Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2021, 11:26   #81
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
(...)
Maar ik moet je gelijk geven, de idioten met extra lawaaierige uitlaten verkloten het wel.
Inderdaad.

De quads dat zijn de recordhouders qua ondraaglijk veel totaal overbodig lawaai. En zo zijn er nu al gebieden waar je met een quad al niet meer mag komen, zoals vb de hele stad Mechelen en ruime omgeving: verboden toegang voor alle quads.

En voor motorfietsen gaat het dezelfde weg opgaan. Er zijn in Nederland al wegstroken die tijdens het weekend verboden zijn voor motorfietsen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2021, 19:52   #82
PeterCC
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Enkele sportieve automerken bieden die nochtans in optie aan. Open pipes noemt dat. Je duwt op een knopje en je knallen zijn hoorbaar van Gent tot in Antwerpen. Maar geen probleem als dat origineel van Porsche of Mercedes is mag dat lawaai maken dat horen en zien vergaat En groot voordeel ge moet dat daar niet afhalen om naar de keuring te gaan.
De wereld is een apenkot.
Er zijn ook aftermarket uitlaatfabrikanten die legale lawaaidinges verkopen, zoals vb Akropovic, voor zowel motorfiets als auto.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 11:43   #83
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op tijd een afspraak boeken voor de jaarlijkse technische controle van voertuigen is steeds vaker een probleem. Sinds de coronacrisis is bij vele keuringsstations, vooral in Oost- en West-Vlaanderen, enkel nog een keuring op afspraak mogelijk. Vele autobezitters merken nu tot hun ergernis dat het onmogelijk is om na ontvangst van de oproepingsbrief nog tijdig een afspraak te krijgen. Dat levert je een laattijdigheidstoeslag op. Verder rijden met een vervallen keuringsbewijs? Dan riskeer je een boete en een verwijzing naar de politierechtbank. Bron.

De oplossing: een afspraak maken om je auto te laten keuren nog voor je een oproep in de bus hebt gekregen ...

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 12:03   #84
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

In de regel kan men altijd vanaf 2 maanden vóór de einddatum op het keuringsbewijs gaan.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 12:26   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De oplossing: een afspraak maken om je auto te laten keuren nog voor je een oproep in de bus hebt gekregen ...
Of gewoon zonder afspraak gaan. Bij de vorige keuring kon ik ook niet op tijd een afspraak krijgen. Ik ging zonder afspraak. Twee auto’s voor mij en na 20 minuten was het klaar.
Oud 24 april 2022, 12:36   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is een pure schande dat mensen een boete krijgen (een toeslag op de prijs van de technische controle) omdat ze niet tijdig een afspraak konden maken.

Het is geen schande dat er problemen en vertragingen zijn door corona. Maar wel dat er geen mouw kon aangepast worden.
Op het klassieke groene uitnodigingskaartje zou er verwittigd moeten worden om binnen de week een afspraak vast te leggen. Wie daaraan voldoet, zou dan geen toeslag meer aangerekend mogen worden.

Men zou om de file in te korten, ook kunnen stellen dat tijdelijk de gewone auto's vrijgesteld worden van de eerste technische controle. Dus ipv op zijn vierde verjaardag, ga je pas op zijn vijfde verjaardag naar de controle .

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 13:23   #87
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Met een van mijn wagens kreeg ik de vorige keer zo'n groene kaart in de bus, een maand voor het verstrijken van de termijn.
Dezelfde dag nog proberen een afspraak maken en wat denk je? De eerst mogelijke datum was 1 dag (één) later dan de laatste geldigheidsdatum van de keuring.
Alsof ze het opzettelijk zo organiseren en programmeren dat je te laat kan gaan en een kleine 10€ meer dient te betalen.
Die mevrouw aan de kassa daar over aangesproken maar ze konden er niets aan doen....dievenbende.
Oud 24 april 2022, 14:23   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Met een van mijn wagens kreeg ik de vorige keer zo'n groene kaart in de bus, een maand voor het verstrijken van de termijn.
Dezelfde dag nog proberen een afspraak maken en wat denk je? De eerst mogelijke datum was 1 dag (één) later dan de laatste geldigheidsdatum van de keuring.
Alsof ze het opzettelijk zo organiseren en programmeren dat je te laat kan gaan en een kleine 10€ meer dient te betalen.
Die mevrouw aan de kassa daar over aangesproken maar ze konden er niets aan doen....dievenbende.
Oh, dan had je de kaart nog ruim op tijd.
Voor onze Dokker was het 6 dagen voor vervaldag. Natuurlijk dat we dan 2 weken te laat "op controle" mochten gaan.

Maar blijkbaar mag je tot een dikke maand "vroeger" gaan, en zou de vervaldag "niet veranderen".
Oftewel, niet wachten op die groene kaart, en op voorhand een afspraak regelen.
Oud 24 april 2022, 15:01   #89
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar mag je tot een dikke maand "vroeger" gaan, en zou de vervaldag "niet veranderen".
2 maand.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2022 om 15:03.
Oud 24 april 2022, 15:13   #90
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik had het ook allemaal een beetje op afstand gevolgd en ruim VOOR mijn groene kaart arriveerde al geboekt,netjes IN de termijn een afspraak gekregen

MAar eigenlijk laat ik VOOR de "maffiakeuring" mijn wagen al eens keuren bij mijn garagist (een Bosch partner) die BETER en MINDER VERSLETEN materiaal heeft dan de keuringscentra waar godganse dagen auto's overheen GESLEURD worden.Mijn garagist geloof ik meer dan zo een "keuringscentrum".

Helaas MAG hij geen certificaat afleveren,dat is strikt aan de Maffia voorbehouden...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 april 2022 om 15:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 16:03   #91
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, dan had je de kaart nog ruim op tijd.
Voor onze Dokker was het 6 dagen voor vervaldag. Natuurlijk dat we dan 2 weken te laat "op controle" mochten gaan.

Oftewel, niet wachten op die groene kaart, en op voorhand een afspraak regelen.
Wel, ik vind dat niet correct dat ze u maar een uitnodiging sturen als het al te laat is.
Oud 24 april 2022, 16:08   #92
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wel, ik vind dat niet correct dat ze u maar een uitnodiging sturen als het al te laat is.
Die uitnodiging (bij de eerste keer) of herinnering is zelfs niet verplicht.

De keuring is wel verplicht...

Citaat:
Wat moet ik doen als ik geen uitnodigingskaart heb ontvangen?

Indien uw keuringsbewijs vervallen is of binnenkort vervalt, kunt u zich best zo vlug mogelijk naar een keuringsstation begeven. De keuring staat immers los van het al of niet ontvangen van een uitnodiging. U doet er goed aan zelf steeds de vervaldatum van het keuringsbewijs in de gaten te houden. U kunt dit melden bij de kassa van het keuringsstation.

https://www.km.be/faq/uitnodiging

Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2022 om 16:15.
Oud 24 april 2022, 16:41   #93
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die uitnodiging (bij de eerste keer) of herinnering is zelfs niet verplicht.

De keuring is wel verplicht...
Prachtige zakkenrollerij nietwaar.

Komen ze weer een paar jaar mee weg bij het kiesvee.

Hier pakt het niet meer.
Oud 24 april 2022, 16:56   #94
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier pakt het niet meer.
Ik zou niet weten wat daar zakkenrollerij aan is.

Dat woke-watjesgedoe-herinneringskaart mogen ze van mij per direct afschaffen.

Citaat:
De keuringscentra sturen ongeveer een maand voor de uiterste keuringsdatum een herinneringskaart om uw voertuig te laten keuren. De herinneringskaart is geen verplicht document voor de autokeuring. U bent zelf verantwoordelijk om uw voertuig op tijd te laten keuren, ook al hebt u geen herinneringskaart ontvangen.

https://www.gocavlaanderen.be/detail...datum-opvolgen
Ben al minstens 5 maal naar de keuring gereden als het mij past (zonder nanny-kaartje)

Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2022 om 16:57.
Oud 24 april 2022, 16:59   #95
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten wat daar zakkenrollerij aan is.

Dat woke-watjesgedoe-herinneringskaart mogen ze van mij per direct afschaffen.

Ben al minstens 5 maal naar de keuring gereden als het mij past (zonder nanny-kaartje)
Tja, als een maand op voorhand een afspraak maken niet werkt, hoe lang moet het dan op voorhand? 2 maand is het maximum volgens u.

En de loketbediende vertelde mij (Station Zemst, in het Frans), nu 2 maand geleden, dat zonder de groene kaart, men geen afspraak kon maken.
Via de garage waar we de Dokker gekocht hebben, kregen we te horen dat het wel kan.... maar die konden ook geen afspraak meer regelen binnen de vervaltermijn.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 april 2022 om 17:03.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 17:00   #96
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier pakt het niet meer.
Juist.
Oud 24 april 2022, 17:03   #97
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, als een maand op voorhand een afspraak maken niet werkt, hoe lang moet het dan op voorhand? 2 maand is het maximum volgens u.
2 maand is officieel, niet van mij.

Ik reed altijd naar de keuring als ik daar toevallig in de buurt moest zijn of daar passeerde. Ik zie echt het probleem niet.
Oud 24 april 2022, 17:10   #98
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2 maand is officieel, niet van mij.

Ik reed altijd naar de keuring als ik daar toevallig in de buurt moest zijn of daar passeerde. Ik zie echt het probleem niet.
Tja, zoals ik schreef, met de Dokker (die vooral internationaal rondcrost), kregen we de groene kaart 6 dagen voor de vervaldag, en ik heb geprobeerd digitaal een afspraak te boeken.
Dat ging gewoon niet, de foutmeldingen gingen van "dit voertuig is al geregistreerd onder een andere naam", tot "dit voertuig is nog niet geregistreerd, gelieve aan te bieden met het inschrijvingsbewijs bij het station naar keuze".
Ik rij er langs na het werk, zonder die groene kaart, en kon beschikken.

De garage waar we die wagen gekocht hebben, kon de keuring regelen, maar dan 2 dagen na de vervaldag.

Zoals geschreven, die vlieger gaat niet meer op voor mij.
De Dokker krijgt kortelings een transfer naar Duitsland. Gedaan met Blegische oplichterij.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 april 2022 om 17:11.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2022, 17:23   #99
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, zoals ik schreef, met de Dokker (die vooral internationaal rondcrost), kregen we de groene kaart 6 dagen voor de vervaldag, en ik heb geprobeerd digitaal een afspraak te boeken.
Dat ging gewoon niet, de foutmeldingen gingen van "dit voertuig is al geregistreerd onder een andere naam", tot "dit voertuig is nog niet geregistreerd, gelieve aan te bieden met het inschrijvingsbewijs bij het station naar keuze".
Ik rij er langs na het werk, zonder die groene kaart, en kon beschikken.

De garage waar we die wagen gekocht hebben, kon de keuring regelen, maar dan 2 dagen na de vervaldag.

Zoals geschreven, die vlieger gaat niet meer op voor mij.
De Dokker krijgt kortelings een transfer naar Duitsland. Gedaan met Blegische oplichterij.
Er zijn genoeg keuringscentra in België die zonder afspraak werken, ik denk bijna allemaal.

Ik ben al in 3 verschillende geweest in dezelfde provincie. (Hechtel, As, Alken), meestal is het Hechtel.

De volgende keer ga ik eens ergens in putje Ardennen, als ik daar passeer.
Of in West-Vlaanderen als ik ergens aan de kust ben. Meer als weigeren kunnen ze niet hé. (alles zonder groen woke-kaartje)

(zoals @ Vlad en @ Dadeemelee ook doen wslk)

Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2022 om 17:27.
Oud 24 april 2022, 17:27   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg keuringscentra in België die zonder afspraak werken, ik denk bijna allemaal.

Ik ben al in 3 verschillende geweest in dezelfde provincie. (Hechtel, As, Alken), meestal is het Hechtel.

De volgende keer ga ik eens ergens in putje Ardennen, als ik daar passeer.
Of in West-Vlaanderen als ik ergens aan de kust ben. Meer als weigeren kunnen ze niet hé. (alles zonder groen woke-kaartje)
Oftewel, ik moet even wachten tot de Dokker eens een dagje in Vilvoorde is, en dan de keuringscentra in de omgeving af te schuimen.

Of 2 maand voor vervaldatum proberen een afspraak te maken bij een lokaal keuringscentrum?

Maar dat veranderd niets aan het feit dat ik belogen ben door een loketbediende, en dat een ferm aantal forumleden hun bedenkingen hebben bij de werkwijze van de keuringcentra. (die eigenlijk 1 firma zijn, met een monopolie)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be