Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2022, 17:41   #24821
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Op de Russische TV wordt ondertussen de oorlog verklaard aan de NATO.

https://twitter.com/francis_scarr/st...66877317689345
Straffe 'bollen' dat die madam slikt... De blik van die twee studiogasten spreekt boekdelen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 17:45   #24822
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Straffe 'bollen' dat die madam slikt... De blik van die twee studiogasten spreekt boekdelen...
Dat is het probleem een beetje he. Als ge uw volgelingen zodanig enthousiast gemaakt hebt, dat ze zelf doorbollen. Zoals Trump en de bestormers van het Capitool he Of zoals de trukken om Trump met corona in een slecht daglicht te stellen, en nadien de dolgedraaide dokters hebt die blijven doordrammen nadat de verkiezingen voorbij waren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 18:01   #24823
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De evolutie van het aandeel Oekraieners die een positieve kijk hebben op Rusland :

februari 2022 : 34%,
mei 2022 : 2%

Dat heeft Rusland dus volledig zelf voor elkaar gekregen, zonder ook maar iets van Westerse hulp.

https://www.kiis.com.ua/?lang=eng&ca...id=1112&page=1

In tijden dat gewoon al sympathie voor Rusland koesteren je de kop kan kosten is zon telefonische enquete volstrekt waardeloos.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 18:02   #24824
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het probleem een beetje he. Als ge uw volgelingen zodanig enthousiast gemaakt hebt, dat ze zelf doorbollen. Zoals Trump en de bestormers van het Capitool he Of zoals de trukken om Trump met corona in een slecht daglicht te stellen, en nadien de dolgedraaide dokters hebt die blijven doordrammen nadat de verkiezingen voorbij waren.
Of zoals het hele Maidan gedoe.
Oud 30 mei 2022, 18:08   #24825
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slijtage overal.

Oorlog in Oekraïne
Wat is er aan de hand in Oekraïne? Plots lijkt Rusland de oorlog te winnen

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220530_91663851
Oud 30 mei 2022, 18:13   #24826
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Prachtige beelden, dit is de manier hoe Orc's moeten aangepakt worden tijdens hun invasie.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220530_92311989
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 18:20   #24827
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Of zoals het hele Maidan gedoe.
In welke mate gaat die interne affaire de Russen aan ?

Moeten wij nu ook de Amerikanen gaan bombarderen omdat er een paar kwiebussen ginder hun Capitool bestormden ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2022 om 18:21.
Oud 30 mei 2022, 18:22   #24828
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In tijden dat gewoon al sympathie voor Rusland koesteren je de kop kan kosten is zon telefonische enquete volstrekt waardeloos.
Ik neem aan dat er in Rusland geen enkel probleem is om uw sympathie voor Oekraine en Zelensky te tonen ?
Oud 30 mei 2022, 18:25   #24829
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat er in Rusland geen enkel probleem is om uw sympathie voor Oekraine en Zelensky te tonen ?
Er is geen enkel probleem want het stelt zich niet.
Oud 30 mei 2022, 18:26   #24830
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke mate gaat die interne affaire de Russen aan ?
Zegt degene die de hele wereld zou nuken. Komaan Patrick. Ik zou denken dat u niet gebeten zou zijn door het suprematie virus dat dicteert te doen wat ik zeg en niet wat ik doe. Dat net u die overbodige vraag stelt...

Citaat:
Moeten wij nu ook de Amerikanen gaan bombarderen omdat er een paar kwiebussen ginder hun Capitool bestormden ?
Zitten we in de business van democratie en vrijheid te brengen misschien? Een zekere Patrick zou zeggen van niet dacht ik.

Laatst gewijzigd door Bach : 30 mei 2022 om 18:27.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 18:29   #24831
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schat dat ze vrijwilligers zochten om groen te verven en aan lantaarnpalen te plakken.
Oud 30 mei 2022, 18:53   #24832
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Oud 30 mei 2022, 18:58   #24833
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zegt degene die de hele wereld zou nuken. Komaan Patrick. Ik zou denken dat u niet gebeten zou zijn door het suprematie virus dat dicteert te doen wat ik zeg en niet wat ik doe. Dat net u die overbodige vraag stelt...
Ten eerste wil ik de wereld niet nuken. Ik zou het leuk vinden mocht de wereld zichzelf nuken, da's iets anders.

Maar ik denk dat je mijn standpunt ten aanzien van Oekraine en Rusland niet snapt. Ik ben niet "geschandaliseerd" of zo door de Russische inval. Wat er met Oekrainers gebeurt kan mij niet schelen. Maar de Russische inval toont wel aan dat Vladimir VOOR ONS een gevaarlijke kwiebus kan zijn, en dat hij niet genoeg schrik VAN ONS heeft. Dus moet Vladimir, die onze vijand is hierbij, zijn gevaarlijk speelgoed beschadigd worden. En hij doet dat heel goed zelf, met de hulp van nuttige Oekrainers.

Wat mij verbaasd laat kijken, is hoe idioot Vladimir geweest is in zijn apenstreken, want ik kan in de verste verte niet zien wat hij gewonnen zou hebben. Van gerespecteerd en gevreesd staatsman in de wereld is hij geevolueerd naar gevaarlijke - of erger - ongevaarlijke - bandiet en zeveraar.

Daar waar wij schrik hadden van Vladimir - toch iets wat hij wil - hebben we er nu helemaal geen schrik meer van en lachen zijn militaire fratsen vierkant uit.

En ondertussen zijn al zijn winstgevende relaties op een helling gezet. En dat, als maffia baas - want dat is tenslotte wat hij grotendeels is - is ook niet echt wat hij wil.

Kortom, van gevreesde en zelfs gerespecteerde Tsaar is hij afgezakt naar bananenrepubliek dictator zoals er dertien in een dozijn rondlopen in Afrika.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2022 om 18:59.
Oud 30 mei 2022, 20:10   #24834
edwinp
Banneling

Standaard

Wat is de waarde van een telefonische enquete over hoeveel vrouwen het leuk vonden om verkracht te worden door orks ?

voor de rest GEEN discussies meer men onze forum oostfronters die de strijd tegen democratie steunen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 20:12   #24835
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste wil ik de wereld niet nuken. Ik zou het leuk vinden mocht de wereld zichzelf nuken, da's iets anders.

Maar ik denk dat je mijn standpunt ten aanzien van Oekraine en Rusland niet snapt. Ik ben niet "geschandaliseerd" of zo door de Russische inval. Wat er met Oekrainers gebeurt kan mij niet schelen. Maar de Russische inval toont wel aan dat Vladimir VOOR ONS een gevaarlijke kwiebus kan zijn, en dat hij niet genoeg schrik VAN ONS heeft. Dus moet Vladimir, die onze vijand is hierbij, zijn gevaarlijk speelgoed beschadigd worden. En hij doet dat heel goed zelf, met de hulp van nuttige Oekrainers.

Wat mij verbaasd laat kijken, is hoe idioot Vladimir geweest is in zijn apenstreken, want ik kan in de verste verte niet zien wat hij gewonnen zou hebben. Van gerespecteerd en gevreesd staatsman in de wereld is hij geevolueerd naar gevaarlijke - of erger - ongevaarlijke - bandiet en zeveraar.

Daar waar wij schrik hadden van Vladimir - toch iets wat hij wil - hebben we er nu helemaal geen schrik meer van en lachen zijn militaire fratsen vierkant uit.

En ondertussen zijn al zijn winstgevende relaties op een helling gezet. En dat, als maffia baas - want dat is tenslotte wat hij grotendeels is - is ook niet echt wat hij wil.

Kortom, van gevreesde en zelfs gerespecteerde Tsaar is hij afgezakt naar bananenrepubliek dictator zoals er dertien in een dozijn rondlopen in Afrika.
Die pauze heeft U echt deugd gedaan hé

Dat gezegd zijnde, zou het kunnen zijn dat de vlad gewoon in de val getrapt is?

Immers, in een studie van de Rand-cooperatie staat het huidig schouwspel in geuren en kleuren beschreven. Rusland in een oorlog lokken, en de vijand-van-de-dag tot de tanden bewapenen, om zo de Russen uit te putten.

Volgens de Wolfowitz-doctrine was een combine Duitsland-Rusland een echte en legitieme bedreiging, een as waar de Straussianen wel degelijk bang van hadden, en volgens de doctrine moet elke potentiële vijand meteen door de knieën geschoten worden.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 mei 2022 om 20:17.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 20:31   #24836
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men zou ook de indruk kunnen krijgen dat men de Put nu eindelijk serieus begint te nemen. Vele waarschuwingen van rode lijnen werden hoonlachend in de wind geslagen. Het stereotype beeld van de beer die je pookt en niet reageert tot je er overmoedig van wordt om dat een zware uithaal te krijgen wordt hier eerder bevestigd dan dat van een zotte beer die zomaar wat om zich heen slaat. De beer kan zichzelf verwonden en gewond worden maar hij zal niet de enige zijn die gehavend uit het gevecht komt. Daar zal hij voor zorgen denkend aan zijn grote patriottische oorlog en de offers die hij daar bereid was te brengen.

Ik zou zeggen. Oppassen.
Oud 30 mei 2022, 20:47   #24837
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt de man die hiet al tijden zit te ijveren voor een OSCE referendum in Oost-Oekraine.

Laatst gewijzigd door parcifal : 30 mei 2022 om 20:48.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 20:54   #24838
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
There are no americans in Iraq.

Baghdad Bob, met stofwolken van Amerikaanse tanks in de achtergrond.

Nr. 10 zet Bagdad Bob hier gewoon in de schaduw.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 21:29   #24839
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Zitten we in de business van democratie en vrijheid te brengen misschien? Een zekere Patrick zou zeggen van niet dacht ik.
Dat dacht ik ook, ik heb me vergist.

Alsof er sinds Maidan 2014 niets gebeurd is in de Donbas.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2022, 22:32   #24840
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat dacht ik ook, ik heb me vergist.

Alsof er sinds Maidan 2014 niets gebeurd is in de Donbas.
De Donbass bestond niet vóór februari 2022 voor het gros van het Europees publiek. Een goede indicator dat de 14000 burgerslachtoffers aldaar niet op conto van Rusland te schrijven zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be