![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Di Rupo had er een hele zak vol, herinner u hoe hij beweerde gehoorproblemen te hebben, en dus nooit goed Nederlands te zullen kunnen spreken. Bouchez schuift de schuld in de schoenen van het onderwijs, en zo hebben ze allemaal hun leugentjes klaar staan.
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat als "het" gebeurt", het heel rap zal gebeuren.
Daarna wel met ruime overgangsperiodes enz. enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij 100% strijdig met het forum reglement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom eens allemaal van jullie hoog verheven gestoelte af zeg!
![]() Waarschijnlijk niemand in dit draadje spreekt,schrijft en leest goed Frans,ondanks "sedert het 5de leerjaar" aangeleerd. We trekken ons plan,zoals ook Meneer Di Rupo deed met de Nederlandse taal,dat sierde hem,hij DURFDE tenminste... Dat ondertussen Mr Bouchez,zoveel jonger,en een Master in de Rechten die tot in zijn twintigjes naar school geweest is zelfs niet DURFT zich in gelijk welke Germaanse taal (een niet onbelangrijk gegeven in de EU) uit te drukken zegt eigenlijk meer over hem persoonlijk dan over het schoolsysteem... Over dat schoolsysteem is misschien een en ander te zeggen,maar het diende niet speciaal voor Mr Bouchez hé ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 mei 2022 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Denk je dat de Walen nu voor hem gaan stemmen, integendeel, volgende keer krijgt Bouchez geen stemmen meer. Zijn ideeën zullen bijdragen tot een verdere federalisering van het land, alleen het Brussels gewest zal nog tweetalig moeten zijn als je graag een bestuursfunctie opneemt, op termijn zal Brussel dan ook geleid worden door tweetalige Vlamingen zoals Hedebouw; tot ongenoegen van de Walen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Minister-President
|
![]() Het franstalig onderwijs is het slechtste van Europa, dat van Albanië is nog beter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Bouchez blundert weer:
- eerst een gesprek met Van Grieken : Walen boos - dan Nederlands op school verplichten : Walen nog bozer |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deze was van Cevora. Citaat:
Citaat:
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 25 mei 2022 om 20:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet niet veel van politici hebben maar Bouchez ligt me wel. Recht voor de raap en geen omwegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou nooit op een Franstalige stemmen die met een dergelijk gemak weigert onze taal te leren.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg duizend jaar, het rijk zal duizend jaar bestaan!
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Buiten de Fransman, le petit Belge en wat negers in centraal Afrika is het afgelopen met de heerschappij van het Frans.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Psychologisch gesproken is het gemakkelijk verklaard. Je kan mensen niet verplichten van interesse te hebben in een taal die ze niet willen leren en waar ze onbewust walging voor voelen. Maak van het Frans een keuze vak en de mensen die geïnteresseerd zijn zullen wel degelijk Frans leren.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tijden van 't Vloms zijn nu aangebroken... om te proberen.
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat verbaasd me niet, Bouchez is een blaaskaak.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins, je moet mijn vorige post eens lezen over het verplicht Frans leren. In uw geval mag je de talen Frans en Nederlands uitwisselen in mijn post.
![]() |
![]() |