Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2022, 16:28   #24921
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Even over Tomm"s mooie verhaal over een oplossing voor het conflict onder auspiciën van de OVSE.

De Russen en hun acolieten in de Donbas lijken niet in die richting te werken.

De medewerkers van OVSE worden beticht van vanalles en kunnen hun werk niet doen om de simpele redenen dat ze worden vastgehouden.

Op zeer onduidelijke gronden overigens.

https://www.osce.org/chairmanship/519042
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 16:32   #24922
edwinp
Banneling

Standaard

Ratten: het soort dierlijk leven dat roept en tiert dat een 'democratische' president was afgezet door de maidam nazi's (in feite een landverrader die zijn ziel en volk tegen hun zin had verkocht aan de kankerkop)

en dan geen probleem heeft dan een andere 'echt democratische' verkozen president en parlement wordt afgezet ten koste van een half miljoen levens en tientallen miljoenen ontheemden,

dat is een rat
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 16:35   #24923
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tomm is volledig opgetrokken uit dédain voor alles wat Westers is en anti-russisch, net als Bach en Nr. 10 overigens.

Het moet bijzonder hard zijn voor hen om wakker te worden in het Westen waar de afkeer en afkeuring voor al wat Russisch is, dag na dag groeit.
Ratten gedijen goed in bevolkte gebieden, zij creëren niks zij teren op de arbeid en opbrengsten van anderen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 17:27   #24924
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Even over Tomm"s mooie verhaal over een oplossing voor het conflict onder auspiciën van de OVSE.

De Russen en hun acolieten in de Donbas lijken niet in die richting te werken.

De medewerkers van OVSE worden beticht van vanalles en kunnen hun werk niet doen om de simpele redenen dat ze worden vastgehouden.

Op zeer onduidelijke gronden overigens.

https://www.osce.org/chairmanship/519042
De OVSE is een potentiële kandidaat om voor een oplossing te zorgen, maar heeft als organisatie ook z'n nadelen.

Hét zwak punt van de OVSE zijn de medewerkers ervan, die niet altijd even betrouwbaar zijn.

Het is taak om dat goed in het oog te houden.

Het monitoren van de monitors.
Oud 31 mei 2022, 17:32   #24925
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Of een burgeroorlog in de US?
Als een boomerang.

Aan de andere kant van het water, bij de Angelsaksen.
Oud 31 mei 2022, 17:34   #24926
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De OVSE is een potentiële kandidaat om voor een oplossing te zorgen, maar heeft als organisatie ook z'n nadelen.

Hét zwak punt van de OVSE zijn de medewerkers ervan, die niet altijd even betrouwbaar zijn.

Het is taak om dat goed in het oog te houden.

Het monitoren van de monitors.
De russische leden van OVSE zouden uiteraard verwijderd moeten worden, dat is duidelijk.
Ze saboteren al 8 jaar de werking van OVSE in Oekraiene en zijn uiteraard gewoon handlangers van het criminele regime in Moskou.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 17:37   #24927
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een onmiskenbaar dédain van de Russische elite voor de kleine Oekraïense buren vormt mee de voedingsbodem voor deze oorlog.

In essentie heeft men niet aanvaard dat dat land zich als een onafhankelijke staat is gaan gedragen.
Wie gedraagt zich wel als een "onafhankelijke staat"?

In de geopolitiek wordt er zo niet geredeneerd.
Oud 31 mei 2022, 18:21   #24928
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wie gedraagt zich wel als een "onafhankelijke staat"?

In de geopolitiek wordt er zo niet geredeneerd.
Wel, we laten niet toe dat Rusland zich onafhankelijk gedraagt zoals het goesting heeft ook niet, he. Daar komt het dan op neer.

Als jij vindt dat Oekraine naar de pijpen van de Russen moet dansen, dan kunnen wij ook vinden dat de Russen naar onze pijpen moeten dansen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 18:22   #24929
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Aan de uitroeiïng van de Indianen hebben die aangekomen Europeanen weinig eigenhandig gedaan. Daar hebben de meegevoerde ziektekiemen voor gezorgd. Uit onderzoek van Mexicaanse Indiaanse begraafplaatsen blijkt dat 90 % van de bevolking overleed aan een ingevoerde ziekte waartegen geen immuniteit voorhanden was.
Kijk, als ge wint, wint ge. En ja, een ziektekiem verspreiden is een manier zoals een andere he ! Nu zijn het weeral de negers, na de Chinezen, die ons proberen biologisch aan te vallen.
Oud 31 mei 2022, 18:23   #24930
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Exterminatie van de vijand is het doel.

