![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#24301 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb zo o.a. een twitter-kanaal gevonden die quasi dagelijks debatten op Rossiya 1 met ondertiteling voorziet. En zo heb ik nog een paar lijnen. Het is inderdaad niet zo moeilijk dat te vinden, als je geïnformeerd wilt zijn
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 17 mei 2022 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24302 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je neemt geen referendum af tijdens een oorlog, de militaire daden op het terrein zullen beslissen hoe de kaarten liggen eenmaal het stof is gaan liggen. Dat is een beetje als vragen om een referendum in het Getto van Warschau tijdens WO2, wat voor zin hebben zo'n voorstellen? Het is gewoon de zoveelste illustratie van een verwrongen russocentrisch wereldbeeld. Laatst gewijzigd door parcifal : 17 mei 2022 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24305 |
Banneling
|
![]() Kwestie van toch wat Russische desinfo-modder in transparante analyses te mengen dus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24306 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24307 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het ding is, Bach, je valt wat door de mand met uw ambities om "neutrale berichtgeving" van de andere kant "aan te bieden" als je bvb. dit soort onzin hier begint te "retweeten". Als ge u nu zou houden aan loutere feitelijke vertalingen van speechen of zo, ja, dan ok, maar zo'n opiniestuk met een bias zo groot als een koe; allez wat hoopt ge daarmee te bereiken behalve uw eigen voorkeur signaleren aan uw mede-forummers? Citaat:
Negeer de interpretatie, volg gewoon het debat. Ik ga er vanuit dat de ondertitels niet gemanipuleerd zijn natuurlijk ![]() Er zijn ook heel wat OSINT-ers die erg terughoudend zijn in interpretatie en enkel naakte observaties delen, met zeer voorzichtige interpretatie (if any) Deze bvb. https://twitter.com/Nrg8000
![]() |
![]() |
#24308 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24309 | ||
|
![]() Citaat:
Dat bericht was bedoelt om tot voorzichtigheid aan te manen. Vanuit propaganda oogpunt is het begrijpbaar dat beide zijden proberen successen te benadrukken. En tegenslagen liefst onvermeld laten. Citaat:
Update: Ik doe dat open en zie dat dat een BBC filter op Russische TV media is? WTF. Pluralistisch is toch lichtjes anders. Laatst gewijzigd door Bach : 17 mei 2022 om 10:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat had men moeten doen VOOR dat de russen en hun trollen een oorlog begonnen in Donbass onder internationaal toezicht natuurlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24311 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24312 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24313 | |
Banneling
|
![]() was zelensky president in 2014 ?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24314 |
Banneling
|
![]() Het is Zelensky zijn fout dat de Russen een invasie gestart zijn?
![]() Alweer victim blaming, jij en Tomm etc. zijn blijkbaar echt niet in staat om ook maar een fractie schuld bij Rusland te leggen. Dat maakt bijna al jullie posts ongeloofwaardig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24315 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ge moet dat niet eens zelf doen; er zijn keiveel mensen die dat voor u doen en die u toelaten om zelf vrij makkelijk te verifiëren of hun OSINT onderzoek klopt. Pak nu die ene casus inderdaad, van die river-crossing. Ik was initieel ook erg sceptisch over de euforische claims. De dagen erna valt de puzzel (opnieuw door OSINT) in elkaar: FIRMS data bevestigt, de drone-beelden ook en ook berichten van Russische officieren in een TG-kanaal. Ze zeggen allemaal hetzelfde, dus dan is het vrij veilig te concluderen dat het wel zal kloppen. Ik blijf erbij dat jij extreem biased bent in je informatievergaring en dat je waardevolle objectieven informatiekanalen links laat liggen, omdat die informatie u niet zo goed uitkomt. Citaat:
"Er is namelijk een uitgebreid propaganda luik aan deze oorlog verbonden waartegen pluralistische info een antidote kan zijn." Dus, opnieuw, voor jou is de juiste aanpak om Westerse/Oekrainse propaganda te counteren, Russische propaganda te lezen? Ja, dat vind ik dus fout he. Citaat:
Geef me een update binnen 2 maanden of zo
![]() |
![]() |
#24316 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is het verschil qua informatiewaarde als ik het stukje live op Rossyia 1 had gezien versus een exacte kopie gepost door Biden, door jou, door Putin, door een kleuter van 3,... Dat maakt toch niet uit? Ik zeg nog expliciet "Negeer de interpretatie, volg gewoon het debat. Ik ga er vanuit dat de ondertitels niet gemanipuleerd zijn natuurlijk" Is het beeldmateriaal van het debat nu plots onbetrouwbaar?... ![]()
![]() |
![]() |
#24317 |
Minister-President
|
![]() 2 minuten was genoeg blijkbaar
![]() Ik kan hier nu beginnen met een pleidooi over hoe OSINT werkt en hoe je daarmee een objectief beeld kan vormen, maar ik ga het niet eens proberen. It's a lost cause anyway... ah Bach toch...
![]() |
#24318 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24319 | |
Banneling
|
![]() Op 3 februari schreef Mikhail Khodaryonok (die ex-kolonel die blijkbaar als een van de weinige in Rusland nog rationeel denkt) overigens een opiniestuk over de -toen- dreigende Russische invasie waarin hij bijna perfect de huidige situatie voorspelde :
Citaat:
https://twitter.com/DmitryOpines/sta...460993/photo/1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, een moedig man die recht voor de raap zijn mening zegt. Ik hoop dat in Rusland er nog veel zijn voorbeeld zullen volgen.