Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2022, 23:34   #22821
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij heeft onder andere het concentratiekamp Gros Rosen mee helpen bevrijden
Een verkrachter dus
In berlijn alleen tussen de 2 en 3 miljoen

Wees er trots op
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 00:32   #22822
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankzij het leger van Stalin spreekt u nu geen Duits en moet u niet elke morgen de Hitlergroet brengen.
Maar wacht dat is ongetwijfeld waarom u en uw familie hem haten.
Dus moeten we dan dankbaar zijn dat ze ook Duitse vrouwen verkrachten.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 00:35   #22823
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Stalin zijn 'Rode Leger' heeft nooit vrouwen en kinderen verkracht, gemoord of geplunderd. Ze hebben heel vredelievend gevraagd om de wapens neer te leggen en de helft van Duitsland in te mogen nemen.

Maar wacht, doet het Russische leger dit nu ook niet?
Allemaal anti Russische propaganda ! Nooit onafhankelijk gestaafd geweest.
(vrij naar tomm!)
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 02:20   #22824
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Een verkrachter dus
In berlijn alleen tussen de 2 en 3 miljoen

Wees er trots op
Concentratiekamp bevrijden dus is het een verkrachter?
Misschien heeft hij wel leden van bij het Oostfront gedood, dan zou ik zeer trots op hem zijn.

Ik vind dat "de zwartzakken" na de oorlog veel te weinig gestraft zijn geweest. En je ziet dat ze hun venijn doorgegeven hebben aan hun nageslacht.

Je ziet dat de nazaten van de nazis het werk van hun vaders en grootvaders willen afmaken. Het is toen niet gelukt en zal nu ook niet lukken. Rusland zal overwinnen..

Laatst gewijzigd door tomm : 21 april 2022 om 02:21.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 02:27   #22825
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Allemaal anti Russische propaganda ! Nooit onafhankelijk gestaafd geweest.
(vrij naar tomm!)
Ze hebben Duitse vrouwen verkracht ja. Maar op hun optocht hebben ze de gruwel gezien die de nazi s tegen Russische, Oekraiense, Wit-Russische en Joodse burgers hebben aangericht. Tientallen miljoenen hebben ze vermoord, hele streken ontvolkt.

Als de Russen zouden wraak genomen hebben op dezelfde schaal zou er geen Oost-Duitsland geweest zijn. Alleen nog lege kapotte (die waren al kapot door de Anglo-Amerikaanse bombardementen die veel meer slachtoffers gemaakt hebben bij de Duitse burgerbevolking dan de Russen. ) steden en vele miljoenen lijken.
Oud 21 april 2022, 02:38   #22826
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben Duitse vrouwen verkracht ja. Maar op hun optocht hebben ze de gruwel gezien die de nazi s tegen Russische, Oekraiense, Wit-Russische en Joodse burgers hebben aangericht. Tientallen miljoenen hebben ze vermoord, hele streken ontvolkt.

Als de Russen zouden wraak genomen hebben op dezelfde schaal zou er geen Oost-Duitsland geweest zijn. Alleen nog lege kapotte (die waren al kapot door de Anglo-Amerikaanse bombardementen die veel meer slachtoffers gemaakt hebben bij de Duitse burgerbevolking dan de Russen. ) steden en vele miljoenen lijken.
ALTIJD HETZELFDE TOMM: "De Russen hebben de vrouwen verkracht, maar...

Verachterlijke poging tot rechtvaardiging van crimineel gedrag.
Oud 21 april 2022, 03:03   #22827
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Concentratiekamp bevrijden dus is het een verkrachter?
Yep
tussisch beleid om te verkrachten dus zijt ge trots op een verkrachter.

Citaat:
Je ziet dat de nazaten van de nazis het werk van hun vaders en grootvaders willen afmaken.
Wederom onbewezen beschuldigingen, pleit jij niet voor voorzichtigheid?

Laatst gewijzigd door 1207 : 21 april 2022 om 03:03.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 03:40   #22828
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht

Jouw citaat: "ik wil daar niet eens een discussie over voeren of beginnen uitpluizen"

Dat vat het in feite helemaal samen. je WILT de feitelijkheden niet achterhalen, zo eenvoudig is het. En dat is dus schadelijk.
Ik wil de waarheid wel weten maar ik betwijfel of dat zo gemakkelijk gaat zijn te achterhalen in dit geval, ten eerste. Ten tweede is er tegenstrijdige informatie over dit voorval. Ten derde is er oorlog met heel zijn propaganda hoofdstuk. Ten vierde leidt oorlog gemakkelijk tot oorlogsmisdaden aan beide zeiden. Ten vijfde helpt een primitieve oeverloze goeden tegen slechten discussie de vrede niet. Ten zesde kan je gewoon niet alles doen en dien je te kiezen waarin he tijd wil steken.

Sta me toe me te onthouden te oordelen over specifieke misdaden. Wat niet wil zeggen dat ik me niet meestal een aantal vragen stel ....wie had er motief en gelegenheid? Wie deed er voordeel bij? Klopt de psychologie van het naratief?

