Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2022, 13:49   #1041
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik vecht niet in Oekraïne, ik steun Zelensky en het Oekraïense leger vanuit België.
20 jaar geleden was dat misschien anders geweest.
Het was een mop he

Trouwens, Zelinsky, zit die niet in Hollywood in 't echt ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2022 om 13:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 13:50   #1042
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het was een mop he

Trouwens, Zelinsky, zit die niet in Hollywood in 't echt ?
Natuurlijk niet, Zelensky bestaat niet eens, dat is allemaal Special Effects en CGI toch?
Net zoals Vladimir ook niet echt bestaat.

Allemaal show op TV.

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 mei 2022 om 13:51.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 13:51   #1043
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, Zelensky bestaat niet eens, dat is allemaal Special Effects en CGI toch?
Net zoals Vladimir ook niet echt bestaat.

Allemaal show op TV.
Voila.
Oud 30 mei 2022, 13:52   #1044
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms heel weinig Soms is het synoniem.
Dan wordt het "durven sterven om te overleven."

zoals in "géén mRNA-injectie nemen"
Oud 30 mei 2022, 13:56   #1045
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Dan wordt het "durven sterven om te overleven."

zoals in "géén mRNA-injectie nemen"
Of juist wel

Het komt erop neer dat in het leven, je moet durven riskeren van te sterven (wat trouwens iets is met 100% zekerheid) om doelen te bereiken. Soms kan je wel keuzes maken, dat niet. Sommige doelen zijn meer waard dan andere, dus ga je je niet opofferen voor een klein doel en daarmee een groot doel missen want je was al dood.
Oud 30 mei 2022, 13:58   #1046
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila.
Maar de vluchtelingen bij mij thuis die bestaan wel echt, want die staan in mijn keuken en in mijn badkamer.
En door inductie is er dus een probleem, en dat labelen we als "Putin" en zijn vuile verkrachtende en moordende bende als "orcs" die die vluchtelingen naar hier jagen.

Zo werkt dat.

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 mei 2022 om 13:59.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 13:59   #1047
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de vluchtelingen bij mij thuis die bestaan wel echt, want die staan in mijn keuken en in mijn badkamer.
Ge hebt U weer laten bedotten he

Of hebt ge een paar knappe blondinekes binnengedaan die in de keuken en de badkamer doen wat ze moeten doen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2022 om 14:00.
Oud 30 mei 2022, 14:04   #1048
gunter5148

Standaard

Citaat:
Of juist wel

Het komt erop neer dat in het leven, je moet durven riskeren van te sterven (wat trouwens iets is met 100% zekerheid) om doelen te bereiken. Soms kan je wel keuzes maken, dat niet. Sommige doelen zijn meer waard dan andere, dus ga je je niet opofferen voor een klein doel en daarmee een groot doel missen want je was al dood.
Dus, wat is de "payoff" voor onze Vlad? Waarom is hij Oekraïne binnengevallen? Voordien werd hij als een half-god bekeken in het westen. Met de blote bast, op het paard gezeten, was hij 20 keer de vent die Trump was. Om maar een voorbeeld te nemen.
Iedereen wist dat Oekraïne vol met neo-nazi's zat en zit, en de Vlad kon eigenlijk niks verkeerd doen.
En dan werpt hij de teerling, en wordt door hetzelfde westen ineens aanzien als de verpersoonlijking van Beelzebub, en zijn die azov-nazi's plots koorknapen.

Dus, qui bono? Of is het weer een verhaal dat achter de schermen beide "strijdende partijen" gefinancierd worden door hetzelfde kapitaal?
Oud 30 mei 2022, 14:06   #1049
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, wat is de "payoff" voor onze Vlad? Waarom is hij Oekraïne binnengevallen? Voordien werd hij als een half-god bekeken in het westen. Met de blote bast, op het paard gezeten, was hij 20 keer de vent die Trump was. Om maar een voorbeeld te nemen.
Dat is dan ook de reden waarom het onbegrijpelijk is wat hij uitgestoken heeft, en dus oftewel kinds is geworden, oftewel totaal in een luchtbel leefde, oftewel een CIA agent is. Hij heeft ongeveer alles waar hij zelf naar streefde hiermee zwaar geschaad of kapot gemaakt.

Maar je hebt dat nog wel dat dictator zijn op den duur van U een mafkees maakt. 't zal niet de eerste zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2022 om 14:07.
Oud 30 mei 2022, 14:17   #1050
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook de reden waarom het onbegrijpelijk is wat hij uitgestoken heeft, en dus oftewel kinds is geworden, oftewel totaal in een luchtbel leefde, oftewel een CIA agent is. Hij heeft ongeveer alles waar hij zelf naar streefde hiermee zwaar geschaad of kapot gemaakt.

Maar je hebt dat nog wel dat dictator zijn op den duur van U een mafkees maakt. 't zal niet de eerste zijn.
Dat zou het zijn, CIA agent...

nu, de pivot naar het oosten, daar is Lavrov toch veel tijd en moeite aan het insteken, me dunkt, dus daar klopt toch iets niet, in bovenstaande beoordeling. En daar waren ze vooraf al danig mee bezig, ik dacht zelfs al voor 2014.
Oud 30 mei 2022, 14:23   #1051
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nu, de pivot naar het oosten, daar is Lavrov toch veel tijd en moeite aan het insteken, me dunkt, dus daar klopt toch iets niet, in bovenstaande beoordeling. En daar waren ze vooraf al danig mee bezig, ik dacht zelfs al voor 2014.
Als Putin nu nog altijd niet door heeft dat Xi met zijn dingskes aan het rammelen is he... Putin heeft last van grootheidswaanzin. Maar daar waar zijn intelligentie hem vroeger nog kon intomen, is die blijkbaar vervlogen in zijn ik-ben-bang-van-corona tijd.
Oud 30 mei 2022, 14:30   #1052
gunter5148

Standaard

Citaat:
Als Putin nu nog altijd niet door heeft dat Xi met zijn dingskes aan het rammelen is he... Putin heeft last van grootheidswaanzin. Maar daar waar zijn intelligentie hem vroeger nog kon intomen, is die blijkbaar vervlogen in zijn ik-ben-bang-van-corona tijd.
Hoe beoordeel je dat? Dat Xi met Putin zijn sjokkedijzen aan't rammelen is?
Oud 30 mei 2022, 14:37   #1053
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe beoordeel je dat? Dat Xi met Putin zijn sjokkedijzen aan't rammelen is?
Denk je nu echt niet dat na de "grote vriendschap" het een manier was van Xi om te zien of hij en stoemelings Taiwan zou kunnen insnoepen ? En dat het voor hem win-win was als de Russen hun westerse markten kwijt zijn, en China, dat industrie heeft, en grondstoffen wil, gans de Russische brol voor een appel en een ei kan inkopen ?

Kortom, oftewel ging Vladimir zonder boe of bah Oekraine inwinnen en wij zouden blijven bibberen met onze knieen, en dan was de boulevard voor Xi daar om Taiwan ook in te snoepen, want we knikten toch met onze knieen. Oftewel had Xi voorzien dat wij de Russen economisch scheef zouden bekijken en dan was Vladimir overgeleverd aan Xi zijn aanbod om al zijn grondstoffen voor een appel en een ei te kopen.

Het zou mij echt niet verwonderen dat het Xi is die Vladimir een duwtje gegeven heeft om te doen wat hij niet kon laten.

Nu heeft Xi natuurlijk zelf ook een waanzin probleem met zijne corona. En is zijn land hopelijk ook om zeep aan het helpen hierdoor. Maar da's een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2022 om 14:38.
Oud 30 mei 2022, 15:42   #1054
gunter5148

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt niet dat na de "grote vriendschap" het een manier was van Xi om te zien of hij en stoemelings Taiwan zou kunnen insnoepen ? En dat het voor hem win-win was als de Russen hun westerse markten kwijt zijn, en China, dat industrie heeft, en grondstoffen wil, gans de Russische brol voor een appel en een ei kan inkopen ?

Kortom, oftewel ging Vladimir zonder boe of bah Oekraine inwinnen en wij zouden blijven bibberen met onze knieen, en dan was de boulevard voor Xi daar om Taiwan ook in te snoepen, want we knikten toch met onze knieen. Oftewel had Xi voorzien dat wij de Russen economisch scheef zouden bekijken en dan was Vladimir overgeleverd aan Xi zijn aanbod om al zijn grondstoffen voor een appel en een ei te kopen.

Het zou mij echt niet verwonderen dat het Xi is die Vladimir een duwtje gegeven heeft om te doen wat hij niet kon laten.

Nu heeft Xi natuurlijk zelf ook een waanzin probleem met zijne corona. En is zijn land hopelijk ook om zeep aan het helpen hierdoor. Maar da's een ander verhaal.
Ik las elders daarover dat er toch tweespalt is in de partaai. Premier Li zou het zero-covid beleid niet meer zien zitten.

Maar het hangt allemaal aan mekaar, dus het is zelfs geen "ander verhaal."

Zijn wij nu hen aan't kapotmaken, of zij ons?
Oud 30 mei 2022, 17:58   #1055
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik las elders daarover dat er toch tweespalt is in de partaai. Premier Li zou het zero-covid beleid niet meer zien zitten.
Ik hoop dat ze nog lang hun zero covid beleid volhouden en daar helemaal aan ten onder gaan.
Oud 30 mei 2022, 18:05   #1056
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan natuurlijk ook zijn dat u het gewoon niet ziet. Voor meer info...Lavrov gaf blijkbaar een interview voor de Franse TV. Ik schat dat dát tenminste niet gecensureerd is. Ik las er enkel wat citaten van. DYODD
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 18:23   #1057
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Kan natuurlijk ook zijn dat u het gewoon niet ziet. Voor meer info...Lavrov gaf blijkbaar een interview voor de Franse TV.
Welja, dat toont aan hoe wereldvreemd die kwiebus is. Dat is juist gans het punt. Die beseft de realiteit totaal niet meer en dat is dan ook waarschijnlijk de waanzinnige mindset in het Kremlin.

Het zou ECHT in Frankrijk niet opkomen om Mons gaan plat te bombarderen omdat ze in Leuven "Walen buiten" hebben gedaan he.

Dat Lavrov dat niet eens weet hoe parallel de situatie eigenlijk is, en dat hij niet door heeft dat zijn "analogie" juist aantoont hoe zot ze zijn, geeft inderdaad aan, eh, hoe zot ze zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2022 om 18:25.
Oud 30 mei 2022, 18:51   #1058
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welja, dat toont aan hoe wereldvreemd die kwiebus is. Dat is juist gans het punt. Die beseft de realiteit totaal niet meer en dat is dan ook waarschijnlijk de waanzinnige mindset in het Kremlin.

Het zou ECHT in Frankrijk niet opkomen om Mons gaan plat te bombarderen omdat ze in Leuven "Walen buiten" hebben gedaan he.

Dat Lavrov dat niet eens weet hoe parallel de situatie eigenlijk is, en dat hij niet door heeft dat zijn "analogie" juist aantoont hoe zot ze zijn, geeft inderdaad aan, eh, hoe zot ze zijn.
Het gaat om de vraag wat het doel is van Rusland dacht ik. Zichzelf in de voet schieten niet. Daarvoor dien je inderdaad een 'kwibus' te zijn. Een mentale stoornis is een nogal simplistische uitleg die verdere analyse de pas af snijdt. Ik vind het zinniger pogen te begrijpen wat Rusland echt beoogt, uitgaande van hun redelijkheid. Wel niet gemakkelijk tegenwoordig met al die censuur in het westen.

Laatst gewijzigd door Bach : 30 mei 2022 om 18:52.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 19:05   #1059
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik vind het zinniger pogen te begrijpen wat Rusland echt beoogt, uitgaande van hun redelijkheid. Wel niet gemakkelijk tegenwoordig met al die censuur in het westen.

Het zal door de censuur in het Westen komen dat het Groot Strategisch Licht onbegrepen overkomt Want bij de Russen is er gene censuur he. Daar mogen ze gerust schrijven dat er een oorlog is in Oekraine. Oh, nee, wacht, daar staat 15 jaar gevang op. En er is geen probleem met sympathie tonen voor Zelensky. Ah, nee, daar staat ook gevang op. Waar zou dat nu toch voor nodig zijn, om zo een wetten uit te vaardigen terwijl het overduidelijk een goeie zaak is voor de Russen en ze als 1 man daarachter staan ?

Komaan, uw Groot Licht heeft zich danig misrekend en zit nu met zijn Vietnam of zijn Afghanistan, zoals ge wilt. En is in de wereld van gerespecteerd maffieus staatsleider waar men schrik van had, afgezakt naar bananenrepubliek dictator stijl Mobutu.
Oud 30 mei 2022, 19:40   #1060
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb,zoveel maanden later,nog altijd het ietwat ongemakkelijke gevoel dat noch Mr Lavrov (en bij deze het departement Buitenlandse Zaken),nog "economische" departementen en hoge administratie(met bvb de directrice van de Nationale Bank) op de hoogte waren van de "speciale militaire aktie" in Oekraine dan op het moment dat hij al plaatsvond.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 mei 2022 om 19:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be