Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2022, 12:59   #61
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Lees misschien nog eens wat ik schreef.
Ja kijk, Israel gaat dat toch niet publiekelijk zeggen als er ook maar enig misverstand over mogelijk was, want ja, als Rusland dan achteraf ONTKENT dat er een verontschuldiging was, dan afronteer je Israel gewoon nog méér. Dat leek me zo evident dat ik enkel kon concluderen dat je zelf ook lijkt te denken dat Rusland in deze liegt (over de excuses dus). Niet dus?...



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er zijn ook beschuldigingen dat Israël Azov helpt. Die vriendschap was zowiezo al bekoeld.
Toch vreemd hoe dat werkt he:
Azov = nazi
nazi = anti-jood
Israel = Jood

En toch, Israel steunt Azov. Bizar toch
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 10 mei 2022 om 13:00.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 08:48   #62
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard Nebenzya voor de VN Veiligheidsraad.

De Russische vertegenwoordiger voor de VN legt Russisch perspectief uit in 15 minuten. En stelt retorische vragen aan de voorzitter.

https://m.youtube.com/watch?v=wLv7U7t0-7U
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 08:59   #63
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De Russische vertegenwoordiger voor de VN legt Russisch perspectief uit in 15 minuten. En stelt retorische vragen aan de voorzitter.

https://m.youtube.com/watch?v=wLv7U7t0-7U
Bovenstaande repliek van Voltian was te moeilijk? Alle begrip, Bach.
Retorische vragen zijn een simpeler ding, niet?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 10:47   #64
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bovenstaande repliek van Voltian was te moeilijk? Alle begrip, Bach.
Retorische vragen zijn een simpeler ding, niet?
Te simplistisch vond ik.

Het is als zeggen dat Al Qaeda en de VS antipolen zijn wegens 9/11 en het dus onmogelijk is dat de VS al Qaeda zou financieren.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 13:51   #65
Vanguard
Provinciaal Statenlid
 
Vanguard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juni 2014
Locatie: in de bunker
Berichten: 791
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De Russische vertegenwoordiger voor de VN legt Russisch perspectief uit in 15 minuten. En stelt retorische vragen aan de voorzitter.

https://m.youtube.com/watch?v=wLv7U7t0-7U
Duidelijk, to the point, kort en bondig.

Ben het helemaal eens met hem.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 14:02   #66
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Iets anders hadden wij hier heus niet verwacht hoor...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 15:56   #67
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De Russische vertegenwoordiger voor de VN legt Russisch perspectief uit in 15 minuten. En stelt retorische vragen aan de voorzitter.

https://m.youtube.com/watch?v=wLv7U7t0-7U
Hij vertelt wel zinnige zaken, we hebben Rusland al decennia genegeerd en vernederd. Tegelijk voeren we oorlog tegen een massa onafhankelijke landen en creëren en bewapenen we zelf de groepen die we nadien als terroristen bestempelen om daar dan ook een oorlog tegen te voeren.

Hij heeft gewoon volledig gelijk, gaan ze luisteren? Ik vrees ervoor.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 15:58   #68
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Duidelijk, to the point, kort en bondig.

Ben het helemaal eens met hem.
Goed voor u en voor hem dan. Aangezien ik absoluut geen interesse heb voor Russische standpunten, vooral na hun moordende en verkrachtende exploten in een buurland heb ik natuurlijk die YT niet geopend.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 16:39   #69
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Geen interesse voor het duizendste fabricaat uit dat leugenpaleis

De Finnen en de Zweden hebben in ieder geval ook genoeg gezien en gehoord

Laatst gewijzigd door edwinp : 14 mei 2022 om 16:40.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2022, 17:31   #70
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.826
Standaard Oorlog aan de top

De "Silovarchs"(een combinatie van oligarchen en krachtspelers uit de omgeving van de President)zijn
zich ongetwijfeld wat aan het distancieren van Mr Putin en aan het "positioneren"...Er zal moeten BLAAM gelegd worden.

https://www.youtube.com/watch?v=2KQTQiag2ow


Luidens deze speculatieve analyse (toegegeven,speculatief) zou er al een serieus haar in de boter zitten
tussen de strijdkrachten en de inlichtingendiensten.
De strijdkrachten zouden WOEST zijn op de inlichtingendiensten omdat zij voelen dat, dankzij hun mis-inschattingen en geknoei de President misgeinformeerd
is,en de strijdkrachten nu niet in een "speciale militaire operatie" maar in een echte volle schaal oorlog met Oekraine gesukkeld zijn.Iets wat ze NIET
voorbereid hadden.Er is een GROOT verschil tussen het voorbereiden van een snelle bezetting in een land dat meestal verondersteld werd niet veel weerstand te zullen
bieden en een bevolking die (luidens de inlichtingendiensten) meestal sympathiek zou staan tegen de zaak,(een soort Krim+)en wat ze al meegemaakt hebben totnogtoe...
Bovendien beschouwen hoge militairen de steeds massalere wapenleveringen,met hun immer groeiend effect,vanuit NATOlanden als een regelrechte
oorlogsdaad wat zware maatregelen vereist.
Als de President geen volle mobilisatie afkondigt KAN het Russische leger geen "zware maatregelen" nemen.
Maar misschien ziet de Russische President DAT wel heel juist in,zijn generaals Pats,Boem en Knal zijn knoeiers,laat ze nu maar de operatie in
Oekraine enigszins afwerken in plaats van de ramp nog breder te maken met nog meer oorlogen elders...
Hijzelf is ondertussen al een tijdje bezig met een echte opkuis (waarschijnlijk al met doden)in de militaire top,de inlichtingendiensten en de silovarchen.
Of nog,de oorlog IS al bezig in Rusland zelf.
EN zo zou (let wel ZOU) ook de President zelf in het vizier kunnen komen van bepaalde "krachtspelers",bijvoorbeeld uit de
strijdkrachten,want hij neemt volgens hen NIET de juiste beslissingen nu het,in hun ogen,gewoonweg oorlog met de NATO is...
En de Russische Inlichtingendiensten-departementen zijn ongetwijfeld ook hun onderling oorlogje aan het uitvechten,want zoals gezegd,met of zonder
Putin zal de blaam ergens gelegd worden....

Ach...eenheid van taak en bevel....een illustere droom bij de Russen.
Enkel de defensieminister blijft blijkbaar enigszins uit beeld.Hij wordt evenzeer als een slachtoffer beschouwd van ,om te beginnen,het broddelwerk van de
inlichtingendiensten en was altijd een "vriend" van het leger die (los van corruptiebeschuldigingen) wel instrumenteel was in de moderniseringen die er zijn.

Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2022 om 17:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 10:04   #71
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Te simplistisch vond ik.

Het is als zeggen dat Al Qaeda en de VS antipolen zijn wegens 9/11 en het dus onmogelijk is dat de VS al Qaeda zou financieren.


Bach, wat zit ge toch uw waardevolle tijd te verdoen op dit inferieur forum. Met uw intellect, inschattingsvermogen en mate van geïnformeerdheid, zijn jouw inzichten hier toch parels voor de zwijnen?

Misschien een account aanmaken en deel je inzichten op Metaculus (https://www.metaculus.com/questions/), je gaat in geen tijd bij de top 5% zitten.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains

Laatst gewijzigd door Voltian : 15 mei 2022 om 10:04.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 10:13   #72
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht


Bach, wat zit ge toch uw waardevolle tijd te verdoen op dit inferieur forum. Met uw intellect, inschattingsvermogen en mate van geïnformeerdheid, zijn jouw inzichten hier toch parels voor de zwijnen?

Misschien een account aanmaken en deel je inzichten op Metaculus (https://www.metaculus.com/questions/), je gaat in geen tijd bij de top 5% zitten.
Reageren op 'op de man spelen' berichten is ook tijdverlies.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 mei 2022 om 10:15.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 10:56   #73
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Reageren op 'op de man spelen' berichten is ook tijdverlies.
drukken op die driehoek ! denk maar dat het de knop is voor een nucleaire oorlog..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 11:08   #74
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Reageren op 'op de man spelen' berichten is ook tijdverlies.
't is waar. Ik word getriggerd door uw hautaine attitude. Een persoonlijk falen, ik geef het toe. Ik zou erboven moeten staan.

Ben ook maar ne mens he...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2022, 12:04   #75
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
't is waar. Ik word getriggerd door uw hautaine attitude. Een persoonlijk falen, ik geef het toe. Ik zou erboven moeten staan.

Ben ook maar ne mens he...
ach onderontwikkelde hersentjes van jeugdige overmoed bij de antivaxxers,komt wel goed ooit.
ik concentreer me op de amadezen en onze 'proud boys' hier

Citaat:
Donald Trump is like the Kremlin’s favored candidates, only more so. He celebrated the United Kingdom’s exit from the EU. He denounces NATO with feeling. He is also a great admirer of Vladimir Putin. Trump’s devotion to the Russian president has been portrayed as buffoonish enthusiasm for a fellow macho strongman. But Trump’s statements of praise amount to something closer to slavish devotion. In 2007, he praised Putin for “rebuilding Russia.” A year later he added, “He does his work well. Much better than our Bush.” When Putin ripped American exceptionalism in a New York Times op-ed in 2013, Trump called it “a masterpiece.” Despite ample evidence, Trump denies that Putin has assassinated his opponents, “In all fairness to Putin, you’re saying he killed people. I haven’t seen that.” In the event that such killings have transpired, they can be forgiven: “At least he’s a leader.” And not just any old head of state: “I will tell you that, in terms of leadership, he’s getting an A.”
WHITE POWER !!
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 21:26   #76
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

naar verluidt zou Maria Zakharova aldus gereageerd hebben op een vraag uit het publiek hoe inwoners moeten reageren als vrienden/familie in buitenland hen zeggen dat ze in Orwell's 1984 leven:

For many year we though Orwell had been describing totalitarianism. That’s one of the world’s fakes. Orwell was writing about the end o liberalism. He wrote about how liberalism would drive humanity into a dead end; He wasn’t writing about the USSR, he was writing about the society in which he was living, about the collapse of the idea of liberalism. But the notion has been imposed on you that he was writing about you. So tell them that he wasn’t writing about us, but about them. Tell them, “it’s you abroad who are living in a fantasy world, where people can get cancelled”


Ik weet niet of dat telt als "Russische leiders in hun eigen woorden", maar 't is alvast een reactie die kan tellen.

Benieuwd of de meer "kritische" forumcollega's dezelfde interpretatie van Orwell's 1984 erop na houden als Maria...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 21:37   #77
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja kijk, Israel gaat dat toch niet publiekelijk zeggen als er ook maar enig misverstand over mogelijk was, want ja, als Rusland dan achteraf ONTKENT dat er een verontschuldiging was, dan afronteer je Israel gewoon nog méér. Dat leek me zo evident dat ik enkel kon concluderen dat je zelf ook lijkt te denken dat Rusland in deze liegt (over de excuses dus). Niet dus?...

Toch vreemd hoe dat werkt he:
Azov = nazi
nazi = anti-jood
Israel = Jood

En toch, Israel steunt Azov. Bizar toch
Israël steunt ook IS en islamitische rebellen in Syrië, tja.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 21:40   #78
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
naar verluidt zou Maria Zakharova aldus gereageerd hebben op een vraag uit het publiek hoe inwoners moeten reageren als vrienden/familie in buitenland hen zeggen dat ze in Orwell's 1984 leven:

For many year we though Orwell had been describing totalitarianism. That’s one of the world’s fakes. Orwell was writing about the end o liberalism. He wrote about how liberalism would drive humanity into a dead end; He wasn’t writing about the USSR, he was writing about the society in which he was living, about the collapse of the idea of liberalism. But the notion has been imposed on you that he was writing about you. So tell them that he wasn’t writing about us, but about them. Tell them, “it’s you abroad who are living in a fantasy world, where people can get cancelled”


Ik weet niet of dat telt als "Russische leiders in hun eigen woorden", maar 't is alvast een reactie die kan tellen.

Benieuwd of de meer "kritische" forumcollega's dezelfde interpretatie van Orwell's 1984 erop na houden als Maria...
Maar, totalitarisme IS toch het einde van vrijheid?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 21:57   #79
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Israël steunt ook IS en islamitische rebellen in Syrië, tja.
Geef daar eens een bron van mijn beste...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2022, 22:09   #80
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Maar, totalitarisme IS toch het einde van vrijheid?
Ja, probeer het niet te begrijpen, Erw...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be