![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#24341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De luchtafweer rond Kyiv is vrij goed en de Russen hebben nog amper functionerende Kalibr kruisraketten, ze houden er zeker een aantal achter de hand maar dat zijn er geen honderden, wat nodig zou zijn om Kyiv aan te vallen. Ze konden de stad dus niet platbombarderen en met artillerie zijn ze nooit dicht genoeg geraakt. Laatst gewijzigd door parcifal : 17 mei 2022 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24344 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad dat hebben ze niet gedaan. Toen de inname van Kiev niet mogelijk bleek door de waterlinie, hebben ze zich dienen te bezinnen wat ze met dit 'Noordelijke' leger gingen doen.
![]() |
#24345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tuurljk niet. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 17 mei 2022 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren verdomme meer vliegende tuigen actief in de lucht in de tijd van de rode Baron en WW1... En neen, ik heb het niet over DJI drones.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 mei 2022 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24347 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door tomm : 17 mei 2022 om 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24348 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben geen Russische of Oekraïense strateeg. Ik ken onvoldoende het terrein. Ik heb een aantal vermoedens. Zo denk ik dat nagenoeg alle bruggen over rivieren of dalen, die naar Kiev leidden opgeblazen zijn geworden eerst door de Oekraïners bij de verdediging en vervolgens door de Russen bij hun aftocht. De traagheid van de militaire bewegingen van beide kampen geven daarvan een aanwijzing. Kaarten zijn soms kunstwerkjes, wat op het terrein zelf gebeurd is doorslaggevend.
![]() |
#24349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anti-Nazi betoging in Kiev, met kwade ultra-nationalistische tegenbetogers.
Bejaarde betogers met hamer en sikkel worden brutaal geslagen door de politie. Laatst gewijzigd door tomm : 17 mei 2022 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 mei 2022 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24351 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de pantsers zijn rijdende doodskisten geworden. In een zekere zin gaat men nu de richting uit van WO I. Infanterie en artillerie zijn doorslaggevend. Een en ander wordt uit de ruimte (satellieten) informatorisch ondersteund.
![]() |
![]() |
#24352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() -Tijd om Buck Danny erbij te halen. Of desnoods de Vliegende Tijgers van Claire Chennault.-
![]() |
![]() |
#24353 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat wilden ze niet want Kiev is het mekka voor Rusland volgens de patriarch waar Poetin op steunt. Oekraïne is hun dierbaar, alleen die vervelende Oekraïners daar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24355 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://nvo-ng-ru.translate.goog/rea...en&_x_tr_hl=en
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 17 mei 2022 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze het presidentieel paleis en andere symbolen niet aanvielen is onbegrijpelijk, vermoedelijk in een naieve overtuiging dat ze nog rationeel konden spreken met het regime. Ze kunnen trouwens nog steeds doelen in heel Oekraine raken, zo vallen er nog dagelijks raketten op militaire doelwitten in West-Oekraine. Ik zou meer op zijn Amerikaans tewerk gegaan zijn, gewoon heel de boel platbombarderen. De Amerikanen komen er mee weg. Laatst gewijzigd door tomm : 17 mei 2022 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nazi s zijn eindelijk verdreven uit Azovstal. Nu komen er duizenden troepen vrij die kunnen meevechten aan hetvfront.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds Denys Prokopenko de commandant is van Azov is het een ander verhaal : de neonazistische verhaaltjes nu zijn echt pure russische desinfo voor sukkelaars die niet beter weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer je nu echt de suggestie te wekken dat de Russen uit compassie of "pure goedheid" Kyiv niet in puin hebben geschoten? We weten dat ze zonder een seconde te denken honderden of zelfs duizenden burgers vermoorden, dat is niets nieuws, dat is gekend. Komaan, die trein is allang het station uit, kijk naar Mariupol. Ze hebben het niet gedaan omdat ze het niet KONDEN doen, punt. Laatst gewijzigd door parcifal : 17 mei 2022 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24360 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
What about ? ..
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 17 mei 2022 om 15:29. |
|||
![]() |
![]() |