![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie anders wel geen verband tussen respect voor de homo/lesbo-medemens en religieuze waanzin.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus geen hoofdoek. Vlaggen gaan uithangen voor LGBTQ, euthanasie, abortus (allemaal zaken waar ik mee sympathiseer) en andere levensbeschouwelijke meningen is niet de taak van een school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de school in kwestie is een katholieke school, en per definitie dus zeker niet neutraal, maar als een jezuïetencollege een lans breekt voor homo's en lesbiennes, kan ik dat alleen maar toejuichen, zelfs al ben ik misschien de grootste ketter van West-Europa. En als bepaalde islamieten daar niet tegen kunnen, verwijs ik hen graag naar één vd vele zandbaklanden waar ze terecht kunnen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 19 mei 2022 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=264904 2. Zoals ik al zei: ik sta levensbeschouwelijk positief tegenover LGBTQ, abortus, euthanasie en zo, maar het is niet de taak van een school om levensbeschouwelijke meningen te promoten. Een school dient strikt neutraal te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Denk misschien voor één keer eens na, alvorens dat soort dwaze vergelijkingen te maken.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk misschien voor één keer eens na, alvorens dat soort dwaze vergelijkingen te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, nu begrijp ik je. Ge wilt (zoals gewoonlijk) specifiek de islamieten niet voor het hoofd stoten en hen tegemoet komen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 mei 2022 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220519_96874875 Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 mei 2022 om 10:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de scholen mochten zich ook niet bezighouden met kinderen vaccineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs zonder regenboogvlaggen worden holebi-koppels regelmatig in mekaar geslagen in Brusselse islam-wijken.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 mei 2022 om 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En dat moslims vijandig staan tegenover homo's zou je ook niet zeggen als je ziet hoe moslimmannen elkaar begroeten door omhelzingen en kussen, waar menige homo jaloers op kan zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou kunnen zeggen dat radicale islam en extreem rechts (allebei zeer conservatief ingesteld) hier aan één zeel trekken. Zie ok deze draad. Vlaams Belang en Islam fundamentalisten : samen één strijd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 20 mei 2022 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De jezuïeten zijn geen verdoken homo's meer. Ze zijn komen publiek uit de kast:
In een audiofragment van een interview met VRT zegt de directeur dat holebifobie pedagogisch aangepakt moet worden. “Daarin heeft hij gelijk, maar misinformatie moet structureel aangepakt worden, niet alleen op 17 mei. Er zijn holebileerkrachten en holebileerlingen op onze school, voor hen was het voorval van gisteren geen wake-upcall.” Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 mei 2022 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nog wachten op de reactie van de raad van de ouders en voogden. Wat er mijn niet in kan dat is dat een schoolreglement toelaat een strijdvlag uit te hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik deel daar 100% jouw mening met toevoeging van verbod op propaganda voor verenigingen voor goede of maatschappelijke doelen. Geen steun aan Oxfam, kankerorganisaties, Rode Kruis, etc. Als een school promotie maakt voor 1 vzw kunnen ze dat enkel door alle 60.000 vzw's te duiden die Vlaanderen arm is.
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 mei 2022 om 13:24. |
![]() |
![]() |