Wie denkt gij dat deze match gaat winnen?
Dat is de zin van het leven he ! Iedereen denkt dat hij de match gaat winnen, want er is geen alternatief. Maar velen zijn geroepen, en weinigen uitverkoren, niewaar. Het enige wat we kunnen doen, is het spel zo hard mogelijk spelen.

En het is niet omdat je iets verkondigt dat het zo is. In de match nazis-joden zijn de nazis onderuit gegaan en hebben de joden met brio gewonnen bijvoorbeeld. Dat was een heel mooie match, tot het uiterste gespeeld. Een soort van wereldbeker finale

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2022 om 18:25.
Oud 31 mei 2022, 18:26   #24931
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Als dat conflict lang genoeg wordt aan gehouden draait dat uit op een militaire coup in Rusland om het impérialisme op te geven en het land bij een te houden en de diverse nationalistische afscheidingsbewegingen de kop in te drukken.
Dat is juist het enorme voordeel dat Putin ons hier cadeau gedaan heeft (gezien hij zich geplaceerd heeft als zijnde onze vijand, wat tot voor kort niet eens noodzakelijk was). Het is dan ook de reden waarom WIJ er alle belang aan hebben dat dat conflict heel lang aansleept.
Oud 31 mei 2022, 18:26   #24932
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is de zin van het leven he ! Iedereen denkt dat hij de match gaat winnen, want er is geen alternatief. Maar velen zijn geroepen, en weinigen uitverkoren, niewaar. Het enige wat we kunnen doen, is het spel zo hard mogelijk spelen.

En het is niet omdat je iets verkondigt dat het zo is. In de match nazis-joden zijn de nazis onderuit gegaan en hebben de joden met brio gewonnen bijvoorbeeld. Dat was een heel mooie match, tot het uiterste gespeeld. Een soort van wereldbeker finale
Maw het omgekeerde van wat jij in het echte leven doet...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 18:28   #24933
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of een burgeroorlog in de US?
De US merkt daar niks van he. Wij wel, want wij voeren sankties door die in ons vel snijden. Maar zoals elders gezegd zijn die sankties, hoewel zo niet bedoeld, in feite een goeie opportuniteit voor ons om van fossiel af te kicken.
Oud 31 mei 2022, 18:29   #24934
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Maw het omgekeerde van wat jij in het echte leven doet...
Als individu kan je maar weinig doen, maar misschien kan ik sommigen op een gedacht brengen he. Ik merk toch rondom mij dat mijn "bizarre" ideeen hoe langer hoe meer aangenomen worden, en zelfs onafhankelijk ook soms gezegd. Altijd natuurlijk met een vleugje humor, dat is altijd zo als je radicale paradigme wijzigingen aankondigt, dat is nooit helemaal serieus. Want serieus verlaat nooit het gangbare paradigme per definitie.

In de grond wil ik zowel vrijheid als dood promoveren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2022 om 18:31.
Oud 31 mei 2022, 18:31   #24935
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als individu kan je maar weinig doen, maar misschien kan ik sommigen op een gedacht brengen he.
Als individu kan je perfect een andere individu neerknallen, maar daar moet je cojones voor hebben ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 18:36   #24936
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Als individu kan je perfect een andere individu neerknallen, maar daar moet je cojones voor hebben ...
Dat haalt bijzonder weinig uit als individuele handeling. Ik geef toe dat ik dat graag eens zou doen, maar - in tegenstelling tot Vladimir - moet men realistisch zijn: ver zou ik niet geraken, en nadien zou dat zelfs als argument gebruikt worden dat zoiets slecht en verkeerd is.

Ik wil eerder een mentaliteitswijziging bekomen zodat vele mensen het positief beginnen te zien om elkaar af te knallen. Dan ben ik veel verder gekomen dan de "gekke schutter die 3 voorbijgangers afknalde en toen door de politie werd afgemaakt". Hoewel het wel een idee kan zijn mocht ik een terminale ziekte hebben bijvoorbeeld, waarom niet. Maar het zou een pover resultaat zijn en waarschijnlijk zelfs contraproductief overkomen.

Kijk, Marx heeft ook geen succes behaald door een paar rijke fabriekseigenaars een pak rammel te geven he. Marx had een gezellig comfortabel leven. Hij heeft met zijn pen veel meer in beweging gezet dan hij had bekomen door zelf in de gevangenis te komen vanwege een pak rammel te hebben gegeven aan een lokale capitalist. Niet dat ik het met Marx eens ben, maar dat geeft een idee. Mocht ik een werk kunnen schrijven dat mensen tot nadenken aanzet, en hen goesting geven in doodslag dan ben ik veel verder geslaagd in mijn opzet dan wanneer ik de onnozele gekke schutter zou uithangen - en bovendien kan ik dan zelf ook nog veel comfortabeler leven ook

Het is veel grappiger en misschien efficienter dat een brave burger die nooit een vlieg heeft kwaad gedaan heel gezapig kan uitleggen waarom we allemaal beter serie killers worden, dan dat die op de lange lijst van gekke schutters gezet wordt, en al zijn geschriften meteen ook taboe worden, denk je niet ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2022 om 18:37.
Oud 31 mei 2022, 18:55   #24937
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
"omdat zulke domme mensen geen zulke mooie spullen verdienen."
Toch weer zo een typische uitspraak , vind ik.
Is gewoon een zure oprisping van mij omdat ik zoveel intelligente, hardwerkende mensen in extreme armoede zie leven in bvb. Kenia, terwijl omhoog gevallen keuterboeren in vooral Vlaanderen hun domheid en oppervlakkigheid lijken te vieren door aan allerlei programmas mee te werken op vooral VTM maar in feite alle zenders. Als ik tijdens het zappen dan onfortuinlijk genoeg in horror moet aanschouwen hoe een dom, oppervlakkig wijf zit te zagen over een veel te dure keuken waarmee je al duizenden straatkinderen zou kunnen voeden, dan hoop ik stiekem dat ze slachtoffer wordt van een Noord-Franse dievenbende.

Die Russen EN Oekrainers denken trouwens zo. Als je ziel niet zuiver is en je een piece of shit bent, dan ben je loslopend wild. Oekrainers nog meer dan Russen, omdat ze dichter bij Europa staan geografisch dus hebben ze te maken met sekstoerisme etc. uit Europa en Turkije. Deze laatste worden dikwijls extreem in de zak gezet omdat ze het verdienen.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 mei 2022 om 19:04.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 18:58   #24938
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Is gewoon een zure oprisping van mij omdat ik zoveel intelligente, hardwerkende mensen in extreme armoede zie leven in bvb. Kenia,
Zouden die niet veel beter dood zijn dan ?
Oud 31 mei 2022, 19:06   #24939
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden die niet veel beter dood zijn dan ?
Nee. Ze zouden veel beter een deel van uw huis en bezittingen in beslag nemen. Afrikanen komen massaal naar Europa omdat daar het geld zit.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2022, 19:08   #24940
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee. Ze zouden veel beter een deel van uw huis en bezittingen in beslag nemen. Afrikanen komen massaal naar Europa omdat daar het geld zit.
Hadden we die dan beter niet allemaal afgelapt toen we hen nog in kolonies als vee hadden ?

Want inderdaad, dat komt ervan, van ander volk tegen te komen en dat niet af te maken he. Die leren dan van U, en nadien worden dat potentiele gevaarlijke vijanden. Dat is trouwens ook de stommiteit van slavernij geweest, dat we die op het einde van de slavernij niet afgemaakt hebben. Stel nu dat de varkenskwekerijen verboden worden, dan zijn we toch zo zot niet om die varkens vrij te laten rondlopen he. We doen die nog een laatste keer naar 't slachthuis.

Wij zijn veel te hoovaardig en naief geweest he, wij hebben gans de tijd gedacht dat die Afrikanen, die we aanvankelijk gemakkelijk meester konden omdat dat nog prehistorische volkeren waren, zo tam en beheersbaar zouden blijven eens ze met onze beschaving in contact gingen komen - onze beschaving die ons juist superieur machtig maakte. We hadden direct moeten inzien dat dat heel gevaarlijk was om ander volk onze cultuur te laten zien. We hadden die direct preventief moeten uitschakelen toen het nog gemakkelijk was.

Het idee dat "andere mensen" niet potentieel gevaarlijk zijn is de grootste zottigheid die we ooit in onze kop hebben gehad. De dag dat we dat inzien, gaat het misschien beter gaan voor ons.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 mei 2022 om 19:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be