Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2022, 01:17   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
eerste Ritmo begon te roesten , een tweede Ritmo kocht ik nieuw en in de achterbalk zat een roestgat van 2 cm
Heb ik ook nog gehad en dat roesten klopt.
Nadien heb ik een Tipo gehad en daarmee had ik geen probleem met roest.

Nu rijd ik met een Renault Clio die volgende week 10 jaar wordt en nog nooit een probleem mee gehad.
Verleden week maandag op de technische controle geen enkele opmerking.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 mei 2022 om 01:22.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 05:53   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Lelijk is dit zeker niet....

Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 06:49   #43
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.908
Standaard

Mijn pa had ooit zo een Mirafiori van Fiat.
Als het mist was en het onding was buiten blijven slapen mocht hij de verlengdraad en mijn ma haar haardroger bovenhalen om de delco droog te krijgen. Anders wou hij niet starten...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 07:34   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.533
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lelijk is dit zeker niet....

Dat is dan ook een MX5 met een andere badge.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 07:45   #45
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is dan ook een MX5 met een andere badge.
Ik hou het op 50/50. Koetswerk, motor en versnellingsbak zijn van Fiat.
In kleine oplage gebouwd bij Mazda en moest er eentje gebouwd zijn met vast dak had ik me wel eens kunnen laten verleiden.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 08:01   #46
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 9.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lelijk is dit zeker niet....

Ooit met gereden, het ding rammelde langs alle kanten. Hij had 300km op de teller.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 08:34   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.533
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik hou het op 50/50. Koetswerk, motor en versnellingsbak zijn van Fiat.
In kleine oplage gebouwd bij Mazda en moest er eentje gebouwd zijn met vast dak had ik me wel eens kunnen laten verleiden.
Als het een moderne variante van de 128 OHC motor zou zijn, prima. Maar ik vrees ervoor.
Naar goeie Italiaanse stijl hebben ze de MultiAir motor ontwikkeld met 507 extra armpjes en nokjes om dingen te doen die een goed ontworpen motor van zichzelf doet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 15:32   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mijn pa had ooit zo een Mirafiori van Fiat.
Als het mist was en het onding was buiten blijven slapen mocht hij de verlengdraad en mijn ma haar haardroger bovenhalen om de delco droog te krijgen. Anders wou hij niet starten...
Ook andere merken hadden dat probleem, vooral de Opel Kadet.
Maar daar bestond een oplossing voor.
De binnen en buitenkant van je delco en ook de bougiekabels en bobijnkabel bespuiten met een speciale spray en je had (tijdelijk) geen startprobleem meer door het vocht.

Wel na het bespuiten van je delco de 4 contactpunten en het koolstiftje in de delco even opschuren met een klein vijltje of stukje schuurpapier.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 19:48   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mijn pa had ooit zo een Mirafiori van Fiat.
Als het mist was en het onding was buiten blijven slapen mocht hij de verlengdraad en mijn ma haar haardroger bovenhalen om de delco droog te krijgen. Anders wou hij niet starten...
Dat lag aan de gammele deco van Magneto morelli
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 21:20   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat lag aan de gammele deco van Magneto morelli
Ook Italiaans dus, ....

Van zodra iets waterdicht moet zijn of er electronica bij komt kijken, loop er in een grote boog om heen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 21:53   #51
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ook Italiaans dus, ....

Van zodra iets waterdicht moet zijn of er electronica bij komt kijken, loop er in een grote boog om heen.
In die periode waren de Fransen niet beter.

Wartburg scoorde ook slechter hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 21:59   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In die periode waren de Fransen niet beter.

Wartburg scoorde ook slechter hé.
Ja Wartburg, ... De laatste die ik gezien heb was met nen tweetact, ergens eind jaren 80 begin jaren 90 moet dat geweest zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2022, 22:11   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook andere merken hadden dat probleem, vooral de Opel Kadet.
Maar daar bestond een oplossing voor.
De binnen en buitenkant van je delco en ook de bougiekabels en bobijnkabel bespuiten met een speciale spray en je had (tijdelijk) geen startprobleem meer door het vocht.

