![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks brengt ge de Belgische Generale Staf nog op gedachten!
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er die beweren (en ik was niet aanwezig) dat er tonnen en tonnen hulpgoederen worden verdeeld onder de getroffen bevolking. Recht uit het Strategikon van keizer Mauricius I Maar het westen heeft tenminste het songfestival, waar ze met gestrekte rechterarm hulde brengen aan Marc van Ranst. Eeuh, neen, Volodomyr Zelensky. Excuus.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 17 mei 2022 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() De azov fabriek is het Thermopilae van onze tijd.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan het niet vertalen van de officiele sites van de Strijdkrachten van Oekraine (tsja...Mijn Slavische talen hé
![]() Maar blijkbaar is inderdaad het rechtstreekse bevel uitgevaardigd geweest aan de verdedigers van die staalfabriek in Mariopol om zich over te geven (met bovendien de mededeling dat ze de hun gestelde opdrachten meer dan vervuld hebben...) Dit natuurlijk nadat er overeenkomsten gesloten zijn tussen Rusland en Oekraine dat ze zullen behandeld worden als de andere krijgsgevangenen en in aanmerking komen net als de anderen voor gevangenenruil..... Laatst gewijzigd door kelt : 17 mei 2022 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In Kherson zou er heel wat Russisch materieel kapotgeschoten zijn door de Oekraïners en slangeneiland blijft betwist gebied tussen Oekraïne en Rusland.
In de Donbas heeft Oekraïne een zware tik gekregen nu ze omsingeld waren in steden die lijken op naam van Seredonetsk en Litisjansks (ben even lui om de echte namen te zoeken). Hier zouden volgens Russische bronnen 15000 overgaves gebeurd zijn wat ik toch zou durven betwisten dat aantal. De overgave in Azovstal betekent ook weer dat er wat Russische troepen vrijkomen daar om elders oorlog te voeren. In mijn ogen is het momenteel een stalemate... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door cato : 17 mei 2022 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bedoeling van de Russen was ook om te verhinderen dat Oekraine een sterk leger kon opbouwen maar dat lijkt me nu wel mislukt, zelfs bij een stalemate zal dat leger steeds sterker worden. De 15.000 overgaves zullen wel kloppen want die gaan vroeg of laat gebruikt worden in ruiloperaties. Oekraine spreekt echter niet veel over gevangenen omdat ze er maar weinig maken. Rusland wil nu, net als Oekraine, hun gevangenen berechten voor oorlogsmisdaden. Seems fair. https://www.reuters.com/world/europe...en-2022-05-17/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen ze eens kijken waarvoor die catacomben onder een staalfabriek dienden.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens in de geschiedenis boekjes hoeveel steden plat gebombardeerd zijn.
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() je moet toch toegeven dat het Russisch leger niet bepaald een goede indruk heeft gemaakt tot nu toe.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Na deze paar honderd nazi's die nu richting krijgsgevangenenkamp gaan zullen er in de nabije toekomst nog ettelijke duizenden uit de kelders komen kruipen. Ook hen wacht gevangenschap en hoogst waarschijnlijk een proces en een terechtstelling voor de gepleegde oorlogsmisdaden.
Hopelijk krijgen we beeldmateriaal, ik drink graag een glas krim champagne met nazi's aan het eind van een touw op de achtergrond. Proost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zeiden ze in Nagasaki ook natuurlijk. De vietcong had ook klachten. Berlijn vond het ook onaanvaardbaar. Enz... Ik weet niet goed hoe jullie dat feitelijk inschatten tegenwoordig, maar dat beeld moeten jullie bijstellen. War is destroyed by the enemy.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 mei 2022 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Neeje, den amerikaan in iraq, da was nog eens een leger. Miljoenen hebben die er omgelegd.
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je Kamiel Spiessens impersonaties werken niet echt. Laatst gewijzigd door parcifal : 17 mei 2022 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
citaat Trouw: De vraag is wat er met de laatste Oekraïense strijders gebeurt die nu nog in de fabriek achterblijven. Het is volgens Zandee niet ondenkbaar dat ook zij onderdeel worden van een gevangenenruil. “Het bestormen van het tunnelcomplex zal ontzettend veel Russische levens eisen. Een akkoord is waarschijnlijk de beste manier voor de Russen om de volledige stad in handen te krijgen zonder verder gezichtsverlies te lijden.” Het is onwaarschijnlijk dat Poetin de val van Marioepol als een overwinning zal vieren, denkt de onderzoeker. “De maandenlange strijd heeft Marioepol een negatieve connotatie gegeven.” Bovendien is het belangrijkste militaire doel van Poetin nog lang niet in zicht: ongeveer de helft van de provincie Donetsk, waar ook Marioepol deel van uitmaakt, is nog altijd in Oekraïense handen. https://www.trouw.nl/nieuws/buitenla...aine~be22cd14/ Laatst gewijzigd door cato : 17 mei 2022 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja in tegenstelling tot onze oppositie kranten hebben die in Rusland het wel echt moeilijk. Kan even niet op de naam komen van welk dagblad er hier de standpunten van de politieke oppositie vertolkt, maar er zullen er wel meerdere zijn, moet wel, we zijn toch een democratie , of niet soms ?
|
![]() |
![]() |