![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#25261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe goed was de samenwerking destijds met nazi Duitsland toen ze binnenkwamen ? Dit is een volledig vergelijkbare situatie he. Uw discours is exact hetzelfde als de bewonderaars van het grote Duitsland in de jaren 30, en maar pleiten voor samenwerking, en begrip hebben voor "kleine agressietjes" en zo. We werkten samen met Rusland, tot hij toonde dat hij geen problemen heeft om eens met tanks bij de buren binnen te wippen, he. Dat "doet de deur dicht" he. Want de volgende keer staat hij bij U met zijn tanks, als de samenwerking volgens hem wat anders moest. Of zelfs gewoon maar omdat hij daar zin in heeft, zoals nu. En binnen de EU zijn we pas gaan samenwerken als het duidelijk is geworden dat we niet meer bij elkaar over de vloer kwamen met tanks he. Vandaar trouwens het bijzonder absurde statement van Lavrov. Je werkt niet samen met iemand waarvan het potentieel denkbaar is dat hij met tanks binnenkomt. We dachten inderdaad dat zoiets met Putin niet meer denkbaar was, en we hebben ons danig vergist. DAT is het wakker worden he. En gelukkig net op tijd voor we een onbeleefde middenvinger opstaken naar de enigen die ons echt helpen en hielpen op dat vlak. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2022 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelezen & min of meer goedgekeurd, op 'n paar details na. Hoe is je eigen waarden & normen willen bewaren, 't iemand (anderen) door de strot douwen? Iedereen die je beschouwt als "van ons" heeft toch min of meer al diezelfde normen & waarden. Die hoef je dan toch niet meer totalitair op te leggen. Wie niet dezelfde waarden met je deelt beschouw je toch niet "van ons", lijkt me de logica zelve. Ik heb me dan vergist in hetgeen jij als 'liberaal' beschouwt, op dat gebied kan ik mezelf ook 'liberaal' noemen. Zo groot mogelijke individuele vrijheid, zo klein mogelijke (inmenging vd) staat. Vertel me nu eens welk voordeel 't heeft, voor de gewone mens, om gas (daar zou ik nog kunnen inkomen) & olie af te bouwen. Alles elektrisch? Terug te voet, paard & kar...? Omwille van 't milieu, klimaat, de toekomst van mensen die nu nog niet geboren zijn? Want de elite zal evenzeer gebruik blijven maken van hun yachts, private jets, helicopters edm, en ver vlieg/vaart dat niet op batterij die om 't minste vuur vat. Ik heb geen zin om die kleine geneugtes in 't korte leven dat je maar hebt, op te geven.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kans is nu verkeken & de uitkomst daarvan kan niemand met terugwerkende kracht voorspellen. Enkel aannames maken. Jij neemt aan dat 't zo zou gegaan zijn. Ik neem aan dat 't misschien zus zou gegaan zijn. Neem me niet kwalijk, maar ik ga 'n duik nemen in m'n in de winter, verwarmde zwembad, daarna 'n toerke maken naar de haven waar m'n 40 l benzine zuipend bootje ligt, met de benzineslurpende auto uiteraard. Zo lang dat nog kan & mag van jou.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel een Range Rover classic die 20l zuipt. Ik zal een fles Brunello meebrengen, mag ik dan eens naar uwen boot komen zien? ![]()
![]() |
![]() |
#25265 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vele van de westerse huurlingen in Oekraiene dachten dat ze efkes op safari gingen, misleid door de westerse propaganda.
Groot is de teleurstelling. Het is dan toch niet zo gemakkelijk om wat russen af te schieten. Het kon makkelijk zijn in Irak of Afghanistan om wat herders of woestijnzwervers om te leggen, hier is dat niet het geval. Er blijkt een enorm verschil te bestaan tussen hun verwachtingen de harde realiteit. Volgens russische bronnen zouden er al meer dan 1000 westerse huurlingen gesneuveld zijn. Velen keren teleurgesteld terug naar huis en willen niet meer terug naar Oekraiene. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25266 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als uw normen en waarden zijn dat ge gene abortus gaat doen, dan is dat uw zaak, en niemand dwingt U. Als gij anderen gaat verbieden om abortus te doen, dan zijt ge dat door anderen hun strot aan het jagen he. Als uw normen en waarden zijn dat gij als man niet met een andere man gaat neuken, dan is dat prima. Als gij andere mannen wilt verbieden van seks te hebben met andere mannen, dan ramt ge dat door hun strot. Als uw normen en waarden zijn dat als gij met een piemel geboren wordt, gij die piemel tot aan uw dood moet houden, dan is dat zo. Maar als gij anderen wilt beletten om die piemel eraf te halen en pillekes te pakken om tetten te krijgen, dan ramt gij dat door het strot van anderen. Als uw normen en waarden zijn van geen varkensvlees te eten, dan is dat uw goed recht. Als gij anderen wilt verbieden van varkensvlees te eten, dan ramt ge dat door hun strot. En zo voort. Waarden en normen zijn iets persoonlijks, en ge moet dat niet opleggen aan iemand anders. Daarentegen, het is ook perfect juist dat iedereen van de groep moet bereid zijn om "een groep" te vormen. Het gaat niet op dat er zijn die afkomen maar een aparte groep willen vormen, zeker niet als die gebaseerd is op "hun eigen normen en waarden". Maw, binnen een groep doet men niet aan communitarisme. En dat is perfect mogelijk zolang men bereid is om zijn normen en waarden niet aan een ander op te solferen en die persoonlijk te houden. Als gij eisen gaat stellen dat anderen plaats moeten maken opdat gij UW normen en waarden "kunt beleven in het bijzijn van anderen die daar niet gediend mee zijn", dan gaat ge over de schreef. Als ge dan groepen gaat vormen die opkomen voor de belangen van die normen en waarden, dan doet ge aan communitarisme, dan scheidt ge U af van de groep, en dan zijt ge niet meer welkom he. DAT is trouwens het fundamentele probleem met islamieten. Maar ook me van die evangelische zotten in de USA, en met negers en hun BLM en zo, en met gans de woke bende. Citaat:
Citaat:
Citaat:
We hadden gas en olie allang moeten lossen, we hadden dat volop kunnen doen zoals ik in mijn boek "Pleidooi voor kernenergie" schreef in 2008. Dat is geen pleidooi tegen hernieuwbaar. Dat was een pleidooi tegen fossiel. Echter de transitie naar massief hernieuwbaar was technisch nog niet mogelijk. Het zal dat wel worden, maar kernenergie was de perfecte overgang. Onze oerdwaze groenen hebben ons echter verneukt. De Duitsers voorop. Zoals je overal kan zien in de wereld, is onze westerse verslaving aan fossiel de vruchtbodem geweest voor veel totalitaire zotten waar we nadien last mee kregen. Dat is trouwens logisch. Als je geld moet verdienen door vindingrijk te zijn en te produceren, dan VERDIEN je dat geld. Als je geld kan verdienen door iets uit de grond laten te stromen, dan is dat gewoon een kwestie van een maffia die zich daaraan kan verrijken. Bij de enen heten dat "sjeiks", bij de anderen "oligarchen". De immense geldstroom zonder productie en vindingrijkheid is gewoon de bron van enorm veel maffieuze en zotte regimes, van Saoudi Ariabie en co tot Putin en zijn kwieten, om die zot in Venezuela niet te vergeten. We moeten om vele redenen dus af van het gros van fossiel, want: 1) het is een milieu probleem 2) het raakt toch op 3) totalitaire zotten bouwen er een maffia mee op 4) we zijn dan afhankelijk van die zotten 5) we hebben het niet onder controle. Natuurlijk zijn er een paar niches waar we dat nog lang nodig zullen hebben zoals de luchtvaart, maar we gebruiken enorm veel van dat spul daar waar we ervan af kunnen. We zijn al 20 jaar te laat, maar als we nog langer wachten gaat het nog moeilijker worden. Zo een omvormen dat we beter gedurende 20 jaar intelligent hadden gedaan, maar door onze oerdomme groenen werd tegengewerkt, gaat nu zeer doen en geld kosten, maar nog altijd veel minder dan wanneer we echt met onze rug tegen de muur staan binnen 15 of 20 jaar. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25267 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En wie zijn die vele westerse huurlingen die voor Oekraiene gaan vechten???
Ooohw, dat blijkt vooral extreem rechtse figuren en neo-nazis te zijn. En die klagen ook steen en been hoe teleurstellend het ginder is. Een heel interessant artikel. En dat nieuws komt van de Rosa Luxemburg stichting en de Anti-fascist Europe research. How Foreign Far-Right Volunteers Are Arriving to Fight in Ukraine https://www.rosalux.de/en/news/id/46...ght-in-ukraine Nog zo ne paljas die dacht dat hij op safari kon gaan om russen af te schieten: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het geeft tenminste aan wat een ijzervreters echte Oekrainers zijn he... Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2022 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Typisch dat de 'westerse' main straim media gretig worden geciteerd als er minder goed nieuws voor de vrije volkeren in staat ![]() Laatst gewijzigd door edwinp : 3 juni 2022 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Rusland echter zit een van de 3 oppositieleiders in de gevangenis, en is de media voornamelijk (maar niet uitsluitend) in handen van regime getrouwen. In Oekraïne (voor de oorlog) zaten de 2 oppositieleiders gevangen of stonden onder huisarrest, waren alle oppositiemedia verboden. Sinds de oorlog is het simpel, alle oppositiepartijen zijn buiten de wet gesteld. Welke van de 2 is nu meer of minder democratisch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wees gerust, als het Westen ooit in oorlog geraakt met de Russen, dan zal de nieuwe generatie westerlingen opnieuw leren wat oorlog echt betekent, en meer bepaald nucleaire oorlog. Russen weten wat oorlog is, en verstoppen hun doden niet. In tegendeel ze worden heel uitgebreid herdacht, krijgen een officiële begrafenis, en de nabestaanden krijgen onder andere appartementen, en tal van andere privileges, levenslang. Ze zullen voor eeuwig worden herinnerd op monumenten doorheen het land. https://www.youtube.com/watch?v=OdKVxq6LtME https://www.youtube.com/watch?v=11mz4LLabN4 https://www.youtube.com/watch?v=j08IxFi-Ybk De gesneuvelde soldaten zijn ook al het onderwerp van liedjes gecomponeerd door bekende artiesten. https://www.youtube.com/watch?v=bjy4UBIiUAw Liedje over Poetin, in tijden van oorlog sluiten de Russen de rangen, zoals ook gebeurde tijdens WOII. Het Westen hoopt net op het tegendeel. Communisten zullen zolang de operatie duurt de president niet bekritiseren. https://www.youtube.com/watch?v=NqD2aJKsAOw Laatst gewijzigd door tomm : 3 juni 2022 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25273 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het ging er bij mijn laatste beweringen o.a. om dat het tij aan het keren is en Oekraieners zwaar op hun kas beginnen te krijgen. Er komen gaten in de westerse propaganda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Servië heeft vorige week een nieuw contract voor Russisch gas afgesloten van 3 jaar. Het land weigert ook sancties toe te passen. Belgrado is de nieuwe hub voor wie van West-Europa naar Rusland wil vliegen en heeft hun aanbod verdrievoudigd, het land doet heel goede zaken.
https://www.aa.com.tr/en/europe/serb...supply/2600651 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Oles_Buzina |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25276 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En de hoger vermelde amerikaanse paljas uit dat artikel is zijn gehoor kwijt, die komt er nog met veel geluk levend uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...red_in_Ukraine |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zal nu wel een toontje lager zingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, uw fabeltje over Rusland is een grotere democratie dan Oekraine moet met een kubieke meter zout genomen worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2022 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |