![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#22461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook dat die republieken niet door Russen bestuurd werden, maar dat in tegendeel in de leiding in Moskou de Russen in de minderheid waren. Het gaat hier om wat men in Oost- en Zuid-Oekraïne zelf wil. Deze gebieden stemmen al decennia voor pro-Russische partijen dat is nooit anders geweest. Men zegt dat dat veranderd is met de oorlog, maar de getuigen die in bevrijd gebied geïnterviewd worden lijken vooral een nog grotere hekel aan Kiev te hebben dan ooit tevoren. (zie je niet of amper in de westerse media) Je kunt zeggen dat die mensen niet vrijuit kunnen spreken, maar degene die geïnterviewd werden in Oekraïens gebied met bijna altijd militairen of strijders in de nabijheid van westerse journalisten wel of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22462 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vreemd genoeg zijn deze "vreselijke taferelen" tussen 2014 en 2021 niet echt te zien bij het aantal burgerslachtoffers. Kijk vooral naar de aantallen sinds 2018. (Uit een andere draad)
![]() |
![]() |
#22463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet zo, de meerderheid van de Belgen krijgt alleen propaganda te zien dus heeft totaal geen realistisch beeld van die oorlog. Als ik met hen praat krijg ik steevast de reactie "ik wist wel dat er iets niet klopte aan het beeld dat wij te zien krijgen". De meerderheid van de Amerikanen heeft niet gestudeerd en wordt constant gemanipuleerd door de media in handen van de 1%. Dit zijn, zoals de overgrote meerderheid van de mensen geen ratten maar brave mensen die meestal niet gestudeerd hebben die proberen te overleven in moeilijke omstandigheden, ik vind hen geen ratten; Ik vind ook de Oekraïners geen ratten. Er is in 2014 een vreselijk regime aan de macht gekomen. Een deel van de Oekraïners liet zich manipuleren een ander deel verzette zich en moest daar de vreselijke gevolgen van ondervinden. Wat opmerkelijk is is dat de meeste Oekraïense vluchtelingen die ik hier in België sprak niet enkel "Poetin" met de vinger wijzen maar de politiek in het algemeen. Zeker ook Maidan en het westerse gestook. Al zullen ze dat niet vlug in het openbaar zeggen in het "gastland dat hen opvangt". Het zijn geen ratten. De ratten, dat zijn de elite in Washington en Brussel die geopolitieke plannen maken en stoken. De 1% rijksten en politieke elite (in feite de zelfde). En ook in Rusland. Die vanuit hun villa's en kastelen oorlogje spelen waar zijzelf alleen maar rijker van worden. De klassieke marxistische analyse blijkt nog maar eens te kloppen. En van mij mogen ze die ratten, zowel in het Westen als in Rusland, gerust verdelgen. Ik daag progressieve wetenschappers uit om te berekenen hoeveel winst de westerse oorlogsindustrie gemaakt heeft aan Oekraïne sinds 2014. Ik vermoed dat het in de 100'en miljarden loopt. Het gaat natuurlijk om meer dan dat, het Westen wil Oekraïne niet alleen als frontlijn tegen Rusland maar ook als goedkope loon reservoir voor het Westen, waar de westerse multinationals alles kunnen koloniseren. Laatst gewijzigd door tomm : 15 april 2022 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve in Azië, daar kunnen westerse oude zakken een jonge vrouw kopen en doen alsof ze nog 20 zijn.
Laatst gewijzigd door tomm : 15 april 2022 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22465 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Zirinovsky was inderdaad een ultra-nationalist maar geen antisemiet, hij was namelijk zelf een Jood. Hij klaagde wel, en terecht, aan hoe de Joden zowel in Rusland als het Westen dikwijls een enorme financiële, en dus politieke, macht hebben. Daarom ook dat Israël al zoveel decennia straffeloos volkerenmoord kan plegen tegen de Arabische buurvolkeren. De "Russische bemoeienis" in de VS kwam in het lang en het breed aan het bod, maar de "Israëlische bemoeienis" (Netanyahu sprak zelfs het Amerikaanse Congres toe om zich te verzetten tegen de beslissingen van president Obama) daar wordt met geen woord over gesproken. 2) De Russen zijn geweldenaars die hun familie slaan. Net alsof dat in het Westen niet gebeurt! Deze bewering reken ik bij het anti-Russisch racisme. Het Westen beweert ook over mensenrechten te brengen maar uit hun oorlogen blijkt het tegendeel. Ook uit het feit dat ze in bvb. Afrika de koloniale uitbuiting gewoon hebben laten voortbestaan. De uitbuiting van de derde wereld is geen structuurfout van de westerse wereldorde, het is een wezenlijk onderdeel daarvan. 3) In hetzelfde artikel waarin men Rusland als "geweldenaren die hun familie slaan" omschrijft klaagt men aan dat de Russische media Tsjetsjenen als "natuurlijk agressief" omschrijven... Men zegt dat de Russen zwaar gemanipuleerd worden door hun media, en het Westen niet, of zo? Elke Rus die ik ken in het Westen, pro- of anti-Poetin maakt niet uit, klaagt de foutieve voorstelling van Rusland en de Sovjet-Unie in de westerse media, films, etc. aan. De Westerling die nooit in Rusland is geweest heeft er geen idee van dat ze al jaren voorgelogen worden. 4) Hetzelfde artikel waarin men zegt dat Russen zo geïndoctrineerd zijn dat men hen nooit nog normaal zal kunnen behandelen ook niet na Poetin klaagt aan dat sommige Russische artikels die in de Russische media verschijnen zeggen dat er veel Oekraïners geïndoctrineerd zijn door propaganda... Net als in de westerse media verschijnen er in de Russische allerlei opinies. Die niet noodzakelijk de visie van het Kremlin zijn. De geciteerde Zhirinovsky bvb. wil Alaska terug bij Rusland maar dat is geen officieel Kremlin standpunt. Bij ons heb je parcival en co. die pleiten voor onderwerping en kolonisatie van Rusland, maar zover ik weet is dat geen officieel standpunt van het Westen. 