Wel na het bespuiten van je delco de 4 contactpunten en het koolstiftje in de delco even opschuren met een klein vijltje of stukje schuurpapier.
Dat herken ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 06:38   #54
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 40.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja Wartburg, ... De laatste die ik gezien heb was met nen tweetact, ergens eind jaren 80 begin jaren 90 moet dat geweest zijn.
En er kwam meer rook uit dan uit mijn grootvader zijn pijp...
Zou je daar eigenlijk nog mogen mee rijden met 2-tact? Toch niet in de LEZ..
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 mei 2022 om 06:39.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 09:00   #55
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En er kwam meer rook uit dan uit mijn grootvader zijn pijp...
Zou je daar eigenlijk nog mogen mee rijden met 2-tact? Toch niet in de LEZ..
2-takt motoren van vandaag hebben een heel ander verhaal te vertellen dan hun voorvaderen uit de jaren zestig.
De huidige 2-takt motoren draaien op een mengsel verhouding van 1 liter 2-takt olie op 100 liter benzine. Stel dat je wagen 5 liter benzine
verbruikt op 100km dan verbrand je gelijktijdig 0,05 liter 2-takt olie. 1% dus.
Je hebt dan een '2-takt' olieverbranding van een halve liter op 1000 km.
Veel 4-takt motoren gooien meer onverbrande motorolie op straat dan wat een moderne 2-takt motoren netjes verbranden.

Het probleem, en zeker bij zelf menging van de 2-takt brandstof is een verkeerde mengverhouding. De mensen denken vaak ....
wat meer 2-takt olie kan geen kwaad ... met rokende en stinkende uitlaatgassen als gevolg.

Vandaag wordt de 2-takt olie zeer precies geïnjecteerd, zowel de hoeveelheid als de plaats waar.

Staat men er ooit bij stil dat dieselbrandstof dichter bij olie aanleunt dan bij benzine?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 mei 2022 om 09:01.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 11:35   #56
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 9.082
Standaard

Heb jaren geleden 10 maand met een polonez gereden. Daar zat een 1500 fiât motor in.
Dat beest zoop benzine. Niet te doen. De grootste miskoop van m'n leven.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 11:40   #57
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

De trots van het toenmalige oostblok.



Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 11:53   #58
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ook Italiaans dus, ....

Van zodra iets waterdicht moet zijn of er electronica bij komt kijken, loop er in een grote boog om heen.
Precies of de Franse auto's hadden daar gene last van zeker ...

De renault 11 die destijds in vilvoorde werd gebouwd was ook zo'n probleemstarter ....

Een nevelachtige nacht of een hogere luchtvochtigheid was al meer dan voldoende...

Iedere morgen moesten wij na de nachtshift er ene van een collega ingang duwen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 12:28   #59
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Precies of de Franse auto's hadden daar gene last van zeker ...

De renault 11 die destijds in vilvoorde werd gebouwd was ook zo'n probleemstarter ....

Een nevelachtige nacht of een hogere luchtvochtigheid was al meer dan voldoende...

Iedere morgen moesten wij na de nachtshift er ene van een collega ingang duwen....
In Frankrijk waren er verschillende fabrikanten van DELCO's.

Ducellier en nog een andere.

Die Ducellier was øke, de andere niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2022, 12:35   #60
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 22.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
eerste Ritmo begon te roesten , een tweede Ritmo kocht ik nieuw en in de achterbalk zat een roestgat van 2 cm
Wij hebben ooit een Ritmo tweedehands gekocht voor 60000 Bfr. Wij hebben daar 3 jaar mee gereden en nooit kosten aan gehad.
Daarna hebben we die doorverkocht aan een kennis voor 50000 Bfr en die heeft daar nog 5 jaar mee gereden.

Niks van roest!
Dat 'bakske' was mijn favoriete auto
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be