![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1081 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
iets anders , zijn die oliegarchen die bij bosjes hun kop neerleggen, ...
Allemaal weinig tot geen comentaar op de Poutin, ... Russische geheime dienst die met een of andere opperatie bezig is, of zijn er Oekraieners op hen aan het jagen, Ik zou er niks van verschieten als er een paar van die gasten in Europa aktief zijn en hier en daar Ruski's omleggen. |
|
|
|
|
|
#1082 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat "Vladimir" ondertussen bij zichzelf zegt : "Waar ben ik in godsnaam toch aan begonnen ??"
|
|
|
#1083 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Rusland heeft nog tonnen kannonnenvlees achter de hand.
Dat is ook een strategie, die trouwens succesvol geweest is in het verleden. Gewoon blijven volk aanvoeren om te sneuvelen tot er uiteindelijk een doorbraak komt, al duurt het jaren.
|
|
|
#1084 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik had gehoopt dat de Russische leiders - militaire en civiele - vandaag meer zouden geven om de levens van mensen, HUN mensen, maar dit blijkt ijdele hoop.
|
|
|
|
|
#1085 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik denk wel niet dat de Russische bevolking gaat blijven toekijken alsof er niks is gebeurd, terwijl de body-bags blijven toekomen. Die totale en absolute onderwerping van tijdens de USSR is imo toch wel voorbij.
|
|
|
#1086 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zij krijgen enkel de Russische propaganda voorgeschoteld .... Trek zelf de conclusie maar... |
|
|
|
|
|
|
#1087 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is ook nog een zoo en een hondenkennel.
Daar zal de generale staf nog een paar nachten over moeten plannen en debatteren.
|
|
|
#1088 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
De Russische bevolking schaart zich steeds meer en meer achter Putin, meer dan ooit. Hoe meer russofobie en -haat in het Westen, hoe meer de russen zich zullen verenigen achter Putin of een andere sterke man. Putin is trouwens nog een gematigd iemand. Na Putin komt er mogelijks pas een echte havik op het voorplan. Laatst gewijzigd door Vanguard : 14 mei 2022 om 00:12. |
|
|
|
|
|
|
#1089 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1090 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#1091 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ukraine maakt deel uit van onze invloedsfeer, fuck the Russians. We staan niet aan de kant te kijken , it's our people.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 mei 2022 om 01:19. |
|
|
|
|
|
#1092 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 mei 2022 om 02:28. |
|
|
|
|
|
|
#1093 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er komen berichten door dat recent het Russische steunschip "Vsevolod Bobrov" zo beschadigd werd door een Oekrainse aanval bij "Slangeneiland" dat het schip,hoewel het is kunnen terugkeren naar Sevastopol (de Krim) waarschijnlijk voor een tijdje on-operationeel zal zijn...
De Oekrainse marine is in de ganse regio daar aan het bewijzen dat een marine geen schepen moet hebben om een andere marine te beletten haar schepen in te zetten. Slangeneiland,de voormalige woonplaats van wat zeevogels ,is de laatste jaren,door de wijzigende geostrategische balans in de Zwarte Zee zowat het meest strategische stukje land op de westkant ervan geworden . De Russen proberen sedert het verlies van de Moskva om er een "onzinkbaar schip" van te maken en luchtafweerinstallaties te plaatsen.De Oekrainers,door 24/7 operaties met hun drones en zelfs al eens een bezoekje met Su-27 straaljagers, bombardeerden totnogtoe alles wat enigszins Russisch leek daar kapot....Het leven voor de enkele Russische overlevenden op dat barre kale eiland moet afschuwelijk zijn nu.Ze kunnen niks doen,ze kunnen amper geapprovisioneerd worden,ze hebben amper een dak boven het hoofd en ze worden vrijwel constant bespioneerd en aangevallen..... En ze kunnen niet geevacueerd worden (alsof dat Moskou zou interesseren) en ze kunnen zich niet overgeven want de Oekrainers kunnen hen niet komen ophalen per schip (Russische duikboten zouden daar snel een eind aan maken) Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2022 om 06:59. |
|
|
|
|
|
#1094 |
|
Banneling
|
Rusland zet zijn geheime wapen in :
Russisch Orthodox priesters die met wijwater de Russische raketten een power-boost moeten geven en wat meer accuraatheid hopelijk zodat ze geen Russische steden wegvegen ipv Oekraiense. Only in Russia : Priesters die bidden bij een raket genaamd "Satan". Er hangt iets in de lucht maar of het nu russische waanzin of russische wanhoop is, is moeilijk te besnuffelen. Misschien wat van beide? Laatst gewijzigd door parcifal : 14 mei 2022 om 08:13. |
|
|
|
|
|
#1095 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1096 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die orthodoxe pastoors hebben wel een interessante garderobe vol overgordijnen.
Langs de andere kant: die overgordijnen in Parcifal zijn avatar zijn ook gekocht aan de lopende meter.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 mei 2022 om 08:21. |
|
|
|
|
|
#1097 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#1098 | |
|
|
Volgens Wikipedia worden de Amerikaanse M777's sinds enkele dagen ingezet in Oekraïne.
https://en.wikipedia.org/wiki/M777_h...322_trucks.jpg
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 14 mei 2022 om 08:49. |
|
|
|
|
|
|
#1099 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die tuigen hebben een bereik van 40 km en in de loop van Juni zou Oekraiene er zo 7 krijgen van Duitsland, 5 van Nederland en blijkbaar nog 6 van ergens anders en zouden deze aktief in aktie kunnen komen. De russen nabij Kherson, Melitopol, Mariupol, Donetsk en Lugansk kunnen maar beter al putjes beginnen graven. Hopelijk gaat dat ze tenminste lukken. Laatst gewijzigd door parcifal : 14 mei 2022 om 09:15. |
|
|
|
|
|
|
#1100 |
|
Banneling
|
|
|