel ondertussen zeer duidelijke verandering in weerpatronen en temperatuursafwijkingen.
Wat daat laatste betreft is nog altijd niet 100 % zeker bewezen dat broeikasgassen daar iets mee te maken hebben. Maar ik geef u het voordeel van de twijfel en zeg wat we kunnen verminderen is goed.

(vergeet niet dat onze polen zich ook verplaatsen, dat dat ook een invloed heeft) vulkaan uitbarstingen, het al dan niet veel sneeuwen, straalstromen, el nino's en oceaan stromen etc...

Die mini ster heeft wel ballen aan haar lijf en ze durft ook doorzetten. Die gascentrales zijn vervuilend en ze laten de CO2 niet zakken en de doelstelling is, de co2 te doen zakken dus het logische gevolg is, geen centrales vergunnen. Net zoals je geen bio massa centrales moet vergunnen.

Wat jij zegt, is uiteindelijk ook het tegengestelde van wat je wil bereiken, je wil minder co2, en je gaat voor meer zorgen door die centrales te gaan vergunnen.

Allee ja, ik weet niet hoor. Als Europa zegt, het moet minder tegen jaar X ja dan moeten we wel volgen zeker he, en daar ligt dus het probleem. Je kan tegen zijn maar als Europa zegt zus of zo dan moet je volgen. Ofwel slim zijn en uit de EU stappen.
Oud 12 april 2022, 15:51   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Het leven moet voor die rechtse rakkertjes toch simpel zijn ?! Willem is oorzaak van alles...zelfs van de hypocrisie van de rechtsen
Oh neen hoor, Willem is lang niet oorzaak van alles.
Maar Willem herhaalt wel vaak altijd hetzelfde. Als het regent, dan komt dat door x en dat is verkeerd; als de zon schijnt, dan komt dat door x en dat is verkeerd, als ...

Willem zit hier precies met een opdracht.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 16:08   #49
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Wat daat laatste betreft is nog altijd niet 100 % zeker bewezen dat broeikasgassen daar iets mee te maken hebben. Maar ik geef u het voordeel van de twijfel en zeg wat we kunnen verminderen is goed.

(vergeet niet dat onze polen zich ook verplaatsen, dat dat ook een invloed heeft) vulkaan uitbarstingen, het al dan niet veel sneeuwen, straalstromen, el nino's en oceaan stromen etc...

Die mini ster heeft wel ballen aan haar lijf en ze durft ook doorzetten. Die gascentrales zijn vervuilend en ze laten de CO2 niet zakken en de doelstelling is, de co2 te doen zakken dus het logische gevolg is, geen centrales vergunnen. Net zoals je geen bio massa centrales moet vergunnen.

Wat jij zegt, is uiteindelijk ook het tegengestelde van wat je wil bereiken, je wil minder co2, en je gaat voor meer zorgen door die centrales te gaan vergunnen.

Allee ja, ik weet niet hoor. Als Europa zegt, het moet minder tegen jaar X ja dan moeten we wel volgen zeker he, en daar ligt dus het probleem. Je kan tegen zijn maar als Europa zegt zus of zo dan moet je volgen. Ofwel slim zijn en uit de EU stappen.
Wat broeikasgassen betreft zijn er toch bijzonder sterke aanwijzingen dat ze op zijn minst versterkend werken. In de beginjaren waren de UV absorptiecoëfficienten van CO2 en methaan zwaar overschat. Dat is aangepast, doch de theoretische berekeningen laten zelfs met de gecorrigeerde coëficienten een significante invloed zien op de aardse temperatuur. Laat dat wat opgevangen worden door thermische absorptie van water en land....maar de invloed lijkt mij bewezen, ondanks er wel zeker ook andere invloeden kunnen spelen.

Gascentrales laten het CO2 niet zakken, integendeel. Maar met een halfwaardetijd van ± 100 voor atmosferisch CO2, zal het allemaal niet echt veel meer uitmaken, als u het mij vraagt.

MAAR.....Waar het mij om te doen is, is de politieke beslissing geen gascentrales te vergunnen mede onder het argument van CO2 maar dan gaan dwarsliggen als men versneld de CO2 emissie wil afbouwen. Dergelijke hypocrisie kan er bij mij echt niet in, en getuigt alleen maar dat een Vlaams ministertje van omgeving smerige politieke spelletjes speelt.

Als je minder CO2 wil uitstoten moet je toch windmolens vergunnen. Ook dat wil ons Vlaams omgevingspolitiekertje niet. Dus de hypocresie stopt niet bij de CO2 emissies maar kan doorgetrokken worden naar het ganse energiebeleid van de Vlaamse omgevingsminister....Dergelijke onzin spoort niet meer in een normaal politiek beleid maar past alleen in stompzinnige politieke oppositiespelletjes;

Europa zegt...en de Vlaams / Belgische politiek verantwoordelijken plooien. Zo wordt onze landbouw kapot gemaakt, zullen wij een dagje zee kunnen vergeten als we met een electrische wagen moeten rijden, zullen onze kinderen geen huizen meer kunnen kopen met de renovatieplicht.....
Ook hier schort het politiek. Een beetje voor de show de Fit55 gaan dwarsliggen maar de landbouwgezinnen kapot maken in slaafse navolging van die EU....
Wij hebben politici met ballen nodig, geen hypocrieten die nu in de Vlaamse regering de dienst uitmaken.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 april 2022 om 16:17.
Oud 12 april 2022, 16:17   #50
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar Willem herhaalt wel vaak altijd hetzelfde. Als het regent, dan komt dat door x en dat is verkeerd; als de zon schijnt, dan komt dat door x en dat is verkeerd, als ...

Een politiek forum dient om de forumdeelnemers hun mening over de politiek te laten geven.
Dat doe ik, niets meer niets minder.
En mijn missie...ja die heb ik. Aantonen dat democratisch rechts, de Vlaams geallieerde nieuwen, geen haar beter zijn dan de andere machtspartijen en op geen enkel vlak een valabel alternatief kan bieden voor de huidige federale machtspolitiek. En op Vlaams gebied er een grote rotzooi van maakt.

En neen dat is niet moeilijk. Deze rechtsen geven mij bijna elke dag een onuitputtelijke stroom blunders om hier als voorbeeld van mijn stelling te gebruiken.

Oud 12 april 2022, 16:24   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je bent niet alleen met die indruk. De opdracht van Rooie Wim draait uitsluitend rond:
1) het Vlaams Gewest en de Vlaamse Regering;
2) N-VA en haar mandatarissen in de Vlaamse Regering.

Die twee moeten dagelijks mordicus bekritiseerd worden. Het feit dat dit land geregionaliseerd werd kan hij onmogelijk slikken. “La Belgique une et indivisible avant tout!”. Hij kijkt naar N-VA (zijnde de promotor van de regionalisering) zoals een Inquisiteur naar een vermeende ketter. Dat wordt dan nog eens allemaal overgoten met de saus van zijn verontwaardiging over het bestaan van “rechts”.

Laatst gewijzigd door quercus : 12 april 2022 om 16:25.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 16:28   #52
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je bent niet alleen met die indruk. De opdracht van Rooie Wim draait uitsluitend rond:
1) het Vlaams Gewest en de Vlaamse Regering;
2) N-VA en haar mandatarissen in de Vlaamse Regering.

Die twee moeten dagelijks mordicus bekritiseerd worden. Het feit dat dit land geregionaliseerd werd kan hij onmogelijk slikken. “La Belgique une et indivisible avant tout!”. Hij kijkt naar N-VA (zijnde de promotor van de regionalisering) zoals een Inquisiteur naar een vermeende ketter. Dat wordt dan nog eens allemaal overgoten met de saus van zijn verontwaardiging over het bestaan van “rechts”.
U wil voor mij denken, maar ook u bent mis.
Ik heb jaren '70-80 van de 20ste eeuw heel blij geweest met de Vlaamse ontvoogding en met de federalisering.
Maar anno 2022 stel ik vast dat die niet werkt of gewerkt heeft...wij moeten af van de doodgelopen pad. Wij zijn vermodderd in de snippers.

En voor mij betekent dat terug naar een groter geheel...zoals in de industrie. Herfederaliseren, zonder in de (kleine vergeleken met deze van de gefederaliseerde staat) nadelen van het midden 20ste eeuwse België te vervallen.

Maar zowel een discussie over Willem als over de staatsstruktuur van België zijn discutionele bliksemafleiders...en dus kompleet off topic. Deze draad gaat over het chaotisch hypocriete beleid van onze Vlaamse omgevingminister.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 april 2022 om 16:31.
Oud 12 april 2022, 16:43   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wil voor mij denken, maar ook u bent mis.
Ik heb jaren '70-80 van de 20ste eeuw heel blij geweest met de Vlaamse ontvoogding en met de federalisering.
Maar anno 2022 stel ik vast dat die niet werkt of gewerkt heeft...wij moeten af van de doodgelopen pad. Wij zijn vermodderd in de snippers.

En voor mij betekent dat terug naar een groter geheel...zoals in de industrie. Herfederaliseren, zonder in de (kleine vergeleken met deze van de gefederaliseerde staat) nadelen van het midden 20ste eeuwse België te vervallen.

Maar zowel een discussie over Willem als over de staatsstruktuur van België zijn discutionele bliksemafleiders...en dus kompleet off topic. Deze draad gaat over het chaotisch hypocriete beleid van onze Vlaamse omgevingminister.
De regionalisering is een gevolg van het bestaan van België zelf. Twee volken, die onderling verschillen niet enkel inzake taal maar nog veel meer inzake overwegende ideologie, samen duwen in één staatsconstructie is gedoemd om verkeerd af te lopen. Spijtig genoeg is men daarin bijlange niet ver genoeg gegaan. Een confederale inrichting is de volgende stap.
Oud 12 april 2022, 16:52   #54
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De regionalisering is een gevolg van het bestaan van België zelf. Twee volken, die onderling verschillen niet enkel inzake taal maar nog veel meer inzake overwegende ideologie, samen duwen in één staatsconstructie is gedoemd om verkeerd af te lopen. Spijtig genoeg is men daarin bijlange niet ver genoeg gegaan. Een confederale inrichting is de volgende stap.
Dat is een politiek Vlaams-nationalistisch ideologisch antwoord.
En dat is een valabel en eerbaar antwoord.
MAAR...niet het mijne.

Na 35 jaar toch redelijk intens met Walen te hebben samengewerkt (als onderzoekspartner, als klant, als leverancier, als toerist, ....) zie ik geen objectiveerbare verschillen in belangen. De globale toekomst stelt dezelfde eisen aan Vlamingen en Walen. Dus, gezien de schaalgrote, denk ik dat het beter is alles (behalve misschien regionale cultuur zoals vendelieren en de Gilles....) samen te doen.

Wat u stelt dat gedoemd is om verkeerd af te lopen, dat zien we nu mislukken in de Vlaamse regering. Of vindt U onderwijs zo'n Vlaams succesverhaal ? Of mobiliteit ? Of de Oosterweelsaga ? Milieubeleid ? Allemaal voorbeelden (van 100% Vlaamse) bevoegdheden waar de splitsing geen oplossing voor bood, maar die totaal verkeerd lopen door het falen van de Vlaamse politici.
Dit bewijst dat splitsen zijn tijd heef gehad. We moeten dat achter ons laten, er misschien iets van leren, en volle kracht vooruit met een andere "oplossing".

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 april 2022 om 17:07.
Oud 12 april 2022, 18:28   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....
Na 35 jaar toch redelijk intens met Walen te hebben samengewerkt (als onderzoekspartner, als klant, als leverancier, als toerist, ....) zie ik geen objectiveerbare verschillen in belangen. De globale toekomst stelt dezelfde eisen aan Vlamingen en Walen. Dus, gezien de schaalgrote, denk ik dat het beter is alles (behalve misschien regionale cultuur zoals vendelieren en de Gilles....) samen te doen.
...
Allemaal naast de kwestie.
Er zijn zoveel Vlamingen die zoveel en zolang samengewerkt hebben met Nederlanders, Duitsers, Fransen en Engelsen. Zelfde belangen en bla bla ... maar toch niet nuttig om in een samenwerking als de EU de landsgrenzen af te schaffen.
Idem trouwens voor de Walen: zij werken ook overal samen met anderen.

Dat een staatsgrens tussen Vlaanderen en Wallonië opgericht zou worden, in het samenwerkingskader van de EU, is helemaal niet negatief. En moet zeker niet als 'foei' bestempeld te worden.
Het is gewoon een alternatieve organisatie van onze politieke overheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 18:42   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Rode Willem=Henri?
Oud 12 april 2022, 19:11   #57
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Allemaal naast de kwestie.
Vindt u.
Ik heb daar een andere mening over.

Oud 13 april 2022, 04:49   #58
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat is daar dom aan?
https://vrtnws.be/p.PqKML4dmG

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 05:00   #59
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België gebruikt nauwelijks Russisch gas (4-6%)
Dus dat is helemaal geen argument in eventuele Belgische acties ter ondersteuning van Oekraïne !
En als we al Russisch gas zouden gebruiken, dan is het zaak om er zo snel mogelijk vanaf te komen natuurlijk...Tenzij men Poetin vriendje is. Zou mevr Demir....? Neen toch ?

Men kan natuulijk pleiten om alles via electriciteit te doen, en bvb soep op te warmen met de microgolf aangedreven met electricieit uit Russisch uranium (zoals de Vivaldezen)...
Door de Europese koppeling van de gas en elektriciteitsprijs verandert die afhankelijkheid van 4-6% in 40%

Maar er zijn andere redenen waarom Demir de hypocriete open brief niet wil onderschrijven:
- de maatregelen leiden tot nóg hogere energieprijzen (niet belangrijk ?)
- de maatregelen zijn gekoppeld aan andere zaken zoals
-- meer biomassa - lees meer oerbos of plantagehout invoeren van overal in de wereld in met bunker c aangedreven boten (dezelfde mensen die willen dat we vlees uit een petrischaaltje eten omdat ze tegen grootschalige landbouw zijn zijn wel voorstander van grootschalige bosbouw die nochtans even slecht is voor de diversiteit), hout opbranden terwijl er tekorten zijn in de bouw en wonen onbetaalbaar wordt
-- een uitbreiding van het dure niet werkende ETS systeem (dat het mogelijk maakt dubbel zoveel groene energie te verbruiken dan er geproduceerd wordt )

Ik ben alvast blij dat België die hypocriete open brief met contraproductieve maatregelen niet kan ondertekenen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 april 2022 om 05:02.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 06:47   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een politiek forum dient om de forumdeelnemers hun mening over de politiek te laten geven.
Dat doe ik, niets meer niets minder.
En mijn missie...ja die heb ik. Aantonen dat democratisch rechts, de Vlaams geallieerde nieuwen, geen haar beter zijn dan de andere machtspartijen en op geen enkel vlak een valabel alternatief kan bieden voor de huidige federale machtspolitiek. En op Vlaams gebied er een grote rotzooi van maakt.

En neen dat is niet moeilijk. Deze rechtsen geven mij bijna elke dag een onuitputtelijke stroom blunders om hier als voorbeeld van mijn stelling te gebruiken.
U geeft geen mening over politiek.
U geeft ongebreideld uw mening over de N-VA.

Een hemelsgroot verschil.
Van politiek heeft u veel te weinig kaas gegeten om daarover te debatteren.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be