Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2022, 13:13   #24341
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Irrelevant antwoord aan fcal's post, tomm.
Je leven is hard, hé? -> epicaricacy galore, zoals maat Panda (in 't Duits) zou zeggen.
Totaal niet. Als ze wilden konden ze heel Kiev in as leggen. Is niet gebeurd. Dat is wel zeervrelevant.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 13:13   #24342
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Totaal niet. Als ze wilden konden ze heel Kiev in as leggen. Is niet gebeurd. Dat is wel zeervrelevant.
Oud 17 mei 2022, 13:18   #24343
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Russen hebben geen bommen gedropt op Centraal Kiev hoewel ze de stad helemaal plat konden bombarderen.
Ze hebben de TV-toren in centrum Kyiv gebombardeerd en hebben een aantal kruisraketten afgeschoten die op appartementsgebouwen in de buitenwijken gevallen zijn, als statement bvb. toen Guteres van de VN op bezoek was. Dat is een politiek doel, geen militair.

De luchtafweer rond Kyiv is vrij goed en de Russen hebben nog amper functionerende Kalibr kruisraketten, ze houden er zeker een aantal achter de hand maar dat zijn er geen honderden, wat nodig zou zijn om Kyiv aan te vallen.
Ze konden de stad dus niet platbombarderen en met artillerie zijn ze nooit dicht genoeg geraakt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 mei 2022 om 13:27.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 13:21   #24344
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Russen hebben geen bommen gedropt op Centraal Kiev hoewel ze de stad helemaal plat konden bombarderen.
Inderdaad dat hebben ze niet gedaan. Toen de inname van Kiev niet mogelijk bleek door de waterlinie, hebben ze zich dienen te bezinnen wat ze met dit 'Noordelijke' leger gingen doen.
Oud 17 mei 2022, 13:29   #24345
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad dat hebben ze niet gedaan. Toen de inname van Kiev niet mogelijk bleek door de waterlinie, hebben ze zich dienen te bezinnen wat ze met dit 'Noordelijke' leger gingen doen.
Tiens, en het deel van het Russische leger dat Kyiv naderde vanuit het Oosten en zelfs tot in de buitenwijken van Brovary geraakt is, waren daar ook bruggen opgeblazen zodat ze moesten stoppen en bezinnen?

Tuurljk niet.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 mei 2022 om 13:35.
Oud 17 mei 2022, 13:40   #24346
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij persoonlijk verwonderde (maar ik ben geen militair strateeg) is dat het luchtmachtwapen heel erg onvermeld (onbenut?) lijkt, tenminste wat ik erover zag/las?
Er waren verdomme meer vliegende tuigen actief in de lucht in de tijd van de rode Baron en WW1...
En neen, ik heb het niet over DJI drones.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 mei 2022 om 13:40.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 13:44   #24347
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://youtu.be/fy910FG46C4

Geen fascisten in Oekraine hoor...

Reportage van Time uit 2019...

Laatst gewijzigd door tomm : 17 mei 2022 om 13:45.
Oud 17 mei 2022, 13:53   #24348
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tiens, en het deel van het Russische leger dat Kyiv naderde vanuit het Oosten en zelfs tot in de buitenwijken van Brovary geraakt is, waren daar ook bruggen opgeblazen zodat ze moesten stoppen en bezinnen?
Tuurljk niet.

Ik ben geen Russische of Oekraïense strateeg. Ik ken onvoldoende het terrein. Ik heb een aantal vermoedens. Zo denk ik dat nagenoeg alle bruggen over rivieren of dalen, die naar Kiev leidden opgeblazen zijn geworden eerst door de Oekraïners bij de verdediging en vervolgens door de Russen bij hun aftocht. De traagheid van de militaire bewegingen van beide kampen geven daarvan een aanwijzing. Kaarten zijn soms kunstwerkjes, wat op het terrein zelf gebeurd is doorslaggevend.
Oud 17 mei 2022, 13:55   #24349
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Anti-Nazi betoging in Kiev, met kwade ultra-nationalistische tegenbetogers.
Bejaarde betogers met hamer en sikkel worden brutaal geslagen door de politie.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 mei 2022 om 13:56.
Oud 17 mei 2022, 13:57   #24350
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://youtu.be/fy910FG46C4

Geen fascisten in Oekraine hoor...

Reportage van Time uit 2019...
't Is 2022. Uw (correctie): Jouw toekomst

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 17 mei 2022 om 14:01.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 14:21   #24351
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat mij persoonlijk verwonderde (maar ik ben geen militair strateeg) is dat het luchtmachtwapen heel erg onvermeld (onbenut?) lijkt, tenminste wat ik erover zag/las?
Er waren verdomme meer vliegende tuigen actief in de lucht in de tijd van de rode Baron en WW1...
En neen, ik heb het niet over DJI drones.
Dat ben ik evenmin. Wat wel afgeleid kan worden uit de berichtgeving is dat het voorhanden zijn van luchtdoelraketten de beide luchtmachten, voor zover ze niet vernield zijn, geen sorties doen tijdens de dag. M.a.w bemande vliegtuigen zijn vliegende doodskisten geworden.
En de pantsers zijn rijdende doodskisten geworden. In een zekere zin gaat men nu de richting uit van WO I. Infanterie en artillerie zijn doorslaggevend. Een en ander wordt uit de ruimte (satellieten) informatorisch ondersteund.
Oud 17 mei 2022, 14:30   #24352
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ben ik evenmin. Wat wel afgeleid kan worden uit de berichtgeving is dat het voorhanden zijn van luchtdoelraketten de beide luchtmachten, voor zover ze niet vernield zijn, geen sorties doen tijdens de dag. M.a.w bemande vliegtuigen zijn vliegende doodskisten geworden.
En de pantsers zijn rijdende doodskisten geworden. In een zekere zin gaat men nu de richting uit van WO I. Infanterie en artillerie zijn doorslaggevend. Een en ander wordt uit de ruimte (satellieten) informatorisch ondersteund.
Als luchtvaart enthoesiast vind ik dat maar niks
-Tijd om Buck Danny erbij te halen. Of desnoods de Vliegende Tijgers van Claire Chennault.-
Oud 17 mei 2022, 15:07   #24353
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat wilden ze niet want Kiev is het mekka voor Rusland volgens de patriarch waar Poetin op steunt. Oekraïne is hun dierbaar, alleen die vervelende Oekraïners daar.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 15:09   #24354
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is 2022. Uw (correctie): Jouw toekomst
Dus tussen 2019 en 2022 zijn die nazi s plots breeddenkende humanisten geworfen? U gelooft blijkbaar in sprookjes.
Oud 17 mei 2022, 15:12   #24355
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben zeker dat Poetin en co. dat ook wisten.Ze wisten dat deze oorlog niet gemakkelijk ging worden. Trouwens de slag bij Debaltzevo in 2015 was al zeer bloederig voor beide zijden.
Ongeveer tot de zelfde gedachtegang kwam ik ook. Daarom meende ik dat een invasie slechts in het uiterste geval ging gebeuren. Blijkbaar moet er iets plaats gevonden hebben op het vlak van de buitenlandse of militaire relaties, die de zaak deden ontsporen in een oorlog. Hierna de nogal krakkemikkige vertaling van het stuk van kolonel Khodaryonok.
https://nvo-ng-ru.translate.goog/rea...en&_x_tr_hl=en

Laatst gewijzigd door fcal : 17 mei 2022 om 15:14.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 15:14   #24356
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ze hebben de TV-toren in centrum Kyiv gebombardeerd en hebben een aantal kruisraketten afgeschoten die op appartementsgebouwen in de buitenwijken gevallen zijn, als statement bvb. toen Guteres van de VN op bezoek was. Dat is een politiek doel, geen militair.

De luchtafweer rond Kyiv is vrij goed en de Russen hebben nog amper functionerende Kalibr kruisraketten, ze houden er zeker een aantal achter de hand maar dat zijn er geen honderden, wat nodig zou zijn om Kyiv aan te vallen.
Ze konden de stad dus niet platbombarderen en met artillerie zijn ze nooit dicht genoeg geraakt.
Onzin ze konden heel precies doelwitten zoals die televisietoren raken, en ook centrum Kharkov konden ze raken. Ze konden wel degelijk heel Kiev in puin leggen maar hebben het niet gedaan..
Dat ze het presidentieel paleis en andere symbolen niet aanvielen is onbegrijpelijk, vermoedelijk in een naieve overtuiging dat ze nog rationeel konden spreken met het regime.

Ze kunnen trouwens nog steeds doelen in heel Oekraine raken, zo vallen er nog dagelijks raketten op militaire doelwitten in West-Oekraine.

Ik zou meer op zijn Amerikaans tewerk gegaan zijn, gewoon heel de boel platbombarderen. De Amerikanen komen er mee weg.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 mei 2022 om 15:17.
Oud 17 mei 2022, 15:16   #24357
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De nazi s zijn eindelijk verdreven uit Azovstal. Nu komen er duizenden troepen vrij die kunnen meevechten aan hetvfront.
Oud 17 mei 2022, 15:22   #24358
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus tussen 2019 en 2022 zijn die nazi s plots breeddenkende humanisten geworfen? U gelooft blijkbaar in sprookjes.
Er waren in de beginjaren zeker wat neonazistische individuen in het Azov bataljon.
Sinds Denys Prokopenko de commandant is van Azov is het een ander verhaal : de neonazistische verhaaltjes nu zijn echt pure russische desinfo voor sukkelaars die niet beter weten.
Oud 17 mei 2022, 15:26   #24359
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin ze konden heel precies doelwitten zoals die televisietoren raken, en ook centrum Kharkov konden ze raken. Ze konden wel degelijk heel Kiev in puin leggen maar hebben het niet gedaan..
Dat ze het presidentieel paleis en andere symbolen niet aanvielen is onbegrijpelijk, vermoedelijk in een naieve overtuiging dat ze nog rationeel konden spreken met het regime.

Ze kunnen trouwens nog steeds doelen in heel Oekraine raken, zo vallen er nog dagelijks raketten op militaire doelwitten in West-Oekraine.

Ik zou meer op zijn Amerikaans tewerk gegaan zijn, gewoon heel de boel platbombarderen. De Amerikanen komen er mee weg.
Ze hebben er niet de geschikte wapens voor, hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?
Probeer je nu echt de suggestie te wekken dat de Russen uit compassie of "pure goedheid" Kyiv niet in puin hebben geschoten?
We weten dat ze zonder een seconde te denken honderden of zelfs duizenden burgers vermoorden, dat is niets nieuws, dat is gekend.

Komaan, die trein is allang het station uit, kijk naar Mariupol.
Ze hebben het niet gedaan omdat ze het niet KONDEN doen, punt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 mei 2022 om 15:27.
Oud 17 mei 2022, 15:28   #24360
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet , tegen een broedervolk doe je zoiets niet..
Citaat:
Wel, eh, misschien is Poetin toch een beetje een sentimentalistische kerel..
Citaat:
Onderschat , asjeblief, ons , Russen , niet, hé..
Citaat:
What about ? ..

Laatst gewijzigd door stab : 17 mei 2022 om 15:29.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be