Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2022, 12:20   #41
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als de premisse fout is, kan er geen juiste conclusie uit voortkomen.

Je refereert naar Servië, dat onder Milosevic probeerde andere ex jougoslavische regio's te verknechten (Kosovo, en Vojvodina) en later zelfs probeerde macht te verwerven in Montenegro. Later is hij het nog bruiner gaan bakken en viel hij Bosnië-Herzegovina binnen, wat resulteerde in de genocide van Srebrenica.

De Nato is tussengekomen, o.a. met bombardementen. Ik hoop dat je het verschil tussen EU en Nato kent...

-In ex yougoslavië gaf de VN mandaat aan de Nato om tussen te komen na een invasie van buurlanden door Servië.
-in Ukraine leveren de meeste westerse landen uit de VN militaire steun, zonder mandaat van de VN en zonder tussenkomst van de Nato, tegen een invasie door buurland rusland.
Is Saoudi Arabië momenteel Jemen niet aan het plat bombarderen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 12:37   #42
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ach, en Vlaanderen zou dan vol met nazies rondlopen volgens links zonder dat we gewapende milities hebben.
Ik weet niet vanwaar je dat haalt, maar wreed relevant is het niet.

Citaat:
Het zijn geen brave mannekes daar in de Oekraïne, de tanden van de Oekraïense propaganda bijten diep.
Dus de Oekraieners die hun land en hun volk verdedigen omdat ze WETEN wat de Russen uitrichten met de Oekraiense burgers (Kijk naar de massamoorden, massaverkrachtingen en het all round smerig gedrag van de Orcs in Oekraiene) zijn geen brave mannekes?

Toch vreemd dat je dat niet zegt van de Russen die nochthans de ENIGE verantwoordelijken zijn voor alle dood en geweld dat in Oekraiene plaatsvind.

Blijkbaar is zelfverdediging "Stout" in jouw optiek.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 12:49   #43
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
SA en Jemen hebben geen bal te maken met de invasie van Oekraine door rusland, niks te maken met ex-yougoslavie, de EU, de Nato.
Van de VN zijn ze lid.

Dus je reactie is maar voor 99% off topic.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 13:45   #44
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SA en Jemen hebben geen bal te maken met de invasie van Oekraine door rusland, niks te maken met ex-yougoslavie, de EU, de Nato.
Van de VN zijn ze lid.

zucht, t'is te moeilijk voor nen panda.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 13:49   #45
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Saoudi-Arabië bombardeert op verzoek van de regering van Jemen. Althans toch de regering die wij erkennen als zijnde de rechtmatige regering.

Toch een totaal andere situatie.

Als je de vergelijking wil maken tussen Oekraïne en de situatie en Jemen, dan zou het een situatie moeten zijn waarbij wij de Oekraïnse regering steunen bij het vechten tegen de Donetsk en Luhansk 'Volksrepublieken'.

In dat geval zouden wij de officieel erkende Oekraïnse regering helpen bij een intern conflict (net zoals het geval SA doet in Jemen).

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 mei 2022 om 13:51.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 14:59   #46
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de VN zijn ze lid.

Oekraine heeft minder met België te maken dan Syrie of Libie, wat zitten we hier dan te lullen?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 15:08   #47
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oekraine heeft minder met België te maken dan Syrie of Libie, wat zitten we hier dan te lullen?
Ik weet niet of je ooit al een kaart heb gezien, maar Oekraiene is een europees land waar je vanuit Brussel in 18u tijd met de auto heenrijdt en waarvan nu al 4 miljoen vluchtelingen naar het Westen gevlucht zijn dankzij de illegale en moordzuchtige invasie van je vrienden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 25 mei 2022 om 15:09.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 15:23   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik weet niet of je ooit al een kaart heb gezien, maar Oekraiene is een europees land waar je vanuit Brussel in 18u tijd met de auto heenrijdt en waarvan nu al 4 miljoen vluchtelingen naar het Westen gevlucht zijn dankzij de illegale en moordzuchtige invasie van je vrienden.
En Libie hebben we zelf mee helpen bombarderen tot het stenen tijdperk, dat maakt ons toch wel betrokken. Syrie is 40 uur met de auto maar we hebben daar ook gebombardeerd. We zijn nog niet eens aan het bombarderen in Oekraine.
Oud 25 mei 2022, 15:48   #49
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Libie hebben we zelf mee helpen bombarderen tot het stenen tijdperk, dat maakt ons toch wel betrokken. Syrie is 40 uur met de auto maar we hebben daar ook gebombardeerd. We zijn nog niet eens aan het bombarderen in Oekraine.
Ruw gezegd is Libië een land waar we geen affiniteiten met hebben in tegenstelling tot Oekraïne. Dit soort vergelijkingen excuseert de brutale inval van Rusland in Oekraïne niet. Zo kan men elke discussie op blazen door moedwillig de focus te verleggen op zaken die er niets met te maken hebben.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 25 mei 2022 om 15:51.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 15:57   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ruw gezegd is Lybië een land waar we geen affiniteiten met hebben in tegenstelling tot Oekraïne. Dit soort vergelijkingen excuseert de brutale inval van Rusland in Oekraïne niet. Zo kan men elke discussie op blazen door moedwillig de focus te verleggen op zaken die er niets met te maken hebben.
Ik begrijp niet waar het verschil 'm zit, het ene land mag opgesplits worden, het andere niet. Het ene bombarderen we zelf, bij een ander zijn we verontwaardigd. De VS valt meerdere landen binnen en krijgt schouderklopjes, maar Rusland is dan opeens de baarlijke duivel.

Sorry, daar doe ik niet aan mee. Zoals ze hier nu bezig zijn is er enkel haat, niet de wil om de oorlog te stoppen en ze hebben niet het beste voor met de bevolking.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 25 mei 2022 om 15:58.
Oud 25 mei 2022, 16:04   #51
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ruw gezegd is Libië een land waar we geen affiniteiten met hebben in tegenstelling tot Oekraïne. Dit soort vergelijkingen excuseert de brutale inval van Rusland in Oekraïne niet. Zo kan men elke discussie op blazen door moedwillig de focus te verleggen op zaken die er niets met te maken hebben.
Ah, Libiërs zijn minder waard dan Oekraïners want met Libiërs hebben we niks te maken. We hebben er geen "affiniteit" mee.

Libiërs zijn MENSEN. Is dat affiniteit genoeg?
Oud 25 mei 2022, 16:06   #52
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat bedoel je? Is er ergens een "schutkring?" Mogen we landen bombarderen waar we niet met den auto geraken?
Nieuw-Zeeland? Jersey? Alle "niet-europese landen waar we niet met den auto geraken?"
Of alleen diegenen die we niet in een etmaal kunnen bereiken?
Oud 25 mei 2022, 16:15   #53
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
IS doelen in het oosten en het noorden, uw pennevrienden hebben honderdduizenden burgers opgeblazen en miljoenen op de vlucht gejaagd
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 16:18   #54
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ah, Libiërs zijn minder waard dan Oekraïners want met Libiërs hebben we niks te maken. We hebben er geen "affiniteit" mee.

Libiërs zijn MENSEN. Is dat affiniteit genoeg?
Citaat:
n augustus 2011 keerden de kansen toen rebellen, geholpen door luchtbombardementen door NAVO-vliegtuigen, steeds verder naar Tripoli oprukten en de stad ten slotte binnentrokken. De reden, dat de NAVO ingreep, was dat het regeringsleger van Qadhafi dreigde Benghazi in te nemen en daar de burgers te vermoorden
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 16:33   #55
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat verhaaltje van doodbraaf Oekraïne en stoute Rusland ben ik nooit in meegegaan.

Er zal nog wel veel veel meer aan de oppervlakte komen. Zoals altijd politieke spelletjes.

https://www.demorgen.be/nieuws/geche...elen~b50c84cf/
Het is idd best kritisch te blijven.

We weten trouwens automatisch wie hier pro-Russisch is. Gewoon even in het coronaforum kijken wie er tegen de maatregelen en vaccinaties was.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 16:36   #56
gunter5148

Standaard

Over de dode irakese kinderen zwijgen we dan maar.

Hier, de leugenachtige C Powell, toen hij verkondigde dat S Hussein WMD's had, en dat het land daardoor mocht platgebombardeerd worden.
Ze konden er immers niet men den auto geraken. dan mag dat.

Naam: wmd powell.jpg
Bekeken: 49
Grootte: 6,9 KB

of nog;

Dixit M. ALbright;

"We have heard that half a million [Iraqi] children have died. I mean, that is more children than died in Hiroshima," Stahl said. "And, you know, is the price worth it?"

"I think that is a very hard choice," Albright answered, "but the price, we think, the price is worth it."

https://www.newsweek.com/watch-madel...rfaces-1691193

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 25 mei 2022 om 16:37.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 16:40   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Gewoon link openen in Firefox met extensie NOSCRIPT
werkt niet
Oud 25 mei 2022, 16:40   #58
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

We weten trouwens automatisch wie hier pro-Russisch is. Gewoon even in het coronaforum kijken wie er tegen de maatregelen en vaccinaties was.
Leg uit;

hoe maak je de logische verbinding tussen het recht op lichamelijke integriteit en pro-russisch zijn?

Immers, ik ben voor het eerste, en tegen oorlog. Maar ik ben géén hypocriete jan-mijn-kloten die wél voor de ene oorlog is, maar de andere afkeurt.
Ik zou dan nu mogen stellen dat deze laatste hypocriete klootzakken ook vax-forceurs zijn.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 25 mei 2022 om 16:41.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2022, 16:49   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht

De overlap tussen corona Wappies, omvolkings-fanatici van het Blokkers type, Putin knuffelaars en 9/11 of NWO conspirationisten is inderdaad vrij extreem. Blijkbaar trekken die verknipte verhalen een vast publiek aan.
Oud 25 mei 2022, 16:50   #60
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
IS doelen in het oosten en het noorden, uw pennevrienden hebben honderdduizenden burgers opgeblazen en miljoenen op de vlucht gejaagd
ISIS bestaat maar door de invasie van de VS, het zijn niet mijn vriendjes
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be