![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ bembem,
Gij verbruikt dus 60 rollen wc-papier per maand voor jou alleen! ![]() En dan nog alleen voor de 'pipi'? Dat is toch niet normaal? Ik samen met Albeir zo'n 12 rollen/ maand. Mocht ik alleenstaand zijn zou ik toekomen met 6 rollen. Dat is 1/10de van jouw verbruik! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vochtige doekjes spoel je toch niet mee door hé...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij schept die zelf leeg ofwa....
![]() Zo'n vochtige doekjes lossen niet op in een septische put zoals WC-papier dat wel doet .... En kunnen ook een verstropping in uw afvoerbuizen veroorzaken.... Zulke soorten papier worden "wetstrenght" genoemd , Ik ben niet voor niets 28 jaar researcher in een papierlabo geweest hé... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 10 mei 2022 om 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Totale afgang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien niet, voorspel ik problemen op termijn wat uw WC-afvoer betreft .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet als ze de volgende keer uwe put leegtrekken rondom dat gat opmetselen met volle steen tot de hoogte van uw grondslag ,ge bezet dat aan de binnen en buitenkant met een laagje zand en cement dat ge zacht borstelt met een cocosborstel en leg vervolgens bovenop in mortel een aluminium dubbeldeksel, speciaal voor septische putten ... Gedaan met dat elke keer weer op te graven... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 mei 2022 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is hier dan wel ,hoeveel personen er dagdagelijks van het kleinste kamertje gebruik maken én welk de inhoud van die septische put is .... Tijd om hem nog eens te laten ruimen ,of wachten tot het water in de WC gaat overlopen .... Echt serieus nu , mijn vader had een bouwbedrijf ,en bij een villa die nog géén jaar stond waren er problemen met een overlopend WC .... Ik moest van mijn vader gaan kijken ,de kruipruimte in om die buis te inspecteren .... Die zat dus vol voor de eerste bocht die deze buis maakte in die kruipruimte ,en achter de bocht klonk die buis hol .... Een metsers kuip mee die kruipruimte in die buis doorzagen , de vuiligheid eruit laten en die buis terug aaneenzetten .... En wat zat erin denk je , juist een dweil ,nee niet De Croo maar een gewone... ![]() Bleek dat de vrouw des huizes de gewoonte had om na het kuisen haar emmers in de WC te kappen en dan door te spoelen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn ouders is een een septische put die nog nooit geruimd moest worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij sommigen is de overloop zo goed als horizontaal. Dit vraagt toch om verstoppingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Septische putten hebben géén oneindige opslagcapaciteit .... Septische putten hebben drie secties waarin de betonnen scheidingsstukken op verschillende hoogtes zijn ingebracht zodat ze de mest die in de eerste sectie terecht komt opvangen met een hoog tussenstuk en op de tweede sectie met een laag tussenstuk zodat het water zuiverder in het derde deel geraakt... Maar deze werking is niet oneindig ,in het eerste stuk wordt de laag dikker naar onderen toe ,en in het tweede stuk naar boven toe ..... Geloof me nu eens ,voor deze ene keer ,te lang wachten en de hele boel blokkeert automatisch... Laatst gewijzigd door Svennies : 10 mei 2022 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Water van de septische put dat in de regenwaterput komt dat is nog een orde van grootte erger. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een regenput niet he Rudy ,maar een septische put waarin ook regenwater komt is toch iets wat bouwkundig niet is toegelaten ,nu niet en vroeger ook niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu mag je hem toch wel eens ruimen .... Bij mij gaat het alle 5 jaar.... ![]() Maar die ontstopperslang gaat voor géén meter helpen als het probleem teruggaat naar een verstopping in uw septische put .... Ge gaat dan een tegenkracht krijgen waarin alle druk terug komt op het punt waar die druk vertrekt.... En dat wil ik heus persoonlijk niet meemaken... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 10 mei 2022 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |