Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2022, 09:15   #24201
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://youtu.be/OR_E8dvyaOI

Oekraieners worden gearresteerd door Oekraiense militairen omwille van online anti-regime commentaren. Waarna ze gewoonweg "verdwijnen", waarschijnlijk ergens in een put na doodgemarteld te zijn.

"The heart of European democracy".
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 09:21   #24202
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waar de russen nu terreinwinst boeken, is op gemakkelijk, plat terrein. Maar Severodonetsk effectief innemen gaat ongetwijfeld een uitputtingsslag worden.
Als de oekraïeners voldoende westerse artillerie daar kunnen concentreren gaan ze veeel Orcs aan flarden kunnen schieten.

Ze zijn continu bezig met hun objectieven lager bij te stellen, dat zegt genoeg.
Severodonetsk is al grotendeeld ingenomen.

Mensen Orks noemen ontmenselijkt ze, een typische nazi taktiek.
Ik kan zien dat het laagje vernis bij westerse pseudo-democraten niet veel voorstelt.

U steunt de Spaanse franquisten in hun onderdrukking van het Catalaanse volk, en U steunt een fascistisch regime dat de etnisch Russische minderheid onderdrukt.

De Russen laten zich niet doen en zullen overwinnen.
En hopelijk zullen ze dan massa s wapens leveren aan onder meer het Catalaanse volk om hun vrijheid te bekomen.
Het wordt tijd om pseudo-democratische hypocrieten als u te ontmaskeren.
Oud 16 mei 2022, 09:26   #24203
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
CanadianUkrainianVolunteer is een Canadees-Oekraiens team dat momenteel aktief is in de Regio Kherson en zij zijn inderdaad heel optimistisch.
Hopelijk terecht.

Russen beginnen blijkbaar ook de effecten van het Oekraiense verzet in de bezette steden te voelen. De sfeer is lichtelijk om zeep.
Openlijke fascisten uit het Westen krijgen de kans mensen te vermoorden vanwege hun opinie. Hopelijk worden deze walgelijke figuren vlug tot stof verwerkt door Russische raketten.

Allemaal onzin wat deze Canadese nazi zegt, de filmpjes uit deze steden tonen een heel ander beeld, van duizenden mensen die openlijk deelnemen aan pro-Russische betogingen, van burgemeesters en andere bestuurders die massaal samenwerkrn met de Russen, ondanks het feit dat voor je mening uitkomen levensgevaarlijk is, deze mensen worden openlijk met de dood bedreigd door het regime.

Maar het maakt geen verschil meer mensen verliezen hun angst.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 mei 2022 om 09:29.
Oud 16 mei 2022, 09:32   #24204
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Na zoveel weken is Rusland er nog niet in geslaagd om de Donbas te bezetten.
Wat is dat voor een prutsleger?
Ze worden geconnfronteerd met een militaristisch regime dat massaal door het Westen bewapend wordt.
Maar de Russische mars gaat gewoon door. Beetje bij beetje wordt Donbas bevrijd.

Elke dag sterven er honderden Oekraiense strijders. Ik noem ze geen "Orkrainers" maar gewoon jonge mannen die pech hebben.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 mei 2022 om 09:34.
Oud 16 mei 2022, 09:37   #24205
Gerard R.
Lokaal Raadslid

Standaard

Rustig maar.
Even wachten.
Op het eindresultaat.
Gerard R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 09:54   #24206
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Elke dag sterven er honderden Oekraiense strijders. Ik noem ze geen "Orkrainers" maar gewoon jonge mannen die pech hebben.
Volgens geloofbare cijfers die ik zag passeren (op twitter, dus niet meer terug te vinden helaas) vallen er voor elke Oekraiener die sneuvelt 3 Russische orcs. De tijd werkt nu in het voordeel van Oekraiene.

En we noemen die wel degelijk Orcs omdat we zien en weten wat ze gedaan hebben in de bezette gebieden waar ze verjaagd zijn, we kunnen dat soort beesten onmogelijk nog mensen noemen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220515_97869604

Citaat:
Met het hele dorp een maand lang opgesloten in een kelder

Corry Hancké
Vanuit Yahidne, Oekraïne

In Yahidne, een klein dorp ten noorden van Kiev, hebben de Russen zo goed als alle inwoners in een kelder opgesloten. Tien onder hen hebben de gevangenschap niet overleefd.

In de ruimte waar hij zat, de grootste in de kelder, verbleven 97 volwassenen en 39 kinderen. 136 personen op een plek van pakweg acht op vijf meter, met twee kleine ramen die een klein beetje lucht en licht binnenlaten. Drie andere deuren in de keldergang geven toegang tot veel kleinere hokken, zonder ramen. ‘Zij die konden zitten, zaten knie ?*tegen knie. Niemand kon gaan liggen. We dommelden al zittend in slaap. Het enige licht dat we hadden, kwam van de kaarsen die we hadden meegebracht.
...
Op een avond hadden enkele Russen te veel gedronken. ‘Ze kwamen naar de kelder, pakten een kind vast en riepen dat ze een granaat vasthadden’, vertelt Ludmilla. ‘Uiteindelijk hebben we hen kunnen bedaren, maar het was een verschrikkelijk moment.’
...
Toen de gevangenen naar huis gingen, zagen ze de ravage die de Russen hadden achtergelaten. ?*Alle huizen waren gebruikt, ?*geplunderd en vernield. Op veel plekken hadden de bezetters een dikke drol achtergelaten, soms in de bedden, soms op het tapijt. ?*Ergens vond een vrouw haar nieuwe jas op de grond, met een hoopje stront in het midden. Alle kasten waren overhoopgehaald, alle kostbaarheden waren verdwenen.
...
Wat ze niet kapot konden ?*maken, hebben ze meegenomen’, zegt Ludmilla. Ze toont de tv waar een kogelgat inzit, de kasten die alleen nog kapot servies bevatten. ‘Het stonk verschrikkelijk, toen we hier arriveerden.’ Veel inwoners trokken de eerste dagen na de bevrijding ’s nachts opnieuw naar de kelder, omdat hun huis niet meer bewoonbaar was.
...
Op 12 mei heeft Michelle ?*Bachelet, de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN, het verhaal van de kelder in Yahidne tijdens een speciale bijeenkomst van de VN-Mensenrechtenraad in Genève aangekaart.
https://www.youtube.com/watch?v=ZGr4NA2OMcI

Laatst gewijzigd door parcifal : 16 mei 2022 om 10:01.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 10:13   #24207
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens geloofbare cijfers die ik zag passeren (op twitter, dus niet meer terug te vinden helaas) vallen er voor elke Oekraiener die sneuvelt 3 Russische orcs. De tijd werkt nu in het voordeel van Oekraiene.
Er zijn geen cijfers van gesneuvelde Oekraïense soldaten, enkel propaganda. Oekraïne zelf geeft alleen cijfers van de Russische verliezen vrij.

Er zouden volgens Zelenski al 27.000 Russen gestorven zijn en dat cijfer beschouw ik als redelijk correct, volgens jou berekening zouden er maar 9000 Oekraïense strijders gestorven zijn en dat lijkt me belachelijk weinig.

Het is natuurlijk wel een feit dat Oekraine 3 keer meer strijders heeft dan de Russische troepen in de invasie en dus ook 3 keer meer mensen kan verliezen om 'gelijk' te staan.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 10:21   #24208
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan zien dat het laagje vernis bij westerse pseudo-democraten niet veel voorstelt.

U steunt de Spaanse franquisten in hun onderdrukking van het Catalaanse volk, en U steunt een fascistisch regime dat de etnisch Russische minderheid onderdrukt.

En hopelijk zullen ze dan massa s wapens leveren aan onder meer het Catalaanse volk om hun vrijheid te bekomen.
Die hebben het al een tijdje niet meer voor het zeggen hoor.

En ik denk dat we de PSOE toch moeilijk als Franquistisch kunnen omschrijven.

Of u natuurlijk gaat voor de full-Russian-retard mode waarbij alles wat niet pro-Russisch is, meteen nazistisch/fascistisch is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 10:51   #24209
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ge snapt het weeral niet, hé?
Niemand -ik herhaal, niemand- noemt mensen Orks, hier.
Oud 16 mei 2022, 11:00   #24210
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
https://youtu.be/OR_E8dvyaOI

Oekraieners worden gearresteerd door Oekraiense militairen omwille van online anti-regime commentaren. Waarna ze gewoonweg "verdwijnen", waarschijnlijk ergens in een put na doodgemarteld te zijn.

"The heart of European democracy".
eerste zin oud nieuws l
laatste zin is fantasie of gewoon een leugen, bronnetje aub
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 11:02   #24211
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Of u natuurlijk gaat voor de full-Russian-retard mode waarbij alles wat niet pro-Russisch is, meteen nazistisch/fascistisch is.
Dat is toch wat hij en de meerderheid van de Russen effectief doen, gebaseerd op de fabeltjes die ze horen van hun aanvoerders en de propaganda?

Jij en ik zijn uiteraard ook Nazi's en Fascisten voor hen, net als vele Joden en Israeli's uiteraard.
Dat daar een duidelijke paradox inzit deert hen vreemd genoeg niet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 11:03   #24212
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge snapt het weeral niet, hé?
Niemand -ik herhaal, niemand- noemt mensen Orks, hier.
ik noem de russische en tsjetjeense verkrachters orks

Hilarisch dat iemand die de oekrainers drugssnuivende nazi's noemt een probleem heeft met bijnamen die ontmenselijken
Oud 16 mei 2022, 11:27   #24213
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

De Russen hebben zich niet teruggetrokken, ze zijn in vakantie naar Griekenland. In ons hotel zit het vol en ze zijn veelal ladderzat.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2022, 11:44   #24214
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik noem de russische en tsjetjeense verkrachters orks. Hilarisch dat iemand die de oekrainers drugssnuivende nazi's noemt een probleem heeft met bijnamen die ontmenselijken
Was mijn smart-Aleck antwoord echt over je hoofd?
Oud 16 mei 2022, 12:59   #24215
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
De Russen hebben zich niet teruggetrokken, ze zijn in vakantie naar Griekenland. In ons hotel zit het vol en ze zijn veelal ladderzat.

@jay-p: soms werken de cellen wat trager excuus

Citaat:
Openlijke fascisten uit het Westen krijgen de kans mensen te vermoorden vanwege hun opinie. Hopelijk worden deze walgelijke figuren vlug tot stof verwerkt door Russische raketten.
U bedoelt waarschijnlijk Oekraïnse raketten, aangezien onze proud boys en Marie Le Pineut de kankerork steunen

Na 110 keer te vragen nog geen antwoord op het feit dat white supremacists en onze Jurgen Coningsen de kremlin trol bejubelen

Zal ik het zeggen alle fanatici en extremisten zijn krapuul, schorem , brothers from another mother, soort zoek soort, graag gedaan hoor

Laatst gewijzigd door edwinp : 16 mei 2022 om 13:00.
Oud 16 mei 2022, 14:06   #24216
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verheerlijkt de nazi s van Azov.
Ze zullen een trage, pijnlijke dood sterven. Eigen keuze, ze kunnen zich ook overgeven.
Eenmaal dat probleem opgelost zullen Russische strijdkrachten zich volop kunnen focussen op de bevrijding van de rest van de Donbass.
Zich overgeven staat net gelijk aan het sterven van een trage, pijnlijke dood.

Door te vechten kunnen ze dat vermijden.
Oud 16 mei 2022, 14:08   #24217
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hetgeen de Russische soldaten daadwerkelijk ontmenselijkt, zijn de daden die ze plegen.
Oud 16 mei 2022, 14:11   #24218
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En we noemen die wel degelijk Orcs omdat we zien en weten wat ze gedaan hebben in de bezette gebieden waar ze verjaagd zijn, we kunnen dat soort beesten onmogelijk nog mensen noemen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220515_97869604

https://www.youtube.com/watch?v=ZGr4NA2OMcI
"This story can not be independently verified".

https://amp.theguardian.com/world/20...ian-occupation

Daarentegen de talloze moorden op tegenstanders van het regime zijn wel onafhankelijk geverifieerd.

https://thegrayzone.com/2022/04/17/t...al-opposition/

Ik hou mijn hart vast moest ooit steden als Kherson, waar een groot deel van de vevolking samenwerkt met de Russen, heroverd worden door regime troepen, dat wordt een waar bloedbad. En dan zult u zeggen "ja ze hebben met ee Russen samengewerkt dus verdienen ze het om gemarteld en vermoord te worden. " "Het zijn Orks geen mensen"

Reeds meer dan een miljoen Oekrainers vluchtten naar Rusland.

De westerse mainstream media weigert zulke zaken te onderzoeken omdat het niet in hun kraam past.

Met enkele uitzonderingen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/04/24...oepol-a4117153

En dat propaganda verhaaltje dat voor elke Oekrainer 3 Russen zouden sneuvelen houdt militair geen steek.
In tegendeel de Russen hebben een voordeel in de lucht in Oost-Oekraine dus Oekraieners worden meer bestookt dan Russen.

Van de vele duizenden strijders die Mariupol verdedigden schieten er bvb. al niet veel over.

Volgens Amerikaanse cijfers zouden tot 19 april tot 11000 Oekraiense strijders gesneuveld zijn.

Volgens BBC news tot 12 mei 2300 Russen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Casu...-Ukrainian_War
Oud 16 mei 2022, 14:14   #24219
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hetgeen de Russische soldaten daadwerkelijk ontmenselijkt, zijn de daden die ze plegen.
Volgens de propaganda verhaaltjes die er als zoete broodjes ingaan voor wie het maar wil geloven.
Oud 16 mei 2022, 14:16   #24220
edwinp
Banneling

Standaard

https://newlinesmag.com/reportage/ex...pes-far-right/

tommy ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????
Heil Vlad !!

tijd voor een Molotov-Ribbentropje ?????????????????????????????????????????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be