![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door gertc : 7 april 2022 om 08:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je de beschikbaarheid van wind of zon ook zo goed plannen?
![]() |
![]() |
#925 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs voor eigen gebruik: https://apps.energiesparen.be/stroomvoorspeller Citaat:
https://www.rubenweytjens.be/radar-satelliet Laatst gewijzigd door Micele : 7 april 2022 om 11:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor een kerncentrale kun je uiteraard zeer goed, jaren vooraf, het onderhoud plannen. Maar het gaat wel over een periode van ettelijke weken (maanden) waarin je de volledige 1000 MW kwijt bent. Een zeer zorgvuldige planning is dus ook absoluut noodzakelijk. Laatst gewijzigd door gertc : 7 april 2022 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#928 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Iets waar Jantje al een dikke 10 jaar op wijst hier op't forum. En dus eigenlijk de doodsteek voor commerciële kernfusie. Die installatie gaat ook niet klein worden. Alswel een opsteker voor de voorgestelde modulaire kernreactoren met plannen die ook al jaren klaar liggen. Citaat:
Yep, dan is dat vermogen niet ter beschikking. Maar dat was dan wel geweten, ruim op voorhand.
![]() |
![]() |
#929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem met de zonnepanelen is trouwens dat ze op periodes dat men het hoogste verbruik heeft, ze het minst efficient zijn (winter). Maar weet zo eigenlijk nog niet waar het economisch optimum ligt. Veel energie produceren in de zomer aan een (zeer) lage prijs, of minder produceren in de winter aan een (zeer) hoge prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets ouder artikel
Kerncentrales in België draaiden vorig jaar meer dan 90 procent van de tijd Nog een 'oudje' de dato 7 mei 2021 Gas versus kernenergie: een valse tegenstelling p.s. Op bovenstaande site ook te vinden Milieubeweging: herhaal fouten uit verleden niet, handhaaf de kernuitstap Dat lijkt mij anders niet de beste optie.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zal wel leuk worden als men in grote getalle gaat overschakelen op warmtepompen, en de gebruikers hiervan het genot van de airco gaan ontdekken (en dat in een periode dat de aarde opwarmt). Het aantal dagen dat wind/zon de helft van onze energiebehoefte zal voorzien, zal wegsmelten als sneeuw voor de zon. Laatst gewijzigd door Bob : 13 april 2022 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"In de winter" zal er wellicht meer wind zijn, dus die beiden doen het tesamen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 april 2022 om 17:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herinner mij de zeventiger jaren, toen we ons bogen over het jaarverbruik van electrische energie (piek in de winter, dal in de zomer), toen iemand de opmerking maakte dat bepaalde staten in de vs met een invers verbruik zaten (piek in de zomer, dal in de winter) wegens een groot verbruik van de airco's aldaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 13 april 2022 om 17:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa twijfelt aan noodzaak nieuwe gascentrales in België
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 april 2022 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is wel wat de hals over kop sluiting van de kerncentrales ons gaan kosten, en financieel, en op milieugebied, en op inlevering van onze levensgewoonten. De kelk zal nu al wel iets minder zuur worden gedronken door slechts 66% te sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Man man man. De moffen willen nog liever terug naar olie gaan boren in de Noordzee dan voor kernenergie gaan ...
![]() |
#940 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat de Duitsers naar gas gingen 'boren'?
![]() |
![]() |