![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grootwarenhuizen gebruiken synthetische broodverbeteraars – vaak voor een malsere kruim, een krokantere korst of een langere houdbaarheid. Bakkers gebruiken eerder natuurlijke broodverbeteraars zoals gist, vetstof en suiker. En uiteraard gebruiken ze goedkoper brood ook als lokkertje om mensen binnen te lokken. En tegelijk een buurtwinkel concurrent de nek om te wringen. Synthetic broodverbeteraars E471/Mono- en diglyceriden van vetzuren (Synthetische vetten, verkregen uit glycerol en natuurlijke vetzuren. De vetzuren kunnen van dierlijke of plantaardige oorsprong zijn E472e/Datem (Esters van synthetische vetten, geproduceerd uit glycerol, natuurlijke vetzuren en een ander organisch zuur E482/Calciumstearoyllactaat (Geproduceerd uit melkzuur en stearinezuur, E300/Ascorbinezuur/Vitamine C E920/L-Cysteïne ( glycerol of glycerine wordt ook in veel huidproducten zoals shampoo gestoken.) Allez smakelijk met jullie artificieel kunstmatig brood.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 18 mei 2022 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() E300 is gewoon citroensap. Een antioxydant.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Het is ofwel 60.000 euro voor een Mercedes of 60.000 euro voor de belastingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Restaurants garages winkels allerhande het is allemaal hetzelfde. Sjiek en luxueus en dat betaalt men. In het verre buitenland drink en eet ik niet zelden aan een plastieken tafeltje en dito stoel. Dat heeft ook zijn charme en is 4X goedkoper als in zo'n patisserie paleis. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 mei 2022 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is 60000 voor de auto. 30000 om af te trekken over 5 jaar. Of 6000 per jaar. Na 5 jaar verkoopt hij hem voor 15000 en mag dat terug optellen bij zijn inkomsten die dan 50% van zijn jaarinkomen terug pakt + 21% btw want het is een btw wagen en geen particulier wagen. Dus veel onkosten heeft hij niet gemaakt. En zo komt het oa dat ze er de brui aan geven.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kunnen die dat niet doen met een camionetteke zoals de bakkers voorheen ? ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 mei 2022 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook veel meer werkmateriaal en niemand staat te wachten op iemand met een camionette. Zeker de vrouwen niet.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neenee.
Citroensap is geen E300. hoewel alle E-nummers zijn goedgekeurd door de overheid, betekent dit niet per se dat ze gezond zijn. Vanaf 2 gram per dag kan je al misselijk worden en diarree krijgen.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, er is de concurrentie. In de supermarkt Spar kan ik elke dag verse pistolets kopen die 10 cent goedkoper zijn dan bij de bakker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een airfryer is tegelijk een goed hete lucht oventje.
Frikandon bakt er geweldig goed in. Krokant rondom en mals van binnen. Je kunt er van alles in bakken feitelijk.
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een goede bakker verkoopt nog steeds heel goed. En met verschil dat mensen vroeger iedere dag 1 brood kochten en nu 10 tegelijk. Ze steken het in vriezer, halen savonds 1 uit en tegen de ochtend heb je vers brood en moet je niet naar de bakker.
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
't Lijkt allemaal vers omdat ze die in de winkel afbakken. Maar dat is enkel om met de gebakken broodgeur 't koopgedrag van de klant te beïnvloeden. Ruim 20j geleden gewerkt in 't 'broodfabriek' dat levert aan carrefour/spar/rusthuizen/... nagenoeg alle koffiekoeken waren toen al diepvries.. ondertussen flink geëvolueerd natuurlijk. En op zich is daar niets mis mee, er zijn best wel lekkere diepvriesbaksels, maar het verschil met een vers brood of een verse luchtige pistolet blijft en dat is de waarde van een goede warme bakker. Helaas uitstervend. De massa geeft immers niet om kwaliteit. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 19 mei 2022 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U heeft gelijk, vers afgebakken diepvries. Met een aangepaste prijs natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er zeker van: een koffiekoek zal binnen een drie-tal jaar 2€ kosten.
#readmylips |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |