![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#901 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#902 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Bij ons ook hoor. Als het niet meer gaat zijn...
|
|
|
#903 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In elk geval geen gas.
|
|
|
#904 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
|
#905 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wet...f0e018f752594a
De gevolgen van de nutteloze oorlog die de Russen voeren. Reeds 70.000 hoog opgeleide technici zijn het land ontvlucht en zoeken hun kansen in Westerse landen. Het verlies van jonge, goed opgeleide, toekomstgerichte mensen kan nog jaren economische gevolgen hebben, aldus de econoom. De puinhoop die de ex KGB sovjet luitenant achter laat. Uit een onderzoek uit 2019 blijkt dat sinds het aantreden van Vladimir Poetin, er tussen 1,6 en 2 miljoen Russen het land zijn ontvlucht. Voornamelijk hoogopgeleide en sociaal bewuste personen zouden het land hebben verruild voor landen in Azië, Europa of de VS. Een braindrain is dus al jaren een Russisch probleem. Laatst gewijzigd door Gipsy : 11 mei 2022 om 20:06. |
|
|
|
|
|
#906 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#907 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#908 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#909 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die gaan niet terug hoor.. Laatst gewijzigd door kelt : 11 mei 2022 om 22:23. |
|
|
|
|
|
|
#910 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
citaat NHD: In oorlogstijd verliest iedereen. Toch zijn er financieel ook duidelijke winnaars van de Russische invasie in Oekraïne: Qatar en Saudi-Arabië voorop. Zij kunnen de oorlog zelfs politiek verzilveren. Alsof de geldkraan plots wagenwijd wordt opengezet. Dat is het effect van de oorlog in Oekraïne op de meeste olieproducerende landen in het Midden-Oosten. Terwijl de rest van de wereldeconomie de buikriem aanhaalt, valt in de Golfstaten het zwarte goud als een bloedig manna uit de hemel neer. Saudi-Arabië meldde dit weekend de grootste economische groei in bijna een decennium: +9,6 procent in het eerste kwartaal, volgens het lokale Bureau voor Statistiek. Dat dankt het aan de torenhoge olieprijzen, die nog altijd goed zijn voor 60 procent van alle overheidsinkomsten in Saudi-Arabië. Kroonprins Mohammed bin Salman kan zelfvoldaan glimlachen: volgens het ratingbureau Fitch is zijn land dit jaar op weg naar het eerste begrotingsoverschot sinds 2013. De verklaring voor die spectaculaire groeicijfers is niet ver te zoeken. Door de oorlog in Oekraïne zijn de inkomsten uit olie-export met ruim 20 procent gestegen ten opzichte van een jaar geleden. Volgens het Noorse consultancybureau Rystad Energy zal Saudi-Arabië dit jaar alleen al 400 miljard dollar aan olie-inkomsten binnenhalen. En dat is wellicht nog maar het begin. De meeste experts houden door de oorlog nu al rekening met blijvend hoge(re) prijzen voor fossiele brandstoffen zoals olie. https://digitalekrant.noordhollandsd....json#/pages/8 Laatst gewijzigd door cato : 12 mei 2022 om 07:43. |
|
|
|
|
|
|
#911 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu is het op de blaren zitten voor het Westen en wees gerust, het is nog maar begonnen.
|
|
|
|
#912 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#913 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat ze die vent nog niets aangedaan hebben daar verschiet ik van.
Lawrow in Oman: "Westen kann seinen Bürgern nun erklären, warum sie für Öl mehr zahlen müssen" Het is dus overduidelijk dat, zoals ik al eerder schreef, die oorlog niet alleen meer te maken heeft met lukraak wat mensen kapot te gaan maken of op de één of andere ziekelijke manier van het leven te beroven en heel der dorpen en steden te gaan vernietigen. Uit de tekst: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 mei 2022 om 10:30. |
|
|
|
|
|
|
#914 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://www.businessinsider.nl/finla...ot%20de%20NAVO.
De Finse president en premier gaan hun akkoord voorstellen voor de aanvraag voor Finland aan te sluiten bij de Navo. Zaterdag wordt waarschijnlijk de definitieve aanvraag bij de Navo gedaan. Dank u mijnheer Putin voor uw inspanningen om dit mogelijk te maken. Zonder u was dit nooit gelukt. |
|
|
|
|
|
#915 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Voor Europa en de NAVO is deze oorlog een zegen. Het Westen is als jaren niet zo verenigd geweest als nu. |
|
|
|
|
|
|
#916 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#917 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Raar maar ik hoor geen enkele maar dan ook geen enkele politieker zeggen dat er geen geld is ... 2 euro voor het verplegend personeel lijkt onoverkomelijk maar miljarden voor een oorlog waar wij niks mee hebben te maken lijkt een peulschil. |
|
|
|
|
|
|
#918 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|