5) Dat Rusland en Oekraïne uit dezelfde cultuur voortkomen (Kiev Rus), een andere richting uitgingen toen Rusland deel van Mongolië was (maar ook delen van wat nu Oekraïne is) en Oekraïne deel van Polen, maar nadien onder de tsaren en Sovjets weer verenigd werden (behalve het Westen van Oekraïne) zijn gewoon historische feiten. Net zoals Frankrijk en Duitsland ooit deel uitmaakten van het rijk van Karel De Grote, het grote westerse avondland, later verdeeld werden maar tenslotte elkaar weer vonden in de EU. (maakt deel uit van de officiële EU ideologie) Rusland wil Oekraïne niet inlijven (behalve sommige stukken waar Russisch gesproken worden en veel inwoners zich meer Rus dan Oekraïner vinden) maar wel in een unie verenigd zien. Zoals trouwens ook voorgeschreven werd in de verdragen die het einde van de Sovjet-Unie inluidden. Die unie bestaat reeds, de Euraziatische Unie. Het was precies de intentie van Yanukovich om tot die unie toe te treden, dat zorgde voor een door het Westen georganiseerde opstand tegen deze democratisch verkozen president. Het Westen wil geen concurrentie voor de EU in Europa. Feit is gewoon dat de propaganda wederzijds is, maar het Westen moet zeker niet onderdoen voor Russische propaganda. Meer zelfs, dit artikel op zichzelf is een propaganda stuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in het Westen moet je vooral weerwerk bieden tegen de westerse desinformatie. Moest ik in Rusland wonen zou ik vooral weerwerk bieden tegen de Russische desinformatie. Deze oorlog is de culminatie van de spanningen die sinds 2014 opgelopen zijn, en waar het Westen minstens evenveel schuld aan heeft dan de Russen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Casual...r#Total_deaths Tot 2015 vielen er "maar" 6000 doden, dus de meeste doden vielen in de jaren erna, toen er niet echt open oorlog was, maar voortdurende beschietingen. https://military-history.fandom.com/...rainian_crisis Om een voorbeeld te geven, tussen 1 januari en 30 september 2021 vielen er in Donetsk volgens de VN minstens 81 burgerslachtoffers. In een regio kleiner dan België. https://ukraine.un.org/en/151093-con...8-october-2021 Uw kadertje is duidelijk fake news, helemaal niet de echte VN cijfers. Israël viel in 1967 de buurlanden aan omdat er maandelijks enkele slachtoffers vielen door Arabische beschietingen. Laatst gewijzigd door tomm : 15 april 2022 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22470 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Regimewissel, nazi’s weg, demilitarizering, kiev veroveren, broedervolk redden, genocidestoppen, …. Allé ja, het enige dat we zien zijn oorlogsmisdaden vh ergste en verschrikkelijkste soort Jij bent jammer genoeg een poetinfan vh ergste soort, zelfs geen karikatuur meer. Wat jij durft neerschrijven kan gebruikt worden voor een psychiatrische diagnose uit de dsm Laatst gewijzigd door 1207 : 15 april 2022 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er wel op gereageerd hierboven. De westerse politiek is nooit anders dan "grens-overschrijdend" geweest. Of is hele steden met de grond gelijk platbombarderen niet grens-overschrijdend? Ook de westerse hypocrisie overschrijdt elke mogelijke grens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn verschillende objectieven zoals tijdens elke oorlog. Publieke en niet- publieke. Niet alle objectieven worden gehaald. Dat is zo bij elke oorlog. Ook de vele oorlogen van het Westen. Laatst gewijzigd door tomm : 15 april 2022 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een statistiek om koud van te worden. Tijdens de westerse bombardementen op ISIS vielen:
8,317–13,190 civilians killed by Coalition airstrikes in Iraq and Syria (Per Airwars) Dus enkel als gevolg van westerse bombardementen op Noord-Irak en Noord-Syire. Met maar een grote stad, Mosul. De vele doden als gevolg van de stadsgevechten of deze gedood door ISIS of Russische bpmbardementen niet meegerekend. 4,096–6,085 civilians killed by Russian airstrikes in Syria https://en.m.wikipedia.org/wiki/Inte..._Islamic_State Laatst gewijzigd door tomm : 15 april 2022 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22475 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al die andere ziekelijke, perverse en psychisch gestoorde onzin die jij standaard aanhaalt om rusland te verdedigen en goed te praten? Jij misbruikt die doden ook maar om af te leiden vh onderwerp hier, jij geeft geen moer om die slachtoffers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.bbc.com/news/world-europe-61106245
Oekraine is de oorlog in de lucht aan het verliezen volgens BBC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kijk, ze bestaan nog en het is zeker nog niet gedaan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22478 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die doden bewijzen enkel dat het aantal burgerslachtoffers tot nu toe nog vrij goed meevallen vergeleken met die van de westerse bombardementen. Waar geen kat naar kraaide, ondanks het feit dat ook Belgie aan die oorlog deelnam. Geen onderzoek, geen ophef in de media, geen compensaties, geen internationaal strafhof, noppes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs in Irak of Afganistan hadden de Amerikanen geen 100 % controle over het luchtruim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |