Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2022, 15:26   #25261
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Er is nergens sprake van 'n kolonie te worden van wie of wat dan ook, maar samenwerking.

Wiens kolonie zijn de EU landen van mekaar, door de samenwerking?
Samenwerken met totalitairen die zichzelf als machtiger beschouwen, denk jij echt dat dat goed werkt ? Met kwiebussen die niet aarzelen om tanks te sturen als je dingen doet die volgens hen niet horen ?

Hoe goed was de samenwerking destijds met nazi Duitsland toen ze binnenkwamen ? Dit is een volledig vergelijkbare situatie he. Uw discours is exact hetzelfde als de bewonderaars van het grote Duitsland in de jaren 30, en maar pleiten voor samenwerking, en begrip hebben voor "kleine agressietjes" en zo.

We werkten samen met Rusland, tot hij toonde dat hij geen problemen heeft om eens met tanks bij de buren binnen te wippen, he. Dat "doet de deur dicht" he. Want de volgende keer staat hij bij U met zijn tanks, als de samenwerking volgens hem wat anders moest. Of zelfs gewoon maar omdat hij daar zin in heeft, zoals nu.

En binnen de EU zijn we pas gaan samenwerken als het duidelijk is geworden dat we niet meer bij elkaar over de vloer kwamen met tanks he. Vandaar trouwens het bijzonder absurde statement van Lavrov. Je werkt niet samen met iemand waarvan het potentieel denkbaar is dat hij met tanks binnenkomt.

We dachten inderdaad dat zoiets met Putin niet meer denkbaar was, en we hebben ons danig vergist. DAT is het wakker worden he. En gelukkig net op tijd voor we een onbeleefde middenvinger opstaken naar de enigen die ons echt helpen en hielpen op dat vlak.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2022 om 15:30.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 15:30   #25262
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welja, inderdaad. En er is heel wat volk, waaronder ikzelf bijvoorbeeld, die een gloeiende hekel hebben aan de niet-van-onzen vanwege hun STORENDE AANWEZIGHEID EN DE BROKKEN DIE ZE MAKEN maar die totaal lak hebben aan "conservatieve waarden" en nog veel meer aan "sterke staat" maar voluit individualist en liberaal zijn.

Woke denken is niet liberaal maar totalitair. Het willen keurslijven van mensen in hun individuele vrijheden is precies wat totalitaire ingrepen nodig maakt. Het willen monopoliseren van geweld door de staat is totalitair. Wie "morele waarden" door het strot van anderen wil rammen, is totalitair bezig he. Zowel conservatieven als wokers doen dat. Het fundamentele liberale denken zet zich daarvan af.

Nog eens, cancel culture is even totalitair als "normen en waarden" willen opleggen. Dat is allebei totaal tegengesteld aan liberaal zijn. Liberaal zijn wil zeggen dat individuele vrijheid het hoogste goed is, en dat men verantwoordelijk moet zijn voor het bekomen van eigen geluk, dat niemand het U zal geven, maar dat ge zo vrij mogelijk zijt om er zelf trachten voor te zorgen, op de manieren die ge zelf wilt, en op uw bakkes gaat en crepeert, of succesvol zijt en wint. Het liberale gaat uit van het idee dat iedereen zijn normen en waarden heeft, en dat er gewoon een zo strikt minimaal mogelijk platform is dat het moet toelaten om de hindernissen van de enen niet teveel laten te werken op de pogingen tot succes van de anderen. Bijvoorbeeld het vrij moorden en stelen aan banden leggen. Een minimum van conventies om handel te drijven en zo.

Ik heb het altijd over het "oude" liberalisme als ik over liberalisme spreek. Verwar de term "liberal" in de USA niet met liberalisme.

In de USA zitten ze politiek met een probleem, want ze hebben daar ondertussen twee grote zotte politieke stromingen: enerzijds de woke democraten, en anderzijds de religieus zotte republikeinen. In beide groepen zitten nog redelijke mensen. Het rare was dat Trump een van de redelijkste was bij de republikeinen (maar wel een totaal ongecultiveerd kieken, dat wel). Maar tegenwoordig zijn de twee hoofdstromen van politiek denken in de USA inderdaad totalitair gepolariseerd, en dat is problematisch voor de toekomst. Daarentegen, hun grondwet zit ijzersterk in elkaar, en hopelijk gaat hen dat voor de zoveelste keer redden.

Niettemin zijn zelfs die fratsen nog altijd 100 keer te verkiezen boven een kleptocratie zoals die van Putin, of een andere vorm van totalitarisme zoals dat van Xi he. Dat zijn echte nachtmerries.
Goed.
Gelezen & min of meer goedgekeurd, op 'n paar details na.
Hoe is je eigen waarden & normen willen bewaren, 't iemand (anderen) door de strot douwen?
Iedereen die je beschouwt als "van ons" heeft toch min of meer al diezelfde normen & waarden. Die hoef je dan toch niet meer totalitair op te leggen. Wie niet dezelfde waarden met je deelt beschouw je toch niet "van ons", lijkt me de logica zelve.

Ik heb me dan vergist in hetgeen jij als 'liberaal' beschouwt, op dat gebied kan ik mezelf ook 'liberaal' noemen. Zo groot mogelijke individuele vrijheid, zo klein mogelijke (inmenging vd) staat.

Vertel me nu eens welk voordeel 't heeft, voor de gewone mens, om gas (daar zou ik nog kunnen inkomen) & olie af te bouwen.
Alles elektrisch? Terug te voet, paard & kar...?
Omwille van 't milieu, klimaat, de toekomst van mensen die nu nog niet geboren zijn?

Want de elite zal evenzeer gebruik blijven maken van hun yachts, private jets, helicopters edm, en ver vlieg/vaart dat niet op batterij die om 't minste vuur vat.

Ik heb geen zin om die kleine geneugtes in 't korte leven dat je maar hebt, op te geven.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 15:39   #25263
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Samenwerken met totalitairen die zichzelf als machtiger beschouwen, denk jij echt dat dat goed werkt ? Met kwiebussen die niet aarzelen om tanks te sturen als je dingen doet die volgens hen niet horen ?

Hoe goed was de samenwerking destijds met nazi Duitsland toen ze binnenkwamen ? Dit is een volledig vergelijkbare situatie he. Uw discours is exact hetzelfde als de bewonderaars van het grote Duitsland in de jaren 30, en maar pleiten voor samenwerking, en begrip hebben voor "kleine agressietjes" en zo.

We werkten samen met Rusland, tot hij toonde dat hij geen problemen heeft om eens met tanks bij de buren binnen te wippen, he. Dat "doet de deur dicht" he. Want de volgende keer staat hij bij U met zijn tanks, als de samenwerking volgens hem wat anders moest. Of zelfs gewoon maar omdat hij daar zin in heeft, zoals nu.

En binnen de EU zijn we pas gaan samenwerken als het duidelijk is geworden dat we niet meer bij elkaar over de vloer kwamen met tanks he. Vandaar trouwens het bijzonder absurde statement van Lavrov. Je werkt niet samen met iemand waarvan het potentieel denkbaar is dat hij met tanks binnenkomt.

We dachten inderdaad dat zoiets met Putin niet meer denkbaar was, en we hebben ons danig vergist. DAT is het wakker worden he. En gelukkig net op tijd voor we een onbeleefde middenvinger opstaken naar de enigen die ons echt helpen en hielpen op dat vlak.
Maar ik heb 't niet over nu, NA 't uiteenvallen van de So jetunie.

Die kans is nu verkeken & de uitkomst daarvan kan niemand met terugwerkende kracht voorspellen.
Enkel aannames maken.
Jij neemt aan dat 't zo zou gegaan zijn.
Ik neem aan dat 't misschien zus zou gegaan zijn.

Neem me niet kwalijk, maar ik ga 'n duik nemen in m'n in de winter, verwarmde zwembad, daarna 'n toerke maken naar de haven waar m'n 40 l benzine zuipend bootje ligt, met de benzineslurpende auto uiteraard.
Zo lang dat nog kan & mag van jou.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 15:45   #25264
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb 't niet over nu, NA 't uiteenvallen van de So jetunie.

Die kans is nu verkeken & de uitkomst daarvan kan niemand met terugwerkende kracht voorspellen.
Enkel aannames maken.
Jij neemt aan dat 't zo zou gegaan zijn.
Ik neem aan dat 't misschien zus zou gegaan zijn.

Neem me niet kwalijk, maar ik ga 'n duik nemen in m'n in de winter, verwarmde zwembad, daarna 'n toerke maken naar de haven waar m'n 40 l benzine zuipend bootje ligt, met de benzineslurpende auto uiteraard.
Zo lang dat nog kan & mag van jou.
't Is beter een vriend met een boot te hebben, dan een boot.

Ik heb wel een Range Rover classic die 20l zuipt. Ik zal een fles Brunello meebrengen, mag ik dan eens naar uwen boot komen zien?
Oud 3 juni 2022, 15:51   #25265
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Vele van de westerse huurlingen in Oekraiene dachten dat ze efkes op safari gingen, misleid door de westerse propaganda.

Groot is de teleurstelling. Het is dan toch niet zo gemakkelijk om wat russen af te schieten. Het kon makkelijk zijn in Irak of Afghanistan om wat herders of woestijnzwervers om te leggen, hier is dat niet het geval.

Er blijkt een enorm verschil te bestaan tussen hun verwachtingen de harde realiteit. Volgens russische bronnen zouden er al meer dan 1000 westerse huurlingen gesneuveld zijn. Velen keren teleurgesteld terug naar huis en willen niet meer terug naar Oekraiene.

Citaat:
In interviews with The Washington Post, foreign fighters from the United States and elsewhere described glaring disparities between what they expected the war to be like and what they experienced. They recalled going into battle underequipped and outgunned, the occasional thrill of blowing up Russian vehicles, and feeling torn over whether to go back to Ukraine. Some intend to do so. Others saw friends die and decided enough is enough.
https://www.washingtonpost.com/natio...ng-in-ukraine/
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 15:57   #25266
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed.
Gelezen & min of meer goedgekeurd, op 'n paar details na.
Hoe is je eigen waarden & normen willen bewaren, 't iemand (anderen) door de strot douwen?
Wel, heel eenvoudig, door ze aan die anderen met dwang op te leggen. Bijvoorbeeld, als uw "normen en waarden" zijn om geen seks buiten het huwelijk te hebben, dan is dat uw goeie vrijheid. Als gij echter wettelijk gaat vastleggen dat die normen en waarden nu verpicht worden, dan zijt gij een totalitair.
Als uw normen en waarden zijn dat ge gene abortus gaat doen, dan is dat uw zaak, en niemand dwingt U. Als gij anderen gaat verbieden om abortus te doen, dan zijt ge dat door anderen hun strot aan het jagen he.

Als uw normen en waarden zijn dat gij als man niet met een andere man gaat neuken, dan is dat prima. Als gij andere mannen wilt verbieden van seks te hebben met andere mannen, dan ramt ge dat door hun strot.

Als uw normen en waarden zijn dat als gij met een piemel geboren wordt, gij die piemel tot aan uw dood moet houden, dan is dat zo. Maar als gij anderen wilt beletten om die piemel eraf te halen en pillekes te pakken om tetten te krijgen, dan ramt gij dat door het strot van anderen.

Als uw normen en waarden zijn van geen varkensvlees te eten, dan is dat uw goed recht. Als gij anderen wilt verbieden van varkensvlees te eten, dan ramt ge dat door hun strot.

En zo voort. Waarden en normen zijn iets persoonlijks, en ge moet dat niet opleggen aan iemand anders.

Daarentegen, het is ook perfect juist dat iedereen van de groep moet bereid zijn om "een groep" te vormen. Het gaat niet op dat er zijn die afkomen maar een aparte groep willen vormen, zeker niet als die gebaseerd is op "hun eigen normen en waarden". Maw, binnen een groep doet men niet aan communitarisme. En dat is perfect mogelijk zolang men bereid is om zijn normen en waarden niet aan een ander op te solferen en die persoonlijk te houden. Als gij eisen gaat stellen dat anderen plaats moeten maken opdat gij UW normen en waarden "kunt beleven in het bijzijn van anderen die daar niet gediend mee zijn", dan gaat ge over de schreef. Als ge dan groepen gaat vormen die opkomen voor de belangen van die normen en waarden, dan doet ge aan communitarisme, dan scheidt ge U af van de groep, en dan zijt ge niet meer welkom he. DAT is trouwens het fundamentele probleem met islamieten. Maar ook me van die evangelische zotten in de USA, en met negers en hun BLM en zo, en met gans de woke bende.

Citaat:
Iedereen die je beschouwt als "van ons" heeft toch min of meer al diezelfde normen & waarden. Die hoef je dan toch niet meer totalitair op te leggen. Wie niet dezelfde waarden met je deelt beschouw je toch niet "van ons", lijkt me de logica zelve.
Er is inderdaad een eindige rekbaarheid aan het "liberaal samenleven". Op een zeker ogenblik zijn het verschillende volkeren en is er geen plaats meer voor affiniteit binnen de groep die groter is dan die buiten de groep. Ik denk dat zoiets dan het beste beslecht wordt met een burgeroorlog zoals in Rwanda en zeker niet met een totalitair keurslijf.

Citaat:
Ik heb me dan vergist in hetgeen jij als 'liberaal' beschouwt, op dat gebied kan ik mezelf ook 'liberaal' noemen. Zo groot mogelijke individuele vrijheid, zo klein mogelijke (inmenging vd) staat.
En daar gaat het met Putin toch wel totaal de mist in en zijn we veel en veel beter gediend met het "Amerikaanse imperialisme".

Citaat:
Vertel me nu eens welk voordeel 't heeft, voor de gewone mens, om gas (daar zou ik nog kunnen inkomen) & olie af te bouwen.
Alles elektrisch?
Ja. Kijk, we komen aan het einde van het fossiele brandstof tijdperk. Niet alleen omwille van het klimaatsgedoe, maar dat zal zeker spelen. Hoe langer we daaraan vasthouden, hoe moeilijker het gaat zijn om dat los te laten, en hoe minder mogelijkheden we zullen hebben op dat moment.

We hadden gas en olie allang moeten lossen, we hadden dat volop kunnen doen zoals ik in mijn boek "Pleidooi voor kernenergie" schreef in 2008. Dat is geen pleidooi tegen hernieuwbaar. Dat was een pleidooi tegen fossiel. Echter de transitie naar massief hernieuwbaar was technisch nog niet mogelijk. Het zal dat wel worden, maar kernenergie was de perfecte overgang. Onze oerdwaze groenen hebben ons echter verneukt. De Duitsers voorop.

Zoals je overal kan zien in de wereld, is onze westerse verslaving aan fossiel de vruchtbodem geweest voor veel totalitaire zotten waar we nadien last mee kregen.

Dat is trouwens logisch. Als je geld moet verdienen door vindingrijk te zijn en te produceren, dan VERDIEN je dat geld. Als je geld kan verdienen door iets uit de grond laten te stromen, dan is dat gewoon een kwestie van een maffia die zich daaraan kan verrijken. Bij de enen heten dat "sjeiks", bij de anderen "oligarchen". De immense geldstroom zonder productie en vindingrijkheid is gewoon de bron van enorm veel maffieuze en zotte regimes, van Saoudi Ariabie en co tot Putin en zijn kwieten, om die zot in Venezuela niet te vergeten.

We moeten om vele redenen dus af van het gros van fossiel, want:
1) het is een milieu probleem
2) het raakt toch op
3) totalitaire zotten bouwen er een maffia mee op
4) we zijn dan afhankelijk van die zotten
5) we hebben het niet onder controle.

Natuurlijk zijn er een paar niches waar we dat nog lang nodig zullen hebben zoals de luchtvaart, maar we gebruiken enorm veel van dat spul daar waar we ervan af kunnen. We zijn al 20 jaar te laat, maar als we nog langer wachten gaat het nog moeilijker worden.

Zo een omvormen dat we beter gedurende 20 jaar intelligent hadden gedaan, maar door onze oerdomme groenen werd tegengewerkt, gaat nu zeer doen en geld kosten, maar nog altijd veel minder dan wanneer we echt met onze rug tegen de muur staan binnen 15 of 20 jaar.

Citaat:
Omwille van 't milieu, klimaat, de toekomst van mensen die nu nog niet geboren zijn?
Nee, natuurlijk niet. We kunnen heel gemakkelijk van fossiel af met kernenergie en hernieuwbaar dat in de lift zit. We kunnen daar zelfs luxueuzer van leven dan nu. Maar ja, aangezien we allang getreuzeld hebben met het uitbouwen van de infrastructuur gaat het nu even zeer doen ja. Maar dat is gewoon een investering die we allang hadden moeten beginnen. Eens we energetisch op eigen benen staan, met kernenergie en hernieuwbaar, zullen we veel rijker zijn. Maar nu hebben we te lang getreuzeld en moeten we onze schade inhalen he. Dat doet wat zeer.
Oud 3 juni 2022, 16:08   #25267
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

En wie zijn die vele westerse huurlingen die voor Oekraiene gaan vechten???

Ooohw, dat blijkt vooral extreem rechtse figuren en neo-nazis te zijn. En die klagen ook steen en been hoe teleurstellend het ginder is.

Een heel interessant artikel. En dat nieuws komt van de Rosa Luxemburg stichting en de Anti-fascist Europe research.

How Foreign Far-Right Volunteers Are Arriving to Fight in Ukraine

https://www.rosalux.de/en/news/id/46...ght-in-ukraine

Nog zo ne paljas die dacht dat hij op safari kon gaan om russen af te schieten:

Citaat:
One of the most famous examples of a foreign volunteer fighter fleeing Ukraine was the story of 28-year-old Henry Hoeft from Central Ohio. The Columbus Dispatch local newspaper published a front-page interview with him before he was sent to Ukraine, portraying him as a hero. Hoeft revealed that he was a “former infantryman in the U.S. Army and half-Ukrainian on his father’s side”. He said he was going to “contain Putin and stop a world war”. Publication of the article allowed him to raise more than $5,000 through crowdfunding. Hoeft went to Ukraine with his comrade Mike Dunn.

?fter the attack on Yavoriv, a video appeared on social media, in which a frightened Hoeft reported that the Ukrainians the foreigners, did not give them ammunition or equipment, that there were a number of dead fellow soldiers at the base, and that he had to cross a border with a British and a US citizen in an emergency van. He also added that foreign soldiers’ passports were taken away with threats to tear them up, and that soldiers would then be sent back to the battlefield, so he had to disguise himself and use fake documents to cross the border. Visibly distressed, he implored: “people need to stop coming here. It’s a trap and they aren’t letting you leave”.
Oud 3 juni 2022, 16:12   #25268
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht

Ooohw, dat blijkt vooral extreem rechtse figuren en neo-nazis te zijn. En die klagen ook steen en been hoe teleurstellend het ginder is.

Een heel interessant artikel. En dat nieuws komt van de Rosa Luxemburg stichting en de Anti-fascist Europe research.

Zo te zien heeft die zich van kant vergist aan 't front. De janetten hebben Russische vlagjes

Het geeft tenminste aan wat een ijzervreters echte Oekrainers zijn he...

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2022 om 16:14.
Oud 3 juni 2022, 16:45   #25269
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Vele van de westerse huurlingen in Oekraiene dachten dat ze efkes op safari gingen, misleid door de westerse propaganda.

Groot is de teleurstelling. Het is dan toch niet zo gemakkelijk om wat russen af te schieten. Het kon makkelijk zijn in Irak of Afghanistan om wat herders of woestijnzwervers om te leggen, hier is dat niet het geval.

Er blijkt een enorm verschil te bestaan tussen hun verwachtingen de harde realiteit. Volgens russische bronnen zouden er al meer dan 1000 westerse huurlingen gesneuveld zijn. Velen keren teleurgesteld terug naar huis en willen niet meer terug naar Oekraiene.

https://www.washingtonpost.com/natio...ng-in-ukraine/
Vele russen dachten dat ze onthaald gingen worden als bevrijders, misleid door de het leugenpaleis. Oekraïners en hun symphatisanten zijn geen geitenhoeders, +30K doden in 100 dagen, das slikken voor de tinnen soldaatjes

Typisch dat de 'westerse' main straim media gretig worden geciteerd als er minder goed nieuws voor de vrije volkeren in staat

Laatst gewijzigd door edwinp : 3 juni 2022 om 16:47.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 17:14   #25270
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Grappig een stalinist die de definities van dictaturen even bijschaafd
Officieel zijn beide landen democratieën met vrije verkiezingen.

In Rusland echter zit een van de 3 oppositieleiders in de gevangenis, en is de media voornamelijk (maar niet uitsluitend) in handen van regime getrouwen.

In Oekraïne (voor de oorlog) zaten de 2 oppositieleiders gevangen of stonden onder huisarrest, waren alle oppositiemedia verboden. Sinds de oorlog is het simpel, alle oppositiepartijen zijn buiten de wet gesteld.

Welke van de 2 is nu meer of minder democratisch?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 17:28   #25271
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Officieel zijn beide landen democratieën met vrije verkiezingen.

In Rusland echter zit een van de 3 oppositieleiders in de gevangenis, en is de media voornamelijk (maar niet uitsluitend) in handen van regime getrouwen.

In Oekraïne (voor de oorlog) zaten de 2 oppositieleiders gevangen of stonden onder huisarrest, waren alle oppositiemedia verboden. Sinds de oorlog is het simpel, alle oppositiepartijen zijn buiten de wet gesteld.

Welke van de 2 is nu meer of minder democratisch?
Boris Nemtsov zit niet in de gevangenis. Daar heb je een punt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 18:13   #25272
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die Belgische "vrijwilligers" ook. Veel poeha en stoerdoenerij. Maar sinds Russische raketten even een bezoekje brachten aan hun opleidingscentrum zijn ze bijna allemaal teruggekeerd en hebben psychologische begeleiding nodig. "Want ze hebben kameraden gezien die in stukken vlogen. " Dat laatste zinnetje is nu eenmaal de definitie van oorlog. Geen oorlog zoals het laffe Westen die meestal voert, door, net als in de games, op een knopje te drukken in een vliegtuig en alzo duizenden anonieme mensen de dood in te jagen in een land dat zich niet kan verweren zoals Libië, Servië, of Irak. Of, zoals in Afghanistan, het vuile en gevaarlijke werk te laten opknappen door lokaal kanonnenvlees.

Maar wees gerust, als het Westen ooit in oorlog geraakt met de Russen, dan zal de nieuwe generatie westerlingen opnieuw leren wat oorlog echt betekent, en meer bepaald nucleaire oorlog.

Russen weten wat oorlog is, en verstoppen hun doden niet. In tegendeel ze worden heel uitgebreid herdacht, krijgen een officiële begrafenis, en de nabestaanden krijgen onder andere appartementen, en tal van andere privileges, levenslang. Ze zullen voor eeuwig worden herinnerd op monumenten doorheen het land.

https://www.youtube.com/watch?v=OdKVxq6LtME

https://www.youtube.com/watch?v=11mz4LLabN4

https://www.youtube.com/watch?v=j08IxFi-Ybk

De gesneuvelde soldaten zijn ook al het onderwerp van liedjes gecomponeerd door bekende artiesten.
https://www.youtube.com/watch?v=bjy4UBIiUAw

Liedje over Poetin, in tijden van oorlog sluiten de Russen de rangen, zoals ook gebeurde tijdens WOII. Het Westen hoopt net op het tegendeel. Communisten zullen zolang de operatie duurt de president niet bekritiseren.
https://www.youtube.com/watch?v=NqD2aJKsAOw

Laatst gewijzigd door tomm : 3 juni 2022 om 18:26.
Oud 3 juni 2022, 18:21   #25273
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Vele russen dachten dat ze onthaald gingen worden als bevrijders, misleid door de het leugenpaleis. Oekraïners en hun symphatisanten zijn geen geitenhoeders, +30K doden in 100 dagen, das slikken voor de tinnen soldaatjes
Ja, maar dat wisten we van onze media al van in het begin dat het slecht ging voor de russen. Maar hoeveel manschappen hebben de Oekraieners verloren??

Het ging er bij mijn laatste beweringen o.a. om dat het tij aan het keren is en Oekraieners zwaar op hun kas beginnen te krijgen. Er komen gaten in de westerse propaganda.
Oud 3 juni 2022, 18:30   #25274
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Servië heeft vorige week een nieuw contract voor Russisch gas afgesloten van 3 jaar. Het land weigert ook sancties toe te passen. Belgrado is de nieuwe hub voor wie van West-Europa naar Rusland wil vliegen en heeft hun aanbod verdrievoudigd, het land doet heel goede zaken.

https://www.aa.com.tr/en/europe/serb...supply/2600651
Oud 3 juni 2022, 18:33   #25275
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Boris Nemtsov zit niet in de gevangenis. Daar heb je een punt.
Deze ook niet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oles_Buzina
Oud 3 juni 2022, 18:36   #25276
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Die Belgische "vrijwilligers" ook. Veel poeha en stoerdoenerij. Maar sinds Russische raketten even een bezoekje brachten aan hun opleidingscentrum zijn ze bijna allemaal teruggekeerd en hebben psychologische begeleiding nodig. "Want ze hebben kameraden gezien die in stukken vlogen. "
Ik las ergens meer dan 100 buitenandse huurlingen werden in 1 klap uitgeschakeld in die basis.

En de hoger vermelde amerikaanse paljas uit dat artikel is zijn gehoor kwijt, die komt er nog met veel geluk levend uit.
Oud 3 juni 2022, 18:39   #25277
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh gaan we verruimen naar jurnalisten? Dan gooi ik Ana Politkovskaya in de strijd. En Sergei Novikov.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 18:44   #25278
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Oh gaan we verruimen naar jurnalisten? Dan gooi ik Ana Politkovskaya in de strijd. En Sergei Novikov.
Ik kan er ook een heel aantal in de strijd gooien.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...red_in_Ukraine
Oud 3 juni 2022, 18:45   #25279
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik las ergens meer dan 100 buitenandse huurlingen werden in 1 klap uitgeschakeld in die basis.

En de hoger vermelde amerikaanse paljas uit dat artikel is zijn gehoor kwijt, die komt er nog met veel geluk levend uit.
Hij zal nu wel een toontje lager zingen.
Oud 3 juni 2022, 19:16   #25280
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Oekraïne (voor de oorlog) zaten de 2 oppositieleiders gevangen of stonden onder huisarrest, waren alle oppositiemedia verboden.
Hoe is Zelinsky dan kandidaat geworden ? Je zou toch verwachten dat het marjonetje, de "CIA Putin" Poroshenko al zijn tegenstanders vergiftigd of in de gevangenis zou gezet hebben Putin stijl ?

Nee, uw fabeltje over Rusland is een grotere democratie dan Oekraine moet met een kubieke meter zout genomen worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2022 om 19:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be