Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2022, 12:22   #25361
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Net als onder de tsaren is er ook onder communisten een bewuste russificatie-politiek gevoerd t.a.v. het Oekraïense gebied. Daar is keer op keer de grootste weerstand geweest tegen het centralistische bewind van Moskou. Tot 1951 in de nasleep van WO II waren er nog verzetshaarden van nationalisten in West-Oekraïne.

Die russificatiepolitiek poogde men te bevorderen door gebieden met een Russische bevolking deel te laten maken van Oekraïne. Dit verklaart de Donbas en de Krim. Dit schiereiland werd na de dood van Stalin toegevoegd aan de 'deelstaat' Oekraïne.

Dat dit niet zo wijs was, merken we nu als West-Oekraïne baas wenst te spelen over het Russische Oost-Oekraïne en de Krim en het Russisch als officiële taal afvoert.
Dat is slechts één van de achtergronden en redenen waarom daar uiteindelijk een conflict is ontstaan. Ik vermoed dat dit slechts bijkomstig was maar niet onbestaand. Belangrijker is het buitenlands beleid van Oekraïne.
Onder de communisten werd Oekraïne een republiek en kreeg het Oekraïens een officiële status. Inderdaad West-Oekraïne werd als opstandig gebied aanzien, daarom werden Donbas, en later de Krim toegevoegd om "weerwerk" te bieden. Nu, na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, wat Stalin onmogelijk had kunnen voorzien (onder zijn bestuur was dat absoluut ondenkbaar, alleen al het idee opperen leverde je een enkeltje Siberië op), zitten ze natuurlijk in gebieden als Donbas met de gebakken peren. Net als Transdnistrië, Zuid-Ossetië, Nagorno Karabakh etc. maken ze deel uit van een land waar ze geen voeling mee hebben en geen deel van willen uitmaken.

Als het Westen in plaats van enkel anti-Russisch separatisme te steunen daar begrip voor had getoond, had veel bloedvergieten vermeden kunnen worden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 12:33   #25362
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Laten we niet te vér off topic gaan, hé, maar ik durf wel te beweren dat ik inmiddels voldoende Franstaligen heb leren kennen om dat 'feit' van 'over het algemeen meer cultuur hebben' als een broodje-aap-verhaal te kunnen & mogen beschouwen.

Wat hun houding tegenover Angelsaksische media betreft: Franstaligen hebben inderdaad soms wel een neiging tot navelstaarderij ('nombrilisme', een mooi neologisme dat we aan Luckas Vander Taelen te danken hebben), al hebben ze toch ook het geluk dat ze over enkele degelijke eigen media beschikken (ik denk bijvoorbeeld aan "Le Monde Diplomatique", maar ook aan "Charlie Hebdo").

Aangezien ondermeer ook "jazz" deel uitmaakt van de 'Amerikaanse non-cultuur,' kan ik die alleszins al niet in haar geheel verfoeien. Er zijn niet weinig aspecten ervan die mij afstoten, maar die blijven wat mij persoonlijk betreft gecompenseerd door de aspecten ervan die mij wél bevallen.

Wat ik aan de 'Amerikaanse non-cultuur' ondermeer zo aantrekkelijk vind, is het 'feit' dat ze nog zo 'jong' en dus nog lang niet 'af' is: ze is nog steeds een 'wide open road' (al zullen sommige 'Amerikanen' het daar niet eens mee zijn).

De rest is voor een andere keer.
Ik veroordeel de Amerikaanse cultuur niet in haar geheel. Maar wel de fastfood, hollywood, etc. cultuur die ze naar hier uitvoeren en opdringen. En niet te vergeten ook de media en politieke cultuur. Bvb. de fascinatie in onze media voor het proces van Johnny Depp, dat 100 keer meer aandacht krijgt dan de hongersnood in Oost-Afrika. Of (niet Amerikaans wel Angelsaksisch) de idolatrie van de "queen" die de hoogste politiek verantwoordelijke was toen 100000'en Kenianen verdwenen in concentratiekampen. (alle verwijzingen naar de "queen" op monumenten in Nairobi werden terecht gevandaliseerd)
De Franstalige media is ook dikwijls nonsens, maar ze hebben tenminste inderdaad een "monde diplomatique" en dergelijke. Er wordt nog wat weerwerk geboden aan het overheersende Amerikaanse discours. In Vlaanderen kijkt men vooral naar Nederland, terwijl Nederland uiteraard volstrekt op de Angelsaksische wereld gericht is, dit reeds vele eeuwen.
Oud 5 juni 2022, 12:37   #25363
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil tussen die twee?

Wat die uitspraak van Orban betreft: waar precies bevindt zich het EU-equivalent van de "Goelag-archipel" waar het voormalige Oostblok zo prat op mocht gaan?

Niet vergeten dat de Goelag begin jaren 50 afgeschaft werd. Wat de westerse media bewust doen is geen onderscheid maken tussen de stalinistische en post-stalinistische periode.

je kunt nostalgie hebben naar het feit dat je toen jong was, maar weinig mensen zullen nostalgie hebben naar WOII, naar de concentratiekampen, etc; In Oost-Europa heeft men heel specifiek nostalgie naar de gegarandeerde werkgelegenheid, en gegarandeerde en gratis huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg, etc.
Oud 5 juni 2022, 12:41   #25364
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
heb je niet
dat er in al die landen mensen met weemoed terugkijken klopt en ontkent hier nieman.

>50% is pas een meerderheid, niet 5 of 10%
kun je aantonen dat in Oost-Duitsland >50% terug wil? ik wens je veel succes
al zul je liever blijven verderliegen natuurlijk

de gedeporteerde Oekraïeners in Vladivostok zijn natuurlijk bijzeodnerb lij met hun nieuwe toekomst daar in de buurt van Japan

https://www.pewresearch.org/global/2...-reservations/

Laatst gewijzigd door tomm : 5 juni 2022 om 12:45.
Oud 5 juni 2022, 12:47   #25365
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
De navo heeft pas ingegrepen in Bosnië toen de genocide en massamoorden al (te)ver gevorderd waren, hun ingrijpen heeft het leven gered van honderdduizenden van het nazi-regime in Servïe.

Zelfde orks, bombarderen van burgerdoelen, martelen, sniperen van burgers
In Kosovo vond er helemaal geen genocide plaats. Dit was een NAVO oorlogsmisdaad, een inval in een soeverein land. Geen enkele westerse leider werd hiervoor gestraft.
Oud 5 juni 2022, 12:52   #25366
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, dat kan een beetje gezien worden als "meeheulen met de vijand". Je kan dat niet hetzelfde vinden als de systematische eliminatie van gelijk wie die in Rusland eventueel wat succes zou boeken tegen Putin he, die krijgt meestal Polonium of zo geinjecteerd, of dergelijke meer, en daar is dat systematisch. Dat is een beetje zoals na-oorlogse figuren bij ons, die meeheulden met de nazi's, nadien ook problemen hadden he, da's altijd begrijpelijk. Zeggen dat dat "politieke" processen zijn is maar half waar natuurlijk.

Nog eens, het is niet omdat men als EEN oppositie leider problemen krijgt met de justitie, dat er geen democratische werking is. Het beste bewijs dat er democratische werking is in Oekraine (en juist precies waarschijnlijk de echte reden voor de invasie, want hierdoor ontglipte Oekraine des te meer aan de Putin corruptie) is het gegeven dat een totaal uit het niets komende komiek de zittende "stroman" kan verslaan in een verkiezing. De echte oppositie was Zelinsky en hij heeft gewonnen.
Zelfs de voorganger van Zelensky, Poroshenko, die je er niet van kunt beschuldigen pro-Russisch te zijn, werd vervolgd in 2021. .

En als pro-Russisch zijn een goede reden is om iemand te arresteren (volgens U) dan is pro-westers zijn dus een goede reden om iemand te arresteren in Rusland, toch?

Die "komiek" is het mannetje van zijn werkgever Kholomoisky. Een van de machtigste en meest corrupte oligarchen in Oekraïne. Moest je iets van Oekraïne kennen zou je dat weten.
Oud 5 juni 2022, 16:15   #25367
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet vergeten dat de Goelag begin jaren 50 afgeschaft werd. Wat de westerse media bewust doen is geen onderscheid maken tussen de stalinistische en post-stalinistische periode.

je kunt nostalgie hebben naar het feit dat je toen jong was, maar weinig mensen zullen nostalgie hebben naar WOII, naar de concentratiekampen, etc; In Oost-Europa heeft men heel specifiek nostalgie naar de gegarandeerde werkgelegenheid, en gegarandeerde en gratis huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg, etc.

Daarmee weet ik nog altijd niet waar precies Orban het EU-equivalent van de "Goelag-archipel" situeert.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 16:27   #25368
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veroordeel de Amerikaanse cultuur niet in haar geheel. Maar wel de fastfood, hollywood, etc. cultuur die ze naar hier uitvoeren en opdringen. En niet te vergeten ook de media en politieke cultuur. Bvb. de fascinatie in onze media voor het proces van Johnny Depp, dat 100 keer meer aandacht krijgt dan de hongersnood in Oost-Afrika. Of (niet Amerikaans wel Angelsaksisch) de idolatrie van de "queen" die de hoogste politiek verantwoordelijke was toen 100000'en Kenianen verdwenen in concentratiekampen. (alle verwijzingen naar de "queen" op monumenten in Nairobi werden terecht gevandaliseerd)
De Franstalige media is ook dikwijls nonsens, maar ze hebben tenminste inderdaad een "monde diplomatique" en dergelijke. Er wordt nog wat weerwerk geboden aan het overheersende Amerikaanse discours. In Vlaanderen kijkt men vooral naar Nederland, terwijl Nederland uiteraard volstrekt op de Angelsaksische wereld gericht is, dit reeds vele eeuwen.
Van dat 'opdringen' van de "fast food & Hollywood"-cultuur, alsmede de media en de politieke cultuur heb ik nog niet veel last ondervonden.

Het is niet dat ik grote risico's loop als ik er niet op in ga, hé.

Als 'omhooggevallen Vlaams keuterboertje' beschik ik over en maak ik gebruik van diverse media in het Engels, Frans, Nederlands en Duits (en als het specifiek over Spanje of Zuid-Amerika gaat ook in het Spaans), met een uitgesproken voorkeur voor 'systeem-kritische' berichtgeving.

Oud 5 juni 2022, 17:30   #25369
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van dat 'opdringen' van de "fast food & Hollywood"-cultuur, alsmede de media en de politieke cultuur heb ik nog niet veel last ondervonden.

Als 'omhooggevallen Vlaams keuterboertje' beschik ik over en maak ik gebruik van diverse media in het Engels, Frans, Nederlands en Duits (en als het specifiek over Spanje of Zuid-Amerika gaat ook in het Spaans), met een uitgesproken voorkeur voor 'systeem-kritische' berichtgeving.
nee, maar het is niet evident eraan te ontsnappen. Het is op allerlei manieren binnengeslopen. U kunt deel uitmaken van een "alternatieve scene" maar ook dat is amerikanisering. De "weldenkende burger" stemt af op canvas, het gepeupel op VTM.
Oud 5 juni 2022, 17:33   #25370
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee weet ik nog altijd niet waar precies Orban het EU-equivalent van de "Goelag-archipel" situeert.
Er is geen equivalent van iets dat ook in het Oostblok niet meer bestond sinds de jaren 50.
Het bestaat daarentegen wel nog in landen als Turkije, Saudi-Arabie, Egypte, Indie, enzovoort.
Oud 5 juni 2022, 17:41   #25371
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
begrijpend lezen is, zoals altijd neit, je sterkste kant
die tabellen gaan niet over de vraag of ze liever sovjets waren gebleven.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 17:53   #25372
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Er is geen equivalent van iets dat ook in het Oostblok niet meer bestond sinds de jaren 50.

2) Het bestaat daarentegen wel nog in landen als Turkije, Saudi-Arabië, Egypte, Indië, enzovoort.
1) Dus als Orban beweert dat 'de EU nog totalitairer is dan het Oostblok destijds' kletst hij maar wat uit z'n nek, neen?

2) Dat zijn allemaal onafhankelijke landen buiten de EU, die grotendeels zélf hun koers bepalen.

Oud 5 juni 2022, 18:02   #25373
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Enkele vragen aan tomm, onder het motto 'kritische zin in beide richtingen':

- je zegt een aantal keer dat er wel een goede reden geweest moet zijn voor de invasie, maar ik heb nog altijd niet echt vernomen wat de concrete aanleiding was. Het blijft steken op het niveau van de oorzaken, verschuivingen op de langere termijn, maar ik mis een directere urgentie. Is de onuitgesproken werkelijkheid niet dat er wel degelijk ook sprake is van Russisch imperialisme?

- en is dat imperialisme in feite wel zo onuitgesproken? Geeft Poetin niet zelf te kennen dat hij Oekraïne en andere "Sovjet"-constructies in wezen illegitiem acht en probeert hij niet zover mogelijk te gaan om die ongedaan te maken? In de praktijk door ook in West-Oekraïne betreft liefst een vazallenregime te installeren; geloof je echt dat hij dat zou nagelaten hebben indien hem dat had kunnen lukken?

- is het niet tegenstrijdig om Oost-Oekraïne in de Russische sfeer te brengen - wellicht aansluitend bij de wil van een meerderheid daar- maar anderzijds van West-Oekraïne (waarvan de bevolking in niet mindere mate duidelijk pro-'westers' is) te eisen dat het 'neutraal' zou blijven en volgens Russische criteria 'gedenazificeerd' zou worden?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 5 juni 2022 om 18:03.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 18:05   #25374
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vergelijk liever met de jaren 80. Ik heb hier al talloze opiniepeilingen getoond die aantonen dat de grote meerderheid in de meeste ex-Sovjet en Oostbloklanden het vroeger beter vond. OOK in Roemenie.

Dan krijg ik meestal reacties zoals "ik geloof niet in opiniepeilingen" of "men wil gewoon terug jong zijn". Het feit erkennen dat jullie decennialang voorgelogen zijn ligt moeilijk he dar begrijp ik wel.
Ja ,vergelijken met de jaren 50 komt echt niet zo goed uit hé...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 18:19   #25375
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ja ,vergelijken met de jaren 50 komt echt niet zo goed uit hé...
In feite wel.
Het VK had toen concentratiekampen in Kenia, en tal van andere kolonies. Frankrijk vermoordde toen ongeveer een miljoen Algerijnen, en moordde ook on andere kolonies. De Belgen maakten gebruik van slavernij in Congo. Eind jaren 40 vermoordde Nederland10000en Indonesiers. enzovoort.
Oud 5 juni 2022, 18:30   #25376
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Mariupol gisteren. De orks verkrachten babies en je waant je in braindead zombie.
Nee dus, de straten lopen vol gewone mensen die gewone dingen doen zoals rommelmarkten bezoeken en de bus nemen. Hier en daar op de grond zie je nog de symbolen van het fascistisch regime, waar mensen op trappen en nog eens naar spugen.

https://www.youtube.com/watch?v=t28RAm_sxWk
Oud 5 juni 2022, 18:37   #25377
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Gij verwijst inderdaad naar beide periodes, de stalinistische sterke leider principes van Putin, die toelaten van landje pik te doen en de post-stalinistische principes om aan te tonen dat het toch niet zo slecht gesteld is met de burgervrijheiden daar.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 18:49   #25378
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat probeer ik ook. Daarom dat ik ook poog toegang te hebben tot info die niet tot in de westerse pers komt. Ik publiceer er hier zelden iets over. Wat niet in de westerse pers verschijnt wordt trouwens systematisch afgedaan tot propaganda door velen.

Een voorbeeld van 4 juni:

"Heavy shelling in Donetsk
Ukrainian army fires 180 rockets at Donetsk alone in one day
Donetsk was under heavier shelling on 4 June than perhaps ever before. The Ukrainian army fired hundreds of rockets and artillery shells at residential areas in Donetsk and elsewhere in 24 hours.

What went on in Donetsk on 4 June is unprecedented. The Ukrainian army heavily shelled residential areas in Donetsk and other places in the Donbass. The news tickers were full of reports about this to such an extent that I lost track of it all. So I wrote to the press office in Donetsk, where I already know a staff member well, and asked her to send me the situation report for 4 June as soon as it is prepared.

On the weapons used: The Grad is an unguided rocket fired from multiple rocket launchers. Fired in salvos, the missiles cover a large area and cause massive destruction. The same applies to the Uragan, which has a larger calibre. Those who remember images of World War 2 will recall the Soviet Katyusha missiles, the Grad and the Uragan are modern versions of these. Firing such weapons at residential areas is a war crime.

Situation Report:

Daily overview of the situation in Donbass:
Donbass under fire from Ukrainian army.

According to the DNR, Ukrainian forces opened fire with 155-mm, 152-mm and 122-mm barrel artillery, 60-mm, 82-mm and 120-mm mortars, BM-27 "Uragan" and BM-21 "Grad" on DNR territory today. A number of settlements in the republic came under fire. These included Donetsk, Makeyevka, Gorlovka, Yasinovataya, Golmovsky, Panteleimonovka, Dolomitne, Aleksandrovka, Olenivka and Staromykhailivka.

Donetsk:
228 122 mm calibre projectiles.
10 BM-27 "Uragan" rockets.
170 rockets of the BM-21 "Grad"

Makeyevka:
12 shells of 155 mm calibre.
5 shells of 122 mm calibre.

Gorlovka:
31 shells of 122 mm calibre.
15 shells of 152 mm calibre.
8 mines of 82 mm calibre.
30 mines of 60 mm calibre.
20 BM-21 "Grad" rockets.

Yasinovataya:
1 missile of BM-27 Uragan.
20 rockets of BM-21 "Grad".

Golmovsky:
8 projectiles of 152 mm calibre.
28 projectiles of 122 mm calibre.
3 mines of 82 mm calibre.

Panteleimonovka:
22 projectiles of 122 m calibre.

Dolomitnoye:
14 120 mm calibre mines.

Aleksandrovka:

Olenivka:

Staromykhailivka:
6 shells of 82 mm calibre.

On 4 June 2022, JCCC operational headquarters in the DNR received information about five dead and 20 wounded civilians as a result of shelling of residential areas of the Republic:

Voroshilovsky district of Donetsk
10 civilians, including a child, sustained injuries of varying severity.

Petrovsky district of Donetsk
Killed: a man born in 1955 and women born in 1944 and 1952.
Wounded: Men born in 1960 and 1973.

Kuibyshev district of Donetsk.
A man born in 1984 and a woman born in 1931 were wounded.

Yasinovatskiy district
Killed: a man born in 1952 and a woman born in 1954.

Gorlovka
Men born in 1960 and 1971 and women born in 1957, 1968, 1971 and 1972 were injured with varying degrees of severity.

This brings the total number of civilians killed and injured in the Ukrainian attacks of 4 June 2022 to 25.

Six educational institutions were damaged by evening shelling in Voroshilov district:

Multiprofile Lyceum No. 5 ;
the school No. 22;
the Donetsk classical humanitarian high school;
the combined kindergarten No. 13;
the combined kindergarten No. 294;
the Logos school
Experts have not yet determined the level of destruction due to the risk of shelling, according to the Donetsk mayor's office.

https://www.anti-spiegel.ru/2022/ukraini…"

Laatst gewijzigd door Bach : 5 juni 2022 om 18:52.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2022, 20:22   #25379
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, maar het is niet evident eraan te ontsnappen. Het is op allerlei manieren binnengeslopen. U kunt deel uitmaken van een "alternatieve scene" maar ook dat is amerikanisering. De "weldenkende burger" stemt af op canvas, het gepeupel op VTM.
Beroepshalve behoor ik tot 'de intelligentsia', iets wat Europa al kende nog voor er van Amerika überhaupt sprake was.

Door wat ik in en met m'n vrije tijd deed & doe, heb ik me daarnaast aan een piepklein, economisch volstrekt onrendabel maar verder best comfortabel plaatsje in het wereldje van de Belgische "underground"/"avant-garde" weten te helpen.

Ook het verschijnsel van een 'underground'/'avant-garde' is ouder dan de "fast food en Hollywood"-cultuur.

Het bestaan van een "alternatieve scene' heeft met amerikanisering niet veel te maken; meer nog: de "alternatieve scene" is voor een stuk het product van het verzet tégen 'amerikanisering'.

Maar ik geef toe: dat alles maakt van mij nog geen weldenkende burger.

Oud 5 juni 2022, 20:57   #25380
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus als Orban beweert dat 'de EU nog totalitairder is dan het Oostblok destijds' kletst hij maar wat uit z'n nek, neen? ...
Dat weet ik zo niet. Ik bezocht in de vroege jaren 70 zowel Hongarije als ietsje later Roemenië. Dat kon ik niet in de 60-er jaren daar ik werkte in een NAVO-project, waarbij Oostblokreizen verboden waren. Dat was toen in de vroege 70-er jaren niet meer het geval.
Wat me opviel in het Hongarije onder Kadar was dat de voedselvoorziening prima geregeld was en van alles beschikbaar was. Met de meegenomen gesmokkelde forinten was het bovendien bijzonder goedkoop. Ganzenleverpastei was zo te koop in kleine superettes. Anderzijds was het wel zo dat als men een televisie, koelkast of wasautomaat nodig had, om van auto's niet te spreken, men op een wachtlijst belandde van enkele jaren zoals nu in Groot-Brittannië als men een nieuw heupgewricht behoeft. M.a.w. zodra men iets op staatsniveau gaan organiseren en de vrije markt uitsluit loopt het fout. Op het lagere niveau in Hongarije was dit dus niet het geval.

En net dit is wat Orban steekt, de EU richt zich met zijn richtlijnen en wetten op dit lagere niveau waardoor de bestaande lokale markt-en meningsvrijheid overal uitgesloten wordt. Het vroegere logge uniforme vanuit Moskou gestuurde communistische bestuur liet uit noodzaak een vrijere lokale aanpassing toe dan nu de Brusselse EU.

Laatst gewijzigd door fcal : 5 juni 2022 om 20:58.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be