Citaat:
Herman en Petersen claimen dat het merendeel van de slachtoffers Hutu's waren en niet Tutsi's en dat er >1M Hutu slachtoffers zouden zijn.

Gaan we de discussie nu verplaatsen naar de "twijfel" daarover? Daar lijk je op aan te sturen? daar pas ik voor hoor.
Doet u nu niet juist wat u me verwijt? Misschien brengen die onderzoekers wel bepaalde feiten naar voren die een ander licht werken op Rwanda. Lees misschien hun boek eerst voordat je Chomsky naar de vuilbak verwijst omwille van een voorwoord.

Voor de rest heeft Buduo gelijk. Te ver off topic.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 april 2022 om 03:51.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 03:48   #22829
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een willekeurige naam uit onderstaand lijstje:
Volodymyr Struk (15 mei 1964 – 2 maart 2022)
Wat zouden ze misdaan hebben? Waarschijnlijk teveel democratie gevraagd.

(fig.: bericht d.d. 26 maart 2022)
Laatste wat ik vernam....Gonzalo Lira gekidnapt, gefolterd en vermoord door de Kraken eenheid, deel van het Azov bataljon verbonden aan SBU. Men gaat zelfs achter internet influencers, bloggers en tiktokkers aan.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 04:37   #22830
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Laatste wat ik vernam....Gonzalo Lira gekidnapt, gefolterd en vermoord door de Kraken eenheid, deel van het Azov bataljon verbonden aan SBU. Men gaat zelfs achter internet influencers, bloggers en tiktokkers aan.
Mijn dank voor al die belangrijke informaties.
Waar kan ik die bevestigd zien door duidelijke bronnen en artikelen, naam en toenaam van auteurs?
Anders zijn zulke schrijfsels gewoon winderige letters samengeblowd tot woorden in twee zinnetjes.

Met welgemeende dank. Eventueel.
Oud 21 april 2022, 05:03   #22831
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja idd. En als gij gelooft dat die overleven van die giften alleen, dan zijt ge dus een naïeve duif

Zelfs geen privacy policy. Absolutely nothing.

Maar we geloven in de goede trouw van die mensen he.
Wees. gerust dat ze bijzonder goed door de de CIA gescreend worden, deze luizen in de pels van de Amerikaanse elite. Moesten ze Russisch geld ontvangen zouden we dat allang weten.
Oud 21 april 2022, 05:05   #22832
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Rusland zal nog jaren lang de paria van de wereld blijven.
Poetin heeft heel wat bereikt met zijn oorlog.
Wat er in jullue oude, koloniale hoofden maar niet wil ingaan is dat het Westen maar een deeltje van de wereld is.
Oud 21 april 2022, 05:07   #22833
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mijn dank voor al die belangrijke informaties.
Waar kan ik die bevestigd zien door duidelijke bronnen en artikelen, naam en toenaam van auteurs?
Anders zijn zulke schrijfsels gewoon winderige letters samengeblowd tot woorden in twee zinnetjes.

Met welgemeende dank. Eventueel.
Net hetzelfde kun je zeggen van de meeste beschuldigingen aan het adres van Rusland door de Oekraiense autoriteiten.
Oud 21 april 2022, 05:13   #22834
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALTIJD HETZELFDE TOMM: "De Russen hebben de vrouwen verkracht, maar...

Verachterlijke poging tot rechtvaardiging van crimineel gedrag.
Churchill heeft wel onnodig vanuit militair oogpunt hele steden in puin laten leggen zoals Dresden. Dus 100000'en vrouwen, kinderen, etc. Ik ga er vanuit dat u zich bij de comite s zult voegen die ijveren om straten en pleinen genoemd naar hem een andere naam te geven... Stalin heeft al lang geen pleinen of straten meer die naar hem vernoemd zijn maar oorlogsmisdadiger Churchill wel.

Stalin heeft ook nergens het bevel gegeven zoveel mogelijk vrouwen te verkrachten Churchill gaf wel het bevel hele steden uit te moorden. Waar blijft uw morele verontwaardiging?

De verkrachtingen werden door sommige Russische commandanten getolereerd maar er zijn ook Russische soldaten veroordeeld geweest en zelfs geexecuteerd door de legerleiding. De Amerikanen verkrachtten overigens ook.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rape...ion_of_Germany

Nog altijd trots op de verkrachters die ons kwamen bevrijden? Gaan we de volgende WOII herdenking gaan verstoren? Je kunt toch niet trots zijn op verkrachters he? Wat rode verf op de veteranen gaan gooien?
(ik meen dat natuurlijk niet echt, maar mijn overgrootvader wordt hier een verkrachter genoemd omdat hij een concentratiekamp hielp bevrijden, volgens dezelfde logica zijn alle WOII veteranen verkrachters... )

Laatst gewijzigd door tomm : 21 april 2022 om 05:24.
Oud 21 april 2022, 05:16   #22835
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Yep
tussisch beleid om te verkrachten dus zijt ge trots op een verkrachter.

