![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar ben ik 't volledig mee eens. Ik begreep de afkeer voor de "progressieve, liberale" maatschappij ook, volledig. Ik noem 't de gedegenereerdheid, decadentie & verval van 't westen. 't Behoud van normen & waarden sta ik ook achter, net als de oost Europese landen; Hongarije, Polen et.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#1142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De wind komt vanuit het Oosten, dat is duidelijk nu...
|
|
|
|
|
|
#1143 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik wil de feeststemming hier over een 'Russische nederlaag' niet bederven maar het lijkt me aangeraden toch ook eens analyses en info van een pro Russische zijde te bestuderen alvorens conclusies te trekken. Er is namelijk een uitgebreid propaganda luik aan deze oorlog verbonden waartegen pluralistische info een antidote kan zijn.
Vandaar dat ik hier dit artikel van anti spiegel wil delen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 14 mei 2022 om 22:51. |
|
|
|
|
|
|
#1144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat drijft jou eigenlijk om zulke onredelijheid aan de dag te leggen? Was jij niet ook eerder conservatief dan misschien?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#1145 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Jij bent ook een van de weinige lichtpunten hier, met inzicht, redelijkheid en evenwichtigheid (maar dat wist ik al van lang geleden ). Ik heb mij op dit forum maar 1 keer verontschuldigd. En dat was bij jou (maar ik weet niet neer waarover het toen ging) |
|
|
|
|
|
|
#1146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat weet ik zelf niet eens meer. Ik herinnerde me je nick nog wel natuurlijk, maar dat we ooit met mekaar in de clinch lagen, zegt me niets. Iets van lang geleden dan wellicht, toen ik nog erg kinderachtig & naïef was.
|
|
|
|
|
|
|
#1147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geef die post eens alvorens mij te beschuldigen.... |
|
|
|
|
|
|
#1148 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En vertel eens liever wat "conservatief" zoal zou inhouden wat dit gewapend conflict betreft....
|
|
|
|
|
|
#1149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oekraïene wordt gewoon gebruikt om 'n proxy oorlog uit te vechten. Dems zijn idd bezig de VS volledig kapot te maken. Er is zelfs geen baby poedermelk meer te verkrijgen. Empty shelves Joe's verwezenlijking! #letsgobrandon 80+ M stemmen. Sure!
|
|
|
|
|
|
|
#1150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik stel je 'n vraag. Ik beweer nergens dat je iets zou gezegd hebben.
|
|
|
|
|
|
|
#1151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lees 't nog eens allemaal rustig na voordat je begint te schuimbekken over iets wat niet geschreven is maar wat zich in jouw hoofd afspeelt.
|
|
|
|
|
|
|
#1152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Saluut mijn beste..... |
|
|
|
|
|
|
#1153 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#1154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1155 |
|
Banneling
|
Dus na 8 jaar proxy oorlog door Rusland in Oekraiene doet de VS nu hetzelfde (na gigantische escalatie door Rusland) en nu vinden jullie het plotseling erg en ontoelaatbaar?
Cry me a bloody river. Laatst gewijzigd door parcifal : 15 mei 2022 om 00:22. |
|
|
|
|
|
#1156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja.
En de voorbereiding(en) daarvoor is/zijn al jarenlang bezig.
|
|
|
|
|
|
#1157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het lijkt me echter onvermijdelijk dat dit gaat escaleren, vooral dan de US informatiegaring zullen de Russen moeten aanpakken. Of er iemand aan het ‘winnen’ is is nog niet echt duidelijk. Ik verwacht nu wel de inzet van zware niet-nucleaire wapens en een reactie op de satellieten en andere informatiegaring. Ik ken iemand in de militaire intelligentie en die zegt dat Oekraïne vol zit met US militaire intelligence personeel, iedere actieve die hij kent zit daar. |
|
|
|
|
|
|
#1158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je gooit hier een slogan neer, zonder enige onderbouwing... Kiev is gewoon totaal mislukt. Kharkiv is totaal mislukt. Enkel in het oosten en het zuiden hebben ze successen geboekt, Mariupol en Kherson. Ze zijn al 600 tanks kwijt, tientallen gevechtshelicopters, honderden APC's... +15.000 gesneuvelden en wellicht een veelvoud aan gekwetsten. En er is geen enkele indicatie dat rusland momenteel de capaciteit heeft om bijkomende troepen te sturen. Er zijn op dit moment niet minder dan 100 brigades op het terrein, en ze bakken er niks van. Hun militaire leiders zijn zelfs zo stom dat ze hun meest gesofisticeerde wapensystemen (kruisraketten) op militair quasi zinloze doelwitten hebben ingezet. Enkel maar om terreur te zaaien in de steden. Drie maand na de inval, en ze hebben nog altijd geen luchtdominantie... Vorige week heeft het oekraiens leger met stokoud materiaal (T-64 tanks en artillerie uit de sovjet periode) een hele russische brigade vernietigd die gelijk sitting ducks op twee ponton bruggen doelwit speelden. Als in de komende weken de uit het westen opgestuurde houwitzers gaan aankomen aan de frontlijnen, kan het echte feestje beginnen. Orcs uitroeien.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 15 mei 2022 om 07:35. |
|
|
|
|
|
|
#1159 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Inderdaad, door Rusland. De Oekraiense invasie die eindeloos ontkend werd door Poetin en zijn collega-maffiosi tot een paar uur voordat ze plaatsvond, was al minstens sinds begin 2021 beslist en werd al maanden en zelfs jaren voorbereid. Rusland is al aan het porren en poken in Oekraiene sinds 2004, sinds de Oranje Revolutie, toen ze Presidentskandidaat Yushenko lieten vergiftigen met Dioxine. Dat is alleen nog maar geescaleerd in 2014 en opnieuw in 2022 met toenemende Russische agressie en geweld. En ook de Oekraiense haat tegen Rusland is mee-geescaleerd. Het Westen is zeer laat om dat proces te doorzien en ernaar te handelen, maar ze zijn nu echt wel overtuigd van die realiteit en dat maakt alle verschil van de wereld zoals Poetin en de Russen nu tot hun schade en schande ondervinden. Laatst gewijzigd door parcifal : 15 mei 2022 om 07:43. |
|
|
|
|
|
|
#1160 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Het "onoverwinnelijke" Russische leger is in realiteit een zootje onwillige plattelandsjongens die in exploderende koekendozen tegen hun goesting ten strijde trekken en met Officieren die meer corrupt dan competent zijn. Russische soldaten zijn waardeloos in moderne oorlogsvoering omdat ze niet zelfstandig beslissingen kunnen nemen en initiatief tonen, behalve als het gaat om verkrachten en martelen van Burgers. Ze zijn eigenlijk een noordelijke versie van ISIS maar dan dan met een luchtmacht en artillerie. Citaat:
De 3daagse oorlog van Poetin zit straks aan dag 80, dit is hoe winnen eruit ziet, maar dan voor Oekraiene. Citaat:
De Russische Zware wapens hebben Mariupol voor 90% platgelegd, tegen de Amerikaanse en Britse satelieten begint Rusland niets en als ze het zouden proberen, halen de amerikanen alle Russische militaire satelieten naar beneden binnen, mogelijk zelfs met hulp van de Chinezen die de escalatie naar een Ruimte-oorlog zeker niet zullen apprecieren. Amerika en het Westen houdt zijn beloftes en doet wat het had gezegd tussen december 2021 en 24 februari 2022 : De prijs voor Rusland voor een illegale invasie torenhoog maken. Rusland heeft beslist en draagt nu de gevolgen. Niemand heeft hen gedwongen om binnen te vallen, nu moeten ze niet wenen dat er minder leuke gevolgen zijn. De enige kans die ze hadden om dit "te winnen" was een snelle overwinning binnen 3 a 4 dagen na de inval, door Kyiv in te nemen en een nieuw regime te installeren. Maar de Blitzkrieg die Poetin dacht te krijgen is een BlyatzKrieg geworden. Als je wat Russisch kent begrijp je wat dat betekent. |
|||
|
|
|