![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#25101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of, zou Frankrijk het leuk vinden dat wij de Oostkantons uitbreiden tot Oostende, en in 1 beweging aansluiten bij de Duitse Bundeswehr?
![]() |
![]() |
#25103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oppervlakte volledige oblast Luhansk (waarvan al een deel in 2014 was veroverd): 26.800 km2 Oppervlakte volledige oblast Donetsk (waarvan al een deel in 2014 was veroverd en nog steeds niet volledig onder Russische controle is): 26.500 km2 Hierbij moeten dan nog delen van Kherson en Zaporizhia worden bijgeteld. Hoe kom jij aan de oppervlakte van het VK? Het VK heeft bovendien ook 1 ![]() En bovendien: totaal onvergelijkbaar. Rusland kon zich maanden voorbereiden en heeft een enorme grens met Oekraïne. Totaal niet vergelijkbaar met de logistieke prestatie die de VS in Irak heeft geleverd. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 juni 2022 om 16:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Frankrijk zou hier niet binnenvallen. Dat is nu net het cruciale onderscheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25105 | |
|
![]() Citaat:
De gebieden onder Russische controle zouden ong. 25% van het grondgebied van Oekraine zijn wat neerkomt op 160.000km2. Eerder richting Suriname dus. Cijfers van "Southfront" en niet door mij persoonlijk geverifieerd. (ik laat mijn "gaffe" staan, maar op "maps" kan ik met de beste wil niet meer dan een kleine 80.000km2 bijeengsprokkeld krijgen, dus eerder een gebied te grootte van Ierland, of Belgie en NL samen. Iets minder indrukwekkend dus. Soit)
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 1 juni 2022 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 juni 2022 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25107 | |
|
![]() Citaat:
Zou dat de Duitsers hunnen triggerfinger kietelen? En zeg nu niet dat Duitsland hier niet zou binnenvallen hé ![]()
![]() |
![]() |
#25108 |
Europees Commissaris
|
![]() En toen onze neutraliteit geschonden werd, was er op dat punt legitieme oorlog. Daar heeft Rusland echter geen belang bij in het geval van Oekraïne, als we verder goede economische banden aangaan, waar zijzelf nog het meeste voordeel bij hebben. Een dieperliggend probleem zijn overigens de oligarchieën, zowel daar als hier. Dat heeft ook in de wereldoorlogen een grote rol gespeeld.
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 juni 2022 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de 19de eeuw was dit natuurlijk anders geweest. Dan waren ze direct binnengevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Het ging over wat ze de laatste 3 maanden hadden veroverd. Je moet daar wel de delen van aftrekken die sinds 2014 niet meer onder Oekraïnse controle staan hé. Want die delen hebben ze niet de laatste 3 maanden veroverd. Enkel de Krim al is al goed voor 27.000 km2 (die moet worden afgetrokken van uw 160K). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25111 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25112 | |
|
![]() Citaat:
Er is 0% kans dat er 0% kans op iets is.
![]() |
![]() |
#25113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2022 om 18:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan evengoed zeggen dat Oekraine kon eisen dat Rusland een deel van zijn grondgebied afstond, want anders had Oekraine een anti-Oekrains bewind aan de macht in zijn buurland. Je gaat mij toch niet zeggen dat Putin een enorme voorvechter is van minderheidsrechten niewaar ! Straks is hij nog woke ook ![]() Waarom heeft Rusland geen stuk land voorzien in Rusland om die minderheden die op de vlucht zouden zijn voor het terreur regime in Oekraine, te verwelkomen en te huisvesten bijvoorbeeld ? Je gaat mij toch niet zeggen dat die onderdrukte minderheden in Oekraine zouden blijven ? Of waren er daar ook van die prikkeldraden die beletten van die onderdrukte Russen naar Rusland laten te ontsnappen misschien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder: omdat emigratie als alternatief voor een sluipende genocide ten eerste in strijd is met akkoorden die werden gesloten met die lokale meerderheden en ten tweede Oekraïne pas volledig tot een anti-Russische staat zou maken (dat was dan ook de bedoeling van het gestook gedurende acht jaar). Dit zou dan 'bezegeld' worden met lidmaatschap van de NAVO en verdere Amerikaanse inmenging (die er sowieso al is), waarbij militaire allianties om evidente redenen (tenzij voor wie nu gespeeld naïef wil doen) niet reduceerbaar zijn tot kwesties van nationale soevereiniteit.
![]() |
![]() |
#25118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25119 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dan is het bijzonder éénzijdige en zwaar gefilterde info van die familie.
Ik heb daar ook familie, maar niet op de boerebuiten. Die horen helemaal andere verhalen dan enkel Zelenskii gezeik. Dus als Parcival zo goed geinformeerd is vanwege familie ter plaatse, dan zou hij weten dat Oekraieners zwaar op hun kloten aan het krijgen zijn. Bovendien passen russisch gezinde mensen heel zwaar op wat ze zeggen daar om wraak en vergeldingsacties te vermijden. Oekraieners zijn de grootste kazakkendraaiers. Dat zal nog wel duidelijk worden. Zodra de rust en kalmte terugkeert onder russisch bewind, is de meerderheid terug gewoon pro rus. Zoals dat altijd al was vóór dat Nuland & Co daar gingen stoken. Maar dat wil het westen niet geweten hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25120 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En Parcival is weeral banneling.
Dat fanatisme toch hé. Wie heeft hij nu weer tegen de schenen gestampt? |
![]() |
![]() |