Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2022, 11:14   #121
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Onzin Zipper en je weet het.
Ik zou niet weten waarom. Hij heeft trouwens ruimschoots de tijd gehad om zich te excuseren (nu, na ongeveer een jaar is het uiteraard ruimschoots te laat daarvoor)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 11:27   #122
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ondertussen herbevestigde MR dat zij wel degelijk het cordon médiatique rond het Blok willen respecteren, ondanks de uitschuiver van Bouchez.

Mooi zo.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04...at-tussen-bou/
In alle Europese landen vind je ergens wel een extreem rechtse partij. Je hoeft slechts naar onze continentale buurlanden te kijken en je vind ze zo. Evenmin als in België is er in die buurlanden een van die partijen ooit in een regering opgenomen.
Wat evenwel typisch is voor dit land is de verkrampte reactie op het bestaan van dergelijke partij. Dusdanig verkrampt dat het aanleiding heeft gegeven tot een schriftelijk "schutkring"-verdrag. Mij hoef je niet wijs te maken dat zonder dergelijk theatraal vertoon de kans groter was dat, hetzij Vlaams, hetzij federaal er een bewindsploeg had kunnen aantreden met daarin vertegenwoordigers van het VB.
Het merkwaardige is wel dat bij onze zuiderburen (pays des lumières idéologiques voor onze Franstalige landgenoten) tegenover extreem rechts een verbazend andere houding wordt aangenomen. Zie maar naar de Franse presidentverkiezingen. Dan rijst bij mij toch de vraag wie bij ons voor het eerst is komen aandraven met het schutkring-idee. Ik geloof nooit dat het Geysels was, die heeft volgens mij zich gewoon opportunistisch bij dat idee aangesloten.
Oud 24 april 2022, 11:34   #123
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, PTB is geen racistische & extreem-rechtse partij zoals het Blok, dus geen cordon sanitaire noch cordon médiatique.
Het PTB is wel een extreem linkse partij. Racistisch of niet, extremen zijn nooit goed, dus ook geen communisten. Op dat vlak is Deborsu hypocriet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 11:48   #124
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het PTB is wel een extreem linkse partij. Racistisch of niet, extremen zijn nooit goed, dus ook geen communisten. Op dat vlak is Deborsu hypocriet.
het is de Walen enkel te doen om het voortbestaan van La Belgique.

Citaat:
Oud 24 april 2022, 12:03   #125
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gelukkig de Hollanders buitengebonjourd hebben.
Vergeet vooral de schandelijke taal- en cultuurassimilatie en onderdrukking niet. Niets om trots op te zijn als u het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 24 april 2022 om 12:05.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 12:49   #126
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de moeder van Vlaams parlementslid Jos d'Haese (pvda-ptb) is nog op bezioek geweest in Noord-Korea, waarna ze een zeer lovend rapport over de situatie ginds afleverde aan haar partij
Interessant!
Hoeveel kost een link om de context van jouw gezegde te kunnen verifiëren?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 13:06   #127
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Interessant!
Hoeveel kost een link om de context van jouw gezegde te kunnen verifiëren?
Schoof, voor u doe ik dat gratis en voor niks :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mie_Branders

"In 1997 reisde ze af naar Noord-Korea om de kraamzorg daar te onderzoeken. Ze ontmoette er de Noord-Koreaanse vice-minister van volksgezondheid en schreef er vervolgens een lovend stuk over in het tijdschrift Solidair."

Sommigen zullen opperen dat dit 25jaar geleden was, terwijl diezelfde "sommigen" om de haverklap WOII vanonder het 80-jarige stof halen.

Citaat:
Oud 24 april 2022, 13:41   #128
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, PTB is geen racistische & extreem-rechtse partij zoals het Blok, dus geen cordon sanitaire noch cordon médiatique.
Ah, ik zie dat we verder hypocriet gaan doen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 14:31   #129
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die gelukkig de Hollanders buitengebonjourd hebben.
Eindelijk was het Belgische volk verlost van die bezetter met zijn 'hollandse rekenkunde'

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 14:43   #130
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In alle Europese landen vind je ergens wel een extreem rechtse partij. Je hoeft slechts naar onze continentale buurlanden te kijken en je vind ze zo. Evenmin als in België is er in die buurlanden een van die partijen ooit in een regering opgenomen.
Wat evenwel typisch is voor dit land is de verkrampte reactie op het bestaan van dergelijke partij. Dusdanig verkrampt dat het aanleiding heeft gegeven tot een schriftelijk "schutkring"-verdrag. Mij hoef je niet wijs te maken dat zonder dergelijk theatraal vertoon de kans groter was dat, hetzij Vlaams, hetzij federaal er een bewindsploeg had kunnen aantreden met daarin vertegenwoordigers van het VB.
Het merkwaardige is wel dat bij onze zuiderburen (pays des lumières idéologiques voor onze Franstalige landgenoten) tegenover extreem rechts een verbazend andere houding wordt aangenomen. Zie maar naar de Franse presidentverkiezingen. Dan rijst bij mij toch de vraag wie bij ons voor het eerst is komen aandraven met het schutkring-idee. Ik geloof nooit dat het Geysels was, die heeft volgens mij zich gewoon opportunistisch bij dat idee aangesloten.

Als je een beetje gaat graven in de geschiedenis ga je snel het antwoord vinden : er was quasi direct een eenstemmigheid onder alle Vlaamse partijen om die extreem-rechtse hoop racistische vuiligheid in een cordon te gooien. De enige partij binnen dewelke er een klein beetje terughoudendheid en dubbelhartigheid was, was de VU. (in 1989 dus) Omdat er daar een kliek is die bleef geloven dat Blokkers 'ook vlaams-nationalisten zijn' en ze dus tactisch redeneerden dat ze daar geen vijand van mochten maken. Jaak Gabriëls is hier de hoofdschuldige. Voor dergelijk soortje is democratie blijkbaar ondergeschikt aan met de collabo-vlag zwaaien en de strijd tegen de makak.
Gelukkig voor onze democratie heeft men unisono in 1992 de beslissing genomen om de VNV erfgenamen omwille van hun blatante racistische 70 punten bijbel definitief in de ban te doen.

Nu 30 jaar later genieten we nog altijd van ons democratisch bestel, zonder dat fascisten dat echt in gevaar kunnen brengen. Onze enige maatschappelijke kost is dat we wat nutteloze Blok-parlementairen betalen.

Een meer dan aanvaardbare kost om de democratie veilig te bewaren.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 24 april 2022 om 14:45.
Oud 24 april 2022, 14:50   #131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah, ik zie dat we verder hypocriet gaan doen?

Wat is daar hypocriet aan dan wel ? Het cordon is er enkel en alleen maar om partijgebonden racisme weg te houden van elk maatschappelijk bestuur.
Oud 24 april 2022, 15:03   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin dan eens te stoppen met het herhalen van de uitschuiver van Panda?

Maar die van het VNV zijn wel echt gebeurd hé.
De uitschuiver van het VNV?

Ik weet het niet, die organisatie heeft me nooit geïnteresseerd.
Oud 24 april 2022, 15:32   #133
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Eindelijk was het Belgische volk verlost van die bezetter met zijn 'hollandse rekenkunde'

Het Belgische volk??? Wat historisch besef betreft bent u geen hoogvlieger hé?
Oud 24 april 2022, 16:04   #134
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De tienpuntenvraag is wel wanneer het Belgische volk verlost zal geraken van de bezetter met zijn 'waalse rekenkunde'.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 16:20   #135
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Het Belgische volk??? Wat historisch besef betreft bent u geen hoogvlieger hé?
Wij, de Belgae dus, hebben geen historische lessen te krijgen van Batavieren of andere tegenstanders.
Oud 24 april 2022, 16:27   #136
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
... Dan rijst bij mij toch de vraag wie bij ons voor het eerst is komen aandraven met het schutkring-idee. Ik geloof nooit dat het Geysels was, die heeft volgens mij zich gewoon opportunistisch bij dat idee aangesloten.
In het decennium 1980-1990 hebben de Franstalige politici continu aangedrongen op een uitsluiting van het VB. Daarop is door de Nederlandstalige partijen met uitzondering van de SP en Agalev steeds negatief of afhoudend op gereageerd.

Pas na de zogenaamde zwarte zondag is men uiteindelijk meegegaan in die richting van een politieke schutkring. In Franstalige politieke kringen wou men af van het zogenaamde juk van 'l'état belgo-flamand', dat door de toenmalige CVP hen opgedrongen was geworden.
Ze vreesden met de opkomst van het VB een te grote Vlaamse en rechtse invloed.

De Franstaligen zijn daarin geslaagd. Trouwens in de huidige regering zetelt ook geen van de twee grootste partijen van het land (N-VA en VB).
Oud 24 april 2022, 16:27   #137
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wij, de Belgae dus, hebben geen historische lessen te krijgen van Batavieren of andere tegenstanders.
Volgens mij heeft u nog behoorlijk wat historische lessen te leren. Les 1: het Belgische volk bestaat niet, en heeft ook nooit bestaan.
Oud 24 april 2022, 16:28   #138
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap de redenering niet.
Je eerste zinsdeel klopt. Niet moeilijk: iedereen weet dat.
Maar om daaruit te besluiten dat ze proper genoeg zijn om ze in huis te halen ..??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 16:30   #139
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet vooral de schandelijke taal- en cultuurassimilatie en onderdrukking niet. Niets om trots op te zijn als u het mij vraagt.
die onderdrukking is er nog steeds, de Belgische constructie (versterkt met grendel-grondwetten en alarmbel-procedures, mogelijk gemaakt door ersatz "Vlamingen" van de traditionele belgicistische partijen) is dermate opgebouwd om Wallonië te onderhouden.
Elke Vlaming gaat zo'n twee weken werken per jaar, enkel en alleen om de bodemloze Waalse put te blijven vullen.

Citaat:
Oud 24 april 2022, 16:31   #140
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft u nog behoorlijk wat historische lessen te leren. Les 1: het Belgische volk bestaat niet, en heeft ook nooit bestaan.
2

is een artificiële constructie

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 24 april 2022 om 16:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be