Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2022, 18:35   #23421
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als ze met bewijzen komen dan wordt het toch afgedaan als propaganda, dus jah.
Neen, onwaar. Echte bewijzen doorstaan de test. Propaganda valt sowieso door de mand.

Dus, kom maar af met de bewijzen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 18:39   #23422
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn al jaren journalisten die verdwijnen en burgers in de Donbas die beschoten worden. Maar goed, van de Russen kun je hetzelfde zeggen. Laat ons zeggen dat die 2 elkaar verdienen.
Iedereen weet dat Oekraïne geconfronteerd werd met door Moskou opgezette separatistische beweging die gewapende en gewelddadige handelingen heeft gesteld. Oekraïne kan dan niet anders dan het nodige te doen om deze vijandelijke handelingen passend te beantwoorden. Van "burgers in de Donbas" die al jaren zouden verdwijnen, is er geen sprake. Al evenmin dat ze beschoten worden.

https://youtu.be/obMTYs30E9A?t=791

Het is wel opvallend dat u boven alles het Russisch narratief volgt, terwijl u naar het einde eigenlijk dat weer ontkracht.
Oud 30 april 2022, 18:41   #23423
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Iedereen weet dat Oekraïne geconfronteerd werd met door Moskou opgezette separatistische beweging die gewapende en gewelddadige handelingen heeft gesteld. Oekraïne kan dan niet anders dan het nodige te doen om deze vijandelijke handelingen passend te beantwoorden. Van "burgers in de Donbas" die al jaren zouden verdwijnen, is er geen sprake. Al evenmin dat ze beschoten worden.

https://youtu.be/obMTYs30E9A?t=791

Het is wel opvallend dat u boven alles het Russisch narratief volgt, terwijl u naar het einde eigenlijk dat weer ontkracht.
De Russen zijn geen doetjes, ik wil er nu ook geen heiligen van maken, eerlijk is eerlijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 18:44   #23424
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Russen zijn geen doetjes, ik wil er nu ook geen heiligen van maken, eerlijk is eerlijk.
Ik kijk nog steeds met veel belangstelling uit naar het eerste bewijs van die "genocide op Russen en Russischtaligen" die Oekraïne op zijn geweten zou hebben en die naar tomm beweert volop aan de gang is.
Oud 30 april 2022, 19:33   #23425
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kijk nog steeds met veel belangstelling uit naar het eerste bewijs van die "genocide op Russen en Russischtaligen" die Oekraïne op zijn geweten zou hebben en die naar tomm beweert volop aan de gang is.
terwijl heel het gebeid war die vermeende gneocide plaatsvindt onder controle van rusland is, nl geannexeerd en bezet gebied
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 20:05   #23426
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
terwijl heel het gebeid war die vermeende gneocide plaatsvindt onder controle van rusland is, nl geannexeerd en bezet gebied
Dan veronderstel ik dat de bewijzen heel duidelijk aan het licht zijn gekomen: massagraven, plaatsen waar het Oekraïense executies heeft uitgevoerd, massa's getuigenissen...

Toch wel raar dat het nog steeds wachten is op zulke bewijzen. Hier en daar wordt een illustere onbekende of een handjevol mensen opgevoerd, maar meer krijgen we niet te zien. Toch allemaal bitterweinig voor zo'n "massamoord" waarom tomm het had.
Oud 30 april 2022, 20:37   #23427
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan veronderstel ik dat de bewijzen heel duidelijk aan het licht zijn gekomen: massagraven, plaatsen waar het Oekraïense executies heeft uitgevoerd, massa's getuigenissen...

Toch wel raar dat het nog steeds wachten is op zulke bewijzen. Hier en daar wordt een illustere onbekende of een handjevol mensen opgevoerd, maar meer krijgen we niet te zien. Toch allemaal bitterweinig voor zo'n "massamoord" waarom tomm het had.
Massamoord op journalisten, politici, etc. U vindt er al heel wat namen terug inhet artikel van grayzone.
Want ja de Oekraiense slachtoffers hebben namen, wat het heem gemakkelijk maakt om te traceren of ze nu wel of niet vermoord of vermist zijn. Gewoon een telefoontje naar familie volstaat.
De "slachtoffers van Bucha": hebben nog steeds geen naam.

Ik ga eens grondig zoeken naar meer namen op Russische en Oekraiense sites als ik meer tijd heb.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 20:38   #23428
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Massamoord op journalisten, politici, etc. U vindt er al heel wat namen terug inhet artikel van grayzone.
Ik heb u duidelijk aangegeven op welke kernwoorden ik heb gezocht en... niets gevonden.

Bij deze vraag ik nogmaals de exacte referentie naar dat artikel waar dat allemaal zou instaan.
Oud 30 april 2022, 20:42   #23429
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
elke keer opnieuw verwijs je naar 1 en dezelfde bron. heb je gelijk meoten er meer bronnen zijn

Citaat:
Ik ga eens grondig zoeken naar meer namen op Russische en Oekraiense sites als ik meer tijd heb.
misschien wordt het eens tijd je kulbeweringen en verzinsels deftig te staven als je gelijk hebt.

Soit
vandaag werd de hoofdzetel in oost-oekraine van de paramilitaire organisatie rode kruis gebombardeerd door de russen.

ach ja, ik heb geen uitspraak door een rechter en jij roept azov. de snoeiharde juridische bewijsvoering is dus geleverd en Oekraïene heeft het rode kruis gebombardeerd

toch makkelijk hé (zo vanuit je trein )
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 20:46   #23430
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
elke keer opnieuw verwijs je naar 1 en dezelfde bron. heb je gelijk meoten er meer bronnen zijn
En hadden er zeker onafhankelijke organisaties als de VN, Rode Kruis, Amnesty International... over bericht.

Of slaat de complotgekte echt volledig door en gaat men nog beweren dat ze allemaal in de zak zitten van "de verderfelijke Angelsaksen"?
Oud 30 april 2022, 20:47   #23431
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
misschien wordt het eens tijd je kulbeweringen en verzinsels deftig te staven als je gelijk hebt.

Soit
vandaag werd de hoofdzetel in oost-oekraine van de paramilitaire organisatie rode kruis gebombardeerd door de russen.

ach ja, ik heb geen uitspraak door een rechter en jij roept azov. de snoeiharde juridische bewijsvoering is dus geleverd en Oekraïene heeft het rode kruis gebombardeerd

toch makkelijk hé (zo vanuit je trein )
Steeds weer komt tomm af met over veronderstelde bronnen... Ik vraag iedere keer weer om die Russische referentie eens voor te leggen. Tot nu toe kregen we niets te zien.
Oud 30 april 2022, 20:48   #23432
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Genocide on de zin van wat het Westen beweert een genocide te zijn op de Oeigoeren: ze mogen.hun taal niet meer officieel gebruiken, worden dikwijls verplicht hun naam te "Oekrainiseren", alsook de naam van de steden waar ze wonen, etc..

Daarnaast kun je op de website van de OVSE zien dat er dagelijks doden vielen door beschietingen in Donbas.
Oud 30 april 2022, 20:49   #23433
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steeds weer komt tomm af met over veronderstelde bronnen... Ik vraag iedere keer weer om die Russische referentie eens voor te leggen. Tot nu toe kregen we niets te zien.
Ik heb hier al veel meer links gegeven fie U. Als ik tijd heb ga ik speuren op Oekraiense en Russische sites naar namen van nog meer slachtoffers.
In het artikel van Grayzone vindt u al een hele lijst. Hebt u het gelezen? Wat vindt u ervan?
Oud 30 april 2022, 20:51   #23434
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Genocide on de zin van wat het Westen beweert een genocide te zijn op de Oeigoeren: ze mogen.hun taal niet meer officieel gebruiken, worden dikwijls verplicht hun naam te "Oekrainiseren", alsook de naam van de steden waar ze wonen, etc..

Daarnaast kun je op de website van de OVSE zien dat er dagelijks doden vielen door beschietingen in Donbas.
De meeste doden in Donbass vilelen in het eerste jaar van het conflict onder russisch/separatistisch vuur.

Het is hilarisch hoe je telkens agressor en aangevallene omdraait.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 30 april 2022 om 20:51.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 20:58   #23435
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al veel meer links gegeven fie U. Als ik tijd heb ga ik speuren op Oekraiense en Russische sites naar namen van nog meer slachtoffers.
In het artikel van Grayzone vindt u al een hele lijst. Hebt u het gelezen? Wat vindt u ervan?
Ik vraag u nogmaals om de link te geven naar "het" (?) artikel van Grayzone. Al eerder gaf ik u aan dat ik meerdere zoektermen heb ingegeven en niets van die aard heb gevonden.
Oud 30 april 2022, 20:59   #23436
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hadden er zeker onafhankelijke organisaties als de VN, Rode Kruis, Amnesty International... over bericht.

Of slaat de complotgekte echt volledig door en gaat men nog beweren dat ze allemaal in de zak zitten van "de verderfelijke Angelsaksen"?
Het Rode Kruis weerlegt alvast de Oekraiense beschuldigingen dat de Russen mensen verplicht hebben om asiel aan te vragen in Rusland. (artikel van NRC dat ik hier postte. )In datzelfde artikel kun je ook lezen over moord en intimidatie door het regime in Kiev.

Amnesty International is een Britse organisatie en HRW een Amerikaanse...
Oud 30 april 2022, 20:59   #23437
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De OVSE onderschrijft helemaal niet wat de Russische propaganda ervan maakt en wat u gewoon na-aapt.
Oud 30 april 2022, 21:00   #23438
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amnesty International is een Britse organisatie en HRW een Amerikaanse...
Dus...?

De VN is gehuisvest in de VS.

Dus...?
Oud 30 april 2022, 21:01   #23439
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Rode Kruis weerlegt alvast de Oekraiense beschuldigingen dat de Russen mensen verplicht hebben om asiel aan te vragen in Rusland. (artikel van NRC dat ik hier postte. )In datzelfde artikel kun je ook lezen over moord en intimidatie door het regime in Kiev.
Als het Rode Kruis dat liet weten, zal er ook wel een officieel persbericht, document e.d. verschenen zijn, nietwaar?

Waar is het dan?
Oud 30 april 2022, 21:01   #23440
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De OVSE onderschrijft helemaal niet wat de Russische propaganda ervan maakt en wat u gewoon na-aapt.
De OVSE registreerde wel bijna dagelijks doden door raketinslagen in Donbas.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be