Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2022, 16:18   #23621
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik hoor hier weer Oekraiens praten afgewisseld met Russisch, dus afkomstig uit Centraal-Oekraine of Kiev.
In eerste klas in de thalys tussen Brussel en Amsterdam... Een speciaal soort vluchtelingen wel...
Niet echt, de treinen voor vluchtelingen zijn gratis. Sommige mensen hebben familie of vrienden in Nederland dus reizen verder naar Amsterdam.

Er is wel een "maar" verbonden aan die gratis tickets, er moeten plaatsen over zijn op de trein en dan beslist de conducteur waar men moet gaan zitten naar gelang welke plaatsen nog vrij zijn. Sommigen hebben pech en moeten in de restauratiewagen zitten, anderen hebben geluk en zitten in eerste klas.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 16:23   #23622
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik wens mijn bewondering uit te drukken voor iedereen die hier blijk geeft van bovenmenselijk geduld tegenover de oervervelende Poetin-Propagandapapegaai die op dit forum maar blijft doordrammen. De tentakels van het Kremlin reiken blijkbaar zeer ver.
Daarom is het zo jammer dat forumleden, die ook persoonlijk bij dit drama betrokken zijn, die geprovoceerd zich door hun emoties hebben laten leiden en daardoor zich een ban op de hals gejaagd hebben.
Want zo zijn de Poetin-trollen wel.
Laat ons hopen dat o.a. Parcifal en erwinP opnieuw de kans zullen krijgen om ditmaal zonder polemiek hier hun visie op het drama Oekraïne te kunnen verdedigen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 16:30   #23623
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jij “beledigd”??? Dan is dat het soort belediging dat uw kleine “grote man” uit het Kremlin blijkbaar ook ervaart a) omdat de Sovjet-Unie in 1991 implodeerde en b) omdat zijn huidige, nog steeds reusachtig grote Russische Federatie, in een aantal van haar kolonies niet meer de plak mag zwaaien en daardoor niet maar dezelfde geografische omvang heeft als tijdens de USSR.

Je mag hier zoveel propaganda zitten spuien al je wilt, feit is dat Rusland zonder ernstige reden een souvereine staat heeft aangevallen en daarbij op ongemeen brutale wijze tekeer gaat door zijn wapentuig primordiaal te richten op civiele doelen zoals appartementsblokken, medische infrastructuur en culturele gebouwen.

De natie van uw dromen heeft bij het overgroot gedeelte van de landen elk aanzien verloren. Diplomatiek is het een paria geworden. Economisch heeft het Westen eensgezind het roer omgegooid en is volop en versneld aan het werken om zich vrij te maken van Russische produkten, energiedragers in de eerste plaats. Rusland zal na dit conflict vernederd en verarmd achterblijven. Door de karakteriële gestoordheid van Vlad P. en zijn kliekje ja-knikkers.
Het Westen is niet de wereld. China, Indie, Iran, de Arabische wereld, Afrika, Zuid-Oost-Azie, etc. ook veel Latijnse landen kijken met heel andere ogen naar dit conflict.

Volgens de VN zijn er nu zo n 3000 burgerdoden. Dat zijn er 3000 teveel maar peanuts vergeleken met westerse oorlogen in het Midden-Oosten bvb. En bewijs dat de Russen niet systematisch burgers willen raken, ondanks het feit dat het slagveld zich tot nu toe grotendeels in stedelijk gebied bevond.

Oekraine had 7 jaar om de akkoorden van Minsk na te leven maar bleef weigeren. Er vielen al 14000 doden in Donbas VOOR februari. Ook van meer rechten en autonomie voor Russischtaligen zoals verplicht door Minsk, kwam niets terecht.

Of die oorlog nu het juiste antwoord is of niet op bestaande problemen, het conflict is veel ingewikkelder dan wat je in de westerse media leest en hoort.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 16:40   #23624
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
.
Volgens de VN zijn er nu zo n 3000 burgerdoden. Dat zijn er 3000 teveel maar peanuts vergeleken met
Dus is het ok en is rusland goed bezig …
Opnieuw geen veroordeling maw

Het is niet complex hoor, de complexiteit die jij aanhaalt is een excuus om dit goed te keuren
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 16:44   #23625
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Niet echt, de treinen voor vluchtelingen zijn gratis. Sommige mensen hebben familie of vrienden in Nederland dus reizen verder naar Amsterdam.

Er is wel een "maar" verbonden aan die gratis tickets, er moeten plaatsen over zijn op de trein en dan beslist de conducteur waar men moet gaan zitten naar gelang welke plaatsen nog vrij zijn. Sommigen hebben pech en moeten in de restauratiewagen zitten, anderen hebben geluk en zitten in eerste klas.
Ik heb vernomen dat thalys ze niet langer aanvaarden, tenzij ze betalen. Maar toch zie je er nog. De Oekraieners in kwestie op de trein waar ik mij bevond moesten betalen of uitstappen in Antwerpen, ze zijn uitgestapt.Op binnenlandse treinen worden ze wel nog aanvaard. Sommige zijn echte vluchtelingen maar je ziet ook wel soms Oekrainers die perfect Nederlands of Frans spreken en dan hun Oekraiens paspoort tonen aan de conducteur, in eerste klas. Nu goed, de politiek heeft dat zo beslist ik zou net hetzelfde doen.

Misschien zou het een goed idee zijn de vluchtelingen een gratis vervoerbewijs te geven waarmee ze kunnen reizen, zoals de "croix rouge" biljetten.
Oud 2 mei 2022, 16:47   #23626
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
....

. Er vielen al 14000 doden in Donbas VOOR februari.

.....
Altijd hetzelfde leugenachtige nepargument.

Wie zei daar ook weer :
(Oekraiense) Russische oorlogspropaganda. Moet eerst onafhankelijk gestaafd worden.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 2 mei 2022 om 16:48.
Oud 2 mei 2022, 16:52   #23627
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Dus is het ok en is rusland goed bezig …
Opnieuw geen veroordeling maw

Het is niet complex hoor, de complexiteit die jij aanhaalt is een excuus om dit goed te keuren
Het is wel complex en gaat terug tot 2014.

Ik veroordeel de politiek van Rusland, Oekraine en niet te vergeten het Westen (bvb. Verhofstadt die in Kiev uiterst-rechtse, gewapende bendes zat aan te moedigen om de democratisch verkozen president omver te werpen, zo is het allemaal begonnen) die tot deze situatie geleid heeft.

Als je in een kruidvat ( dat was Oekraine door de grote tegenstellingen tussen Oost en West, maar tot "Maidan" bleef het relatief vreedzaam) de lont aansteekt moet je niet verwonderd zijn dat het ontploft.
Dat was in de Balkan in de jaren 90 net zo. En ook in Irak en het Midden-Oosten waar het Westen een bijzonder kwalijke rol speelde.
De Russen hebben de gemoederen ook niet bepaald gekalmeerd in Oekraine, het Westen evenmin.
Oud 2 mei 2022, 17:09   #23628
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=tomm;9952351]Het is wel complex en gaat terug tot 2014.
Volgens sommige speeches en verhaaltjes gaat het wel 15 eeuwen terug.

Citaat:
Ik veroordeel de politiek van Rusland,
Niet veel van te merken, het blijkt volgens jou een goedfunctionerende democratie met een vrije pers te zijn die vandaag slachtoffer is maar zich gelukkig aan internationaal recht houdt.
Citaat:
Als je in een kruidvat de lont aansteekt moet je niet verwonderd zijn dat het ontploft
.
Uiteraard steekt het westen de lont aan en al de rest zijn onvermijdelijke natuurfenomenen.
Opnieuw treft rusland geen schuld en doen ze niets fout

Het lukt je echt niet hé

Ik zal je maar laten ten in je druk privéleven, ik heb ook nog een lange treinrit voor deboeg
Oud 2 mei 2022, 17:25   #23629
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Daarom is het zo jammer dat forumleden, die ook persoonlijk bij dit drama betrokken zijn, die geprovoceerd zich door hun emoties hebben laten leiden en daardoor zich een ban op de hals gejaagd hebben.
Want zo zijn de Poetin-trollen wel.
Laat ons hopen dat o.a. Parcifal en erwinP opnieuw de kans zullen krijgen om ditmaal zonder polemiek hier hun visie op het drama Oekraïne te kunnen verdedigen.
Ik kan enkel hopen dat Parcifal slechts een tijdelijke ban kreeg. Een waardevol forumlid die inhoudelijk iets te brengen heeft, en via zijn netwerk zeer regelmatig interessante nieuwtjes en inside info wist te geven zelfs nog sneller dan dat de weinige pers die nog lokaal journalisten heeft (BBC, CNN) kon brengen.

Sinds ze hem hier buitengepest hebben moeten we het stellen met enkel nog het schaarse aanbod van de weinige pers die in de oorlogszone journalisten heeft, en de walgelijke propaganda van het trollenleger dat het forum dagelijks vult met bullshit.

Men maakt het forum kapot, door waardevolle forumleden buiten te werken. Op de duur maken het troll army van Poetin de dienst uit.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 17:26   #23630
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik veroordeel de politiek van Rusland, Oekraine en niet te vergeten het Westen (bvb. Verhofstadt die in Kiev uiterst-rechtse, gewapende bendes zat aan te moedigen om de democratisch verkozen president omver te werpen, zo is het allemaal begonnen) die tot deze situatie geleid heeft.

Als je in een kruidvat ( dat was Oekraine door de grote tegenstellingen tussen Oost en West, maar tot "Maidan" bleef het relatief vreedzaam) de lont aansteekt moet je niet verwonderd zijn dat het ontploft.
Dat was in de Balkan in de jaren 90 net zo. En ook in Irak en het Midden-Oosten waar het Westen een bijzonder kwalijke rol speelde.
De Russen hebben de gemoederen ook niet bepaald gekalmeerd in Oekraine, het Westen evenmin.
Waarom moest Rusland zich eigenlijk moeien met wat er IN Oekraïne gebeurde ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 17:28   #23631
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Altijd hetzelfde leugenachtige nepargument.

Wie zei daar ook weer :
(Oekraiense) Russische oorlogspropaganda. Moet eerst onafhankelijk gestaafd worden.
Hoe kan je oorlogspropaganda onafhankelijk staven ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2022, 17:59   #23632
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is nu net het verschil tussen propaganda en nieuwsfeiten.
Oud 2 mei 2022, 18:38   #23633
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

[quote=1207;9952352]
Citaat:
Volgens sommige speeches en verhaaltjes gaat het wel 15 eeuwen terug.

Niet veel van te merken, het blijkt volgens jou een goedfunctionerende democratie met een vrije pers te zijn die vandaag slachtoffer is maar zich gelukkig aan internationaal recht houdt.
.
Uiteraard steekt het westen de lont aan en al de rest zijn onvermijdelijke natuurfenomenen.
Opnieuw treft rusland geen schuld en doen ze niets fout

Het lukt je echt niet hé

Ik zal je maar laten ten in je druk privéleven, ik heb ook nog een lange treinrit voor deboeg
Als jij toegeeft dat het Westen ook schuld treft ga ik toegeven dat ook Rusland schuld treft, deal?
Oud 2 mei 2022, 18:40   #23634
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moest Rusland zich eigenlijk moeien met wat er IN Oekraïne gebeurde ?
Omdat in het Zuid-Oosten etnische Russen wonen die de bescherming van Rusland vroegen.

Waarom moest het Westen zich eigenlijk moeien met Kosovo/Irak/Libie/Vietnam/Syrie/ enzovoort ?
Oud 2 mei 2022, 18:43   #23635
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt bvb . beginnen met een onafhankelijke VN onderzoekscommissie bestaande uit onderzoekers uit neutrale landen (bvb. Indie) wat er gebeurde in Bucha te laten onderzoeken.
Dat gaat Oekraine natuurlijk nooit toelaten dan vallen ze door de mand.
Oud 2 mei 2022, 18:54   #23636
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als jij toegeeft dat het Westen ook schuld treft
Ik zouniet weten welke schuld het westen in deze treft
Jij mag ze altijd opsommen en inhoudleijk onderbouwen

Moet je natuurlijk aantonen op welke manier het westen verantwoordelijk is voor de russische barbaren die nu massaslachtingen en massaverkrachtingen organiseren op vrouwen en kinderen.
Al weet ik datje ook dit staalhard ontkent

Laatst gewijzigd door 1207 : 2 mei 2022 om 18:54.
Oud 2 mei 2022, 19:01   #23637
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik kan enkel hopen dat Parcifal slechts een tijdelijke ban kreeg. Een waardevol forumlid die inhoudelijk iets te brengen heeft, en via zijn netwerk zeer regelmatig interessante nieuwtjes en inside info wist te geven zelfs nog sneller dan dat de weinige pers die nog lokaal journalisten heeft (BBC, CNN) kon brengen.

Sinds ze hem hier buitengepest hebben moeten we het stellen met enkel nog het schaarse aanbod van de weinige pers die in de oorlogszone journalisten heeft, en de walgelijke propaganda van het trollenleger dat het forum dagelijks vult met bullshit.

Men maakt het forum kapot, door waardevolle forumleden buiten te werken. Op de duur maken het troll army van Poetin de dienst uit.
Bijna alles dat ik hier beweer is gestaafd met bronnenmateriaal dat niet Russisch is.

Maar alles dat niet past in het westers/Oekraiense verhaaltje is voor u en de westerse oorlogspropaganda "walgelijke propaganda". Zelfs NRC werd hier Russische propaganda genoemd omdat ze zeer uitzonderlijk eens de tegenpartij aan het woord lieten. U gelooft ongetwijfeld nog steeds dat massavernietigingswapens elk moment gevonden kunnen worden in Irak, gehecht als u bent aan de Anglo-Amerikaanse propagandamachine.

En weet je wat? Ik noch de gemiddelde Rus liggen wakker van wat u denkt. Rusland krijgt steun van grote delen van de wereld en heeft schijt aan het Westen.
Het wordt echt tijd om de westerse, koloniale wereldorde eens echt omver te gooien.

Rusland zal de oorlog winnen..Als het Westen openlijk tussenkomt volgt een nucleaire oorlog en dan verliest iedereen niet enkel Rusland.

Het interesseert u niet dat op Maidan de democratisch verkozen president omver werd geworpen met westerse hulp, dat Oekraine 7 jaar lang Minsk weigerde toe te passen, dat het regime in Kiev allesbehalve democratisch is.

In zo n klimaat van pure haat tegen Rusland en vijandigheid zonder ook maar de minste nuance en van zuivere propaganda terwijl elk tegengeluid gesmoord wordt. In zo n klimaat waar westerse leiders openlijk zeggen dat Rusland verzwakt en kapot moet gemaakt worden, massaal wapens leveren en dat geen enkel compromis aanvaard mag worden. In zo n klimaat laat ik ook elke nuance vallen en word ik helemaal Z. De elites in het Westen en de media in handen van deze elite zijn de vijand.
Oud 2 mei 2022, 19:11   #23638
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ik zouniet weten welke schuld het westen in deze treft
Jij mag ze altijd opsommen en inhoudleijk onderbouwen

Moet je natuurlijk aantonen op welke manier het westen verantwoordelijk is voor de russische barbaren die nu massaslachtingen en massaverkrachtingen organiseren op vrouwen en kinderen.
Al weet ik datje ook dit staalhard ontkent
Die massaslachtingen en verkrachtingen zijn volgens mij Oekraiense propaganda tenzij u kunt aantonen dat ze bevestigd zijn door een niet-westerse niet-Oekraiense bron. Alles dat Rusland zegt doet u af als leugens en propaganda maar elk woord van Zelensky is als heilige liturgie voor. u.
Ah ja want Zelensky communiceert goed (hij is acteur die jarenlang president van Oekraine speelde) en in het Westen in perceptie veel belangrijk dan inhoud. Alles dat niet past in uw verhaaltje is per definitie Russische propaganda.

Ontken je dat Oekraine voor Maidan vreedzamer was dan na Maidan? Ontken je dat Verhofstadt (en andere westerse leiders) een toespraak hield en opriep om de democratisch verkozen president, die in Donbas meer dan 90% van de stemmen haalde, omver te werpen? Ontken je dat Oekraine 7 jaar lang de akkoorden die ze zelf ondertekenden in Minsk weigerden toe te passen?
Ontken je dat er een akkoord was tussen Yanukovich en de oppositie, mede ondertekend door het Westen, dat in de prullenmand belandde? Ontken je dat pro-Russen al jaren systematisch vervolgd worden, vermoord worden, in brand gestoken worden, etc. ?(of misschien vind je wel dat pro-Russen dat verdienen) Ontken je dat Azov en vele andere milities extreem-rechts zijn?

Laatst gewijzigd door tomm : 2 mei 2022 om 19:18.
Oud 2 mei 2022, 19:30   #23639
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Sport, dat zelfs tijdens de koude oorlog apolitiek bleef, wordt gepolitiseerd. Onschuldige Russische spelers, etc. worden gestraft.
Dit zal zeer diepe wonden achterlaten en de kloof tussen Rusland en Europa gigantisch doen toenemen, en ook de haat van de gemiddelde Rus tegen het Westen.
Het wordt hoog tijd om ook de dominantie van het Westen in de sportwereld aan te pakken.
Rusland, China en andere landen kunnen hun eigen organisaties oprichten en de westerse landen gewoon negeren.
Oud 2 mei 2022, 19:31   #23640
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee als u zich in het vervolg gedraagt ga ik dat niet doen.
Gij gaat niet bepalen wat ik al dan niet mag zeggen he gast....

We zijn hier niet in Rusland....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be