Wederom onbewezen beschuldigingen, pleit jij niet voor voorzichtigheid?
En gij zijt toch trots op de geallieerden he die hele steden lieten uitmoordden? Of zijt ge eerder trots op de collaborateurs die Joden en verzetslui verlinkten?
Oud 21 april 2022, 05:17   #22836
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Churchill heeft wel onnodig vanuit militair oogpunt hele steden in puin laten leggen zoals Dresden. Dus 100000'en vrouwen, kinderen, etc. Ik ga er vanuit dat u zich bij de comite s zult voegen die ijveren om straten en pleinen genoemd naar hem een andere naam te geven... Stalin heeft al lang geen pleinen of straten meer die naar hem vernoemd zijn maar oorlogsmisdadiger Churchill wel.

Stalin heeft ook nergens het bevel gegeven zoveel mogelijk vrouwen te verkrachten Churchill gaf wel het bevel hele steden uit te moorden. Waar blijft uw morele verontwaardiging?
In dit topic bewijst gij het Russisch moreel crimineel verachterlijk gedrag van heden.
Elke post een beetje meer weerzinwekkend.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 april 2022 om 05:19.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 05:28   #22837
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit topic bewijst gij het Russisch moreel crimineel verachterlijk gedrag van heden.
Elke post een beetje meer weerzinwekkend.
U bewijst hoe hypocriet U bent . Je hebt het over Russische misdaden maar westerse misdaden worden met de mantel der liefde bedekt.
Typisch voor het Westen.
Hopelijk maakt China vlug schoon schip in Hong Kong en wordt er een museum geopend over de Britse misdaden en wordt elke positieve referentie naar het verwerpelijke Britse kolonialisme verboden.
Ik volg de Engelstalige media van Mainland China wel een beetje. Constant wordt er verwezen naar de westerse hypocrisie en misdaden.
Het wordt tijd dat China de laatste overblijfselen van Brits kolonialisme elimineert in Hong Kong.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 april 2022 om 05:32.
Oud 21 april 2022, 05:41   #22838
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik merk in Afrika veel entousiasme voor mijn standpunten. Ook het Latijnse telesur staat op deelfde golflengte.
Ondanks intense druk weigeren lande?als China, Indie, Pakistan zelfs de Emiraten de banden met Rusland te verbreken en hen te veroordelen.
Niet Rusland maar het Westen staat geisoleerd in deze kwestie.
Enkel het Westen, Japen en Zuid-Korea voerden sancties in tegen Rusland. Dat laatste staat overigens genoteerd. Vanaf nu zal Rusland elke sanctie tegen Noord-Korea saboteren en het land ook bewapenen en op allerlei manieren helpen.
Israel wordt met argusogen bekeken. Ze staan onder intense Amerikaanse druk om sancties in te voeren maar als ze het doen gaan de Russen hun vliegtuigen in Syrie uit de lucht halen, for starters.Zowiezo wordt de samenwerking met Iran sterk opgevoerd. Iran heeft zich als een echte vriend gedragen tijdens deze crisis en dat zullen de Russen niet vergeten.
Tijd om een nieuwe wereldorde op te bouwen, en samen de westerse dominantie omver te werpen. De Amerikanen en Britten overal buiten te gooien en continentaal Europa voor de keuze te stellen.
Ik hoop alvast op een overwinning voor Le Pen al zal de financiele elite dat nooit toestaan.

Laatst gewijzigd door tomm : 21 april 2022 om 05:48.
Oud 21 april 2022, 05:47   #22839
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bewijst hoe hypocriet U bent . Je hebt het over Russische misdaden maar westerse misdaden worden met de mantel der liefde bedekt.
Typisch voor het Westen.
Hopelijk maakt China vlug schoon schip in Hong Kong en wordt er een museum geopend over de Britse misdaden en wordt elke positieve referentie naar het verwerpelijke Britse kolonialisme verboden.
Ik volg de Engelstalige media van Mainland China wel een beetje. Constant wordt er verwezen naar de westerse hypocrisie en misdaden.
Het wordt tijd dat China de laatste overblijfselen van Brits kolonialisme elimineert in Hong Kong.
Chinezen zijn intelligent.
Russen (ook de 50 plussers hier in Hong Kong) zijn en blijven boertig.
En dat is een direct observeerbaar feit dat waar wij hier dagelijks 't resultaat van zien. (geen nood aan jouw verachterlijk "Ja, maar...")
Leef ermee.
Oud 21 april 2022, 05:50   #22840
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankzij het leger van Stalin spreekt u nu geen Duits en moet u niet elke morgen de Hitlergroet brengen.
Maar wacht dat is ongetwijfeld waarom u en uw familie hem haten.
Leugens, opnieuw. Je bent net Poetin, die gelooft zijn eigen onwaarheden ook.

Zonder VS hulp hadden de Russen nooit een tegenoffensief kunnen inzetten in WW II. Ongeveer 17,5 miljoen ton militair materieel, voertuigen, industriële voorraden en voedsel werden verscheept van het westelijk halfrond naar de USSR, waarvan 94% afkomstig uit de VS.

Maar op mijn originele vraag kreeg ik geen antwoord, je draait liever rond het potje met leugens.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be