![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitwijzing....en al zijn geld mag hij meenemen.....
Als niet-EU-burger ,die hier illegaal is,zal het bovendien nog moeilijk worden hier in Belgie een rekening aan te houden,het zal snelst gaan bij een niet-EU- Bank van waar hij vandaan komt dus. Ik weet niet of het feit dat hij hier illegaal is,zou verhinderen dat hij zijn centjes niet zou krijgen....(dat zou een zepert van formaat zijn) Die vrouw die hem wil kan meegaan......follow the Money ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 april 2022 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet men het reglement bij de aankoop van een lot aanpassen? Een illegaal zou de kans nog niet mogen krijgen om een lot te kopen laat staan er met te winnen. De vraag die daarbij rijst is dan: hoe gaar men dat nakijken?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik fluit dan maar een liedje, zo in de zin van, blik op oneindig en 'verstand' op nul.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zien of je al dan niet legaal verblijft in het land kan men niet nakijken ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 april 2022 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Huwen of samenwonen dat is voor de dienst burgerlijke stand. Illigaliteit is voor de dienst vreemdelingen zaken. Die twee diensten hebben niks met mekaar te maken en zijn volledig onafhankelijk. Maw een illegaal die hier wettelijk samenwoont of huwt krijgt een tijdelijke verblijfsvergunning. Na onderzoek schijnhuwelijk, schijnsamenwoonst kan hij dan een verblijfsvergunning krijgen voor 5 jaar. (F kaart) Die kaart moet om de 5 jaar vernieuwd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogst eigenaardig dat ze dat niet lukt of moeten wij daar een duistere reden achter zoeken?
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu het blijft me een raadsel hoe een illegaal hier aan de nodige documenten geraakt die moeten dienen om te huwen zie samen te wonen. Maar ja er zijn wel meer dingen waar ik me tegenwoordig vragen bij stel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Als hij hier een lief vindt een verblijfvergunning geven wegens duurzame verankering (ik en er zo een paar) in België.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is sowieso een moeilijkheid.
Citaat:
Dus moet je kunnen aantonen dat je meerderjarig bent. En een verlept fotocopietje van een verreweggestinanees rijbewijs gaat het niet worden.
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of de illegaal een minderjarige was dat geloof ik niet maar een illegaal zou het ook verboden moeten worden of een lot te kunnen kopen. Een illegaal is al niet rechtmatig op de juiste plaats aanwezig.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europees Hof voor de Rechten van de Mens: illegalen mogen teruggestuurd worden.
BRON Waarschijnlijk met de nadruk op mogen? Uit de tekst: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 19 april 2022 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wil ik best wel betalen voor een ernstige link, maar hoeveel, dat is de vraag.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch heeft hij gelijk. Huwen is een mensenrecht. En dat geldt ook voor illegalen. Het is de gemeente die je in de echt verbindt. Die bevoegdheid behoort enkel en alleen toe aan de ambtenaar van de Burgerlijke stand. Eenmaal gehuwd kan je de aanvraag indienen voor de gezinshereniging en dat kan ook vanuit België zelf. Maar ja Brusselaars zijn daar wat beter van op de hoogte ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 april 2022 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |