![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons mag je tenminste er voor uitkomen dat je meent het beter te weten dan de voorzitter ... (wat niet het geval is, nota bene, in mijn geval. Ik ben ook tegen een kamikaze-beleid voor onze fijne centrum-rechtse flamingante partij, die zo de verantwoordelijkheid benadrukt ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik weet dat het warm weer geweest is, maar toch...
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
Misschien komt het daarom Vivaldi ook beter uit om vervroegde verkiezingen te hebben, zodat er niet eerst een Vlaamse regering mét VB gevormd wordt, waarna de Franstaligen de hakken in het zand zouden zetten en er (bijna) geen federale regering meer mogelijk zou zijn?
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog 650 stemmen en Forza Ninove heeft de absolute meerderheid.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 mei 2022 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vijf jaar langer werken, tot zeventig? Zeg het maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat eigenlijk Henri?
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor jou kan N-VA niets, maar dan ook niets meer goed doen hé ?
Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 mei 2022 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moest dus een meerderheid zijn die ermee akkoord was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Zijn sossen zeiden al in 2011, en ik ben er zeker van, ook al daarvoor, dat we tot 67 of zelfs langer zouden moeten werken. Waarschijnlijk daarom dat Caroline Gennez indertijd Frank Vandenbroucke aan de kant schoof, die ongemakkelijke waarheid mochten niet teveel SP.a kiezers horen. Nu is er een regering met Vooruit, en die zwijgen over de pensioenleeftijd, want zij weten heel goed dat die op 67 moet blijven.
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvan akte. Wie ben ik om die mensen dat plezier niet te doen?
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat dan alleen daar plaats vindt, dan bij jij er bij, anders weet je dat niet. Wat is het dus Henri, ben je lucht aan het blazen of ben je bij de VB vergaderingen achter gesloten deuren aanwezig?
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Nu blijken die sossen een van de grote winnaars. Dus de mensen willen duidelijk meer sociale aspecten naar voor laten komen. En niet vergeten het sociale luik van het VB programma is eerder (extreem en populistisch) links. Het is duidelijk dat het sociale zeer veel meer gaat doorwegen in het stemgedrag van de mensen. Als verkiezingsthema's zullen koopkracht en betaalbaarheid van de energierekening zwaar doorwegen. De asociale rechtse Vlaamse lijkt dan ook zeer zwaar te gaan worden afgestraft. In de HBvL peiling minus 13%
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.php?p=9964290&postcount=156
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge het mij vraagt is een tweepartijenstelsel, met andere woorden een regering van slechts één partij, een stuk gezonder dan een regering die een mengeling is van zeven partijen, met zeven verschillende standpunten over alles en nog wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb geantwoord als u wilt weten waarom de sossen niet onmiddellijk de pensioenleeftijd terug naar 65 brengen, dat u dat aan de sossen zelf moet vragen. Ik ben geen spreekbuis van de sossen. Ik ben zelf geen deel van het electoraat van de sossen. Ik stem al 20 jaar niet meer. Ik geef nu wel toe dat ik meer sympathie heb voor linkse partijen dan voor bekrompen spruitjesluchtverspreiders van rechts. En voor het pensioenleeftijd-standpunt heb ik meer sympathie voor de PVDA dan voor de sossen. MAAR Ik zal NOOIT PVDA stemmen mocht ik ooit nog zo seniel worden dat ik terug zou gaan stemmen.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 mei 2022 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |