Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2020, 08:27   #1
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard Censuur van Twitter

https://www.hln.be/ihln/internet/twi...goed~a79e0c7f/

Ik ben geen twitteraar en ken trouwens deze Katie Hopkins niet maar het blijkt dat Twitter het pad bewandeld van zéér partijdige censuur. Wat ook al bleek met andere voorvallen. Sociale netwerken moeten openstaan voor alle opinies en het blijkt niet dat deze vrouw aanzet tot haat maar gewoon een opinie voortbrengt die gedeeld wordt door een meerderheid van mensen. Maar tegenwoordig is het de bon ton zonder enige vorm van kritiek mee te heulen met BLM dictaten en andere allochtone misbruiken te verdoezelen en vooral schuldgevoelens aan te naaien aan blanke westerlingen.
Wie niet klakkeloos met het gat omhoog gaat zitten is een crimineel en een racist. Men is bezig racisten aan het kweken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 08:45   #2
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
https://www.hln.be/ihln/internet/twi...goed~a79e0c7f/

Ik ben geen twitteraar en ken trouwens deze Katie Hopkins niet maar het blijkt dat Twitter het pad bewandeld van zéér partijdige censuur. Wat ook al bleek met andere voorvallen. Sociale netwerken moeten openstaan voor alle opinies en het blijkt niet dat deze vrouw aanzet tot haat maar gewoon een opinie voortbrengt die gedeeld wordt door een meerderheid van mensen. Maar tegenwoordig is het de bon ton zonder enige vorm van kritiek mee te heulen met BLM dictaten en andere allochtone misbruiken te verdoezelen en vooral schuldgevoelens aan te naaien aan blanke westerlingen.
Wie niet klakkeloos met het gat omhoog gaat zitten is een crimineel en een racist. Men is bezig racisten aan het kweken.
Ik herinner me nog toen ik voor het eerst over Twitter hoorde. Dat was op Radio1. Er werd gewag gemaakt van een student/journalist die (ik herinner me niet precies waar dat was) er gebruik van maakte en tweets de wereld instuurde met betrekking op de politiek instabiele situatie waar hij zich bevond. Het was de enige manier om te communiceren en Twitter werd omwille van dat (toen nog) rebelse karakter geprezen. Het faciliteerde meer dan wat ook de vrijheid van het woord. Het gaf eenieder de mogelijkheid om te spreken zonder schroom.

Dat was toen ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 09:05   #3
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Volop censuur op Twitter en facebook. Europese varianten van deze entiteiten zijn nodig. Te veel inmenging in politieke binnenlandse aangelegenheden.

Laatst gewijzigd door Bach : 21 juni 2020 om 09:09.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 09:29   #4
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Ik herinner me nog toen ik voor het eerst over Twitter hoorde. Dat was op Radio1. Er werd gewag gemaakt van een student/journalist die (ik herinner me niet precies waar dat was) er gebruik van maakte en tweets de wereld instuurde met betrekking op de politiek instabiele situatie waar hij zich bevond. Het was de enige manier om te communiceren en Twitter werd omwille van dat (toen nog) rebelse karakter geprezen. Het faciliteerde meer dan wat ook de vrijheid van het woord. Het gaf eenieder de mogelijkheid om te spreken zonder schroom.

Dat was toen ...
Is dat niet de definitie van een neo-con? Iemand die regimewissels wenst, maar enkel in het buitenland?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 09:36   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Volop censuur op Twitter en facebook. Europese varianten van deze entiteiten zijn nodig. Te veel inmenging in politieke binnenlandse aangelegenheden.
Deze entiteiten zijn nergens nodig voor. Maar ze zijn hun eigen graf aan het graven he. Het wordt meer en meer duidelijk dat het publicaties zijn die hun "gast auteurs" (de "gebruikers") nemen om hun eigen media publicatie te stofferen, maar heel duidelijk aan editoriale tussenkomst doen in hun website.

Twitter en co zijn geen communicatie middelen, maar media die door de eigenaars van die sites uitgegeven worden, en waar "gebruikers" niks anders dan gast auteurs zijn, waar men de publicaties van kiest.

Niet vergeten dat het publicitairen zijn, he. Het zijn echt geen communicatie kanalen. Er is dus geen sprake van censuur, er is sprake van keuze van welke bijdragen zij op hun site willen zetten. Idioten die daaraan meewerken en denken dat hen een gratis communicatie kanaal aangeboden werd, zijn er aan voor de moeite he.

Het was bijzonder idioot om dat te gebruiken. Ik ben altijd mijlen ver weggebleven van die dingen. Ik heb nooit gesnapt dat mensen daarin liepen. Ik begrijp die facebookers en twitteraars niet. Wat beelden die zich immers in ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2020 om 09:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2020, 09:46   #6
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
https://www.hln.be/ihln/internet/twi...goed~a79e0c7f/

ken trouwens deze Katie Hopkins niet
Prijs je gelukkig.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 08:25   #7
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.546
Standaard

Citaat:
Twitter ligt onder vuur nu blijkt dat het de strenge regels die gehanteerd werden voor Donald Trump, niet toepast voor de Taliban. Trump is nog steeds verbannen van het platform, terwijl een terreurorganisatie als de Taliban wel nog gewoon mag tweeten. Bron

__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 09:04   #8
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Twitter ligt onder vuur nu blijkt dat het de strenge regels die gehanteerd werden voor Donald Trump, niet toepast voor de Taliban. Trump is nog steeds verbannen van het platform, terwijl een terreurorganisatie als de Taliban wel nog gewoon mag tweeten. Bron
De Taliban zijn de leden van een Afghaanse culturele en godsdienstige vereniging, die zich inzet om het Afghaans godsdienstig, sociaal en cultureel erfgoed zo goed mogelijk te bewaren en maatschappelijk uit te dragen. Hierbij worden kosten noch moeite gespaard. Desnoods offert men zelfs zijn leven op ten einde deze ideale Afghaanse samenleving te verwezenlijken. Vrome martelaren en echte idealisten zijn het, zeker in vergelijking met iemand als de liederlijke en poenpakkende godslasteraar Donald Trump. Twitter weet hier het onderscheid te maken.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 09:13   #9
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Het is toch geen geheim dat twitter niet neutraal is?

Het ging nooit om wat trump tweette, het ging er om dat trump verklaarde dat hij wilde proberen de macht van de tech giganten te breken. En daarom hebben die dus al hun middelen ingezet om hem weg te krijgen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 09:38   #10
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Prijs je gelukkig.
Inderdaad, een van haar sterke staaltjes:

https://youtu.be/oVRlYcPIacE
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2021, 09:51   #11
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Inderdaad, een van haar sterke staaltjes:

https://youtu.be/oVRlYcPIacE
Geweldig. Dit kende ik nog niet. Die presentator had zijn huiswerk gedaan.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2022, 06:56   #12
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.546
Standaard

Trump nog altijd verbannen van Twitter maar Putin mag gewoon verder gebruik maken van het medium ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 09:06   #13
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.546
Standaard

Vandalisme en haat van links aankaarten = verbannen worden van Twitter.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 10:51   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Inderdaad, een van haar sterke staaltjes:

https://youtu.be/oVRlYcPIacE
Lol
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 11:50   #15
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Trump nog altijd verbannen van Twitter maar Putin mag gewoon verder gebruik maken van het medium ...
aangezien er nog zo veel gezaagd wordt over die verbanning ga ik er van uit dat het trumpalternatief,truth social, met parler, niet echt succesvol is
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 12:32   #16
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
aangezien er nog zo veel gezaagd wordt over die verbanning ga ik er van uit dat het trumpalternatief,truth social, met parler, niet echt succesvol is
Geen idee. In Europa is het niet actief. Zo een natuurlijk monopolie met netwerkeffect doorbreken lijkt me trouwens niet haalbaar. Daar een beetje mee lachen is zeer laag en cynisch ten voeten uit.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 07:15   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.546
Standaard

James Lindsay voor het leven verbannen van Twitter.

Jan Roos voor het leven verbannen van Twitter.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 augustus 2022 om 07:16.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 08:54   #18
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Sociale netwerken moeten openstaan voor alle opinies
Sinds wanneer ?

Social media zijn in de handen van privé-ondernemingen, en die bepalen wat wel en niet door de beugel kan.

Als je er niet mee akkoord gaat, kun je het medium steeds probleemloos verlaten, gratis voor niets.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2022, 10:46   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
aangezien er nog zo veel gezaagd wordt over die verbanning ga ik er van uit dat het trumpalternatief,truth social, met parler, niet echt succesvol is
Voorlopig is Truth social enkel voor Apple en de USA. De rest van de wereld, Android en Windows gebruikers komt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be